1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581394 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2024-02-22

2657919 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Andersson: Pääjärvi tycker jag vi kan ha kvar, även om han nog inte är beredd att fortsätta spela för en klick jordnötssmör och några komplimanger i månaden som han gör nu. En sån spelare som gör mycket nytta, även om han inte riktigt kommer till sin rätt med Hanzl och EP jämt.

Andersson och Edfeldt har jag också gärna kvar. Vore trist om så många spelminuter "investerade" i Noel den här säsongen rann ut i sanden. Andersson har bara gjort en bra säsong rakt av - klok och med bra fart, och sen blir man ju alltid glad när han lyckas med specialarn. Lite som när Bojjan stänker dit en puck.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
puffe: Du kan ju få en lyktstolpe på riktigt bra humör 🥳 dels för att du e trevlig o sen skriver du bra inlägg 👍
jag däremot provar o va rolig o nyanserad o de blir mest bara skräp 🤣🤣🤣 o du gillar ju i stort sett samma musik som jag!!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Andersson: Jo men vad kostar han? Och hur är motivationen? I SHL kan en professor inte leva på gamla meriter.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JonteD: Äh, fortsätt skriv Du. Alltid kul med exotiska inslag, behövs för nyansens skull. Det är ändå mest pudlar o knähundar som skäller, oavsett sida.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
pingvin: Ja , prova att hitta en center som 3 säsonger i rad gjort 30 poäng , bland dom bättre tekarna i ligan samt med den klubbtekniken . Förläng med professorn !
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Beträffande Silly tycker jag att vi tackar av Lundin och Hanzl och förlänger med förhoppningsvis ”billiga” EA och Pääjärvi. Då frigör vi pengar till att bredda truppen med någon spelare från Hockeyallsvenskan. Antingen nån lovande snorunge eller en back typ Per Svensson. Personligen tycker jag vi har bra material framåt och bör satsa på lite tuffa backar. Gärna med slagskott som min favoritspelare utanför Timrå, Pudas!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
SPOODI: Samma här 👍 men med glimten i ögat o lite gnabb då är de ju skoj men vissa gånger....
Du kan ja tänka mig att bjuda o ta en bärs me 🇺🇿🇺🇿🤩🥳
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Andersson: i samma artikel kan även läsa att Lyytinen väntas vara tillbaka imorgon!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JonteD: hahaha kan ju inte säga att jag alltid är trevlig mot er. Men kan va rätt otrevlig mot många MoDosupportrar också som beter sig som rövhål
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
SPOODI: Du är förlåten för du hade ju ett bra svar du e ju trevlig o de är jag oxo 😎 om man inte säger dumma saker som en del gör 🇺🇿 visst jag retas men med glimten i ögat 🤠🤠
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Modano: Fan va synd att jag inte kan åka ner 🇺🇿 skulle va kul o träffats o sänka ett gäng pilo!!🇺🇿 en annan gång så bjuder jag alla som brukar surra härinne om dom vill 🇺🇿🇺🇿🥳🤣
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JonteD: hahaha jag va ju trevlig iaf. Även om jag verkligen inte höll med dig
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Hahl Bundy 2.0: Hoppas Timrå gör ett försök på han men lär som en fd spelare sa lär bli som i Brynäs en kompis rekrytering. Ser fram emot matchen imorgon inför ett fullsatt SCA arena åker ut ett gäng tidigt och drar några pilsner lugna nerverna 💯🏒🍺🍺
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Modano: Tror du karln söker?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: Råkade stoppa in näbben i mordors bok med en trevlig röst och fick på pälsen o ett otrevligt bemötande så jag gav tebax så jag kommer att ge på varenda modolojd om dom e i vår bok o klyver näbb på käften 🤬
Kommer inte att hålla igen på dom fula orden ngn gång 🪓💣 nu har dom lyckats få mig ännu mer Anti till en del
anhängare av de där laget 😈😈🤬👺
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Apropå Sportchef så gärna Fredrik Söderström lugn trevlig hockey kunskap sansad har det som behövs 💯. Få absolut inte bli någon utan hockey kunskap se och lär 🐴
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Glömde backarna
Lyytinen 5 %
Edfeldt 50 %
Rindell 0 %

Och ja , Eronen har tydligen kontrakt
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Sputnik1: Jag ser gärna att vi behåller Hanzl framförallt för han spelförståelse, passningar och tekningar. Om han inte kostar för mycket dvs. Nu verkar han förlorad om vi ska tro dessa källor. Blir intressant att se vem man ersätter honon med

Vad gäller Lundin är det bara att bryta och satsa på annat. EA vill jag ha kvar. Stabil och gör sällan bort sig. Kan spela i många olika positioner, vilket han visade igår. Nyttig spelare
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Woody: Jag väljer EA om man måste välja mellan Lundin och honom! Lundin får nog gå, tyvärr då jag hoppats på att han skulle lyckas ta det berömda steget. Nu pendlar han mellan duglig 3:e/4:e center till HA nivå.

Vad gäller Hanzl så är jag nog som sagt en av få att känna att han inte borde vara omöjlig att ersätta.

Hade vi inte haft Lander så hade jag sagt förläng direkt, men till en förmodat hög lön på Hanzl så säger jag pass.
Speciellt då det snackas lön mest hela tiden med Hanzl när förlängning är på tapeten i media.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Hahl Bundy 2.0: Haha, du är vår nya Astrid Lindgren, Nobelpriset i litteratur 2024 går till.....Hahl Bundy!!!

Äntligen ropar en asfull Gert Fylking från en annan del av Köping
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Andersson: Hanzl 5 procent alltså. Hmm. Jag trodde det var en förlängning på gång. Förvånansvärt lågt på EA och Lundin också.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Intressant artikel på ST om utgående kontrakt , läs ni som kan .

Chans att fortsätta i Timrå
Hanzl 5 %
Lyytinen 5 %
Andersson / Lundin 25 % vardera
Pääjärvi 50 %

mfl .....
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Hahl Bundy 2.0: underbar berättelse. Lite fuktigt i ögonvrån här. Tack!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Villervalla: Ja jag är rädd för det! Dom är som Sundsvall Hockey, huvudsaken man slår Timrå sedan är säsongen räddad!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Tom Topp: Tvivlar jag på, de har inte de resurserna, de brända alla muskler mot Timrå.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Bössa 68: självklart är ni glada och tacksamma! Vi gör en skitmatch mot er och sedan så spöar vi eran värsta rival! Nu vill vi ha lite återbetalning! Fixar ni det?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Hahl Bundy 2.0: å sen vaknade du!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Svårslagen kväll igår.
Var med några kompisar på hotell… 2 modoiter, en leksing o jag.
När kvällen är slut så är det typ last man standing dvs jag. Leksingen ligger typ i fosterställning o kan inte sluta mumla 7 raka torsk… 7 raka torsk…
De 2 modoiterna var ganska kaxiga innan matchstart o sen förra matchen.
Efter… not so much. Väldigt låga, tacksamma o nästan så jag la märke till lite lite ödmjukhet i dom.
Dom blev tvungna att erkänna att dom var väldigt glada över Timrå. Så glada att jag slapp betala nån mer öl o drinkar. Leksingen fick några också men han blev aldrig sig själv. Han blev gråtmild o kramig… ”du har det bra du Bundy! Du står alltid rak o med stolthet i blicken. Du är bäst… du valde rätt lag.”

Han fick min matchtröja. Han låg som ett barn med den resten av natten intill bröstkorgen.
I morse tänkte han ge tillbaka den.
”Behåll den! Du har ändå säcklat ner den.”

Jag såg faktiskt en glädjetår i hans öga.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Okej, jag fattar. Jag ber om ursäkt för att jag stoppade in ett ord som aldrig skrivits. Men jag gjorde å andra sidan inte någon citatmarkering från ditt inlägg heller. Jaja, skitsamma. Ingen är perfekt.
Solen skiner röd och vit som alltid.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: Och vart skriver jag "bara tuta och köra" ? Om du nu ska citera det? I sammanhanget blir ju den lilla detaljen ganska stor, just för att det är mer tuta och köra för forwards än backar, men absolut inte bara tuta och köra.

Hörs imorgon matchstart.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Märkligt. Jag citerar, dig faktiskt:

"Verkligen, det är extremt mycket enklare att vikariera som forward för en back än tvärtom, mer tuta och köra och mindre ansvar."
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: "Bara tuta och köra som forward är förstås rejält överdrivet."

Och det är just det ingen har sagt. Därav man gör en grej av ingenting.

På tal om något annat, senast hyllade vi Bulla hemma emot Växjö, då vann vi, nu ska det hyllas en till spelare mot just Växjö, hoppas den trenden håller i sig.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Jag må vara otydlig, men det är precis det jag menar och till och med skriver.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Hmm jag hör vad du säger, men är det verkligen bara att tuta och köra?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: Nu är du den andra som inte riktigt förstår vad jag skriver

"mer tuta och köra och mindre ansvar."

MER tuta och köra än att vara back, och det är 100% så det är, inte för intet att backar har mycket mer speltid än forwards. Jag har inte sagt någonstans att det BARA är att tuta och köra, kan folk börja läsa istället för att göra en grej av ingenting?

Ingen har sagt att det bara är att tuta och köra som forward. Men MER tuta och köra i förhållande till att vara back, suck.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Bara tuta och köra som forward är förstås rejält överdrivet.
Men det är ju ett betydligt större riskmoment att hoppa in som back än som forward, där du i regel ska agera i och hantera spelet med och utan puck i anfallszon. Gör du ett misstag här, där du dräller med pucken, är väl ett worst case scenario att du rår för en kontring typ 3 mot 2, eller liknande. Det kan givetvis bli mål bakåt här också. Men det är alla gånger "värre" om du t.ex får ett långt byte i egen zon, där du inte kommer åt motståndaren som bara kan snurra runt och stressen inom gruppen bara ökar. Då vill det till att du vet vad du ska göra, att du t.ex ligger på rätt sida i spelet, vilket för det mesta bygger på rutin. En rutin som du som forward inte direkt har.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: Jo man såg domedagen komma i 402metersfart med gummilukt efteråt!!! Vet hur man känner sig efter en stjärnpropp vet inte vart himlen elr helvetet e 😌🇺🇿💪💪😎
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Båda rollerna handlar om avvägningar som jag ser det för att vara framgångsrik och kunna läsa spelet bra. Men backar måste vara skickligare på att åka skridskor baklänges.

Ganska impad över EA hur han spelade i 2a och 3dje.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Labban: Du måste ju förstå vad jag menar. I jämförelse med backspel och en powerforwards.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Synct: Just tuta och köra är väl ingen framgångsrikt koncept alltid för forwards om de vill spela bra även bakåt
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JonteD: När tacklingen inträffade och man fick se stillbilder på hur det såg ut. Ja, jag kan väl säga såhär att iallafall jag hade i stort sett gett upp den här säsongen! Därför var det ju riktigt jävla skönt när man kort tid efteråt gick ut med att allt gått bra för Jonte 🙏
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rico01: Verkligen, det är extremt mycket enklare att vikariera som forward för en back än tvärtom, mer tuta och köra och mindre ansvar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Villervalla: De va bara en försiktighetsåtgärd med Jonte 💪🇺🇿
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
LÖNING!

Förbeställ eran tisha nu, på måndag gör vi beställningen.

Swisha 300:- och märk betalningen med färg på tröjan följt av storlek. Det röda i bakgrunden på röda tishan kommer inte att synas på slutprodukten.

Swish: 0730586674

Se till att boka eran biljett till imorgon när Dahlén ska hyllas. Börjar bli skralt med sittplatsbiljetter. ❤️🤍💙

Ps. Följ oss gärna på twitter, instagram och på Facebook.

Twitter: VSTIFO
Instagram: VSTIFO
Facebook: Västra stå tifo
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rico01: EA verkar ha samma uppfattning som oss.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: Mkt bra uppdelning och analys! Eller så är det bara det att vi tänker lika.
Örebro och OINK hemma måste vara 6 p om vi ska ha nåt med top 6 att göra.
SAIK och Plastsjö kan räcka om vi tar 1-2 p lite beroende på hur vi står oss i de sista 3 matcherna. Jag har svårt att se att vi vinner alla 3 men 2 av 3 kanske?

Sedan verkar ju detta lag jobba lite i streakar. Först var det lite vinn varannan streaken, sedan hade vi loosing streak runt jul/nyår och efter det kom väl 6 raka segrar streaken och nu verkar vi köra en varannan match streak igen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rico01: 7 matcher kvar för Timrå i årets grundserie nu. Man kan dela in det i två st delar. Först nu fyra raka hemmamatcher mot Växjö, Örebro, Skellefteå och Oskarshamn. Vinst mot Oskarshamn och Örebro är nog ett måste för topp 6. Om vi kan ta poäng mot Växjö och Skellefteå vore det en stor bonus och ett stort steg mot att befästa topp 6 placeringen.

Sedan har vi Linköping borta, Luleå hemma och Leksand borta i de tre sista matcherna. Där lär det avgöras om topp 6 om vi inte tagit tillräckligt mycket poäng i de kommande fyra hemmamatcherna för att ha en fin lucka. LHC kan vi troligen inte nå men ta poäng mot förhoppningsvis. Luleå hemma och Leksand borta kan bli rysare och direkt avgörande för topp 6 som betyder hur långa man kan gå i slutspelet. Hamnar man utanför topp 6 är chanserna betydligt lägre att gå långt då man får spela en slitande åttondelsfinal i bäst av 3 mot tufft motstånd.

Jag räknar med att både Rindell och Lyytinen kan vara tillbaka nästa lördag mot Skellefteå. Ingen match på torsdag så de missar kanske bara totalt 3 matcher om vi har tur.

Heja Timrå vinn mot Växjö på lördag med full hall!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
DenRöda: Wedin har verkligen växlat upp och är nu tillsammans med Hållander de två bästa forwardsarna i Timrå. Hållander outstanding, men Wedin grymt bra senaste matcherna. Fortsätter han såhär så blir det roligt för Timrå i slutspelet. Speciellt om Dahlen, EP och Hanzl också hittar tillbaka till sin toppform. WHL-kedjan bland de bästa om inte den bästa i SHL enligt mina subjektiva timråögon.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
EA måste ändå hyllas för sin insats igår. Jag tycker han gick bort sig och lämnade "sitt" område som back ett antal gånger igår men likt förbenat var han inne på 0 mål bakåt. Absolut att alla han spelade med, särskilt Didde, ska ha eloge, men EA förtjänar ändå en klapp på axeln för bra arbete.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Kerstin_k: Dags att döpa om honom till Målander! =)
Låst ämne

2657919 · »