1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2143253 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jäklar såhär många lövensupportar har jag inte sett på länge.. ni verkligen fick lite liv i er när ni vann 2 matcher i rad?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
DonCherry: Alla gillar väl en riktig härlig bröstvarmare 😊
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Frebog:

Kasta inte Sten i glashus.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Jag blir bara så förundrad över att Kentää bara köper spelar från Andra sorteringen...Skadat Gods.
Jag tror egentligen att rinkbandy hade passat dem bättre.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Självklart hoppas jag Wiercioch gör det, du väljer dock på egen hand att besluta att det ska vara fult, du vet om att det går att dela ut fullt godkända bröstvärmare?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
DonCherry: jasså det tycker du 😊Tycker det mest har varit att vi ligger ner åh att ni ska sänka mer spelare .Tycker vi inte har gnällt så mycket .
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Matsg:

Nej trots 3-1 så ser jag inte dem som favoriter. Ni är såklart favoriter. Löven gick nära max och ni fick ut kanske 90% i dessa matcher och var ändå spelmässigt det bästa laget och ägde puck, det var väl endast första perioden i första matchen som löven var bättre. Sedan ska ni in med era tre bästa backar på detta.

Visst allt kan hända i slutspel men ser er som favoriter ändå, ni har bevisat bäst högstanivå och bästa spelaren och ska vara favoriter, sedan kan även favoriter falla.

Ska bli sjukt kul att allt avgörs i ett slutspel i år, kommer alltid komma skrällar.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Tror du Björklöven som förening skulle vara stolta över era supportrars uttalanden om att nån borde köra över Dahlen så att han får hjärnskakning osv?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Men herregud, ni har lipat här inne snart ett dygn, ingen här inne delade ut en enda tackling, vad vill du få ut?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Grattis till SHL platsen!! Glöm inte dock att det är den absolut sista vinsten på säsongen som betyder nått..
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
DonCherry: ja hockey går ju verkligen ut på att skada motståndare?? Tror Timrå ik som förening verklingen skulle vara stolt över dina uttalanden .
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Ja vad du skulle vilja se och inte är totalt ointressant för mig, åk hem till Plant och serva honom istället för gråta ut att vi är stora stygga Timrå.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle:

Tänkte att det passade en Timråit bättre att få den i baken efter två torskar mot löven
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Märks att det är svältfött med att få gå på hockey. Adrenalinet flödar från alla håll och kanter(från alla fans sidor). Hoppas Coronan lungat ner sig och man lättar på restriktionerna fram till slutspelet. Kommer blir riktigt heta känslor både på is och läktare då. ☺️
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : visst vet du att det finns alvedontabletter som man sväljer med ett glas vatten också? Du behöver inte trycka upp ett piller i röven varje gång du har ont i huvet.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
DonCherry:

Skulle vilja se dig åka på en hjärnskakning när du precis haft en.

Då ska vi se om en Alvedon upp i arslet hjälper dig.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Vem sköt sönder Rahimis hand? Lär bli en anmälan i efterhand av Käntä.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Nisse1: om löven väljer Modo köper jag en soffbiljett till Modo för varje tackling dom delar ut på en lövenspelare. Samma till BIK om dom väljer Karlskoga.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Men sluta böla och ge Plant en låda alvedon, tillverkas bra med glas på andra sidan Atlanten också märker man, hoppas Wiercioch släcker lampan på Vesel eller Hutch, ska vara så jäkla tuff men så fort man vänder på skallen ligger de, wtf liksom.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Aj, aj.......Lövens enda fysiska back, hur ska det gå. Löven åker nog ut redan i Kvarten mot Modo.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Nisse1: Tungt värre för Löven! Ny transatlant som väntar att bekanta sig med då. 😃👍
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: ...och hjärnskakning på plant.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Läste det på Lövenbloggen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Nisse1: Länk?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
innekillenskomp: Skulle gärna se en spelartyp som Hallin, Ledin, Sonnenberg som komplement till laget.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Jag sa aldrig att ni fuskar. Men det där får nog ses som det bästa svaret på frågan jag ställt sedan igår.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle: Nä vi höll oss kalla åh gav oss inte in i nå hämndaktioner för då hade ni nog vunnit tack vare ett powerplay.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Spock: Rahimi fraktur i handen, borta 4-6 veckor. Blir det Americanos 10/11/12?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
innekillenskomp: ja om ni tycker vi ligger mycket och fuskar får ju stå för er 😊Sen I slutspelet kommer nog alla lag ta till allt för att få sin motståndare ur balans åh det gäller som lag att kunna hantera det .Som er tränare sa att ni tappade disciplinen lite åh i ett slutspel blir det mentalspelet en stor del av spelet .
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Rytter: Hahaha! Notera att de till och med väljer att byta ämne när ämnet är att de byter ämne! Now thats ironic!
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: ni lövensupportrar utlovade blod efter wallis tackling men löven vek ju ner sig fullständigt, låg och sprattlade på isen och skrek efter varenda tackling. Så frågan är, kan ens löven svara upp på fysiskt spel? Ni såg ut som rädda kaniner hela matchen.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Det hade nog låtit precis som det redan gör. Den mot Plant var inte grann, resten inte så mycket att snacka om.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
jessy: Det blir ju bara dumt att spekulera i då du antagligen har gjort klart ditt iget svar på den frågan.
Vet du varför lövenspelarna ligger ner på isen så ofta?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Spock: Undra hur det hade låtit här om löven delat ut dom där tacklingarna mot nån av era spelare som vi råkade ut för igår ??
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Rytter: Nu när Löven har 3-1 i matcher på oss ser jag dem som favoriter att gå upp i SHL. Delar du den synen?

Ska bli väldigt spännande att se om ni tar er till slutspelet och i såfall blir Modo ju en riktig joker. Tror nog inte att Löven vill möta er där!
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Rytter: Kommer på en grej till. De vågar inte ta avstånd från Hutchings och Rahimis "slashingar".

Helt klart den tydligaste formen av medvetet vårdslöst spel. Till skillnad från tacklingar som i stort sett alltid är en kombination av flera variabler som bland annat hastighet, mottagarens position, ansvar för att ta emot tacklingen och längdskillnad mellan spelarna.

Att hämnas på en oskyddad spelare med hjälp av klubban är enbart förövarens fel. I synnerhet när det sker på det vis som dessa två gör det.

Länkar till överfallen:

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/ltvkakgs3-1el1/beslut-daniel-rahimi-stangs-av-tva-matcher

www.hockeyallsvenskan.se/artikel/qth2akiri-1el1/beslut-alex-hutchings-stangs-av-tva-matcher
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
innekillenskomp:

Det är skillnad på att spela fult än hårt.

Alla situationer är ej över gränsen.

Men de som blev anmälda var det.

Löven med 0 anmälningar från helgen,
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Rytter: haha! Och spelskandaler och tveksamma sponsorpengar. Och sen undrar dom varför alla hatar löven...
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Ja det var dumt av mig att tro att du kunde ge ett svar på den frågan.
En tackling som var ful igår. Den från Lodin är mer tvek då amerikanen ser att han kommer bli tacklad och gör sig låg samt vänder ryggen till. Ganska korkat. Den på eran svensk såg jag inget fult i. Inga höga armar eller dyligt. Mer att göra sig redo för att bli tacklad även där, som jag minns det. Skott på foten blir även den svårt att hitta något fult i.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Olle:

Andra ämnen man undviker är, juniorer och utveckling av spelare samt importer.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
innekillenskomp: det enda löventomtarna kategoriskt inte vill diskutera här inne är deras filmningar, det tolkar jag som att dom ser det själv men hellre vill sticka huvudet i sanden. Klandrar dom inte, det är inget man kan vara stolt över.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Då är vi överens. Jag tror också att vi har säsongens sämsta tid nu och 10 matcher framåt typ. Resultatmässigt alltså.
Det är förresten 14 matcher kvar av grundserien för oss och vi är klara seriesegrare. Nämnde jag det?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
innekillenskomp:

Haha! Varför spelar ni så fult ?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Njut av era framgångar istället för att sparka på några som ligger.
Apropå ligger, varför ligger lövenspelarna på isen så ofta?
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Du ser bara patetisk ut när du härjat här sen matchens slut, tråkigt att du är så ensam att du firar en seger här inne, över 7 matcher kommer vår fart och storlek förhoppningsvis segra.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : jo vi har inte handlat på oss så mycket i år...
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
mikenomad: Kommer att skratta när BIK slår ut fusk Löven i semin.
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
mikenomad:

Verkligen en dum taktik.

Skulle gissa på att Timrå kommer ha fler torsk än vinster kommande 10 matcher.

Er sämsta tid har precis börjat.

Sätter mig tillbaka och njuter 😃
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Det blir lite tunt framöver ja. Skönt då att vi satt oss i en sits där återstående matcher i grundserien kan ses som träningsmatcher inför allvaret
Låst ämne

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
JoseGonzales: ni får ju inte lika stor framgång med era filmningar i ett slutspel så det blir nog lite jämnare fördelning gällande spelare på isen och där är vi ju klart bättre än er. Så fortsätt filma på, chocken kommer i slutspelet när domarna blir lite mer återhållsamma.
Låst ämne

« · 2143253 · »