1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582987 inlägg · 6215 ämnen

Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?

« · 716292 Till forumet



Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
FM:

Det är inte själva "mötmissen" som många reagerar mot. Utan på det sätt supportrar blir utskällda när förhinder finns.
Det är bara positivt att de som kallar "alla andra" för negativa saker blir drabbad själv av förhinder.

Jag har förhinder varje dag av någonting :)

Det var ändå nästan 20 pers på mötet det hade kunnat varit färre.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
FM: Innan vi VERKLIGEN vet att Hahl är klar är det lite svårt att sitta och jubla över det. Du får gärna bidra med några inlägg, eftersom du inte gillar det som skrivs just nu.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Ja jag fattar faan inte va de är för fel på er här inne. De verkar ju vara större nyhet och värde i att nån stackars sate missade ett möte än att Hahl är klar.
Kan ju undra varför vissa angagerar sig i Timrå egentligen,är de för man gillar hockey & Timrå eller för att sitta hemma och göra flaggor och vara jobbig i en gästbok...
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Måste faktiskt gå in och försvara Magnus lite nu.
Jag tycker att den gode Sjöstedt visat MÅNGA gånger att hans engagemang för Timrå samt supporterklubben är stort, det finns en handfull till, bland annat dom som sitter i styrelsen som ordinarie samt suppleanger.
Utan dessa så skulle Timrå IK inte ha en supporterklubb med drygt 900 medlemmar.
Dom fixar och grejar så att vi övriga skall få det jävligt lätt att få komma iväg till t.ex Karlstad eller Stockholm genom att bara ringa ett enda samtal.
Personligen är jag full av beundran av dessa som ideelt fixar och donar, säljer lotter samt ställer upp vid evenemang för att dra in en slant till supporterklubben så att VI skall kunna få åka och se vårat favoritlag till en rimlig peng.

Det är tur för oss andra att dom orkar ta så mycket skit som dom ofta får göra, själv så skulle jag aldrig orka med det, men det är väl därför som jag inte heller orkar engagera mig så mycket heller, för även om man gör sitt bästa så är det ofta inte gott nog för många "dysterkvistar" härinne...
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
friskan: Nu viker jag in kepsen. Skall göra mig i ordning för en begravning och sedan är det fullt upp hela dagen.

Ha en bra dag!

Krama varandra!
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
friskan: Vart var du pånomineringsmötet då?
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?

En nyfiken fråga..

Hur blev styrelsesammansättningen?? Samma som innan??

Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
ernie eagle:

Du prioriterade bort Supporterklubbens Årsmöte där nya styrelsemedlemmar skulle röstas in (däribland du själv).

Du skäller på alla andra som inte ställer upp.
Det fanns folk som fick uppemot 10 mil på bilmätaren som var där medan du hade cykelavstånd.

Mötet drog t.o.m folk som inte var medlemmar, men jag förmodar att kommande säsong löser de också ett medlemskort eftersom det blir ett bra pris, som vi som var där klubbade igenom.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Stenkarn: Visst har jag en del att bevisa. Men jag har gjort en hel del under den tid jag suttit också. Men man får aldrig bli helt nöjd så länge man verkar i en förening.

Man måste sträva framåt och om du ger dig till tåls så skall du få se att det kommer hända saker - trust me!
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
ernie eagle: Är din verkstad bara hälften så stor som snacket lär många bli nöjda. Du har chansen att visa hur duktig du är denna säsong, och mycket att bevisa. Hoppas det går bra!
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Stenkarn: Så du menar på fullaste allvar att jag skulle sätta mina teaterkollegor i skiten bara för ett årsmöte?

Skulle aldrig falla mig in, kan jag meddela dig. Så respektlös är jag inte. Jag har tagit på mig några roller i en korttiddspjäs som sätts upp och den tar min tid för tillfället.

Om du visste vad jag gör på den övriga tiden så skulle du inte yttra dig.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Stenkarn:
Det går att plussa på nomineringmötets minuter eftersom där gjordes förarbetet till styrelserepresentanter.
Eftersom inga nya namn kom upp igår (trots Per HApps värvningskamkanj) så gick valet med en rasande fart.

ernie eagle:
Hur är det du brukar säga när folk inte kommer?
visst ja "skämmes tamefan" så var det.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
ernie eagle: Årsmötet är inte något "enstaka möte". Det är där man har chansen att engagera folk, och dessutom presentera idéer man har inför intresserade människor.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Stenkarn: Jag har varit sjuk vid två tillfällen och jag deltog faktiskt på nomineringsmötet vid ett tredje tillfälle och offrade således teatern den gången.

Att vara frånvarande vid båda tillfällena från teatern för möten hade inte varit acceptabelt och setts med blida ögon utav Lena Lindh.

Och jag är med på så mycket annat kring supporterklubben och ställer upp i 99% av fallen.

Så att jag är frånvarande vid något enstaka möte är inte hela världen. Jag tar igen det med råge skall du se framöver.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
ernie eagle: Du missar en av de viktigaste dagarna för en supporter - för en teaterrepetition. Varför skjuta upp att repetera hela tiden och sedan missa årsmötet? Märkligt, speciellt med tanke på att du kritiserar andra för dåligt engagemang.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Janken: Själv var jag förhindrad att närvara p.g.a. teaterrepetition av Hamlet. Vi hade genomdrag av samtliga akter, så även ikväll och eftersom jag tagit på mig rollerna som soldat och hovherre hade jag helt enkelt inte råd att vara frånvarande från fler tillfällen då premiären går av stapeln om en dryg månad.

Kostymen skall sys, danserna skall övas in och replikerna sitta klockrent. Så om ni undrar vart jag höll hus under gårdagen så vet ni nu skälet.

Passar även på och gör lite smygreklam. Vill ni se Sjöstedt sminkad och fin iförd rosa kalasbyxor och flintperuk gör ett besök på Wifstavarv i sommar bakom saltmagasinet där teaterpjäsen Hamlet sätts upp mellan 10-22 juni.

Hjärtligt varmt välkomna till några varma, dråpliga, romantiska, lustfyllda och intrigerande föreställningar i sommarvärmen.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
-Gurra-:
Kan det rent av vara så att det finns medlemmar som känner sig hemma som TIK- supportrar men inte känner sig riktigt hemma i supporterklubben?

Personligen var tisdag min enda lediga kväll denna vecka. Cyklar att laga och diverse förpliktelser hemmavid.

Men visst kan även jag känna att jag inte "passar in" ibland....Tyvärr!
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Per HApps: Synd att säga det nu, men det vore kanske bättre att ha ett årsmöte tidigare efter en säsongsavslutning. Då har folk lite mer glöd kvar i kroppen, vilket skulle rendera i fler deltagare samt mer engagemang. Vad vet jag.

17 personer var väl ganska ok ändå, tycker jag, men 36 minuter för ett årsmöte är på tok för kort. Var det ingen som hade något att säga?
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Per HApps: Det ovanligt fina Maj-vädret har förstås ingenting med saken att göra förstår jag.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Per HApps:
Hade alla som var på mötet löst sitt medlemskort hade det varit ett par till medlemmar där.

Det var just typiskt att det är du som gnyr först.
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Mä!!! Det är ju jag för f-n!!!
Kommentera

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Per HApps: Ingen bra länk du la ut.
Kommentera


Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Klockan 18:00 i dag hölls det årsmöte i E-ON Arena för Timrå IK supporterklubb.

Med tanke på hur kreativ debatten har varit här på HS sedan säsongen drog i gång i höstas. Så hade jag nästan förväntat mig minst 50-75 st medlemmar på mötet. Som hade ställt kluriga och intressanta frågor till den gamla styrelsen och kommit med genomtänkta förslag på nya styrelsemedlemmar. Det är ju trots allt lite över 900 medlemmar där flertalet bor inom pendligsavstånd.

Men mina förhoppningar kom på skam då det räknades in hela 17 styckna Tikers som fick höra på både ditt och datt.

Så i fortsättningen när diverse nick's här på HS kritiserar SK i alla möjliga spörsmål, är mitt råd till er , ställ för fan upp på Kjell och Jimmy och dom övriga. Skicka ett mail med era förslag och passa då även på att erbjuda er era tjänster..

Någon som känner igen sig? se länk
Kommentera

« · 716292