1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

« · 1662182 · » Till forumet


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
JD: Jag höll ju inne med vad jäg tänkte säga ;-) Det är bara din livliga fantasi som fyller i.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
157620: Inte jinxa nu. ;)
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

ASA: Längtar som ett litet barn till onsdagens match mot SSK. Fy fan vad det är kul med hockey igen.....

Samtidigt har Hästen Rögle borta. Utan att säga nåt mer som finns det en "liten" chans att........

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
   ULTIMAVICI: Tack så mycket, vill även tacka er för lånen från er "lillebror" som hjälpt oss mycket, tänker mest på Reidborn, Norja blev trött ett tag, men han har repat sig mot slutet.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Andersson: Snacka om att rätt tidpunkt för en formtopp. Dom spelar ju som ett helt annat lag jämfört med en månad sen. Jämfört med hela säsongen förresten. Sjukt bra försvarsspel, blixtsnabba omställningar och varierat anfallsspel.
Det är tydligt att det är roligare med hockey när man inte spelar under konkurshot.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Andersson: Mums vad grabbarna lirar bra o med trygghet o självförtroende nu....härligt!!!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Andersson: Det hade väl varit bättre om Södertälje slagit Oskarshamn...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Andersson: Skönt! Och fullkomligt rättvist precis som mot Malmö.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

JAAAAA   SSK torskar  , Timrå vinner  , Norja nollar  :D

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
jå1: Grattis Timrå! Ni är bättre än tabellen visar.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Rip Kirby: Hästarna hänger verkligen inte med i egen zon.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Berglund: JAAA!!! Heja MoDo ;)
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Jaa. 0-2 nu.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
fermo: vackert av Hult!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
jå1: HEJAHEJA
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Jippi. Nu tar vi dom.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
jå1: BOOOOOM!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Domarn tar alltså Wedin för diving o nu händer samma sak och då åker vi ut?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Johan J: Bra jobbat JJ. Har ni en miniklack där? Kööööör hårt.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Vargher85: Molinder är väl sjuk och Boyce är ju avstängd.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Johan J: Varken Molinder eller Boyce finns med i laguppställningen. Är de skadade, sjuka eller bänkade?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
söder över: På plats i Norrköping. Timrå har spelet och de bästa chanserna. Axel Brage i Hästen-målet räddar hemmalaget ett par gånger. Mycket folk i Himmelstalundshallen ikväll men ingen stämning.

Fortsätter Timrå att nöta på på samma sätt i andra perioden kommer målen och poängen.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Jag är ganska nöjd med 1a till 2 vill jag dock se mer låga avslut för Brage är lite returig idag! Jag tror på det obekväma idag! Likt Wedin visat! Ut och kriga ner dom längs sargen och äg våran space framför Brage där kommer matchen vinnas!


Är det någon här idag förresten eller sitter alla och håller handen på någon isst?

Ni kanske står och slavar ihop något gott i köket som kompensation för alla ur familjenkassan vaskade biljetter?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Ni som ser matchen... Som våran första kedja spelade senaste bytet så ska det se ut! Tvinga dom att föra spelet... Då går det sakta! När dom får lira på omställningar är dom livsfarliga!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
såg jag en armbåge från diedrik?

Det kompenserar domarens krav på att Wedin ska stå upp medans man slår undan skridskorna för honom...

Mupp beslut!
Kommentera


Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

Rip Kirby: jo då, här är länken.

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Ingen matchchatt på ST i e.m?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
DJ Hemp: bästa tippningen stär svarta fåret för!!!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
söder över:

Tippat och klart! Drog kanske till lite väl snålt vad gäller publiksiffran, men att tippa Timrå-seger kändes helgjutet. 2 799 åskådare och 2-3.

Besviken på gårdagskvällens tripp. Att så mycket kan ge så lite... Fan. Hoppas att ni som tar er till Norrköping får er en skönare resa. Själv ska jag ta min Bianchi genom det ljuva livet i Malmö...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
söder över: Tack ska du ha! Ska kolla med dom.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Bigthelin: jag har för mig att du kan lösa biljetter till borta stå på plats vid hallen.

Ställ frågan till vita hästens Facebook sida do brukar svara...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

Jag har lyckats övertala sambon att vi ska fira alla hjärtans dag med Timrå (Yes!).  Men går man genom tickster som säljer Vita hästens biljetter verkar det inte finnas några biljetter alls på sektion A som är bortastå som jag fattat det? Säljs biljetterna genom Timrås supporterklubb eller är det helt enkelt så att det inte finns några kvar?

Var ju iväg till Västerås en gång på bortastå men inte fan kommer jag ihåg hur jag fick tag på de biljetterna :)

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Tnx coach!

Tyson blir borta en match till alltså.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Vad sägs om de här förutsättningarna imorgon då?

Klart som fan att vi ska ha den där förbannade 3poängaren efter morgondagen!

Sen ska vi fan vara ostoppbara efter det!!!


Ta chansen att vinna en s24 värdekod och se till att hästenbloggen och deras läsare märker av Timrå IK's anhängare med!
Tävla här: afterice.se/2015/february/tavling-vita-hasten-timra-ik.html

titta på tabellen efter morgondagens match på den andra länken!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
söder över: Håller helt med. Hästen spelar helt utan respekt för moståndaren så det får de vara beredd på. 
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Jag hoppas att killarna kan se till att vara dicipinerade till en plan om hur matchen ska vinnas! Mot hästen behöver man vara lite destruktiv...

Jag tycker inte att dom har ett vidare starkt backspel utan utmärker sig mer för snabba omställningar och farligheten i offensiv zon. Dom har lätt för att hitta avslut och snabba sådana från farliga positioner... Vi får inte bli övermodiga bara för att hästen inte vill hålla puck o föra spelet... Det är deras plan och det som fungerat bäst för dem under säsongen så medicinen blir att tvinga hästen att föra matchen inte rusa på chanspuckar utan hålla positioner och överlasta när deras backar fumlar som Malmös gjorde igår!

Det är lätt att som spelare tappa ödmjukheten inför sin motståndare när man känner att man har spelet mot dem. Det är helt enligt deras plan...

Fan jag vill uppleva en 3poängare imorgon alltså! Jag har inte på plats sett Timrå IK vinna sedan några år sedan mot LHC!
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

pettsson:

Jag kan inget garantera, men så här gick tongångarna i "gnällbältet" i går kväll:

Nästa match i Norrköping... Där vetefan om jag varit på ishockey?

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
pettsson: hmm jag satt diagonalt tvärs över hallen från från hästens klack sett...

Fast nu när du säger det så kan det nog vara så att jag köpte plats nere i ett hörn där jag skulle få se Timrå anfalla 2ggr...
Surt för mig då det inte blev så mycket av den varan...

När kommer Jeremy Tyson-Rotevall tebax från sin avstängning?
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
söder över: När jag var där så stod vi på en ståplatssektion iaf. Vart är sittdelen då? :)
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
pettsson: jag har firma biljetter men det brukar gå att flytta runt inne i den arenan lite så jag hoppas kunna byta upp mig till borta stå som faktiskt är borta sitt...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
pettsson: Supporterklubben kör inte stor buss från Timrå men eftersom det är lördag kommer sannolikt ett gäng uppifrån åka själva.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

söder över:

Jag såg på facebook att det skulle gå bilar från stockholm iaf. :)
Hoppas så många som möjlight samlas på bortastå.

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

DJ Hemp:

Smokey?? Det var fan inte igår. Det ser jag fram emot. :)

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
pettsson: det blir inget sammanhållet och organiserat tyvär...
Vi brukar vara ett 10tal Timrå klädda utspridda över hela hallen... Vart är tik08 i detta läget? Det är en timma resa ner för fan?!

Det kunde vara trevligt med en liten samlad skara iaf...
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14

pettsson:

Söder över kommer och Smokey, som inte brukar komma ensam, har skrivit något som antyder att han funderar över saken. Sedan är det ju inte omöjligt att det finns fler TIK:are där i östra Mellansverige som överväger ett besök.

Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Någon som har koll på hur många som kommer imorgon? Jag åker upp med familjen och min kusin.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
Om vi hade varit kyligare i straffläggningar eller slagit till redan i SD skulle vi redan nu ha kunnat ligga på slutspelsplats. Det är bara att kolla in tabellen. Endast en OT-vinst av sex möjliga. Det gör oss till i princip sämst i serien på den disciplinen.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
sargad:

I morse vakna jag till Ugglas " Vittring " spelandes på stereon och jag har det nu och jag vet att laget har det med.
Efter den ekonomiska turbulensen så har laget lagt det bakom sig och det sportsliga har tagit vid.
Det finns en stor potential i det här laget om hela laget tror
på sig själva.
Gårdagens match var ett tecken på det.
Trots 0-2 tidigt i matchen så krigade vi snabbt ikapp och förbi.
Jäkligt starkt gjort. Imorgon väntar gunghästen och nykomlingen som varit med i toppen, men nu börjat rasa.
En livsviktig match väntar imorgon och resten av de som
återstår med.
En Playoffplats står på spel och ska ha den!
Nu ska jag fortsätta att fira att det snart är helg med ett par
glas rötjut!
Nu kör vi " ÄNDA IN I KAKLET " så blir det mirakel när denna säsong är över.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-02-14
sargad: Tror ni att det räcker med 12 poäng av de 18 som återstår för att nå slutspelet? Eller krävs det att vi vinner rubbet?
Kommentera

« · 1662182 · »