1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582085 inlägg · 6215 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2143109 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : vart skrev jag alla andra?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
söder över:

Men det är inte hur tacklingarna är.

Du skriver att de filmar ?

Det är ju det som är grejen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
mikenomad: Instämmer till fullo,
The tides have turned..
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Frebog:

De två första du nämner är ju sant ?

Att alla andra lag är ute efter att skada löven är ju ej sant.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Löven supportrarnas fokus är det då mycket bättre?
Bet365 är dåligt och är elaka mot Löven
Tidningarna ljuger om Löven
Dom andra lagen är ute efter att skada Löven
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Hur många matcher äre ingen som vet. Lotterinämnden sitter i detta nu och kastar tärning om mängden matcher. Resultatet skall sedan faxas, ansvarig där är tyvärr hemma och är sjuk så de återkommer med svar tidigast Onsdag.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
bar mofftak: mmm det där är en egenskap man tycks måsta besitta för att kunna spela i eller heja på björklöven dramaqueens...
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
bar mofftak: haha! Klockrent. Man förstår varför han är så populär hos lövenfansen. Å ena sidan spearar han motståndare i pungen, i nästa byte kastar han sig och filmar. Klass rakt igenom!
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
bar mofftak:

Måste ge dig beröm som gräver fram ett klipp för 3 år sedan så snabbt.

Haha ja han förstärker där absolut.

Vore skoj att höra mer Rahimi om den situationen nu.

Men ärligt.. Löven filmar , Löven har tur mer domarn , Harald älskar Löven, Löven kommer gå i KK, Löven har bara legoknektar..

Lite väl mycket fokus på ett annat lag.

Tror att de blir Timrås fall tillslut.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : du pratar om fula tacklingar, varför tar du ens upp nån som får ett skott på foten? I så fall fick vi Lööke och madsen skadade också, huga vad fula löven är, fäller medvetet våra stjärnor så att dom blir skadade 🧐.

Och ja jag säger att löven filmar, era spelare låg och ålade sig på isen i varje byte. Nån får en klubba på visiret och ligger och skriker på isen. Noll respekt för er klubb. Deilert kastar sig in i sargen och ligger och vrider sig i plågor...spelar nästa byte. Tycker löven är en skam för hockeyn. Brown som blev manglad av Svensson några gånger studsade upp som en fjäder, han måste undra vad det är för klubb han kommit till, han har inte riktigt fattat ”löven way of life” ännu.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Zach tittar och ser att det kommer en tackling. Vad gör man då? Jo man kryper ihop och gör sig så låg man kan...

William Eriksson gick samma kurs i hur man tar en tackling.

Adam P stod och sov framför eget mål dock var Wallis tackling riktad mot huvudet. Inget snack om den anmälan inte...

Rahimi täckte väl ett skott?

Björklöven ville inte spela mer efter 3-1 i går.

Man ville helst bara blåsa av och gå hem.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Om det var så att Rahimi inte filmade hade han inte fått jobb hos er.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle:

Skrev att Rahimi utgick skadad och ingenting mer ?

Du säger att de filmar.

Rahimi är väl den sista som gör det. Utgår han skadad så är han skadad
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik:

Har aldrig sagt att löven är oskyldig ?

Frågade hur många matcher. Gå och lägg dig själv gubbe
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : jag förstår att det låter dramatiskt om man är van att följa Umeås innebandydamer men hockeyspelare får ganska ofta sy, det är inte ovanligt. Sen tar du alltså upp Rahimi som fick ett skott på foten? Det är den typen av lögnaktig retorik som gör att det är svårt att respektera många av er lövenfans, ni är på en annan planet.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Snälla nån gå och lägg dig. Wallis är ful ingen säger annat. Men Väsby hade en nästan identisk mot Timrå som inte ens gick till Lotterinämnden. Håll rent bland era egna spelare istället. Rahimi som har haft avstängning för en vacker spearing plus nån/några av era Americanos som tappat befattning och fått avstängningar under säsongen. Svårt att komma ihåg vilka det var, jag menar ni har ju ett par...
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Matsg: Rätt tänkt! Men har du inte glömt den skrala coachningen nu? Det finns mkt. övrigt att önska där. Dessutom måste förstalinan steppa upp duktigt till slutspelet (men det gör dom!)
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Frebog:

Bara en fundering allmänt.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : vad menar du? Vad har det att göra med det jag skrev?
Låst ämne


Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Modano: Spelar vi som vi gjorde i de här två matcherna mot Löven så kommer vi inte ens nå en semifinal! Om vi får möta Löven i slutspelet så tror jag de vinner igen. Däremot så har vi en bra chans mot BIK och SSK. Laget och vissa nyckelspelare måste steppa upp rejält för att vi ska gå hela vägen. Sen så är det ju bra att vi får in nyförvärv som kommer att öka konkurrensen och ge mer energi till laget.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle:

Tänkte du Plant som fick en till hjärnskakning?

Eller kanske Zach som fick utgå för att sy 7-8 stygn efter en armbåge i nacken?

Eller det kanske var William Eriksson som fick besöka röntgen ?

Eller kanske Rahimi som utgick skadad ?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
mikenomad: SSK och BIK ger löven riktigt tuffa matcher och det gör vi med. När vi spelar på 100% så slår vi dom allihop men vi är inte så mycket bättre än att några oturliga studsar blir matchavgörande till vår nackdel. Det vore bekvämt om något annat lag slog ut löven medan vi slår ut ssk men hur spännande blir det då sen? När vi slog ut skalbaggarna stod Ove Molin där och hånade oss lite när dom ledde med 3-1 i matcher, sen vände allt. Det är såna vinster man kommer ihåg och det skulle vara hur grymt som helst att få skicka Björklöven till konkurs genom att slå ut filmarna på egen hand.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Tror dom sett för mycket innebandy i Umeå.
Björklöven spelarnas första inställning när dom får en tackling verkar ju inte vara att skydda sig så gott det går utan förstärka och filma för att få med sig en utvisning.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
mikenomad: Jag delar Freddans analys i ST där han säger att han är besviken på hur vi uppträdde. Löven har nu ett stort mentalt övertag på oss igen (precis som förra säsongen). Att slå serieledarna i två raka matcher ger dem en riktigt skön känsla och mer energi.Efter de 2 raka förlusterna mot Modo verkar de ha kommit igång igen lagom till slutspelet där de får räknas som klara favoriter. Jag tror att Timrå fortfarande har en bra chans att ta sig till SHL under förutsättning att vi slipper möta Löven. Bik,Ssk eller kanske en joker som Modo har visat att de kan matcha Löven som nog inte ser Timrå som sin svåraste konkurrent längre. Jag hoppas innerligt att vi kan förbättra vårt spel och att vissa tongivande spelare steppar upp nu inför slutspelet och visa lite jävlar anamma.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Annars, efter att ha sovit på saken, så står jag fast vid det jag tyckte igår. Jag tycker vi viker undan och blir lite mjuka, små, när vi möter Löven. Det känns solklart mentalt och jag förstår inte de som hellre möter Karlskoga i ett slutspel. Väljer de sistnämnda 11 ggr av 10 före Löven. Vi har ett jätteövertag på griskatterna och sett över 7 matcher finns inte på världskartan att de skulle rubba oss. Löven däremot, där är det psykisk uppförsbacke från 1:a nedsläpp. Jämför man spelare för spelare har de dessutom ett starkare lag än Karlskoga, deras problem har väl snarare varit att få ihop lapptäcket. Mkt talar för att de är på väg att få det nu, lagom tills det gäller
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Jag tycker det är fint av vk att de låter alla i vår Herres hage uttrycka sig och nå ut. Även de med mentala funktionshinder. På riktigt, sådär illa kan ju inte en normalbegåvad människa skriva?! 😂
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
JoseGonzales:

Verkar vara för många pajaser runt löven för att det ska vara en slump. Holmlund, lövenbloggaren, han som skriver på vk. Alla har gemensamt att dom är totalt okunniga inom hockey.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Två grymt bra och nyttiga matcher detta. Tydligt att det finns ett - onödigt - lövenkomplex. Dom lyckas få Timrå ur gängorna, och fokusera på fel saker. Wallis idiotgrej var...idiotisk. Och sen måste man förhålla sig till och lära sig hantera Lövens "förstärkningar". Timrå gör sig själva mindre i dessa möten.

Och: hoppas att laget är nertränat. Dahlén producerar nada i dessa matcher. Ändå får hans kedja oändligt med förtroende i avgörande, offensiva situationer. Är det brist på juice i benen, fine. Men annars tycker jag att man måste coacha med mindre fokus på tröjnummer en sån här kväll. En förstafemma ska vara förstafemma för att man är det största hotet offensivt. Tycker kanske inte att dahléns femma varit det, även om dom är bra på att få till långa anfall.
Och: respect för att Jonte försöker utveckla sig som spelare den här säsongen. Det behöver han för att ta sig vidare i karriären. Men för jävla trist att han verkar ha tappat sisådär 30% av sina sniper-skillz. Det söks pass oftast, och tas det skott är det med en tiondels tvekan som inte fanns där ifjol. Och lägen som brukar vara givna mål slutar med en smäll i sargen.
Jonte måste upp flera snäpp i slutspelet, annars är möjligheterna att nå SHL onödigt små.

Jaja. Vet inte hur mycket av det här inlägget som är resultatet av en trevlig whiskykväll och hur mycket jag kommer stå för imorrn. Men så här är det, just nu.

Bryt ihop och shejp up. Hockey är ändå en jävla skitsport!
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Madsen var ren och skär försiktighetsåtgärd då han inte skulle köra 2 matcher så tätt inpå varandra tydligen. Speciellt i detta läge med tabell och allt. Freddan som sa på ST. Så lär väl spela på Onsdag då i allafall.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Dä ä bar å bryt ihop å kom igen 🙄
Vi ä int SHL mässiga nu!
Ikväll rinn dä lätt gravhemmabaren!!☠️🥃
Lönnå fräls än på Grammofonen!!
Vi ä tagna ner på jorden igen!
Grattis Löven för uppvisningen i helgen!
Vi måst vakna nu...snart börj allvare å då fan gäll dä att steppa upp tä tusen!
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
kulltorp: helt övertygad om att detta var två nyttiga matcher, plus BIK-matchen senast. Dom visar att Dahlén och gänget inte kan åka runt på en skridsko. Det vet dom så klart om men det kan vara nyttigt att bli påmind ibland. Tycker man saknar lite desperation i matcher där vi måste jaga. Lika osannolikt som det är att vi tappar en tvåmålsledning är det att vi tar igen en. Som tur är behöver vi väl sällan ställas inför det andra. Är det förresten en hel femma vi har på frånvarolistan nu? Walli blir garanterat avstängd och Lodin blir det säkert också. Två timråspelare krockade med varandra i den förra matchen också så vi lär väl få två avstängningar till där.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Riksfåne 2.0

Nä men jag hoppas att Timrå IK vaknar till och tar lärdom av matcherna mot Löven och Karlskoga.
Jag tror inte att förlusterna mot Löven går obemärkt förbi. De oroar såklart.
Självklart är det viktigt att vinna under serien mot de lag man vill slå i ett slutspel.
I en rosa och fin säsong för Timrå så ÄR orosmolnet förstafemmans dåliga prestation mot fysiskt tuffa lag och oförmågan att steppa upp och visa vägen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Det låter ungefär som när Nordkoreas enda media rapporterar om vilken fint och bra land dom har, med ledare som världen avundas. Han som basade där förr avlade väl fram tulpanen, uppfann hamburgaren och innehar flertal världsrekord i diverse idrottsgrenar och hade ett klädmode som alla försöker ta efter.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: 😂🤦
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Ingen tar Lennart Holmlund seriöst. Lägg ingen energi på den pajasen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
kulltorp: här har ni en rapport från andra sidan regnbågen. Notera att den före detta kommunpajasen alltså får den här platsen i Umeås största lokaltidning 😂.

Kortfattat:

Timrå gick bara ut för att skada, samhället borde inte acceptera Timrå och det flög armbågar från Timrå överallt.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75 & Olle: Vi blir snart varse om detta...
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
G?ran Hartmann: De har tyvärr svackor så fort det är ett topplag på andra sidan..
Det oroar mig en aning.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Lär ju bli en värvning av en forward till veckan om Nubben håller sitt ord. På söndag om 1 v går deadline ut, 15 feb. Hoppas också mycket på Erik Karlsson.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
palleparling: Kvarten var det ja. Jag skrev fel i all hast.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jå1: Tror vi att det är realistiskt att vi kan slå lövens poängrekord på 121 poäng från förra säsongen eller vad säger ni? Inte för att det är jätteviktigt, men lite roligt vore det.

Timrå har 91 p efter 38 spelade matcher. 14 matcher kvar och på dessa krävs minst 30 p för att tangera. Det blir ca 2.2 poäng per match. Inte får vi förlora många fler matcher iaf om vi ska ha en chans på det. Dahlen lär väl inte ha en chans på HA poängrekord för spelare efter sin svacka den senaste tiden. Då måste han rycka upp sig och göra 1.5-2 poäng per återstående match isf.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
G?ran Hartmann: Madsen är ju en riktig sarggrävling som saknas en sån här match. Hoppas verkligen grabben din och han matchas ihop framöver igen. De har en go kemi ihop på nått sätt. När det kuggar i för dem är de oerhört tunga att möta. 💪
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Jag minns snett.

Så här står det:

"
Vi kommer nu fortsätta med delmål 2 i kampanjen och den kommer preciseras mer inför onsdagens match, säger Oscar Johansson, Försäljnings- och Marknadschef Timrå IK
"
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Spock: Såg ej bra ut med Lööke heller som sagt. Har det sagts nått om vörvning till veckan? Hoppas innerligt det ligger nått i E.K. 🙏
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Propagandus:

För er som undrar vad länken består av.

Lite drygt 10 minuter av poäng som Patrick Wiercioch gjort under sin tid i Europa. Alltså inga klipp från andra sidan Atlanten.

Vissa andraassist kan det vara svårt att uppfatta att han ligger bakom.

Själv rankar jag slagskottet mot Jokerit som det snyggaste, det kommer rätt tidigt i klippet.

Länken igen:
vimeo.com/442319540
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Vi har ju en värvning till nu under veckan, om jag minns rätt?

Kanske plocka in något lån från Sundsvall Hockey? Eller Kaiser?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
bar mofftak: Börjar bli tunt värre på forwardssidan nu. Visst vi leder serien överlägsen stil, men kommer slita rejält att köra på för lite folk en längre tid och riskerar mer skador istället. Nubben måste värva om cash finns..
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Spock: 3+1 och 5+2 antar jag.
Synd att inte Wessner fick dömma den här matchen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: det var väl i kvarten? Men ja man blev ärrad av den
Låst ämne

« · 2143109 · »