1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

1210242 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: "Käre Hahl Bundy.... Med risk för att bli raljant så måste jag ge dej en lektion i samhällskunskap!"

Ha ha Ja nog var du raljant alltid! :) Jag har varit borta o har inte kunnat svara förräns nu.

Tack för du tog dig tid till att ge mig lektioner i föreningens demokratiska principer o hur det fungerar men jag VET hur det fungerar.
Tack ändå för att du tog dig tid. :)

Mitt inlägg var provokativt o det var meningen, jag fick ju ingång dig.:)
Se vilken debatt det blev.

Sen var det inte jag som sa att 98% ville se Challe gå, även om jag ingår i Procenten, som egentligen är mindre. Det jag sa var att jag hittills inte mött en person in real life som vill ha Challe kvar, om det är nu eller efter säsongen det vet jag inte vad alla tycker.

Själv skulle jag nog inte hylla eller ropa in Challe som klacken gjorde efter LHC matchen, Jag hade gått därifrån då.
Däremot hyllar jag laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

ChriZt3r: Nej, att polisanmäla händelsen är att överdriva och ta saken till sin spets. Det jag inte kan förstå är att börjar motspelaren blöda näsblod blir det botbänken direkt men bryter man ett revben på han så är det bara att spela vidare utan att domaren ens höjer ögonbrynet.

Ikväll spelar Timrå ny match på hemmaplan, dessvärre utan Henrik Petré som ligger kvar på sjukhus för observation och som vi knappast får se mer av i den rödvita tröjan. Mikko Laine följer med sitt HV71 upp till Skelleftå för toppmötet och fler vårdslösa tacklingar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
ChriZt3r: tycker av princip att man ska anmäla allt motstånd mot Timrå IK!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johan J: Angående ditt inlägg om polisanmälan. Skojar du eller tycker du verkligen att man ska anmäla fula tacklingar till polisen nuförtiden? Hoppas att du skämtar eller börjar bli på fyllan och sett tacklingen igen och blivit förbannad. Patetiskt att ens ta upp något dyligt. Ska spelarna åka omkring och vara rädda för polisanmälan om man tacklar någon och tacklinen uppfattas som ful? Ge dig för i helvete.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Glädjs fortfarande över segern senast nere i Jönköping men när man läser att Petré fått ena lungan punkterad och Laine som är erkänt ful inte ens åker ut på en utvisning för förseelsen blir man onekligen arg och förbannad.

Blir väl knappast något efterspel men jag drar paralleller till Jämtin-rättegången. Kan det betraktas som misshandel och bli rättsak? Jag tycker Timrå bör författa en skrivelse till Hockeyligan/Svenska Ishockeyförbundet där man ber att få händelsen utredd. Är det tal om ett överfall? Vad sker om en privatperson skriver till Hockeyligan/Svenska Ishockeyförbundet eller om vederbörande skickar in en polisanmälan?

När Ledin och Jämtin har lagt av och äntligen ägnar sig åt att spela ishockey, Ward är skadad så dags för nästa rötägg att kliva fram.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
stefan jalonen: Helt riktigt. Men den taktiken hade du och jag iofs kunnat tipsa om gratis redan match 1 på säsongen. Jag vill inte sparka Challe riktigt än. Men vi skall inte under några omständigheter förnya/förlänga kontraktet. Men Challe har inte visat upp någon direkt spetskompetens som tränare i Timrå och jag börjar bli trött på dåliga grundspelsplaceringar.. Om vi kunde hitta en kombination av Kentas grundseriekompetens och Challes slutspelskompetens så är vi i hamn igen...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The Palm:
Med coachandet igår så kan väl åtminstone några här inne erkänna ett visst mått av kunnande hos den gode Berglund?
Defensiven var vattentät igår då man för en gångs skull höll motståndarna på utsidan. Åtminstone i de flesta fall.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Jag börjar hålla med dig mer och mer RR2. Många vettiga inlägg från dig på sistånde. Precis som du skriver så har ju Timrå aldrig brytt sig om skadehistoriken tidigare... Och vad har vi supportrar tyckt om det? Hur lät det när Pärssinen blev trasig igen (och för 25:e gången) nu i säsongsupptakten?
Det jag menar är att Timrå inte kan chansa i dagsläget och med den tabellposition vi för närvarande har. Men som sagt, Nylander tyckte jag var grym i Timrå. Skulle jättegärna ha tillbaka en hel Nylander.

Det bästa vore ett prestationsbaserat kontrakt för av nån skum anledning brukar det hålla spelare friska..

Imorgon har vi fans ett grymt ansvar att bära fram laget till tredje raka segern. Precis som du, RR2 var inne på tidigare idag så skall vi inte kritisera laget under matchen. Vi har istället en alldeles underbar chans att påverka. Minns ni matchen mot Frölunda närförledes? Matchen efter resan till Stockholm och Djurgårdsdebachlet?
Klacken inledde med att skrika "Halva hallen är ni klara!?" - därefter bar man fram laget i 60 minuter. Timrå hade då inget alternativ. Om en så pass liten klack (som det var i den matchen) kan kämpa så in i helvete - ja då måste vi kriga också.
Mycket riktigt tre fina svenska pinnar mot Frölunda.
Vi i publiken gjorde det då, och vi kan göra det igen!

"AVGÅ CHALLE!!!1" och dylikt håller vi på HS. Under matcherna ger vi järnet i 60 minuter för att Timrå skall ta 3 poäng!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Ja, Nylander är ju en riktig världsklasspelare som snittar ca 1p var 4:e match. Du romantiserar honom för att Timrå hade ett bra lag det året han spelade här, vi kom 5:a i grundserien. Han gjorde då 11p på 42 matcher, iofs var 10 av dem mål. För mig var det en axelryckning att han försvann då och de i min omgivning jag brukar diskutera hockey med brydde sig inte mera.

Du sitter här och raljerar över Challes och Linkans inkompetens och sen föreslår du att man ska värva Peter Nylander, mannen som hade skridskoskydden på sig när han skulle åka till utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Eskas: Jag tycker att Nylander är bättre än Svensson på precis allting. Jag tror inte Svensson skulle klara många veckor i Ryssland innan han skulle bli ivägskickad.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Ja, han kanske skulle peta Anger, men ingen annan. Han tillför ju inget som spelartyp som vi inte redan har. Känns ju som en replika av Björn Svensson, fast med sämre blick för spelet.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The Palm: Det är väl tur att man inte kan värva på HS då skulle det även bli spelare över till ett s.k farmarlag,och sen det massiva tjatet om avgå challe
vem skall ta över en klubb som timrå ? det finns bara en på kartan och det är Borken,nää ni får nog gräva djupare i föreningen för att hitta syndabockarna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The Palm: Timrå har väl aldrig brytt sig om skadehistorik tidigare när man har värvat så varför börja nu? Jag tycker definitivt att man ska kolla läget med Nylander. Han skulle utan problem skulle gå in på tre kedjor i dagens TIK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Laken:

Nylander var grymt underskattad då han var här senast. Jag ser honom gärna igen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The Palm: Helt otroligt att Vinnerborg är en av proffsdomarna också. Det säger visserligen allt om standarden. Näe, in med tysken igen.. mindre risk att han har nå'ra som han favoriserar iaf.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
The Palm:
Timrå kommer inte att ersätta P3
Man löser det internt, Moe verkar spela i morgon.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Lite humoristiskt att folk härinne anser att vi skall värva Peter Nylander..
En av anledningarna till att han inte lyckats fullt ut i Ryssland är för att han haft otur med skador. Han hade även vissa skador i Timrå.
Skall vi verkligen värva in en skadebenägen spelare? Är ni helt säkra på att det är ett korrekt beslut?
Undrar just hur det låter inne på HS om Peter Nylander går sönder efter ett par matcher? Då är det nog dålig scouting av Timrå...

Jag skulle också absolut vilja se P Nylander i TIK igen, men jag i så fall hoppas jag verkligen att man kollar upp hans hälsa ordentligt först.

Men ack så synd jag tycker om Petré.. Det blir ingen insamlig till nån blomsterkvast under matchen imorgon? Karl ville verkligen lira med Timrå också måste Laine proppa honom så där. Laine hade inte gjort på det där sättet om han hade haft kvar sin klubba och då hade han dessutom åkt på matchstraff för boarding. Tragiskt!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
KniveN: ...och andra verkar tro att alla inlägg som skrivs i supporterforumen är sanning. Det är inte alls makalöst.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Röda Tallen:

Nog för att jag håller med till 100% och det vore otroligt kul att få se honom med TIK tröjan på sig igen så anser jag dock att dom borde ta in den såkallade "3e" (av Springsteens 4a ;) spelaren vilket jag förmodar bör vara en back då vi nu igen är nere på 4 ordinarie..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Det vi behöver göra nu genast, är att låna ut Samuelsson och Starkov till Sundsvall och istället plocka in Peter Nylander. Det vore klockrent!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
"Kattgubben: men journalister vill ju gärna skapa skandaler som inte finns, för att få läsare"

Precis! Att inte fler här inne har förstått det är ju makalöst... Nu gäller detta inte bara Timrå utan allmänt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Även jag skulle tycka om att se P.Nylander i TIK-dressen igen!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RED DEVILS: Tack för klargörandet. Ja, då kommer det onekligen i ett helt annat sken, men journalister vill ju gärna skapa skandaler som inte finns, för att få läsare :P
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Piros spel, så här ligger det till.

När en ny spelare kommer till laget så får dom alltid tippa internt på "tavlan", när laget möter den nye spelarens gamla lag.
Piros fick alltså tippa internt, och han satte 1000kr på att HV71 skulle vinna. Han förlorade nu och vinsten gick till "lagkassan".

Förstår inte varför inteTimrå IK går ut och meddelar hur det ligger till...
Att TJ säger att det var ett skämt stämmer ju inte riktigt med verkligheten, men så här gör tydligen de flesta lagen, så det var inget konstigt med det som hände, utan snarare ett missförstånd mellan journalisten och Piros.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: Jag ser också väldigt gärna Nylander. Knappast nån spets men en kille som alltid går till jobbet, gnuggar på och åker skridskor. Sen kan han faktiskt hänga dit den med jämna mellanrum också. Inte under 10 mål de senaste tre säsongerna är bättre än bra för en gnuggare. En perfekt spelare i JVM-tider som breddar laget och utklassar spelare som Starkov, B. Svensson och Anger.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
JimmyH: Jo på så vis håller jag med. Jag var förvånad över att publiken inte var mer förbannad än vad den var under t ex Röglematchen. Men det är väl både bra och dåligt antar jag.

Nu vill jag ha Peter Nylander! En grymt proffsig spelare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

RocknRolf2: Äh, du överanalyserar det jag skriver. Det är inget fel att vädra sina åsikter här. Vare sig de är positiva eller negativa. Jag har inget emot forumet som sådant.

Men när det gäller att visa engagemang för att nå förändring så är det här fel ställe att skrika på tycker jag. Men man måste ju inte vilja nå det. Vissa nöjer sig med att skriva avgå här och sedan inte göra mer än så och det är helt okej.

Men ska man titta på hela supporterskaran så är det oroväckande att så få visar det större engagemanget och står på barrikaden och kräver bättring. Timrå IK är trots allt inte bara en klubbledning. Timrå IK är oss allihop och det är klubbledningen som jobbar för oss och inte tvärtom. 

Så om hockeysnack som det sett ut nu står för den allmänna supporteropinionen så är vi en väldigt handlingsförlamad supporterskara.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Rivaliteten med Modo känns ljummen utanför slutspelet.

Då är det tur att det finns andra lag som är så lätta att tycka illa om, som HV till exempel.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
lincoln: Tyvärr var det inte detta laget som pressade HV ifjol. Sen har TIK gjort sämre matcher än denna, helt klart. Undrar om inte den första matchen mot Brynäs var en av de tråkigaste annars.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
lincoln: sin sämsta match vet jag väl inte . tråkigaste kanske .. men knappast sämsta .. defensiv hockey är tråkigt men ack så effektivt
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kakelmannen:

Överspelat, men kan inte hålla mig från att kommentera ett så urbota barnsligt inlägg...

----------------------
"Tikinmyheart: Inte jag som skrev 50 skott i magen , var någon annan så läs på bättre och JA jag tycker Timrå borde haft klart fler utvisningar . Du håller på ett patetiskt lag som ställer upp en köttmur och inte skapar en målchans på 60 min"
----------------------

Vilket ofantligt korkat inlägg!!! Var detta din första hockeymatch? Att döma ett lag efter att ha sett en match är obotligt patetiskt... Hur många gånger gör inte lag insatser som, om de representerade laget, borde innebära direktdegradering till Damligan?

Du talar om ett lag som pressade HV till sju kvartsfinaler i fjol, spelat slutspel sex av de sju senaste åren och som var oerhört sargat självförtroendemässigt. Som du säkert begripit så gjorde TIK igår förmodligen sin sämsta match på flera år igår...men vann...

Hockey är inte logiskt och alla matcher är inte signifikanta för vad ett lag eller en förening står för.

Mittåt!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Ja det var väldigt tråkigt... Mest för P3 men även för TIK såklart.
Hoppas han snart tillfrisknar och att Linkan får fatt på en ersättare till ersättaren!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben:
Jag ska vara helt ärlig nu och skriva att, jag hoppas att nån i Skellefteå nitar den där jävla Laine så att han inte kliver upp från isen själv utan att han får hjälp.

Hur fan kan HVinnerborg inte ens ta utvisning där.

Ju mer jag tänkt på detta under dagen ju mer kan jag konstatera att Laine är en av de fegaste spelare jag sett liksom Jämtin också från HV.
Fin plantskola dom har där.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
JimmyH: Vissa säger "majoriteten utanför hockeysnack vill att Challe ska stanna" och vissa säger tvärtom. Jag tycker väl att hockeysnack någorlunda borde spegla den "allmänna opinionen", eller är vi som skriver mycket här så inrutade i vår egen lilla värld?

Det är en del som verkar ha svårt med att mycket som skrivs inte direkt är underlag för diskussion. Därför tycker jag det kan vara motiverat att påminna om vad det hela handlar om, ett hockeyforum. Varken mer eller mindre. Vill du bli kvitt ångestfloden efter matcher som Rögle hemma eller en hel katastrofal höstsäsong så får ni moderatorer på forumet nog ta en diskussion om vad som ska gälla och framföra den till alla skribenter.

”Att ta protester till läktaren är att ta sina åsikter till ett ställe där de kan bli hörda. Är man inte villig att det steget så anser i alla fall jag att det där riktiga engagemanget för klubben saknas.”

Jasså? Först och främst så är det väl några som hör åsikterna här, eller räknas inte dem som läser forumet? Men som du vrider på det, att det slutgiltigen handlar om att framföra åsikterna till klubben så kan vi väl lika gärna stänga ner hockeysnack och istället öppna ett direktformulär till Tomas Johanssons mailinkorg. De flesta som är engagerade i Timrås öden har väl mer eller mindre åsikter om det mesta: värvningar, laguttagningar, tränare, sportchefer, arenan etc, men enligt din synvinkel så skulle alltså alla dessa, som t ex inte vill att Challe ska sitta kvar men av olika anledningar inte brölar det på match alltså inte ha det ”riktiga engagemanget”? Man kanske helt enkelt bara vill fokusera på matchen när man väl är på plats?

”Eller så känner man kanske att ens argument på nätet inte skulle hålla i ett verkligt sammanhang.”

Du låter som en tvättäkta nätskeptiker. ”IRL” är ett jävligt skumt sätt att uttrycka sig på. Internet ÄR verkligheten. Internet har alltid varit verklighet och Internet kommer alltid att vara verklighet. Argument som framförs på nätet är inte mindre giltiga.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: Enligt mina spekulativa uträkningar så rör det sig inte om några 98%. Snarare är det nog i dagsläget 55-45 till "Avgå Challe"-falangens favör.
De som står på läktaren nöjer sig med att grymta lite försynt sitt missnöje men ändå blunda för sanningen. I pauserna kan man dock läsa på läpparna vad folk egentligen vill ha sagt men inte får, törs eller kan vädra åsikterna högljutt av rädsla för att bli utpekade som osolidariska. Och överlag kan det vara positivt att det finns fogliga supportrar i leden. Men på de sista åren har jag tröttnat på den harmlösa mentaliteten. Jag begär kanske inte några "kvartssamtal" alá Firman Boys eller Black Army med ledningen. Men jag önskar ändå att det fanns ett större utrymme och ökad förståelse för varför vi tycker si eller så. Det är ju ändå för publiken och fansen de spelar sina matcher. Utan oss skulle de inte kunna betala marknadsmässiga löner till de spelare som de förfogar över. Jag avskyr hyckleri när den ena parten i målet försöker släta över allting utåt sett med att allting är så fantastiskt och utomordentligt bra när verkligheten i själva verket är någonting helt annat.

Jag tycker inte om de här PR-tricken längre som föreningen pysslar med för att lugna massorna. Man skall ha jävligt torrt under fötterna innan man hyssjar åt sina egna.

Man stoppar bara huvudet i sanden och kör sitt eget race. Det skall nästintill en folkstorm för att man ens överhuvudtaget skall kunna väcka opinion. Sedan har såklart inte alltid supportrarna rätt i sina argument det är viktigt att poängtera och understryka. Men man skall inte underskatta våra styrkor och fördelar. Begär man att få stödet i ryggen så bör man kunna backa när man har fel och be publiken om ursäkt. Inte bara oförtrutet trumma vidare som om ingenting hänt. De är det som jag stör mig allra mest på i dagsläget. Att föreningen lovar guld och gröna skogar men inte ens hälften av det som sägs efterlevs. Man är livrädd för att återställa saker och ting i ursprungligt skick både vad beträffar det sportsliga men för all även det marknadsmässiga. Det finns en sådan fruktansvärd prestige inom väggarna att det snuddar vid gränsen för maktmissbruk. När man sedan konfronterar dem så tycks de vara helt oförstående inför den kritik de får utstå. Då lägger man huvudet på sned och gäspar med en överspelad och ointressant min.

Det som händer nu i Timrå är en rak kopiering utav Luleåmodellen där Modig-klanen höll på fördärva precis allting med sin flathet. Jag kan aldrig acceptera att enskilda personer vare sig det är en tränare eller klubbdirektör blir större än föreningen i sig, Då har det hela gått alldeles på tok för långt för att det skall anses vara sunt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Johan J: Ja, jag tycker väldigt synd om honom. Man såg hur glad och entusiastisk han var i intervjun i periodpausen, över att få spela hockey igen.. och så händer detta...jag kanske är lite blödig, men jag blir lite lessen för hans skull.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

Kattgubben: Bara hoppas hans rehabilitering går fort och utan komplikationer oavsett om vi får se honom igen i Timråtröjan eller inte.

Hade velat se honom i E.ON Arena imorgon.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
JimmyH: Mycket bra inlägg i detta ämne. Tack JimmyH!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26

RocknRolf2: Nu var diskussionen snarare en fråga om huruvida hockeyforumet svarade upp som mätverktyg för att likställas med den allmänna oponionen bland supporterskaran. Att accptera forumet för vad det är så klart något annat. Det har i alla fall inte jag några bekymmer med. Då skulle jag radera mer.

Sedan så tycker jag självfallet att det är tuffare att gå fram till någon och berätta att man tycker att personen ska avgå än att skriva det anonymt på nätet. Det borde väl de flesta tycka?

Att ta protester till läktaren är att ta sina åsikter till ett ställe där de kan bli hörda. Är man inte villig att det steget så anser i alla fall jag att det där riktiga engagemanget för klubben saknas.

Eller så känner man kanske att ens argument på nätet inte skulle hålla i ett verkligt sammanhang.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Janken: Vad man egentligen bör fråga sig är väl inte varför en massa folk på ett hockeyforum vill bli av med Challe utan snarare: Varför vill inte folket på gatan att han ska bort?

Vi störtdök till botten med i princip fullt lag medan lag som hade likvärdig eller sämre trupp presterade betydligt bättre, vi har ståt för några av dom mest sorgliga insatserna på länge (Modo borta OCH hemma, Rögle hemma osv.). Dessutom har vi en coach som gör, minst sagt, kontroversiella uttalanden i media.

Jag påstår inte att min "sanning" är den enda rätta men "bevisen" talar ju inte direkt FÖR Challe, speciellt inte i en tid då det inte krävs så mycket vanvård för att en tränare ska få lämna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
RocknRolf2: heja,heja,heja... :-P
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
TIKbiff: Japp, och särskilt när vår favvo wimmelborg dömer, han älskar väl att avgöra matcher själv liksom....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Fan vad tråkigt. Fan också!  Hata Wimmelborg!

Edit: Hata Laine! Hata HV71 - filmarnas paradis!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Mer speltid för Starkov?

Annars tycker man onekligen synd om P3. Snacka om oflyt. Och för Timrå, givetvis. Det tar en månad att värva honom, men bara drygt två perioder innan han försvinner.

Börjar bli läge att få tillbaka några backar snart. Med tanke på skadorna är det väldigt starkt att gå så bra som Timrå ändå gjort på slutet. De senaste 10 omgångarna är det bara tre lag som plockat fler poäng (Dif, LHC och Ouägle). Vi har under samma period knaprat in 6 pinnar på SSK och hela 8 på Brynäs. Håller vi samma snitt under resterande 31 omgångar ser slutspel klart möjligt ut.

Men, en dipp eller två förändrar givetvis läget. Nu är det snålt med marginalerna. LHC i morgon blir snortufft. Dom har snittat nästan två pinnar/match de senaste tio och är ett helt annat lag jämfört med pre-tjeck-tiden.
Dock: LHC har ett skönt timråkomplex. Dom har vikit ner sig förut och blivit cry-babies när dom utsätts för hockeydynamit. Låt oss hoppas att HV-boosten plockar fram den varan i morgon.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
erathoo:
Det sjuka är att det iinte ens blev utvisning...
vissa lag har favör hos domare och andra inte.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: fy sjutton va tråkigt, i första hand för killen ifråga, men även för TIK förstås, jädra Laine - måste nog uppdatera min inställning till honom, har  på nåt sätt gillat han förut....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Man får väl hoppas att SMS kliver in och spelar bra ett par matcher och att det sedan börjar återvända ordinarie backar från sjukstugan.

Viktigast dock att läkningen går bra för Henrik förstås. Helt sjukt vilken otur att en sån grej händer direkt för honom :(
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin:
Ja vad ska man säja?
Sanslöst missflyt för oss!
Tvärbotten för P3!
Micha mot LHC!
Owoya i båset!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Skarin: Mycke illa att HP3 blir borta ett tag. Anger kan vi väl ersätta med någon junior eller låna in någon från Sundsvall? Svårare än så är det inte med den nivå Anger har visat hitills.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2009-11-26
Kattgubben: Väldigt, väldigt olyckligt skulle jag vilja säga. Inte bra alls!
Dessutom är Anger sjuk, vad nu det spelar för roll.
Kommentera

1210242 · »