1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597225 inlägg · 6213 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK 2020-01-17

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2020-01-17
Raggaren Putte: Ju mer jag ser av WW ju mer gillar jag vad han bidrar med riktigt bra!!!!!😄😄👍

JonteD: Det här med att använda passningar centralt in i eget slott för att undkomma press utan att ha tränat på det... Nja, Hardegård - vi lägger av med det, okej?

Raggaren Putte: Glöm inte en avslutning som gör att lövensupporters förstår att det är ironi :-)

jokklas: Plattan i mattan nu Timrå!!! Empty the tank boys!!!!😎😎😎

Kerstin_k: Tycker att han alltid blir ängslig när det är mycket folk på läktaren, försöker slå undan pucken så fort som möjligt

Jockz: 10-0 i skott. Jisses...

Kerstin_k: Såg en kul sak en farbror med lövtröja o en med Timrå tröja!!! Skulle vi kunna se de i fjollträsk!!????

Helvete vad bortdömda vi blir

Svår match Löven bra domarna på vet vilket lag som spelar hemma

{8437}: Glömde dom satt bredvid varandra!

{8437}: Vi har tur att vi ligger under med bara 1 mål

Filip Westlund är en sopa....

Må vara hänt att jag är en med...

Har man ett löv på bröstet så filmar man 100% av varje gång man får chansen...
Man har relativt inavlad publik som skriker som pensionären som får 15% PRO rabatt ist för 10% så fort dom får chansen!

Men återigen!
Tackla spelarjävlarna för helvete era slöhögar!

Åka fram och nypa fast en spelare mot sargen när du har chans att tackla...

Snacka om att be om problem...

Westlund! SPELA HOCKEY!

Jockz: Yeeeesssszzz!!!!!!!!

söder över: Westerlund heter han...
Som sagt jag kan vara en sopa med...

söder över: döms det bort är sporten död.

JonteD: bortdömt? Mest troligt.

söder över: ja o Berglund är en soppa oxå

JonteD: *Borde* bli mål

Jockz: Sånt jävla skämt

Kerstin_k: Helt enkelt fel de ska va mål!!!!

Upprepar föregående inlägg: Helvete vad vi blir bortdömda. Undrar hur mycket pengar som gått under bordet inför denna match...

Jockz: Vi fick något liknande bortdömt för någon match sedan. Det är ju lite 50/50 situation. Men då är vi åter inne på det här med antingen är det aldrig mål eller alltid mål samma med spark regeln antingen totalt förbud eller alltid godkänt.

Synct: URSÄKTA!? Kan nån förklara för mig varför man väljer att döma bort det?

JonteD: kändes ju inte helt oväntat att det dömdes bort. Jag menar; det var ju ändå Timrå som gjorde målet...

Var e SMÅLAND???
förklaring tack.....

{8437}: Det är löven ni möter, brukar se ut så här då...jävla blötlöven...

Grattis...
Marginaler förtjänar man...

Att fjanta på som man gör ikväll kommer inte ge några jävla marginaler!

Det ska till en djurgårdare för att visa på integritet...

Se o lär!

Utöver honom så spelar Berglund fysisk hockey...

Det är inte jobbigt att vara löven spelare ikväll...

erathoo: Han har inmundigat proseccon sen i onsdags!!😄😄😄

TIK-Lund: Jag tycker det där är mål. Löven-backen lägger ut röven så han inte kan ta sig förbi. Vart ska 63an ta vägen?

TIK-Lund: Ja, han hade en skridsko i målgården, spelar mindre roll om han stör målvakten eller inte, det nya hockeysverige!

nyb: han kanske inte ska vara offside till att börja med, svårt att argumentera varför lövenspelaren inte ska få vara framför mål och försvara...

Dundee: Men man ska väl inte kunna ta fördel av att trycka in motspelare i målgården? Då borde det ALLTID vara mål.

Kerstin_k: Det var ju ett bortdömt mål förra gången vi möte dem i Norrlands huvudstad också. På samma vis. De knuffar vår spelare in i sin egen målvakt. Resultatet lika nu som då.

Bortdömt!
Samma sak då, helt galet att man kan knuffa motståndare på egen målvakt och slippa släppa in...

Synct: Jag är väl införstådd med hur offside i målgården skall dömas. Finns ingen anledning att döma bort det målet.

hockeypelle: Löven-spelaren får vara där och boxa bort, men mål ska det vara då inte Timrå-spelaren har nånstans att ta sig och blir i princip inputtad där

hockeypelle: Ursäkta men om du inte visar dina färger med dina inlägg så tycker jag att du kan dra igen limpsaxen!!!!!😈😈😈😈😈

nyb: Enig!

Jockz: Det är ju det jag säger antingen ska det alltid godkännas eller alltid icke godkännas man kan ej göra olika bedömningar match till match. Föredrar själv mål och kamp så i mina ögon solklart mål iom att det är en kampsituation / skymning av målvakten.

JonteD: Dahlén, ska inte du vara på isen?? Passar du på att kommentera i pausvilan...

TIK-Lund: För man har förstört hockeyn genom att du inte få andas runt målgården, så jävla sorgligt. Hur fan kan dom missa att han blir inknuffad!? Vafan skall han göra liksom teleportera sig till blå? Nä jävla joll det har blivit i denna sport

Charlie2: Domarna måste ha fått helt tokiga riktlinjer att förhålla sig till.

Synct: exakt tyvärr är det här de nya reglerna

Intressant att trots total dominans behöver Löven zebrans hjälp för att vinna. Löven är förmodligen det bästa allsvenska laget på många år, men om man ska hitta en svaghet så måste det vara att de är nästan lika bensvaga som Griskatterna när man blåser på dem.

Ett par filmningsutvisningar hade definitivt varit på sin plats. Men just ja, det är inte lika lätt att plocka sådana när man står i mittzon och plockar utvisningar i anfallszon.

Målgårdsregeln kommer att ändras igen tills nästa år. Men garanterat kommer domarna fortfarande inte att kunna tolka den.

Charlie2: surt att det blev bortdömt men föga förvånande...men, vi kommer inte att knipa nån poäng ikväll, vi väger för lätt helt enkelt. Förlorar 9 av 10 närkamper..

erathoo: Med tanke på att vi saknar 40 procent av våra bästa poängplockare är jag ok med en poäng i kväll. Allt annat är bonus. Vi får spela som Brynäs brukade göra när man fortfarande fick byta vid icing. Förutsatt att vi når lika eller ledning.

erathoo: rätt eller FEL, förra matchen och denna. Att få två stycken 2 minuter 3-5. Att få ett mål bortdömt på samma premisser som det godkändes på Hovet igår....

Ja inte vinner man en serie med det domarflytet.

nyb: Samtidigt kan du som offensiv spelare inte tro att du kan tränga sig in mellan back och målvakt när det är typ 2 DM mellan back och målgård..

erathoo: De jävliga är att pucken tar på löven spelarens klubba då ska de dömas mål men man har väl fel som vanligt!!😎😎

JoseGonzales: För att? Man får åka överallt på banan

« · 2024600 · »