1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602103 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Paddan: Hoppas absolut att vi inte formtoppar för tidigt. Det är ju frammåt slutet av vinter man skall vara som bäst. Håller tummarna att vi också ska vara det. Men fram tills dess skadar det ju inte att ta så många poäng som möjligt.

Ann: Tack så mycket:)

renen: Inga flaggor! Det räknas knappt som tifo längre.

Det gjordes en läktarflagga där det står "Vi älskar Timrå" som for upp på en sittplats-läktare. Ett litet bus från de gästande supportrarna ;)

Madde: Haha, gjorde dom en läktarflagga över sittplatsläktaren nu i MoDo?
Det var väll ändå lite för busigt om jag får säga det själv. Det skulle vart kul att se MoDo fansens miner.

TIMRÅ IK!

Madde: Såg ej.. Hyfsad klackmatch.. Jämfört med matchen mot skaik..

nectis: Alla lag formtoppar och dalar under en säsong. Det som är viktigt är perioden där emellan. Om vi har en form topp som räcker över 11 matcher så är det fantastiskt. Det kan faktiskt vara så att vi inte alls är i form. Vi kankse är på väg in i en form topp. De matcher som var innan kvällens match har inte varit helt bra. Därför tror jag att vi nu är på väg mot en form topp. Att vi vinner trotts att vi inte har varit helt på tåna de senaste matcherna är en styrka inte nått annat. Och kom ihåg MAN HAR BARA TUR I TYNGDLYFTNING.............

Nu är det uppdaterat även på Elitserie Highlights - och med bilder på klacken. Hur många här är med på bild månntro..?

nectis:

Jag skulle ha blivit riktigt upprörd över att den tilläts vara där, om jag hade suttit under den.

knaskamilla: Jaru, det hade jag också blivit om MoDo gjort så i Timrå.

Hoppas det kommer in någon film från det tifo till imorgon så man får se och få ett gott skratt.

TIMRÅ IK !

Redax 2: Tja Dalan och JimmyH ser jag ju iallafall :)

knaskamilla: Äh! Det är ju bara kul :)))
Om du suttit under den hade ju inte gjort något för du hade inte sett vad som stod där :P

Jag vill se bilder från tifo kuppen.......Grym idé. Hoppas att skellefteå lärde sig hur en klack jobbar.

actionleif: Kostar det pengar att se dom där klippen på den sidan?

nectis: inte de aktuella.. klicka dig fram dit bara

actionleif: finfint. Åååå rött å vitt :)

Kerstin_k: Nyss hemkommen från MoDoland, och visst - de första 15 minuterna är bland det mäktigaste jag sett.
Närmaste jämförelse må var Sovjet mot Östtyskland någon gång på 70-talets början...

Sedan kan jag meddela att den "riktige" Foppa vistades i Skrytbygget.
Ja, inte han som tidigare var MoDoist - utan den legendariske, fotbollsspelaren, "Foppa".

Denna första period idag kommer i alla fall inte jag att glömma på lääänge.

Olle (Knylan) filmade kuppen i dag så ni kommer få se det, frågan är bara när Olle fixar filmen. Nu ska jag sova!

LingaN: Tikare sover aldrig!

orion: Exakt dom är vaken dygnet runt och skriver i gästboken här.

På tal om tikare med GO...så ser jag att vår vän K. MANDERVILLE gjorde 1 mål o 1 assist idag för sin nya klubb i Finland Eespo blues ..Blue vann 4-2 mot pelicans..
alltid lika nyttig den gode Mandy! Han glömmer vi aldrig..

Interljuv me Sanny nu på P4..

Uddan: Ge oss en sammanfattning när du lyssnat klart!

Kevin O Shea: Dom snackar om bussen dom åker me på bortaresorna! :)

Kevin O Shea: Strålman har hand om filmerna. Och man måste ju gnälla om filmvalet säger Sanny.
Han trappar upp träningen varje dag som går.Och spelar nog nästa vecka enligt han själv. Men helst skulle han vilja spela imorrn.

Uddan: Gud vad underbart om han skulle vara tillbaka nästa vecka:))

Ann: ja precis då hamnar nog Svedberg på bänken. Men helt klart han behövs så de blir ännu mer stabilt där bak. :)

General_Moisio: Det behöver inte alltid gå¨åt h-e för Timrå, Mojje. Nu är det våran tua att äga och regera. VI ÄR SÅHÄR BRA *mellan tummen och pekfingret*

Nu är jag sugen på att sätta ett personligt rekord i antalet bortamatcher live denna vinter. På lördag blir det fjärde resan på fjorton dar.

Kenta och jag lämnar Timrå nästa säsong! Därför skall vi avsluta denna epok med guld.

Jag får snart beställa en skräddarsydd kostym till våren och köpa mig en guldfärgad slips och skåla i en hel vecka lång minst när vi bärgat guldet. Åt h-e med Ingemar Bergman och sjunde inseglet. Nu är det Guldfeber.

Och vi skall icke rasa! Icke! Aldrig!

Jag skall stå på barrikaderna med Nubben och röka Havannacigarr från Kuba, dricka bärs och sjunga om vår ohämmade kärlek till Timrå!

Fram tills dess lallar jag vidare!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Madde:

Nä, det är faktiskt inte särskilt kul att en bortaklack tillåts ha tifo på sittplats. Förstår inte hur de som släppte dit dem tänkte. Känns faktiskt nästan som en brist i säkerheten.

Jag hade nog listat ut vad det stod på flaggan så småningom om jag hade suttit under den, ska du se... ;)

knaskamilla: Jo, det är faktiskt otroligt kul. Heder till er som genomförde kuppen. Bara i övik barn, bara i övik...

I övrigt: Segern känns nästan ännu härligare så här dagen efter.

Bragd-Birger: Ja, alla modoiter som var här igår ser man inte ett spår av...

Hassan: Nä. Märkligt. Och på sin egen sida kör dom sin sedvanliga, låtsat oberörda stil. Väl medvetna om att varje form av känsloyttring är en lisa för alla timråsjälar.

Bragd-Birger: Inte för att man är den som gillar att strö salt i såren på någon, men det är ganska underhållande en säsong som denna.

knaskamilla: Äh, att våra tifosi-"fantomer" blev "ägda" (enligt den egna vokabulären) i sin egen hemmahall är väl inget att bittra/buttra över, speciellt inte när Dalan & co. redan i förväg hade hintat här på HS om att de skulle kuppa på något sätt.

Våra egna förmågor var väl upptagna med att bild-googla efter bengaler från Balkan när han skrev det inlägget här.

Alfred Awful: Är den attityd som du har emot dem kutym så har de nog även ett ganska svårt jobb att göra något riktigt bra också. Ett tifo kräver många människors delaktighet och passion.

Men men, en vacker hall utan stämning funkar kanske det med.

JimmyH: Min attityd gentemot den stockholmsboende ledaren och de tifon han faktiskt presterar med jämna mellanrum, med en mindre grupp, är det inga fel på. Men han skulle helt klart kunna få lite bättre support från vissa självutnämnda läktarkulturexperter på plats i Övik.

JimmyH: Lite så kändes det i leksand i fjol, dom hade helt glömt bort akustiken

Alfred Awful: Alla försöker i alla fall.

Hassan: Ja, alltså våran hall är ju överlag chanslös mot dessa arenor i allt utom just akustik, läktarform och stämning.

JimmyH: mmm.... leksand hade ju en imponerande strlk på sin klack, men det lät ingenting, nu var jag inte i övik igår, men jag antar att det är samma där

Hassan: Mer svårbedömt i Övik eftersom klackarna står på samma sida.

Men de tycktes ha svårt att höra vad som sjöngs i ramsor så jag antar att akustiken inte var kanon. Brantheten på läktaren var dock inget att hänga i julgranen. Ljudet från speaker och musik etc var också väldigt dålig.

JimmyH: knepigt att man inte tänker på det.... Får se hur läkerol är då... Då är man på plats i alla fall

JimmyH: Jaså, så det är fortfarande problem med ljudet mot ståplats. Låter väldigt märkligt, iofs så verkar högtalarna kräva att man står nästan direkt under desamma för att man ska höra bra. Fast, med tanke på att högtalarna mot ståplats på Kempis var spräckta under ett antal säsonger utan att åtgärdas så kanske man inte ska ha så höga fordringar trots den nya arenan.

Paddan: Satt bredvid Timrås spelarbås och där var ljudet
också värdelöst.

Bo Bly: Var inte grabbarna i båset med på klacksångerna? Riktigt dåligt måste jag säga... ;)

Tycho: Vi hade bästa läget för att tacka laget.Alldeles bredvid spelargången.Hedström fick en riktig dunk i ryggen sen var jag tvungen att tala om för Backe att han är för jävla bra.Sonen fick Robbans matchklubba så han blev helt salig.Han sträckte fram näven till hela laget som gjorde det samma tillbaka.

Uddan: "ja precis då hamnar nog Svedberg på bänken. Men helt klart han behövs så de blir ännu mer stabilt där bak. :)"

Jo stabiliteten bakåt måste åtgärdas, 15 mål bakåt på 11 matcher är ju uselt. Kommer inte Sanny tillbaka inom en snar framtid MÅSTE Nubben agera! Förresten har inte #7 en bror i ifsh det skulle kunna vara något!

Hassan: Även i Läkerol Arena står klackarna bredvid varandra. Akustiken har väl inte satsa på prov ännu förutom Brynäs premiär mot HV. Men den är helt klart bättre än gamla hallen. Vet inte hur mycket folk Skellefteå hade med sig till Gävle igår, men gissar att Mora hittils varit den största bortaklacken i Läkerol Arena, gissra att dom var max 40-50 personer på bortastå.

Antalet ståplatser domineras av hemmalagets 800 st jämfört med bortalaget som får 1/4 av den siffan, dvs 200 platser. Men i ärlighetens namn brukar knappast dessa 800 vara klack för Brynäs, och det kan den även den hängivne Brynäsaren hålla med om.

Fanzin: Det är sällan så att hela ståplats är klack.... Men när det verkligen brinner... Som när Timrå mötte linköping i kvarten för nån säsong sen, matchen efter att norrena slängt sej ivägen för manderville, då stod även de "vanliga" ståplatsarna upp för sin sak.....

Bo Bly:

Konstigt, jag sitter alldeles ovanför motståndarnas (i detta fallet Timrå) avbytarbås, och jag hörde musik och speaker hur bra som helst...

Vaxpropp?! ;-)

« · 769626 · »