FrOllik: fantastiskt att vakna upp till vinst, även om det känns surt att tappa en poäng när man bara har statistiken att gå på. Nu efter att ha sett highlightsen på Youtube såg Lilja väldigt aktiv ut, highlights är ju highlights men kul om han kan hitta något att bygga på under 2026!
Såg att Anton Johansson fick game misscunduct efter Hartmanns avgörande.
Om Leksand åker ur och vi blir kvar och Johansson vill själv skulle jag inte ha något emot honom i Timrå. Irriterande småful jävel med bra känsla i offensiven…
Han är väldigt passionerad för LIF dock… Han måste någonstans insett att utvisningen i förlängningen är en kompensation för slutet av matchen.
Jag gillar Adam som kommenterade idag men han kunde ha varit lite smidigare än att elda på Johansson i intervjun mot domarna… hade varit bättre om han givit domarna en chans att prata själva efter matchen för även Adam måste ha insett att det där var ett symtom på domare som tappade matchen och sig själva…
Jag såg matchen i efterhand ikväll och ser att jag inte riktigt har så mycket annat att säga än det som redan sagts…
Harnebring och Filip Eriksson gör helt utan tvivel den sämsta insatsen ett domarpar stått för hittills i år.
Jag menar det åt båda hållen. Billiga utvisningar på Timrå missade utvisningar på Timrå. Men EPs interference dr han nyper klubban på LIF spelaren…
Om man ser till hur LIF aktivt jobbar med interference för att få tid med pucken så är det ganska svagt och lite skott i benet på sig själv som domare när man släpper LIF i varenda läge! Hakningar och fasthållningar HELA tiden! Med bättre domare hade den här matchen avgjorts långt tidigare för LIF’s energi hade varit borta efter alla jävla BP man skulle ha spelat. Domarna hade 100% bestämt sig för en LIF utvisning efter missen när Lilja blir hakad mitt framför domaren, Jag förstår att man blir ställd som domare när man ser sig själv skapa ett jäkla bra läge, men domaren är en död fläck och sak inte bry sig ibland blir det sjuka studsar på en domare! Det är inte ovanligt någon eller några situationer skapas varje omgång för något lag. Oproffsigt som fan att sluta döma där! En fullständigt horribel insats! Hoppas dom går igenom sin match i efterhand för det här var synnerligen uselt!
I övrigt är det kul att vi trummar på och gör 5 mål, Forsmark, Hartmann x2, Dahlén och Lander är välkomna målskyttar!
Idag är Hartmann mer påslagen. Mindre kladdande och mera försökande. Ger bra utdelning! Lander levererar gubbhörns mål! Igen! På backhand dessutom! Den överraskade definitivt Gidlöf som var duktig!
Jag vill verkligen JÄTTEGÄRNA ha ner istid och linjeval på Pääjärvi. Återigen gör Valli och co en bra match men spelar för lite! Det är ingen jävla rättvisa i detta och riskerar bara att kosta onödiga känslor kring vad ledningen för laget ser!
Lilja Levinsson och Heikinen är första halvan av matchens bästa lina med Levinsson och Lilja i spetsen! Jag sågar Lilja ofta och ikväll får jag ta av mössan och säga: Du kan ju!
Fortsätter den formationen på detta vis kommer det rulla in mål! Bra grabbar!
Våra backar chansar lite för mycket idag och det det är naturligtvis inte ok. Sundin vet 100% att han tagit några dumma beslut ikväll och får tacka Hartmann och co för att vi kunde göra det bästa av saken. Upp på hästen igen bara! Många år av hockey kvar så reparationen kommer! I situationen där Sundin ramlar bakom egna målet och tappar pucken (shit happens) kan man verkligen fråga sig varför Nässén står och kollar på medan Sundin tar sig in på egna kassen och kastar sig över en motståndare…
Jag är ledsen men Nässén tycker jag ser ut att redan vara i Helsingfors. Ovärdigt. Med förbehållet att han kanske ska bäddas ner med mancold också…
Vi är lite för framåtlutade idag men det tvingas vi ju till eftersom vi lyckas sätta oss i riktigt utsatt läge. JJ gör lika dålig match som Hartmann gör en bra.
Några dagar ledigt nu hoppas man får stopp på smittspridning även om det inte verkar vara jättejobbiga symtom.
Om det är så att Dahlén inte ville flyga till Luleå i stormen Johannes avtrappning så säg till mig nästa gång!
Jag kommer och hämtar dig direkt så kör vi till Luleå! Jag har faktiskt transporterat celebra personer under några år och törs nästan garantera en god färd!
Ett bidrag jag gärna lämnar till Timrå och Jonte!
2 viktiga poäng och 4 viktiga målskyttar! Grattis till er alla och grattis till Lundmark för poängen! Låt det hagla in fler sådana Anton.