1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2019-01-29

1942388 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Nu är det hög tid att stänga den här sorgliga matchtråden. Gå över till Silly Season eller dagens matchtråd.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: Utan att veta så gissar jag på att Svedberg sitter på en riktigt fin lön, säkert få som vill ta över hans kontrakt såvida han inte sänker sin månadslön?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: det enda är väl att "torpet" varit skadedrabbad de senaste säsongerna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Nihlstorp alla dar i veckan!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Eller Rubin i Luleå. Han kunde vara omöjlig ibland i Tingsryd, som då borde varit ett bottenlag men höll sig i mitten. Trots mina psykningar från ståplats.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Hockeyoraklet: Håller med om att Svedberg kanske inte riktigt kommer till sin fulla rätt här i Timrå.
Men är inte Svedberg och Hanses ganska lika som målvakter? Små och fladdriga.
Annars är ju Korvis det du beskriver, stor och lugn.

Undra hur Svedberg står sig i hockeysverige för stunden, vad är den generella uppfattningen av honom just nu?

Skulle ett byte mellan Svedberg och exempelvis Nihlstorp i Malmö gå hem här på forumet?
Andrén i Växköp?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: jo men Svedberg är ofta felplacerad och stannar ej i stående/sittande läge någon längre stund. Han letar snarare ursäkt att filma eller ”bli störd” för att få till ett avbrott i spelet. Det gör inte Hanses.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Hockeyoraklet: njae.. Håller nog inte med om stor och stabil (hela 1 cm längre än Svedberg)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: hade varit bättre om vi kunde byta Svedberg mot Hanses. Svedberg är inte i harmoni hos oss och klarar bevisligen inte av att spela i ett bottenlag. Svedberg hade fått sola sig lite mer i stjärnglans i Modo och vi hade fått en stor och stabil målvakt i Hanses som inte fladdrar ut på konstiga utflykter.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Backhandflipp: Dom är väl inte bara bästa kompisar utan dessutom systrar.

Sebbe sa väl i samband med att han skrev på för FBK att han höll på dom tills att Timrå gick upp i elitserien.

Tror faktiskt Sebbe kommer hem bara vi håller oss kvar. Dom byggde väl ett hus i Bergsåker för några år sen, har dom kvar det?

Och på det så fyller han 30 i september. Så jag tycker absolut att det är dags att flytta hem för gott efter att ha bott några år utanför.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
kulltorp: Ja helt uppåt väggarna. Bratten är väl en av få i laget vi vill behålla och Hanses imponerar ju inte ens i HA
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Backhandflipp: Synd att Sebbe inte har min bättre hälft, då hade dom bott där hon bestämde!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Adam ska nog inte hålla på att leka sportchef tror jag. Det var ett riktigt uselt förslag.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Nej, nej, nej och åter nej till det förslaget. Hanses håller ju inte i ett ihåligt försvar i HA. Hur skall det då gå i SHL? Brattis är en man för framtiden, men skall man inte slänga bort chanserna att få behålla han så är det dags att ge han fler matcher, helst igår!!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Fullständigt obegripligt förslag.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Det var inget bra förslag. Vad är det som säger att Hanses skulle prestera bättre än Brattström? Och Blomberg på det? Han är väldigt underskattad, gör mycket bra saker. Nej nej nej
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
På tal om något annat. Vi torskar 1-7 efter en tokusel insats, men inte en enda tillstymmelse till kritiska frågor, kritisk krönika eller liknande i lokaltidningen? Nog för att det var en trevlig nyhet om LAxens nya kontrakt som ser ut att bli verklighet, och "skönt" att få besked från Lander så man kan släppa den tanken till nästa säsong. Men jag hade gärna sett att man iaf ställde några kritiska frågor till Freddan och även kanske Nubben.

Som andra varit inne på, det har pratats hela säsongen om att "sätta försvarsspelet" - det har ju inte direkt funkat. Målvaktsmatchningen? Ändra om i kedjorna? etc etc. Men icke - ingenting från lokaltidningen förutom massa Silly Season (även om jag vill ha det också och se någon spelare in inför kvalet som ger oss nya tankar, ny energi osv)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Öndulat: Jo, har fått höra det också och jag tror att det faktum att Ante Karlsson är där bidrar en del också till att han kan bli kvar, men vad jag hört (och läst) stormtrivs inte direkt hans flickvän i Karlstad och vill hem - hon är dessutom bästas kompis med Linus Hallenius flickvän och att Linus skrev på ett långtidskontrakt har enligt vad jag hört att hon ännu mer vill hem igen, nybyggt hus och små barn och allt det där. Sedan om hennes önskan blir lag eller inte återstår ju att se, men snacket säger att de kommer hem. Men det är klart att chanserna minskar om Timrå åker ur - då kan jag se mig att de stannar ett år till i Karlstad.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
STs Adam Johansson föreslår idag ett byte mellan Modo och Timrå där Modo isåfall skulle få Brattkörv samt Blomberg mot Hanses.

Tankar kring den rackaren?

Personligen anser jag att det är en stabil förstemålis Timrå isåfall saknar, och kan inte se vad vi skulle tjäna på denna affären?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
kulltorp: Jag hörde något i den stilen direkt när vi gick upp, att vi hade klarat av elitlicensen även om vi inte hade gått upp men skulle behöva vara lite kreativa med siffrorna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Jockz: haha jadu, sebbes pappa har nog påverkat det där en del :) säger bara att han har haft hjärta för Färjestad sen han var 4år, kanske tidigare.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Öndulat: Färjestad? Vissa barn på dagis äter sand också men det är väl ett misstag man växer ifrån med tiden.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Backhandflipp: är du helt säker på att Erixon kommer hem? Han har alltid haft hjärta för färjestad enda sedan han gick på dagis nämligen. Vet inte om Timrå väger tyngre men i små åren var det färjestad färjestad färjestad.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Knylan: AIK har Anton Holm som påminner mycket om Elias Pettersson denne är Allsvenskans klart främsta spelare.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Personlig har jag fullt förtroende för att klubbledningen fattar beslut som de anser vara bäst för Timrå IK just nu och framförallt på lång sikt. Varför skulle man inte vilja klubbens bästa? Sedan kan det såklart tas beslut som visar sig misslyckade och direkt felaktiga. Men så länge jag inte har full insyn eller får något misstänkt bekräftat så utgår jag ifrån att det alltid finns en god tanke bakom det som som görs, men även det som inte görs.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: Tror inte de sa rakt ut att de skulle avsluta i Modo utan att de kunde tänka sig det, men det är väl av mindre betydelse ändå (Modo kan gott harva på ett tag till tills vi är etablerade i SHL :D) Gällande Lander så är han inte ens fyllt 30 än så 1-2 år till utomlands med rejält med pröjs, hans nuvarande med Kazan är ett av de bästa kontrakten för en utländsk spelare någonsin, är väl ändå rimligt att han vill ha. Låt pojken fylla 30, tjäna lika mycket som SHL-bidraget är på med nya TV-avtalet för att sedan komma hem och ta ett billigare kontrakt tack vare hjärtat. Som sista kontraktet han skrev innan han flyttade 😁 Sebbe Erixon däremot, han kommer him nästa säsong. Om vi är kvar i SHL är det garanti. Åker vi ur så dröjer det nog ett år till
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Synct: Det var liksom en distinktion, otydlig medges, för att skilja på att vara heltidsanställd idrottare i Sverige eller utomlands. Man pratar ju fortfarande om fotbolls/hockeyspelare som blir proffs när dom flyttar utomlands fast dom redan är heltidsanställda i Sverige. Det var inte mening som nedsättande och har inget med Antons specifika karriär att göra.
Ähh, ursäkta svamlet, det blev ju korvspad av alltihopa ;-)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
sargad: Varför proffskarriären inom citattecken?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Eaxelsson: Kookoo har klargjort att man inte tänker släppa några spelare alls i och med att man jagar slutspelsplats.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
sargad: Samtidigt har väl Lander sagt att han inte skall komma hem som avdankad utan fortfarande ha mer att ge. Fast ord väger väl ingenting slutändan. Sedinarna hade väl lovat att komma hem och avsluta sina karriärer i Modo tex.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: Ja, nuförtin så brukar inte spelare runda av i sina modersföreningar, det är en svunnen tid. Är väl ganska troligt att han inte riktigt har motivation att köra 1-2 säsonger i Timrå när han avslutar "proffskarriären" utomlands om några år.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Hockeyoraklet: Ingen tvåvägsforward!
Låst ämne


Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: Hans mamma var visst rejält dålig i våras,och då hade han nog kunnat ge det en chans. Bara för att få vara hemmavid. Men nu är hon visst bättre, och det är ju bra. Sånt är ju ändå viktigast!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Eaxelsson: Hade fått för mig att han skulle vara borta i fem veckor i nån intervju med ST, nått med handleden? Kan ha missminnt mig!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Sputnik: Som jag tyvärr trott hela tiden. Kan nog glömma dreamteam med Lander i spetsen till nästa säsong. Har hela tiden haft känslan att han vill ge nått år till ute i de större mer pengarika ligorna....
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Karlsson har varit åter i spel i drygt en månad. Tror vi är många som hoppas på honom. Han och wedda är två bra spelare att bygga på långsiktigt också.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Ullf: Om det är Erik Karlssonen med Timrå kopplingar du syftar på så är han väl skadad?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Jag hoppas ff på Erik Karlsson, vore en fullt rimlig värvning!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Nisse1: hockeypuls!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Ullf: Var finns den informationen?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
TIK-Lund: Jo det är bra! Tycker att han har varit bäst efter Wedda. Men inte så pulshöjande!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Ullf: Sätter 0:- på att det är Kari lehtonen!
Man får väl drömma lite?

Edit: det är Laxen... jättebra förlängning dock (om det blir klart)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Kovalchuk: St påstår att det ska komma en spelarnyhet snart! Det är väl inte så simpelt som att Laxen signar ett kontrakt?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Axle San: De har väl kollektivavtal och säkert rätt hyfsade försäkringar, pensionpremier etc + arbetsgivaravgiften. 15miljoner till?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Tikkare: Hur mycket tror du att 15 000 000 i lön kostar?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Timrå förhandlar med Johannes Salomonsson om flerårs kontrakt, källa: St.nu
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
mikenomad: jag skulle tro det fanns en hemlig klausul med kommunen att Timrå skulle betala igen sina skulder om och när klubben fick råd. Annars måste det finnas några miljoner på kontot. Det här laget är överlägset billigaste i hela SHL. Låt oss säga att Svedberg har 200.000 i månaden. 2.400 000 miljoner där.Resten av laget ett snitt på 60.000 i mån. Låt oss säga 12.00000, spelarlöner runt 15 000000, övriga 2 miljoner. summa 17 miljoner. resor o hotell etc etc. summa okänd. Borde alla fall finnas runt 15 miljoner i klubben om dom inte gått till skulder till kommunen.?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Synct: skulder behöver man väl inte dra på sig? Eller är vi redan panka?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2019-01-29
Nisse på Mon: Nej, prio ett är att ha ekonomin i balans, det har Nubben varit RIKTIGT klar med, att han hellre åker ut med bra ekonomi än att ta dra på sig massa skulder som förut och hålla sig kvar.

Så några dyra värvningar för att hålla sig kvar kommer knappast ske om man lutar åt Nubbens ord.
Låst ämne

1942388 · »