1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Hjältens återkomst

« · 638072 · » Till forumet


Sv: Hjältens återkomst
Bragd-Birger: Du har så rätt, de blir bara chansningar om de blir några nyförvärv men vi skulle verkligen behöva målskyttar då kanske de ger en injektion i laget och andra kanske följer exemplet. Hoppas kan man alltid göra. MEn som sagt de blir inte Kvalserien iaf de klarar vi nog
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Vad gäller Kapanen så, visst. Kul om han kommer. Men inte fan är det på målvaktssidan som förändring måste ske om vi ska klara oss helskinnade ur den här säsongen? Oksa är absolut inte någon toppkeeper. Kanske elitseriens ojämnaste med en obehaglig förmåga att sprida returer.
Likväl: rent statistiskt finns det sex lag som släpper in fler mål.

Nä, ska det värvas är det först och främst offensiven som måste rättas till. Det sägs att det bästa försvarsspelet utspelas i offensiv zon, och det har tidigare timråupplagor tagit fasta på. Frågan är dock som alltid - vad finns på marknaden? Dyngsäkra toppnamn lär det knappast bli. Snarare chansningar som, om inte annat, kan ge en välbehövlig injektion i truppen.
Problemet är väl dock att de spelare som kan vara aktuella är sådana som hittills misslyckats med att leva upp till tidigare ställda krav, med självförtroende därefter. Inte riktigt den mentala status man vill att frälsare ska ha.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Bergius: Ja men som man läste i artikeln så vill dom inte släppa Kapanen dessutom har han kontrakt.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
General_Moisio: SM-Liiga är en stängd liga vilket innebär att man lättare plockar spelare från redan avhängda lag.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Bragd-Birger: Känns inte som vi ska vara speciellt orolig att vi kommer att hamna i Kvalserien, känns som att vi är lite för bra för de.
Vi behöver som sagt några målskyttar och vi vinner några matcher så kommer denna onda trend att vända och vi kommer till slut på en fin 7 plats i tabellen.

Känns även hopplöst att få hit Kimmo Kapanen Kaipa verkar inte vara speciellt glada att släppa honom inte med tanke på att dom ligger näst sist så kanske frälsaren Kapanen kanske kan hjälpa dom kvar, men de finns säkert fler målvakter som lär vara bra mycke bättre än Oksa som är grymt ojämn just nu.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Bergius: Du vet väl att det går till så nft.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Kvalserien är en obehaglig möjlighet, men allvarligt: tagga ner lite. Det är 9 pinnar ner till ett 'jagande' SSK - som imponerat med mäktiga 2 poäng de senaste tio matcherna. Vet att det finns någon seglivad myt som säger att SSK har potential för något stort, men på det replikerar jag: my ass. SSK är riktigt jävla genomuselt.

Leksand då? Blev stabilare när artist-backarna anlände, men är fortfarande blott ett allsvenskt topplag. RR2:s favorit Wallenberg - försäsongens kung som var på väg mot en ny vår - fortsätter att stänka in kassar och har hittills mäktat med lika många som vår egen spjutspets C-J Johansson.
Aldrig att Leksand går om Timrå. Då ska man vika ner sig något fruktansvärt.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
kalle anka: Vad är då den egentliga anledningen?
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Bergius: Det kan man nog säga att dom redan är. Detta är bara ett spel för gallerian.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Jaha det var ingen glädjande nyhet kan jag säga. Tanken slog mig igår att om det inte händer någontng, vad förvånade alla skulle bli. Vad rädd jag skulle bli.
 
Dom vill alltså inte släppa Kimmo nu pga att slutspelsdrömmen fortfarande lever. Då får vi kanske se Kimmo tillbaka under nästa transferfönster då KaiPa förhoppningsvis är ordentligt avhängda. Hoppas bara det inte är för sent.

Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Ann: Tänkte mest på de andra.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
kalle anka: Panikar inte ett dyft....litar helt o fullt på Tomten i år...:)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Ann: Det är bara onödigt att panika, vi kan inget göra ändå ;)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Självklart kommer det förstärkning. Både målis och tänkt målskytt.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
RTS: Tycker paniken verkar ligga tät hör inne jag...
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: ja men vafan det är ett satans djävla tjat om junisarna tror ni verkligen inte att kenta och micke kan avgöra om dom "duger" kan ni inte tänka er att dom kanske helt enkelt inte duger. fan varför ska dom plocka upp junisar i den ganska dåliga sittsen som man i dag befinner sig i...? Har man legat på stadig mark kan man väll helldre låta en eller ett par spela INTE NU....
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
orion:
Det är nog bara att vänja sig med det. Hoppas bara att vi inte har Saik, SSK och Mif före oss när KS är slut.
Fan vilken ångest det skall vara runt styrelsebordet i dessa tider, likheten med denna säsong och 01/02 är slående, Nu är paniken total.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Nä nu känns det som om det är dags att timrå plokar upp sina juniorer....

Några halvdåliga nyförvärv är för mig inte ett alternativ......

Skippa skiten satsa på eliten "våra junisar"
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Frella: Instämmer
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Frella: Jag skulle gärna se att man provar ett par junisar då och då för att skola in dessa i seniorhockeyn. Johansson har ju ett dokumenterat målsinne!
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
TIKbiff: Har väl hänt fler än en gång att en klubb totaldementerat att något sådant skulle vara på gång. För att någon timme senare gå ut med att det är klart...

Men ska man börja plocka in Finnar av Metsärantas kaliber ungefär, ser jag hellre att man kör på det man har, plockar bort de som inte håller måttet och matchar in Johansson och Lindström, eller kanske Österholm.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Jag tror det är NEH:som ligger bakom alla Kapanenrykten.
Man har helt enkelt hittat några kartonger t-shirts med örn, eldsflammor och KAPANEN på när dom städade lagret...

Och vi vet att NEH har duktiga säljare;)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Kanske läge efter dessa artiklar i tidningarna att stryka dessa
från listan nu?
Kapanen och/eller Nordgren kommer INTE till TIK...

Var inte Kapanen klar? ;-)
Ja det kan ju vara en totalmörkning i tidningen ....
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Herminator: Tack för det! Jag fick aldrig upp artikeln i nätupplagan när jag skulle länka vidare!
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Fet-Ecke: Här är länken till artikeln om Kapanen.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Fet-Ecke: Korrigering: Gårdagens upplaga skall det stå!
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
htikare: Vet inget om Kari men det går kanske att komme överrens med Kalpa ang. Kapanen. (Pengar och eventuella byten.....)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Fet-Ecke: Om inte Kapanen kommer..så hur var det med Kari Rämö..
någon (vet ej vem).. nämnde honom som möjlig ersättare istället?? Någon som hört något..el. var det bara på en önskelista.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Nu slipper du nog oroa dig för att Kapanen kommer tillbaka!
Läs pappersupplagan av dagbladet!
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Frusturationen artar sig olika från person till person.
Jag har tex. get upp, orkar inte bry mig i skiten längre.

Ta det med en klackspark.

Det måste finnas 3 stadier.

1, Förtvivlan/Frusturation ( Lingan är nu)

2, Apati ( Där jag känner jag är nu. I nu läget skulle du aldrig att få mig att gå på en match, ok jag ser dom på PPV)

3, Byta klubb ( Tja varför inte Luleå eller MoDo dom är nog i slutspel)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Det förstår jag att du kan tolka dessa så. Då fattar jag.

MM frustration är inte lätt hanterligt.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Det känns jävligt tungt att gå till sängs natten före Lucia och ha Brünäs över sej...
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: Jag tolkade ditt resonemang bland alla andra namn och stats du bidragit med precis som jag beskrev.

Sedan har jag svårt för människor som inte kan "försöka" i sin frustration att behärska sitt språk.

Inlägg som:

"Oksa är som en planka allt studdsar ifrån han kan inte hålla ngn puck alls.




SSSSSSOOOOOOOOPPPPPPAAAAAAAA"

eller:

"Snälla HV dänga till Timrå idag så Nubben inte får ngt jullov, för det är han inte färkänt av.

Nubben har gått ut och sagt att vi ska avakta dessa tre sista matcher sedan skall vi agera beroende på hur det går...

Det känns bra att vi torskar två då lär det bli fler förändringar än om vi vunnnit de tre som nu snart är klara."
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Välkommen ombord ; )

Vi saknar några backar från ifjol, till exempel Koskinen...
så en målvakt kan inte göra jobbet, och inga mål!
Men jag tror ändå att Kapanen skulle betyda en nytändning.
"Ser jag dom så tar jag dom", räcker för mej.
Och målvakter får bli jättegamla innan dom är avskrivna.

Välkommen, Kimmo! (om!!!)
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: ÖÖÖÖÖHHHHHHH???????

Vart har jag sagt det någonstans?

leta reda på det så kan vi diskutera sen...

Klart jag fattar att vi behöver målskyttar de borde du förstå om du läser mina inlägg bla dem som jag hänvisra länk till som är potensiella nyförvär enl ST.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: Jag tror fortfarande att ditt resonemang innehåller enbart humor (nu jäklar orion är jag med på banan).

Du menar alltså att om Kapanen är lika bra som tidigare går vi minst till semi. Jag skulle tro att Kapanen måste ha 99.2 i räddningsprocent om vi skall lyckas ta oss till slutspel. Som så många hävdar så börjar man bygga laget bakifrån. Okej, det köper jag. Men utan målskyttar lär vi inte lyckas. Detta är ju ett minst lika stort problem.

Du tror alltså att om Kapanen kommer lossnar målskyttet? Jajji!
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
JAg tycker det känns som om de ST skriver om Saarela inte riktigt stämmer 2 december i år hade han statestiken 3+3=6 idag är det den 13 sista matchen för sverige spelades i lördags den 10 december

Finland har väll också tagit ledigt.

Frågan är hur många matcher denna Saarela har hunnit spela mellan den 2 och den 10 borde inte vara fler än tre.

ST skriver att han kommit igång med målskyttet under den senaste tiden, vadå de två sista matcherna... Nä var det klart innan att Oksa ska gå så borde inte två matcher påveka Saarelas ställnig i sitt klubblag.

Vi vet ej om Oksa fått sparken men det jag vill säga är att om Oksa drar är chansen lika stor att Saarela inte stannar i Lukko Rauma...
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Nehe så nu måste han helst plötsligt bli bättre än tidiagre, det kan väl ingen kräva...Av honom heller.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: Nej, det räcker inte. Jag hoppas du skämtar.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
250kg kärlek: Va då det räcker väl med att han skulle vara lika bra som tidigare då går vi ju till Semi i alla fall :D
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: En sak kan man konstatera: Kapanen måste höja sin räddningsprocent betydligt från sina forna säsonger i Timrå IK. Annars är han en lika stor flopp som vissa anser Oksa varit/är i Timrådressen.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Jari Korhonen verkar iofs vara en mkt stabil bak enl tidiagre statestik...

Se länk
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Jesse P: Det tror jag alla gör, tror att alla hoppas på att Kapanen kommer vara bättre än Oksa....

Jag va kritisk mot Oksa innan säsongen...

Hade rätt då, Jag känner positiva vibbar då ordet Kapanen dyker upp. Han kommer vara bra det är det ingen tvekan om.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Pasi Saarela hoppas jag verkligen på att vi kan få hit hans forna stats är inte att leka med....

Här har vi killen som verkligen skulle kunna hjälpa Timrå.

Men tyvärr som det står i ST.nu är han troligen inte aktuell längre....


04/05 55 poäng på 56 matcher (NHL säsongen)
03/04 43 poäng på 56 matcher
03/02 41 poäng på 56 matcher

Vad jag förstår är han bärare av samma stålmannen funktion som krykov, då det enligt mina beräkningar då det är 56 matcher i finska ligan per säsong så har han inte missat en enda match de senaste tre åren....

Komigen pröjsa killen så han kommer......Eller Lukko Rauma
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Mark Murphy kan iofs vara ngt

43 p på 65 matcher.... iofs är 30 p assist men jaja...

detta med att jämföra med sloans p från ahl..26 p på 78 matcher

är sämre ja....
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
Per HApps: A då ska vi inte hoppas på

Toni Häppölä

kolla han stats förra säsongen 2 p 1 mål 1 assist.

och så tror de att han ska hjälpa till med målskyttet HAHAHAHAHAHAHA

Denna 24 åring vill jag inte se i Tik då är nog Sloan bättre...
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
El Aka Ali:
Ser ändå målskyttet som det stora problemet , 1.9 mål per match i snitt känns ju så där bra.
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
El Aka Ali: 90.2 % om jag kan tyda rätt

kolla länk själva
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: nä de är ju sant men han får väl grymt många skott på sig va plus lite eller ingen hjälp från backar
iofs var de här början av säsongen ja hörde de så nu vet ja inte,
men nog tror ja mer på kapanen
Kommentera

Sv: Hjältens återkomst
lungan: En enkel fråga: Vad hade Mika Oksa för räddnings-% i ett annat finskt bottenlag, förra säsongen?
Kommentera

« · 638072 · »