Så Leksand kommer sakna fyra spelare till dagens match pga. skador/sjukdomar. Hur ska man se på det? Är det skador eller "skador"? Har man kanske gett upp det här lite och istället vill spara dessa för viktigare matcher?
OlliJanne: utan Gallo så hoppas jag att Berglund gör sig själv till martyr ikväll! Han kommer inte behöva snacka särskilt mycket skit med leksingar för att hamna under deras skinn och få dem att fokusera på helt andra saker än hockey! Ligg på som ett plåster och påminn om gatstenar och manspms! 😂
Den rollen tar inte Hållander! Han avgör det här målmässigt ist!
Mickra: Sune är ett så kallat troll. Ingen hemlighet, han har till och med valt profilbild med omsorg. Så nä, räkna inte med att Thelins ersättare blir en Schweizare.
El Maco: Känns lite som det gått inflation i troll. Att extrema personer håller på med politisk trollning är hemskt och oförsvarbart, men förklaras av politisk fanatism. Men att man ska hålla på att trolla på hockeyforum... Har man då ett liv?
El Maco: Ahh, dåligt uppmärksammat av mig.Till mitt försvar vill jag dock säga att jag i dessa kvaltider är ett nervöst vrak. Det är nästan taskigt av Sune att utnyttja mitt svaga hälsotillstånd på det där viset.. Blir lite som att stjäla godis av ett barn.
Men hörrni ungdomar! Nu börjar det fanimej dra ihop sig här. Lite patetiskt försök till arbete kvar, sen hoppas det in i bil och färdas norröver. Hyfsat pepp!
Och hyfsat smånervös faktiskt. Det här är på riktigt. Leksand är nere i brygga, och jag tror inte att det myspirrar i leksingarna inför tanken på att skrinna ut i NHK. Flyt i inledningen och två snabba puckar så tror jag det är klart. Men: kan det verkligen gå så lätt? Förhoppningsvis ja, förmodligen inte. Det är sista chansen nu för Ejendahls pågar, och det där med att knyta ihop säckar kan ställa till det. En vinst för leksingarna ikväll, sen en till hemma i övermorgon...så är det riktigt jävla dramatiskt på lördag. Den dramatiken vill vi icke ha.
Tror dock det går vägen ikväll. Det känns så. Kan inte föreställa mig annat än att det kommer vara ett jävligt fokuserat och stridsberett Timrå som beträder isen. Och förhoppningsvis får dom den inramningen dom förtjänar. Nu ska det bli fullsatt, och nu ska det bli tryck utav helvete. Blotta tanken ger mig gåshud.
hockeyärnice: det sparas väl ett visst antal biljetter för köp på plats (dvs. Det går inte att köpa alla biljetter i förhand). Eller funkar det inte så längre kanske?! Menar på att det kan bli biljetter som blir osålda för folk inte har köpt biljett på förhand och tror att det redan är slutsålt så de struntar i att komma. Men vem vet, jag hoppas det blir lapp på luckan ikväll
dr-nix: Är trycket såhär högt tror jag inte Timrå sparar biljetter för att folk ska kunna köpa på plats för då kan dom förlora på det, kan dom sälja alla biljetter innan luckan öppnar så gör dom det, Dom skrev på fb för en timme sedan att det fanns 300 sitt och 600 stå.
Förslag på ramsa till klacken för i kväll och resten av säsongen. I stället för "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" - "Vi är Timrå och vi ska upp igen!". Vad tror ni andra? :)
tjobba: Tycker " Vi heter Timrå och vi ger aldrig upp" " Vi heter Timrå och nu så ska vi upp" Rätt så lika men kanske lite lättare att sjunga/skrika med.....!!!! TimraIK4Ever...!!!!
Är det bara jag som tycker att vissa ramsor går i lite för högt tempo nuförtiden? Till exempel vid numerärt underläge när "klapp klapp klapp Timrå" körs. Skulle den gå lite långsammare så får man nog med sittplats igen, vilket inte blir fallet då det är svårt att klappa med i så hög takt. En bra klack kan alltid bli bättre :)
timra_060: Tycker oftast ramsorna tappar sin tyngd när de går för snabbt också, dra ner på tempot en aning så hinner folk klämma i ordentligt vilket skapar större tryck. 😀
tjobba: jag tycker att det går för fort när de inleder med "Ge mig ett T, I, M osv". Det slutar oftast med att de som ska följa den ensamma som skriker, skriker samtidigt som den ensamme och inte efter honom. Men några nya ramsor kommer säkert komma upp när det vankas SHL-kval. Nu hoppas jag att ni får med hela hallen ikv och jag ska stå på jobbet med paddan mitt i synfältet :D
Själv lutar jag åt det andra hållet. Tankarna börjar komma hos grabbarna nu vad de är på väg att eventuellt kunna göra och hos motståndarna finns det egentligen inte så mycket att tveka på. Full gas där.
PezN: Ja det går alldeles för fort. Alla har för bråttom, han som skriker först och dom andra. Ta det lugnt och sakta, vänta några sekunder om det behövs. T - T.........I - I....... osv
EXPLORERSMÅLAND: DETHÄR kan vi bara inte missa... Segern är vår, Leksand kommer troligen inte gå in för 100% ikväll säger min känsla, den eventuella hämnden mot Mora går inte att motstå för Dalmasarna!