Ja, men alla sätter ju sig själva i första rummet. Inget att bli särskilt förvånad eller något annat över. Rautio får det lite bättre och vi Timrå-fans ville ju mest ha en annan andra-keeper.
{9908}: På tal om Karhunen, hur är statusen på Kapanens ljumskar nu för tiden då? Vill minnas de inte var i toppskick förr innan han la av. Det vore nog bra att ha en back up plan, Pekka Lindmark, vad gör han nuförtiden? 🥸
DJ Hemp: Jo men själva grejen var väl egentligen att Rautio surat över att han inte får spela. Så själva principen som blir lite komisk. 🙃 Nu fick han väl mest en anledning att sura sig ur kontraktet då klubbar börjat höra av sig säkert då han knappt spelat..
Tack, då vet man vad som gäller. Blir än mer spännande att följa MoDos fortsatta säsong med andra ord. Handlar inte längre bara om eventuella klyk-derbyn.
Sputnik: Helt rätt av han, Sitter hellre som tredje keeper i Schweiz med fetare lön än e.v få spela nån enstaka match till i år och med vetskapen att Juel kommer in efter säsongen. Han är ju inte purung den gode Rautio. Allt i sin ordning.
DJ Hemp: Japp, han har verkar ha skrivit ett shl kontrakt med oss om Modo inte går upp. Går Modo upp så har han gällande avtal och kommer då spela med dem
{9386}: Haha men det säger ju det mesta om Rautios nivå med. Det är inte sitta bänk som är problemet, han skall ju åka ner och nöta bänk som 3:e keeper i Schweiz med lite fetare lön istället!
Zäta75: Vore jag i hans ålder och sett slutet på min karriär och fått mycket bättre betalt hos en annan klubb, och Schweiz dessutom skulle jag skitit fullständigt i klubben jag fått suttit på bänken 90 procent av tiden.
Zäta75: Liite skumt att bryta ett kontraktet kan jag tycka. Han kom ju inte in som uttalad etta och tror inte de snackat om det heller. JJ gjorde ett bra jobb även förra säsongen särskilt i kvaltet så de lär ju ha sagt till Rautio att han kommer få stå, men att han får konkurrera med JJ. Eller fick han löfte om mer speltid än i Linköping? Han gjorde 13 matcher där förra säsongen, inte vansinnigt mycket det heller. Om det inte blivit en konflikt nu så tror jag kanske han stått kanske 8-10 matcher vid det här laget och mycket väl matchat tiden han fick i Linköping när säsongen är slut. Men nu verkar det ju inte bli så..
Möjligen blev han less när han fick höra om Juel nästa säsong och hade tänkt sig en förlängning i Timrå.
{297}: Rautio bryter säkert mest pga pengarna skulle jag tro. Fått ett bra förslag från Schweiz som han inte kan tacka nej till. Han skiter fullständigt i att Timrå är i behov av en bra backup. Lågt kan man tycka.
Olli Nomadinen : fattar inte heller riktigt Rautios självbild. Tänkte han att som 37-åring gå in och konkurrera ut JJ som varit strålande, tagit upp klubben till SHL och sedan räddar kvar klubben i SHL? Det är fan magstarkt.
DJ Hemp: du hade nästan rätt fyfan:/ men det är hans kusin han vet om klubben Derouville har haft tre perioder och förklarat för honom om klubben så jag tror du fattar.
Jag tror det är klokt att inte ta in något dyrt korttidslån som backup till JJ. Nu när Rautio är påväg bort så måste det ju in en målvakt såklart, men vad jag vet är JJ inte särskilt skadedrabbad och om det nu skulle hända något - shit happens. Jag ser denna säsongs ev slutspel som en bonus, nästa säsong har vi JJ och Juel och då blir det kanske att man har större förväntningar.
sargad: Herregud nej! JJ har varit kung, men Juel med ett sämre försvar har gått från klarhet till klarhet även han med bra siffror. Tänk dig honom bakom ett bättre försvar som i Timrå. Håller JJ före, men tror Juel om allt klaffar kan ge en ordentlig utmaning i allafall.
Olli Hahl: Har inte fattat Rautiovärvningen från första början men är det nåt som gjort den begriplig så är det att han med hull och hår köpt andrespade-rollen. Nu verkar det alltså inte så. Här har vi alltså motsatsen till allt Boyce står för. Ett ickeproffs
Sputnik: "JJ lär få arbeta om han skall ta en garanterad förstaspade nästa säsong ändå med en Juel i toppform." Enligt min ringa mening så kommer JJ ha en garanterad förstaspade om han håller denna säsongs nivå även nästa. Inte många matcher han har sviktat i denna säsong, max ett par. Är du av annan åsikt?
Kimmo i ST: ”Vi kommer bryta kontraktet men ingenting är klart. Jag vet vad han tycker och han vet hur det ser ut för oss, säger Kapanen. Om han lämnar, vill du ha klart med en målvakt innan? – Som sagt, det är inte en optimal situation om vi måste göra en förändring i laget men om vi måste göra det får vi göra det. Jag tror på den här spelartruppen som har byggt en stark lagkänsla. Men jag jobbar hela tiden och har kontakt med spelare och agenter.”
Säg så här: Jag är inte mycket för Grin-Rautio. Ställer till det i laget men jaget går före i hans fall, det är ju tydligt. Men å andra sidan… energiläckage behövs inte i Timrå IK så… Hejdå!
Hank: En obetydlig korrigering vad gäller namnet dock. Göran Högosta heter han, vilket kanske sabbar det förtroendet du nämner lite. Don't shoot the messenger😆
DJ Hemp: Har alltid gillat Göran Höghosta, varför vet jag inte. Tror namnet inger förtroende. Däremot gillar jag inte Göte Wälitalo, hade ett nästan komplett hockeyalbum förutom en viss målvakt