1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24

« · 1665457 Till forumet


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
söder över: och Molinder skänker mig lite frid! Men det där var Pär hallins mål!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
jå1: Boooooooom!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
söder över: Äh, bättre än löven i första. In o gör några kassar i andra nu :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Idel 0-0-resultat i viktiga matcher.

Lall on... Miracle on ice... Lall on...

Rätt in i kaklet bara... Pang!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
söder över: Asplöven ligger under. I övrigt oavgjort i alla matcher vi bryr oss om.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Men ett bra anfall av Ludde och co lugnade ner mig lite...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Det ser inte bra ut... Jag kom just in här på sändningen...

Det såg inte bra ut...

Jag har sett ett totalt värdelöst pp och hittills mesigt spel 5-5

Absolut ingen timing i något!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Ner med puckuslingen i isen nu och bärga 3 points samtidigt som de andra matcherna går vägen och vi är NÄRA!
Väldigt NÄRA festen framöver!
ÄNDA IN I KAKLET NU TIMRÅ I!
Sanningens ögonblick är kommen denna ute!

Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Låt oss hålla matchtråden nu? Kratta Löven är ett vackert budskap men måste inte bumpas i tråden.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Ingen John Westin heller.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Ingen Borgman eller Wedin.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
lincoln: Dessa jävla löv i pluralis sedan vi fått ett nytt boogieteam från finska gränsen att ackompanjera vårt gamla 90-talshatlag från Umeå.

Jag tror att matchen går att vinna. Charlotte Kalla bor i Sundsvall. Sånt smittar över Merlobäcken.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Herminator: Konstig kväll blir det...

Om vi vinner hoppas man på AIK. Om vi torskar är jag rädd att vi bör hoppas på Hästen.

Nu är det iofs ganska många lag som ska passera oss, men inte så många poäng som krockkudde.

Usch: Detta jävla Löven! Hade hellre mött FBK borta än dem
Kommentera


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
söder över: Norja har ju lirat bra på slutet, svårt val. Mot Asplöven kan man inte direkt lasta honom för förlusten heller. Sen sett över hela säsongen så är väl Norja en målvakt som släppt gott om returen runt om sig också? Som sagt, blir intressant o se vem som ställs mellan stolparna :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24

Hmmm, mina förhoppningar inför kvällens match är tämligen modesta. Jag kan på rak arm inte ens komma på fem bortasegrar i Umeå genom åren. Inte tre eller fyra heller för den delen. Nej, jag vet inte. Varför ska vi ha så förbannat svårt för dessa lövlag?

Tar säsongen slut redan nu på lördag? Det vore ett grymt antiklimax med tanke på den goda formen efter nyår. Mitt alldeles trista tips är i alla fall att vi torskar i kväll och då får vi hoppas att AIK fixar Hästen. Annars är det väl närmast kört.

Fast helst vill man bli riktigt överraskad i afton - revolution!

Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Knylan: jag kontrolläser inget jag skriver innan tiden för redigering gått ut... Jag är spännande på det viset... Hmm

Jag läste just stycket om Emil Pettersson igen och måste förtydliga att jag menade självklart inte något privat med att Emil har svårt att komma till utan att han inte skapar så många öppna och bra chanser åt sig själv eller sina vapendragare nu de senaste matcherna...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Även fast jag i somras tyckte att det var fullt rimligt att man valde att förlänga med Norja istället för Iilahti inför säsongen så framstår det fan lite konstigt om man ser rent krasst på statistiken. Iilahti stod för (om jag nu räknat rätt här) en räddningsprocent på 94,7 (1.25 GAA) på de åtta matcher som jag nämnde i inlägget innan. I säsongens allra mest kritiska läge. Sen kan man ju blanda in faktorn att allt fanns att vinna då både Troja och Löven var avkapade sedan länge, det riktiga tvånget att leverera fanns inte på samma sätt som i år då det är lite tajtare till det nedre strecket.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Knylan: kan bidra med att han gjorde ett antal riktigt vassa räddningar som spontat tvivlar att Mika hade grejjat för aftonen. Ruskigt snabba reaktioner och sidledsförflyttningar. Det blir lite tokiga returer emellan åt så spelarna framför egna kassen måste käka taggtråd när Jonte står. Men vadå? Rejält spel framför egna målet behövs juh alltid så... Vidare känns Norja mer pålitlig när han ska ner bakom kassen och stoppa rundellpuckar.

Som sagt känslan säger Norja men det kvittar. Finns det snuva eller nästäppa hos en av dem tycker jag att den andre ska stå. Det är viktiga matcher nu.

Tråkigare i sammanhanget är tycker jag att Emil Pettersson har mattats av en del på slutet. Inte lika rivig på skridskorna och har lite svårare att komma till än vanligtvis...
Olovsson var bättre nu mot aspisarna än tidigare. Han avlossade mer skott. Även om en go del går över för både han och Johan Persson nu så är jag övertygad om att det är helt rätt av dem båda. Vi kan inte passa in alla puckar i mål.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24

157620: Det undrar jag också. Känslan är att det är en aning djärvt i det läge vi är i.

Det jag också undrar - i och med att jag inte såg matchen i lördags - är om Iilahti höll nere siffrorna när han klev in efter första pausen eller om det helt enkelt bara var så att Asplövens anstormning bedarrade? Det känns också relevant. Ser man till siffrorna så klev han in och räddade 20 puckar, sen vet jag inte om hälften av de räddningarna var fantomräddningar eller om han fick en 'enkel' resa?

Jag är ganska så skraj inför morgondagen måste jag ändå säga. Både vi och Löven är ju inne i en väldigt bra trend där båda torskade förra matchen. Någon av oss kommer alltså att förlora två matcher på rad. De jagar ett bättre utgångsläge i Meca och vi jagar för att övht ta oss dit, vi har onekligen mer att spela för.

Tufft men angenämt läge att behöva välja mellan att ställa en målvakt som Norja som vunnit matcher åt laget och hållit nollan under två av de senaste tre matcherna eller då Iilahti som spelat sammanlagt 40 minuter tävlingsmatch under det senaste året men som då höll nollan. Det skulle överraska mig väldigt om man inte ställer Norja men att ställa Iilahti i det här läget vore faktiskt lite sexigare. Där har man också i färskt närminne att han avslutade fjolåret väldigt starkt, det finns alltså tendenser till att han växer i avgörande lägen. Förra året tog han över förstaspaden från och med omgång 45 och släppte då in sammanlagt 10 mål under de åtta omgångarna. Vi tog 15 av 24 poäng och han höll två nollor. I ingen av de tre förlustmatcherna klarade vi av att göra mer än ett mål.

Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
157620: känslan säger nej.

Mig kvittar det

det underbara med två pålitliga keepers
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
söder över: Tror ni Forsberg lyfter in Iilahti imorgon förresten?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
Innebär detta att Hallin är tillbaka?

Det är ett jättestort steg framåt isf!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24
El Maco: Björklöven har väl häng på extrapoäng i slutspelsserien, så man ska nog inte underskatta deras motivation.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24

El Maco:

Det är bra att du tar ett stadigt tag i nuet, för ibland låter man sig kollras bort av historiens vingslag. Hade även jag gärna åkt med på just morgondagens resa, men sitter i det avseendet ännu sämre till geografiskt. Vad jag blir lite lur på bara är det där med Supporterklibb. Handlar det om slaskiga säten i bussen eller? : )

Historiskt sett brukar det ofta bli jävelresultat i Umeå, så nu vill man att Timrå ska vända på en stek alltså. Bli vinnare - bli det!

Kommentera

IF Björklöven - Timrå IK 2015-02-24

När hörrni! När snacket pendlar mellan tiden då Bulla spelade med HV och en lite mer fjärran framtid då Timrå ska ner och möte Oskarshamn tycker jag att vi fokuserar blicken på morgondagens övning. Björklöven-Timrå i tredje omgången från slutet. Vi har fortfarande en liten risk att åka ur och en betydligt större möjlighet att ta oss till slutspelet. En riktigt viktig match med andra ord! Såna spelade vi ju massor av mot Löven runt sekelskiftet så det är ju inte utan att det pirrar lite extra. För Löven är det inte lika viktigt, det räcker att de tar en poäng av de nio som är kvar för att blir formellt klara för playoff spelet uppåt. Vore kanon om det blir matchen som laget tar tag i grejorna igen efter två halvsvaga insatser (som ändå gav tre poäng).

Timrå Supporterklibb annonserar för bussresa upp som definitivt blir av och där det finns platser kvar. Var jag lite bättre lokaliserad rent geografiskt skulle jag ha åkt med. Hoppas att andra hockeysnackare passar på att anmäla sig. Det kan bli en riktig höjdare!

Kommentera

« · 1665457