1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601426 inlägg · 6212 ämnen

GRATTIS

GRATTIS
Eh, kan inte göra annat än att gratulera.
Trodde ärligt talat, och det hade inget med missunsamhet att göra,
att ni inte skulle klara det.
Kan inte säga annat än jag är imponerad.
Ni har visat att ni förtjänar att spela, åtminstone en säsong till, i
Elitserien.
Gratulerar.

Sv: GRATTIS
Moverare: Det värmer Anders att höra dessa ord från dig. Att gratulera grannen trots att du borde gråta blod efter Sundsvalls Hockeys säsong, att du ändå tar dig tid till detta är starkt!

Men det blir väl ett uppsving nu för "Laget i stan" efter Sune Bergmans återinträde i föreningen. Vem vet ni kanske får bugga loss vid denna tidpunkt 2003 iförd bastukjolar på Stora Torget i Sundsvall efter avancemanget till ES?

Ja utan visioner - dör man inifrån!

Så lycka till nästa säsong!

Men kom ihåg på suppmatchen sitter jag på läktaren men det hindrar inte mig från att se till vilken musik som ska spelas när du åker ut - "Stick från kommun"...

MADE IN SWEDEN - TIMRÅ IK!

Moverare: Tack för storsinnet! Du impar, liksom Boforsklacken
gjorde när dom gratulerade Timrå igår. Kanske vägen mellan Gärde
och Timrå blir kortare med Kung Sune vid rodret, och kanske vi får
uppleva den dag då vi samarbetar om hockeyn, det vore stort!

Jag känner mej lite kosmisk ikväll, jag har varit på di Leva-konsert.
Han svarar ju oftast på frågor så att journalisterna tappar
konceptblocket, jag minns:
"Nå Tomas, vad tycker du om hockey?"
"Ja, Brynäs är ju alltid Brynäs..."

and the rest is silence, och the beat goes on!

orion: Nej tack, inget samarbete. Skulle inte vilja samarbeta ens
om rollerna var ombytta. Det handlar inte om att jag har något
emot Timrå. Det är bara det att jag föredrar sund konkurrens.

ernie eagle: Jag förväntar mig ett "varmt" mottagande när vi spelar
Supportermatchen i Timrå. Det betyder ju att någon bryr sig om
mig. Men varför tror du att jag skulle åka ut?
Kan jag inte få önska en låt om det nu ändå skulle hända?

orion: DiLeva är stor, jättestor, en av de största.
Tillbringade dock kvällen med en av de största Timråfanatiker jag
känner, inte ens han hade hjärta att håna mig efter den gångna
säsongens gigantiska magplask. Han tyckte faktiskt synd om mig.
Och är det något jag avskyr så är det medömkan.

Moverare: Vi finns alltför "skandalscenerna" i Gärdehov, då du likt Niklas Barklund en gång i tiden i Arlanda vinkade till sina antagonister och med en blick som sa mer än tusen ord och du gladeligen satt dig på botbänken till tonerna av "Whatever you want" med Status Quo.

Jaji det är "Önska" i P3 med Pontus Enhörning, vem har jag på tråden?

Jasså jaha och vilken låt ska vi spela?

Ursäkta? Sa Du "Highway to hell" med AC/DC? Ja men då slänger vi väl på den plattan då!

ROCK ON!

ernie eagle: Minns alltför väl ska det vara såklart =)

ernie eagle: Highway to Hell är världens bästa skiva, och Touch to
Much världens bästa låt.
Tack så mycket.

Moverare: Tänkte vara "snäll" för en gång skull. Kan vara lite sarkastisk ibland och driva folk till vansinne men det är min stil och det bästa av allt är jag engagerar folk i det jag skriver. Vilket du också gör. Det är lite "Lasse Anrell-varning" över oss båda. ÄLSKAD och HATAD på samma gång. Inte illa =)

Dessutom ska man ju faktiskt inte sparka på dom som redan ligger vilket jag iofs gjorde igår gentemot "Gnaget".

Vet ju om att du är ett stort AC/DC-fan och även om jag tycker du är en stolle så måste man vara snäll ibland också. En sådan gång är nu. Så ta tillfället i akt och njut det är varje dag jag behåller taggarna inåt.

MADE IN SWEDEN - TIMRÅ IK!

ernie eagle: Det är INTE varje dag jag behåller taggarna inåt.

Moverare: Dumhet regerar och förvånar, även om det är din
dumhet! Ta till exempel min favorit, Markus Sjöberg: om det fanns
lite kärlek i kosmos hade han sluppit åka till södra Sverige för att
bedriva sitt yrke, han kunde ha åkt till grannkommunen. Hade
Sundsvall Hockey gråtit blod om klubben hade fått låna den vesslan
i ett halvår eller mer? Dags att gräva ner gamla yxor kanske.
Patrik Ulin gick till Mora, apropå vesslor. Han hade kanske hellre
gått till Sundsvall med hopp om att kanske få lira i Timrå igen då
och då.
"Di Leva är jättestor, en av dom största", säger du, jamen ta hans
kärleksbudskap och applicera det på hockeysituationen i regionen
då! Let´s work together!
Peace love and handling the dick with your hands!

orion: Jag är emot samarbete för att jag tycker det är roligare med
konkurrens, svårare än så är det inte.
DiLeva är inte bara kärlekens apostel, han förespråkar även var
människas rätt att gå sin egen väg.
Så jag har väldigt svårt att tror att det DiLeva egentligen säger i
sina texter är att Timrå och Sundsvall ska samarbeta.
Sjöberg var erbjuden kontrakt med Sundsvall, ett kontrakt han
tackade ja till tre gånger, för att sedan förkasta lika många gånger.
Spela med Timrå då och då?
Jaha.

Moverare: Godnatt kära antagonist! Trevligt att våra vägar korsades igen här på HS. Nu tänkte jag krypa ner under täcket och sussa sött det kommer trots allt en dag i morgon också så ge aldrig upp. Rättvisan segrar ALLTID förr eller senare även om det kan vara svårt att tro ibland.

Vi ses snart igen så se till att fylla på vätskebalansen och ät näringsrik föda och pumpa adrenalinet - jag är inte färdig med dig!

Skriv så att fingrarna bl´ö.

Ty Kung Sune är ju snart åter i stan. Botten är nådd det kan bara bli bättre.

Så se nu till att vässa klorna ordentligt och var lika elak i fortsättningen också annars har jag ju ingen att bråka med.

Det vore väldigt trist!

TIMRÅ IK - ÅTER I FINRUMMET!

Moverare: Konkurrens, privata sjukhus eller...
Spela med Sundsvall då och då, det är ju så samarbete blir i
praktiken. Kunde ju vara så att Timrå har en skitmatch och kan
låna ut Zäta till nåt betydande Sundsvallsjippo, hypotetiskt. Work
both ways, det är väl det samarbete betyder.
Jag är ju ingen punkare, därför behöver jag inte smälla i dörren när
jag går!
Nähä.

orion, Moverare m fl:

Det är med glädje jag ser att ni förstått di Levas storhet, Tror det också skulle vara intressant och lärorikt för er om ni kom till Gävle och fick se och lära hur man spelar hockey så att man får SM-guld på ett sådant sätt att bara Leksand är i närheten av rikstäckande popularitet... ;-)

STORT GRATTIS TILL ELITSERIEPLATSEN! Är verkligen skitglad att Timrå är med och fightas i Elitserien nästa säsong...

orion:
Håller med dej helt och fullt, peace and love i hockeydistriktet gynnar alla.

Självklart ska bra lirare vara kvar i vårt område i stället för att måsta dra i väg, om dom vill såklart.

Nääää det behövs lite kärlek i kosmos kring Sundsvall så att alla förstår storheten till att samarbeta.

Peace love and handling the stick with your hands !.

westerlind: Ja, ni var ju ganska nära SM-guld i år...eller hur?

orion: Snöboll, allt jag gjorde var att gratulera till att ni klarade er
kvar. Men du som vid första anblicken verkade vara en trevlig kille
spårade ur och kvar var inget förutom det trevliga första intrycket.

Moverare: mystiska senaste ord.

Annars har Di Leva uppmuntrande ord på vägen även till Bobcats. "Äääääven duuuu, kan bliiiii, en fjääääääril. Som flyyyger."

Minns min första Di Levakonsert, sent åttiotal, hans första i Tonhallen. Valet stod mellan Tre Kronor-Kanada i Timrå med en till svensk ishockey återbördad Sörje Balming. Åttatusen tror jag var på hockeyn men jag ångrar (nästan) inte min prioritering. Knäskydd på långkalsongerna och vem ska man tro på.

Han håller än idag.

Ska bli spännande att se i morgon om även Kent håller, nya skivan släpps JUH te möra. I Hangesta Hill-plattan pryddes konvolutet av flertalet bilder från Timrå kommun, svårt att upprepa den snyghetssuccén. Östrandsfabriken en mulen dag, poetiskt.

El Maco: Det var Sverige-Finland i Timrå 1989 då syftade på va...? Sverige-Kanada möttes 1983 i Timrå ishall...

5/9-83
Sverige Kanada 3-3

El Maco:
satan, förstod att man inte skulle läsa G-B:n före nanna kudden, när det första man får se är något så hemskt ord,,,,,Di leva,,kan få vilken Rosenströms dyrkare som helst att få skälvningar och kräkningar, och koppla hunden,,,,

Lite tvivlande ställer man sig VART!!! är sammhället på väg då dessa hemska ord skrivs in av Elmodoratar;))))))))),,, utan tanke på sådana känsliga och lättstötta personen som tex mej,,,,,,

Frisco: Stämmer bra det... Kommer ej ihåg datumet på Sverige-Finland men det var våren 89 innan hemma-VM, jag minns att jag grinade för att jag inte fick följa med Pappa på den matchen, han hade bara fått tag i billjett till sig själv... var då 8 år gammal... Matchen sågs istället via TV och Tre Kronor vann med 5-1...

Jimmy: Det står den 7/4 på i Swehockeys historik. 5-1 stämmer, dock står det Sundsvall som spelort....

Frisco: Jo men det var i Timrå Ishall kan ja lova, fan skandal att det står Sundsvall, ska skicka in o klaga...

Jimmy: Gör så....

El Maco: Man blev lite förvånad när man slog på TV'n igår kväll. Under 10 minuter diskuterades Östrandsfabriken och dess symbolism. Innan dess hade man sett Lilla Sportspegeln, med Per Nilsson, där man hade inslag om en liten Timråsupporter m.m. Riks-TV kändes som lokal-TV för en kväll. Det händer inte så ofta. PS. Kentskivan finns juh redan ute

Jimmy: Har kvar en gul, numera blek, keps från evenemanget. Det var mitt första möte med en FULL Timrå Isstadion. Man hade ju bara varit där nästintill ensam förut. Liten som man var så såg man ingenting. Men det var en upplevelse ändå. Har för mig att det var en del TIK'are i Tre Kronor just då.

El Maco: Den där Di Leva konserten i Tonhallen var jag också på.
Minns du öppningsspåret? Fantastiskt bra låt.

Året var 90 eller 91, om jag inte minns fel.

Finland, Kanada, äh inte vet jag, jag var ju inte där. JUH menar jag.

Skarin: Han kom nog tillbaka -91 också men då krockade han inte med hockey. Minns inte öppningsspår så bra men har för mig att han öppnat minst en gång med "Ber om ljus".

Då -89 gjorde han entré genom att hoppa genom ett papper som det stod "Pölsa 14.90" på. Mer lågudget då. När jag tänker efter så kan Di Leva definitivt vara den artist jag sett flest konserter med genom åren. Dels har han varit produktiv med skivor under de tolv-femton år jag gått på sånt, dels har han alltid passerat Sundsvall och/eller Estocolmo.

HH: Det är du och Ernie Eagle som har svårt för frälsaren från Kungsholmen. Trist för er. Du behöver mer kosmisk kärlek i ditt liv, den mer jordnära erotiken brukar du ju med fördel belysa i dina inlägg.

Marcus: Finns Kent redan i handeln??? Var tvärsäker på att det är nu på måndag den kommer ut. Köper den på lunchen idag i alla fall, första singeln är en riktig favorit. Gillar visslingar.

Vem kan komma på tio låtar med vissling?

April april med Siw Malmkvist?
Singin in the rain med Fred Astaire?
Mer måste finnas.

Scorpions är inte riktigt min påse men visst börjar de någon ballad med en vissling? Wind of Change, kan den heta det?

El Maco: Ok. Jag såg honom för första gången -91. Då öppnade han med en lysande version av "I morgon". Mellansnacket från spelningen är mästerligt, har konserten på kassettband.

Det är samma för mej. Di Leva är den artist jag sett flest konserter med.
Det låter som att denna "rymdblomma" är min idol, men så är inte fallet. Visserligen är hans äldre skivor riktiga godbitar, men han ligger ändå ganska långt ner på min lista.

Du måste hålla med om att Di Leva är sveriges kanske bästa liveartist. När han uppträder låter det precis som på skiva. Imponerande.

Vem ska jag föreställa i morgon? Även dom som inte vågar leva dör nån gång.

Kärlek åt TIK!!!

Skarin: En kompis mötte Di Leva på trottoaren i Stockholm där han (iförd kjol) gick och diskuterade engagerat med en kamrat. Precis när de möttes uppfattade min kompis ett enda ord av konversationen: "Kosmos". Helt underbart!

Har inte heller någon Di Levatatuering, spelar aldrig hans skivor längre men rankar honom ändå som en av få riktiga stjärnor i Sverige. Synd att han inte slog på engelska. Han skulle behöva spela i Betlehem.

"Hon sprang vilse i sig själv. Men skrattar glatt ändå".

El Maco:

Vill gärna blanda mig in i diskussionen med ett tips. Ni kanske redan känner till det, men det finns en officiell hemsida för Di Leva som är lika underbart flummig som Di Leva själv. Bifogar länk.

Där kan man också gratis ladda ner hans senaste singel "Fred i rörelse" - Är det någon som blev överraskad av titeln...? :-)
Här är han vad jag vet för första gången lite politisk, t ex med den obetalbara raden "Vi bombar för att få en fredlig zon..."

Jag lyssnar inte heller på Di Leva hemma så ofta, men jag håller fullständigt med om att det är en av Sveriges största stjärnor: Jag har sett honom ett antal gånger och han är ju helt magisk att se på scen.

"Jag är själens krigare, med kärlek som vapen"

El Maco: Jealous Guy - Roxy Music.

Naturligtvis ett jättegrattis till en ny säsong i elitserien.
Då kan vi kanske få ha fotbollsplanerna utanför ladan till deras rätta ändamål nu. Det är faktiskt fotbollssäsong nu och våra unga adepter i IFK Timrå måste trimmas ordentlig. Det har av vissa anledningar stått en väldans massa bilar utspridda på bollplanerna på sistone.

SUNDSVALL HOCKEY - LAGET I STAN!

El Maco:
Gillar du visslingar då har jag ett höjdarförslag på platta åt dej, Jan Linblad, där har du hel orgie i visslingar,,,

Fasst själv är jag av den meningen att det är för lite Brylcreme´ i Hockeyn, Tror att resultaten och framförallt hockeyn skulle varit bättre med Buddy Holly och Jerry Le Lewis, som tränare, och The Boppers som går in i första femman,,,,Klart lite besvärligt kanske då det ingår i spelsysstemet att Rocka runt klockan,,,,,,

HH: Det blir så smetigt i hjälmen av brylcreme.

« · 79226