1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2018-11-18
OlliJanne: kan inte annat än hålla med dig. Har han överhuvudtaget varit med under matcherna eller är han i en bubbla???
Känns som en förändring på ledarskapet.

{8620}: samtidigt får vi väl ha lite tålamod med både spelare och ledare men ibland blir jag orolig när jag hör freddan låta som att allt är frid och fröjd.

OlliJanne: det håller jag med dig om, men det känns som inga förändringar kommer att ske från deras håll. Man rullar på . Tror inte truppen är så homogen som man vill visa upp. Känslan är att det finns ngt.som gryr under ytan. För vi kan ju inte förväntas oss att Wedin ska hålla oss kvar i matcherna i 34 omgångar till.

OlliJanne: Vad tycker Du att man som huvudtränare skall säga då, tror Du på fullt allvar på att man skall slänga spelarna åt vargarna i pressen om man inte levt upp till dina förväntningar efter månader utan matcher?

NDR: ”Nu får vi tillbaka Janne som faktiskt inte bidragit med någonting såhär långt. Svag framför mål och väldigt seg i uppselsfasen. Han tillhör dock laget och ska således få spela som alla andra, kul.”

TIK-Lund: Formationerna som Freddan kör i specialteams idag på träningen enligt uppgift:

PP
Wedin - Hållander - Salmonsson
Palmberg - Kinnvall

Galló - Olofsson - Rensfeldt
Törnqvist - Hardegård

BP
Madsen - Ohlsson
Larsson - Söderberg/Printz

Berglund - Boyce
Jalasvaara/Druge - Molinder/Falk

NDR: Han behöver väl inte säga något mer än att nu är JJ tillbaka och då får vi mer bredd på baksidan. Nu får han ju det att låta som det är nån jävla kombo av Brent Burns och Erik Karlsson som kommer tillbaka i laguppställningen.

TIK-Lund: vilken överraskning att han INTE gör ngr.ändringar i P.P uppställningarna. Det är väl ett tecken att han tycker det fungerar klanderfritt.

{8620}: Ingen Berglund och Boyce iaf 😊👍

{8620}: Nu ligger vi väl förvisso ganska bra till i PP-statistiken tror jag. Den enda synpunkten jag har egentligen är väl Hardegård i andra uppställningen. Skall man prompt inte spela doktor Druggels, ens på träning, tycker jag ändå att man kan ge den backplatsen till HåLarssa istället.
Kommer garanterat inte bidra mindre framåt än Ohårdegård samtidigt som man slipper "mål i röven feeling" i någon större utsträckning.
Hampus har gjort sig förtjänt av speltid för att bygga tvåvägsspel för sin utveckling i mycket högre grad än 4HardeGÅRD gjort. Nu tror jag inte att Larssa någonsin kommer premieras för sina offensiva kvalitéer a'la EK65 men så länge han klarar av att göra ingenting i 5 mot 4 är han iallafall lika bra som 4Hgården om inte bättre.

Och vem vet, Larssa kan mycket väl utvecklas till Timrås egen "lill-Lidas" på sikt.

TIK-Lund: Hahaha!!! Han väljer alltså att köra Drugge i BP?!? Sen låta Hardegård få fortsätta i PP istället för att sätta in Drugge där han har sina styrkor i spelet, kan knappast bli sämre än Hardegård i PPi allafall. Man får ju ångest varje gång killen har puck vid offensiv blå... Kan nån vänlig själ förklara den logiken för mig? 🤔

Hugo Enock & Jesper Dahlroth skulle inte ha gjort bort sig i dagens lag.

Sputnik: det verkar inte finnas någon logik i detta, tyvärr. Det är ju vansinnigt att inte testa Drugge där han har sina styrkor, i PP. Han är ingen boxplayspelare.

Sputnik: Jimmy Hamrin är i senaste avsnittet av Tinråpodden inne på just matchningen av Drugge. Även han är väldigt fundersam på vad man håller på med i Timråstaben.

Som Jimmy säger, ge Drugge en match med 15 min istid och låt han visa vad han går för, det finns andra backar som inte håller måttet ändå.

Sputnik: Finns ju en kille som verkar intressant Erik Martinsson. Något för Timrå kanske? Vi behöver en bra back vad jag förstår!

JonteD: han var rätt bra när han spelade i växköp om jag inte minns fel

OlliJanne: Årets upplaga av Timrå Ik är ett bra allsvenskt lag som skulle ha legat i topp i den allsvenska tabellen och troligen gått till SHL kval.
Nu får vi kämpa för varje poäng i SHL och det har vi gjort bra hittills och än är vi inte avsågade. Vi har det lag vi har och vi kan glömma någon förstärkning som gör någon större skillnad.
Nu stöttar vi laget och gör vad vi kan för att vara den där sjätte spelaren som kan vara tungan på vågen i jämna matcher.
Ge inte upp hockey vänner utan tänk på Jonathan Dahlén....han skulle aldrig ge upp och det ska inte vi heller.
Vi ska spela i SHL även nästa säsong och gärna derby mot Modo men det ser dystert ut även för dom.
Heja Timrå !!!

Vi är nykomlingar och ska förväntas harva på plats 13 - 14. Allt annat är osannolikt med tanke på de andra lagens resurser.

Repeterar följande mening som jag nämnt tidigare:
Så länge vi vinner sista matchen för säsongen spelar vi i SHL även kommande säsong.

Tittar in här lite snabbt och frapperas av mängden läktarcoacher, och en smeknamnshysteria som.. ja, vad är meningen med det?
Jaja, det ska väl va så då :)

Viktigare dock , alla till ladan imorrn mot SAIK!!
Dom har varit starka på slutet och vi måste ta till allt vi har, publiken inräknad!

Forza TIK!!

Veteranolle: Pajas snack du svamlar om tycka synd om sig skälv haha visste en 5 åring om att det blir kval. Derby mot Modo ???????? som möjligen är ett menlöst mittenlag i korp allsvenskan . Tror de tyvärr blir att de snålar sig ur . Topp lag i allsvenskan finns inte en chans att den här truppen klarat det flera klasser sämre än laget som gick upp. Diidde Jonte Jonsson Hauge Karlsson mfl borta ersatt med sämre spelare förutom Johaness S

JonteD: Jag skulle då inte tacka nej, var bra i Läjkers ifjol. Erbjuds nog ett lukrativt avtal i forna Sovjetligan gissningsvis. Vill han spela i Sverige letar väl inte så många SHL lag backar i första hand, å andra sidan har vi redan tio backar på kontrakt...

Veteranolle: I kväll står jag där och håller på mitt Timrå och hoppas på poäng. Jag hejar och stöttar alla i dom röda tröjorna oavsett vilket namn som står på tröjorna.Jag håller på det lag vi har idag, jag står inte och tänker på det lag vi har haft eller kunnat ha.
Är helt övertygad om att alla gör sitt bästa och för mig räcker det även om det inte blir poäng i varje match.
Vi har ingen serielunk som många lag och supportrar upplever, för oss är varje match och poäng en överlevnads fråga. Jobbigt och spännande i varje match men är det inte så det ska vara ??
När vi vinner är det lätt att leva.....förlorar vi är allt skit till nästa match för då tänds hoppet igen.....visst är väl hockey helt underbart !!!
Om tomten finns så önskar jag mig att Timrå spelar i shl nästa säsong och att Modo går upp för finns det något skönare att vinna slaget om Västernorrland . Det sista får kallas svammel av den som vill,
Heja Timrå ,Boyes,Berglund och övriga i laget !!!!

Veteranolle: den inställningen och attityden gillar iaf jag. Tycker du resonerar klokt och som en riktig supporter 👊

« · 1923925