Rip Kirby: Lilla farbrorn hade tänkt åka ner ikväll men -26 imorse fick mig o tänka om lite o de skulle inte ge sig heller men de blir Talltröjan på o en kall öle i näven då funkar de nog ändå!! RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT IKVÄLL MED SPETTEKAGS KROSS!!!🤣🤣😎🇱🇸
JonteD: Häng ( PATTA ) match å full fart i hemmabaren sen kl 10 💪💪💪 Dags att vinn mot spöke Malmoe från rota av Christiana 🏒🥅🏒🥅🏒🥅🏒🥅🏒🥅 Juvelen håll tätt i kazzen... Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳🍹🍹🍹 Three pinns vi taken 🎉🎉🎉 Lönnå på högsta på Grammofon 🔥🔥🔥 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Knylan: Kanske vi kan laga lite spettekaga ikväll om grabbsen fortfarande e på spelhumör mig veterligen e ju spettekaga frönt o skört bara att göra sargreklam av dom!!!🤣🤣😎🇱🇸
Hög tid att gå vidare från lördagens utlösning. Det är inte särskilt mycket att fundera på ikväll, ska vi försöka få häng på topp sex så måste vi vinna denna. Båda matcherna nere i Malmö är redan avverkade och nu har vi möjligheten att knapra in sex pinnar på dem med några veckors mellanrum. Resultaten där nere: 1-2, 2-1. Det kan bli tajt även denna gång, islossningen i lördags skall vi av erfarenhet absolut inte ta för givet som ett bevis för att vi fått något att lossna.
Nyckel: undvik utvisningsbåset, MIF är dödligt effektiva i PP.
Bobby Hahl: bra text men alldeles för mycket julafton och dalarna i melodin. Håller med om att vi skulle behövt en ny egen låt dock. Den får man ta fram under sommaren.
Rip Kirby: De där har han haft ända sen han spelade i Sharks de va nån jubelåsna som ville sätta rookien på plats som jag fått höra o då blev lösningen sådär men skulle naturligtvis ha lagt sig under kniven redan då!!!🤕🤕🤬😎🇱🇸
P A: Hört den live några gånger, tycker den är riktigt bra, kan också bekräfta att det är en riktig timråkille som ligger bakom. Försvann dock efter junioråren och inte kommit åter sedan dess.
Niklas Edin: Härliga nyheter Niklas! Då ser vi fram emot ytterligare en härlig låt att ladda upp till! Underbart med engagerade personer som skapar nya alster till laget!
JanneH: Det här är väl en gång man ångrar att man inte är medlem på Timrås Youtubekanal. De orden som C Lander säger i första paus fattar man är värda sin vikt i guld.
P A: Jag kan lugna er med att det inte är en AI-låt. Vi har faktiskt fått den av vår käre kapten Anton Lander som i sin tur fick den av en vän till honom. Vi ska självklart ta reda på lite mer och ge cred till skaparen som sig bör. Det blev lite snabba puckar nu då vi gärna ville ha med den i avsnittet. Vi ska ta och snacka lite mer med Anton och se om vi kan få lägga upp den i sin helhet eller om den finns ute någonstans, och som sagt ge riktig cred till upphovsmannen :-)
Jag lyssnade igår på hockeymorgon där dom rankade dom bästa kaptenerna i shl. Ingen av dom nämnde ens Lander, han bör ju lätt vara med på en topp 3 lista i shl. Kan inte tänka mig hur man ska kunna vara en bättre kapten än han faktiskt.
Fasen vad jag kommer sakna Tommy nästa säsong oavsett vem som blir ny huvudtränare! Matchavsnittet var 👌🏼 Hans hockeykunnande skojar man inte bort oavsett om hockeyn utvecklas hela tiden.
Aljd: Jag tror absolut inte på att Karlin blir nu tränare vad jag läser men blir han det är jag fine med det. Drömnamnet som han säger att det inte blir är nog Stridh. Tja det är bara att avvakta och se vem det blir men mellan raderna så verkar det bli någon i organisationen och då borde Karlunden vara den man siktar in sig på.
Puckat: Ja precis. Det kändes ju på Tommy som att det familjära är bra till viss del. Men att det får inte bli på bekostnad av vinnarmentalitet som sagt.
Jag tycker fortsatt att det inte bara suttit i spelares inställningar. Även utan hur hela vår förening framställer sin approach.
Vi skulle behöva kaxa till oss lite, ända från spelare till kansli och sportslig ledning.
Tom Topp: Ååh det är så trevligt och familjärt i Timrå🥰 Absolut, jättebra att spelare och ledare trivs, men börjar bli så trött på att höra det nu. Måste få in lite mer kravställan och vinnarmentalitet nu
X-Län: ja drömmen vore ju 5 år med the next Lill-Kenta. Sm-guld vågar jag inte drömma om men om vi kunde etablera oss som ett lag på övre halvan som kan vara med och utmana vore ju najs
Stridhsyxa: flera gånger trycker han på att vi ska skilja på sak och person. När vi tävlar då tävlar vi, då får man lägga undan den familjära känslan. ”Man kan ha en gapande tränare men jag tror på att spelartruppen ska driva det”.
Mycket beröm för gemenskapen, men visst vill han ha in lite mer tävlan. Det många här varit inne på.
Som jag skrev efter segern i lördags. Hur den matchen utspelade sig så tror jag att den här gruppen kan ha greppat det nu. Där gick hissen upp. Ser med spänning fram mot avslutningen.
Stridhsyxa: ”sen är min önskan med Timrå att man ska förstå att man kan vara en riktig utmana hela vägen. Det har jag sagt till dom, att det kan vara lite väl mycket mellanmjölk.”
”jag upplever kanske att dom kan ställa lite högre krav på sig själva….den här processen är lite mer spelardriven tycker jag. Men jag tycker att vi går åt rätt håll.”
Cobbel: I Dahléns kaliber blir nog svårt att fylla exakt.
Men den finns definitivt inte i SHL. Som inte redan har kontrakt..
Minns inte namnen, men har för mig att Fille i Domustrappan hade spånat på lite svenskar i bra ålder från AHL. Och att det fanns nån med väldigt bra underliggande siffror i bra ålder, som skulle kunnat vara av intresse?
P A: Jag kan lugna er med att det inte är en AI-låt. Vi har faktiskt fått den av vår käre kapten Anton Lander som i sin tur fick den av en vän till honom. Vi ska självklart ta reda på lite mer och ge cred till skaparen som sig bör. ... | Läs mer