Kerstin_k: Tycker vi gör en ganska bra match. Löven är ju en klass bättre än oss, så är det. Vi överlever första tack vare Dahlén. Orättvist. I andra tycker jag att vi är bättre än Löven långa stunder. Rätt att döma bort målet tycker jag. I SHL så döms de alltid bort. Sen gör vi juniormisstag och det har vi inte råd med mot Löven. Jaja, detta visste vi ju om skulle komma...
Tom Topp: Timrås chans till poäng ligger i att Björklöven lättar på sin press och backar hem. Håller björklöven upp spelet kammar vi noll. Dom är större, starkare och bättre på precis allt.
erathoo: rätt eller FEL, förra matchen och denna. Att få två stycken 2 minuter 3-5. Att få ett mål bortdömt på samma premisser som det godkändes på Hovet igår....
erathoo: Med tanke på att vi saknar 40 procent av våra bästa poängplockare är jag ok med en poäng i kväll. Allt annat är bonus. Vi får spela som Brynäs brukade göra när man fortfarande fick byta vid icing. Förutsatt att vi når lika eller ledning.
Charlie2: surt att det blev bortdömt men föga förvånande...men, vi kommer inte att knipa nån poäng ikväll, vi väger för lätt helt enkelt. Förlorar 9 av 10 närkamper..
Intressant att trots total dominans behöver Löven zebrans hjälp för att vinna. Löven är förmodligen det bästa allsvenska laget på många år, men om man ska hitta en svaghet så måste det vara att de är nästan lika bensvaga som Griskatterna när man blåser på dem.
Ett par filmningsutvisningar hade definitivt varit på sin plats. Men just ja, det är inte lika lätt att plocka sådana när man står i mittzon och plockar utvisningar i anfallszon.
Målgårdsregeln kommer att ändras igen tills nästa år. Men garanterat kommer domarna fortfarande inte att kunna tolka den.