1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610931 inlägg · 6214 ämnen
« · 2479224 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

I så fall har vi ytterligare ett par (symboliska) brons från 2003 och 2005. Alltid något sa fan…

DJ Hemp: Finns inga brons i SHL.
Däremot CHL-platser.

{297}: Japp, den är redan en klassiker!

DJ Hemp: Innan Elitserien startade säsongen 1975/76 avgjordes medaljerna antingen i serieform eller playoffspel. Skillnaden i playoff då mot nu är att då spelades det om bronset. Från 1975/76 och framåt så är det väl mer symboliskt med vilka som får bronspengen, men det som isåfall avgör är placeringen i grundserien.

{9037}: Ingman stod just för decenniets sämsta filmning, den där bara måste förevigas i en gif 😂

Rip Kirby:

Delades det inte ut något/några brons de säsonger vi nådde semifinal på 00-talet?

Rip Kirby: Njae nu har du missförstått min åsikt.
Gulden som räknas är från och med SHLs grundade.

Sedan får det Hockeyallsvenska-laget spelat sedan 1600-talets mitt och tycka det är en viktig del av sin historia om de så vill.

Fortfarande är det mycket Cuba Cola-reklam att skrävla om att vara mesta mästarna när man inte vunnit sedan mobiltelefonvarumärket Ericsson upphörde.

{9037}: Carl Lindbom bättre målskytt än Flopporan..

{9037}: heja Lööke och jacke forza Löven vill ha derby inte modå

Besviken att inte Carl Lindbom gjort mål än

Tikarn97: Hoppas verkligen de klarar nytt kontrakt! Forza Norrland!!

Erol Ateceae: Vad hade Timrå IK varit utan sin historia, pre-1975? Vi har ju trots allt tre medaljer från det svenska mästerskapet 1971/72 brons, 1973/74 silver, 1974/75 brons.

ÖHHHÄÄÄÄÄÄ MÅDÅ. Räddjävlar.

Erol Ateceae:

Ja, i dina ögon. Men officiellt är det som jag och Rip Kirby har gjort gällande. Mesta mästarna är på besök i Ö-vik och har fått god hjälp av OP:s hjärnsläpp. En konstig jävla 1:a period efter den snygga hyllningen tidigare. Stoltheten lär ha fått sig en svår törn…

Rip Kirby: Har ingen respekt för en bunt guld som vanns när serien endast utövades innanför tullarna. När serien grundades är en klart bättre utgångspunkt i mina ögon.

Jämför engelsmännens fokus på Premier League-guld.

Erol Ateceae: Men det har väl aldrig hetat SHL-guld? DIF har flest SM-guld, end of story.

Tom Topp: Varje gång..

DJ Hemp:

Serien grundades 1975

FBK
1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009, 2011, 2022 = 10

Det Hockeyallsvenska-laget
1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001 = 6

FBK har flest SHL-guld.

Jämtlands stolthet inkasserar på nytt 3 blytunga poäng! Satan vilken laginsats de gör ikväll!

Erol Ateceae:

Nej, DIF har 16 och FBK 10.

Kulltorp: Lite otur när han tänker!

DJ Hemp: Tyckte du skrev mesta mästarna. FBK har väll flest SHL-guld?

Tre poäng till ÖIK - trevligt!

DJ Hemp: Nä men JFK tyckte inte att det var ngt såklart. Hade det varit tvärtom hade han skrikit som en klubbad gris.
Hur kan man vara så enögd???

DJ Hemp: otroligt fult. Kommer inte sakna OP. Hoppas han blir avstängd länge!

bar mofftak:

Såg inte särskilt snyggt ut det där tilltaget av Pettersson…

DJ Hemp: Rätt slött. Men bra med folk framför och ett skott på mål. Bra av Forsberg att faktiskt träffa mål.

bar mofftak:

Där small det till i MoDo-nätet. Lite slött av Tex?

Vad händer här tro?
Uppladdat:

500x0-screenshot-2023-02-24-205428.png

pingvin: MoDo trogen hela karriären förutom NHL åren dessutom. Väldigt välförtjänt hyllning.

pingvin:

Var exakt det jag syftade på i mitt inlägg. En bra representant för Ö-vik. Knappast lastgammal nu heller. Aningen kul att han fick sitt efterlängtade guld. Fast var ju det där med kvarten samma år…

DJ Hemp: Jag förstår ändå Modos stolthet. Jäkligt bra spelare och förebild!

dempa:

Helt okej tal av Sundström. Hade varit stolt som MoDoit. Men den här matchen kommer alltså igång närmare kl 21 nu. Inte helt optimalt om du frågar mig…

Brodda13: Haha, spelar dom en jävla "begravningslåt" så jävla dålig fingertoppskänsla där.

Brodda13: dom kan då snacka iallafall! Övikarna!

Tom Topp: gääääääääsp släpp pöcken föfan

dempa: det är lugnt! Du hinner nog med både en och två pilsner innan matchstart!

Herminator: haha var tvungen att gå in o läsa lite här med tanke på Sture 😄

Herminator: Nu är ju matchstarten satt till just 20.30. Men jag kanske missförstod dig?

Herminator:

Har sett det. Ja, tar säkert ca 90 minuter. Lär väl få ta del av detta också vad det MoDo-lider.

AIK har i alla fall bytt målvakt till skillnad från vad vi gjorde tidigare i veckan. Vill poängtera att JJ inte varit direkt dålig, men han borde fått vila i tisdags. För att lufta den nye finnen om inte annat.

DJ Hemp: Det ska ju hyllas ikväll, Susse Sundström får MoDolidernas firande.
Utgår vi då från att Sture håller tacktal och vips så är klockan 20:30..

Erol Ateceae:

Har väl aldrig påstått något annat?

Apropå detta med dålig defensiv och bjudningar. Matchinledningen på Hovet, jaji. Redan där gav AIK bort matchen via flera horribla misstag. Snyggaste matchställen i serien har de, men det hjälper föga på isen.

DJ Hemp: Färjestad spelar väll fortfarande i SHL?

EXPLORERSMÅLAND:

Också det en rimlig förklaring. Kan nog bli en riktigt blöt tillställning i Hägglunds ikväll. En stor händelse i Ö-vik denna då mesta mästarna kommer på besök.

Törs man kasta in 1. Löven. 2. Mora 3. Modo efter 52 omg?

DJ Hemp: De ta tid å tömm baren hos Lillebror 🥳🎉😂

bar mofftak:

Okej, köper det. Tanken är god. Bara jag som är sjukt trött efter ännu en vecka med mycket jobb och lite sömn.

DJ Hemp: Det är "hockey-fredag" konceptet hos C More. Hockey hela kvällen.

« · 2479224 · »