1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581451 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

« · 1206515 Till forumet


HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Nu laddar vi för bortamatch på torsdag och jakt på nya poäng. Inte mycket talar för att det blir några då. Men, men, större under har skett och varför inte i Jönköping där tron är stark.
Just go for it!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Det vore inte så tokigt med en riktigt bra match och seger i morgon. Tre poäng och poängtapp hos våra bottenkonkurrenter skulle smaka gott.

Men tyvärr så är det väl inte mycket som talar för det.

Tycker dock att det ska bli lite intressant iaf att se våra nya spelare...

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hälge:

Resultat. 0-7

HP3 kliver in och dominerar. Poäng efter matchen 3+4 - 7
Mannen bakom alla mål!

Kamil Piros spelar med Anger och Pärra, spelar fram båda till 1 varsitt mål och han sätter själv 2 puckar..

Corso blir megastor i defensiven!

Sen vaknade jag och inser att matchen inte är förren imorrn!

Fan va taggad man är att se detta spektakel nu!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Oddsen var väl inte direkt skyhöga att Charlie skulle slänga in Piros i en fjärdekedja tillsammans med Starkov och Axelsson. 1,05 kanske? Det är ju inte direkt så att Piros är matchotränad. Men Anger kanske har nåt på g ikväll ändå och för att inte tala om vårt päpä.

Mina vibbar från i tisdags pratade om vinst. Det gör de fortfarande. Sonnie eller HP3 avgör.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin:


Vad bra Charles. Piros-Pärssinen hade ju varit det mest logiska, men fransmannen vekar ju vara "untouchable".


Gör han allt för att jäklas med oss?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The great one: Nä, han gör allt för att få oss till KS!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The great one: tyckte iof att fransocen var riktigt bra i förra matchen ..kanske bra för kamilla att börja i fjärde
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
superfalle:Ja man ska ju inte komma här o glassa man måste arbeta upp sig i hierarkin. Den är mördande stark!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: haha . ja ..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The great one: Jag håller med dig att det vore fint flytta in Piros på centerplats i våra första tre kedjor. Då kan vi få tillbaka fransosen med MPS och Lander, det var en kedja med mycket energi och i den omgivningen var Meunier faktiskt bra i några matcher. Intensiteten har dött totalt efter Angers intåg i den linan. Vidare skulle det vara intressant att ha en kedja med Piros-Pärssinen och Svensson.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Eskas: Näe, men jag hade gärna sett honom i de första tre kedjorna i alla fall. Det är ju några killar där som inte har varit i närheten av några underverk trots chans på chans.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kan vi få igång en seriös gissning av kvällens matchresultat?
Själv tippar jag 3-3.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Jag tycker att det är rätt rimligt att en ny snubbe får börja i fjärde. Sen är det upp till honom - och de andra spelarna - att avgöra i vilken kedja han hör hemma.
Vi får bestämma oss lite för vilka signaler från Challe som är rätt eller fel. Det här tycker jag är rätt signal.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
John K: Blir det poäng kommer jag jubla tills korna går hem.
Seriens sämsta bortalag med sämst BP möter seriens bästa hemmalag med bäst PP.

Jag kommer då i a f inte såga Timrå om dom torskar den här fighten. Viktigast är hur spelet ser ut (om det tas något steg i rätt riktning), samt hur Piros agerar. P3 vet man ju är en världsback, så han bekymrar jag mig inte över.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Bragd-Birger: Om Piros får spela i fjärde lär han ju agera på ett fantastiskt sätt iaf. Inte minst i pp.

Det vore kul om pojkan släppte lös ordentligt ikväll i sann, tidigare, Timrå-anda.

Då vinner vi.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Inte minst med tanke på hur dåligt exempelvis kedjan med MPS-Lander-Anger fungerat senaste tiden samt vårt pp över mer än en kedja.
Syftar så klart kring Piros i fjärde.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Jag tror nog Piros kommer kunna visa tillräckligt även om han börjar i fjärde. Exempelvis om han är en center ö h t.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Ja, tebaks med Frenchy bredvid Lander & PS.
Anger kan spela, hm...i ett annat lag?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Nog känns han som en center mer än Frans(Måns) iaf. Åtminstone på förhand.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: skicka anger hit upp .. jag har hört att östersund har ett alldeles eget hockeylag .. där kanske han kan bidra ..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Seriöst. Är det nån som tror på seger ikväll?
Isåfall uppsök läkare!

Det ska jag göra.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: Det KAN gå, men jag kommer att ha ständig uppsyn av läkare under hela matchen. Han är snel.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: jag har på känn att idag så kommer lindbäck visa vad han går för ...1.2 efter en fantastisk match av lindbäck .. skogs lyckas missa ribban 2 gånger och gör båda målen
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kan vi inte låna denna nu när han skickas ner i farmar

eliteprospects.com/player.php?player=7440
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Inget konstigt i sig men i det här läget ser jag hellre att man kör Piros stenhårt direkt, särskilt i en sån här match där vi verkligen inte har något att förlora.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Det är inte meningen att vi ska förstå!
Vi ska bli mentalt instabila o galna i vårt sökande, efter att förstå Challe!
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Ja vad ska han annars säga?

"- Benen är pigga. Huvudet är klart. Vi ska lägga fokus på att åka griller, säger Timrås forwardsstjärna Magnus Pääjärvi-Svensson till hockeykanalen.se."

10 spänn på att man står på hälarna första 10 och drar på sig en par tvåor med nåt mål i arslet som följd.

Äh, det är bara en lek när allt kommer omkring... Hahaha
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Åka griller var det ja.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Ambroo: Griller, är det det dom har i huvvet kanske? ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Hualigen, spelprogrammet de kommande fem är inte gosigt.
HV borta, LHC & BIF hemma, FBK & VF borta. Rent spontant är det svårt att hitta fler än en möjlig trea.
Det vill verkligen till att man får fart på bortaspelet nu. Och det vore helt underbart om man kunde chocka med poäng redan i kväll. Men helvete så svårt det blir.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Lemmy: Nej, det är varken skridskor eller huvvet.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Det är bara en lek.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: Ja, det är tur det. En massa gubbar som åker runt med klubbor och skyfflar runt en gummibit. Orka hetsa upp sig!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Precis!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Fördelen med att ligga sist är att man kan bli underskattad, helst av laget som ligger högt i tabellen. Det vi har emot oss möjligen är
att vi varit ett vasst lag tidigare säsonger, men den känslan har nog gått över vid det här 'laget'.

Känns som man skulle kunna räkna upp viket lag som helst i tabellen och konstatera att det inte kommer att bli "gosigt".
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: Stämningen är positiv på HS och man har starkt tilltro till HP3. Detta kan bara inte sluta bra. Tror på en 7-1 smäll, Piros gör Timrås enda för att i nästa byte avbryta matchen p.g.a. skada.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bragd-Birger: Challe mörkar med att sätta Piros i 4 kedjan ,för att förvilla motståndarna.Taktik på högsta nivå.,
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Bergius: Det blir mycket folk på läkarmottagningarna imorgon!
Några kanske åker in akut ikväll.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Nybbe: alternativt så anslöt Piros igår via flyg. Han har väl knappast hunnit med någon träning med laget (kanske om man har någon träning idag då).

Hur som helst kanske man inte placerar en sån kille direkt i någon av dom första kedjorna och ger honom 20+ minuters speltid.

Jag har full förståelse för att man vill matcha in honom långsamt. Man har inget val med Petré.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

"Dom hakar och håller i" säger Beech till HVTV :-)

[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=13195617281]Inför Med Grillen Och Beech[/url]

Annars är det backkris just nu. Pelle G slog upp sin gamla skada mot Frölunda senast. Torp, Björk och Ward saknas sedan tidigare. Idag plockar man hem Jesper Williamsson från Oskarshamn, där han gjort bra ifrån sig och i och med det mönstar man 5 backar, till och med 6 om den tandalöse Almqvist kommer till spel.

På forwardssidan saknas Voutilainen fortfarande och det är tveksamt med André Petersson.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Et tu Brute: Positivt för oss. Men det gör nog ändå ingen skillnad i poängfördelningen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Et tu Brute: Ni kan spela med er 4:e lina hela matchen o vinner ändå.
What´s the problem?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Hahl Bundy: "Vi ska bli mentalt instabila o galna i vårt sökande, efter att förstå Challe!"

Kan det bli värre än vad det redan är härinne? Hualigen, hur kommer det se ut då...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
dr-nix: VA...hur länge sen var det han spelade i Jokerit.
ALT: 1........dagar
ALT: 2 .......veckor
ALT: 3....... månader
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Nybbe: Ointressant.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
dr-nix: Jag tycker faktiskt att detta var helt okej. Eftersom tanken med Petré har varit att kortsiktigt avlasta övriga backspelare så är det ganska rimligt, och klokt, att försöka finna någon med rutin som liksom varit med förr i "lite" större sammanhang. Det hade ställts i en annan dager om kontraktet hade skrivits säsongen ut, då hade jag ansett att man hade kunnat använt pengarna på ett klokare sätt. Vi har, tycker jag, fortfarande för bra backar för att ta hit fler. De vi har - när de är friska - fungerar utmärkt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
250kg kärlek: Jo, förhoppningsvis så kommer Karlsson tillbaka till slutet av året/början av nästa år. Med alla backar friska har vi ett hyffsat backbestånd.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Mitt tips är att P3 gör minst 2 poäng, Piros assar Anger till två PP-mål och Corso, Hynning och Sonnie fortsätter leverera.

Hoppet är det sista som överger dåren!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kerstin_k: Det börjar ju iaf helt ok, trots att man redan slarvat rejält i försvarszon två gånger.
Kommentera

« · 1206515