1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607558 inlägg · 6213 ämnen
« · 2980002 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2026-01-31
Hypocrisy: Lugna o fina nu!! De e ju lördag o de här vänder vi nog på i andra perren!!🤣😎🇱🇸

Sv: Silly Season 2026-27
Karlsson74: Puss på dig! Hahaha

Ja vi är inte ofärgade i våra bedömningar av egna spelare…

Kanske hade JJ lynchats för det där målet.

Oavsett så står inte JJ och Juel överarbetade situationen och det blev inget bra.
Synd att Hardegård skapar den och synd att vi inte ger Diddes skott-täckning mer inflytande i den sekvensen.

Labban: garanterat! Många som skriver här hakar upp sig på fel saker många gånger...men klart detta var JJs fel också, distraherade nog laget på något sätt så alla tappade fokus!

Hälge: 😂😂😂

Rico01: skulle kunna säga desamma om dig faktiskt..fast egentligen kvitter det mig fullständigt vad du tycker eller inte. 😏

Knappast Juels fel när försvaret spelar som en påse nötter.

Kaffe kaka tredje raka!!!!

Jadu: Man kan ju tänka sig hur det låtit om Johansson stått i dag...

Hade JJ stått hade det varit målvaktstavla och folk klagat att han inte höll första stolpen

Slippa kvala blir årets mål.
Ingenmansland och inga matcher. Cash flow typ minus 1928 %

Harde…

Håller inte med sådant där slarv.

Nisse på Mon or: inte ens press och ändå magiskt snyggt pass till Rögle-spelaren.

Tom Topp: nä Juel hadde otur precis som JJ brukar ha.. 😂

Så jävla huvudlöst av Harde. Men knappast förvånande med tanke på hur dålig han varit under en längre tid nu

roger_sundsvall: Snarare dags att byta målvakt!!! Inte ens en junior borde släppa första stolpen!!!! 🤣🤣

Bra gjort Sopegård

Dessa jävla felpass fy fan...

roger_sundsvall: Backarna fortsätter briljera :)):):):)

Karlsson74: Ja du gör inte mycket för att jag ska ändra åsikt om dig =P

1-0 .. 2min, då är dags o byta kanal
Gonatt, de är kört redan innan

She: kul match

Hur man pissar iväg en bra start direkt.... Vad fan är det för jävla tanke på den passningen???

Då kör vi!

Knylan: hur kan vi vinna , Rögle vinner allt efter sarjen

Jåkkinen: eller när pucken studsade på tre Timrå skridskor och in i mål. Det var också JJs fel! 😜

Puckat: Tyvärr är dagens match beroende på om domarna skall använda pipan eller tillåta fasthållning och klänghockey som bl a Rögle o även Skellefteå tillämpar🤨

Sv: U20
Rip Kirby: Timrås U20 rivstartar mot Leksands dito när man gör 3-0 på 5.24. 4-0 efter 5.55.

Smörgåsen : kan väl erkänna Barkemo hade jag ingen koll på

Rico01:Lär dig skillnaden på kravställan och gnäll..
Sen är så att alla som.inte tycker exakt som du själv eller har andra åsikter dioter heller,om det nu är det du tror.?.🙄

Lite skillnad på lagens entréer. Timrå drar undan ett draperi vid spelarentré..

Knylan: om vi hamnar i kval så är det för Tommy har spelat JJ tycker han är lite hockydum skönt med någon annan på posten

Hälge: Och Rögle har den goda smaken att ställa Rifalk som var minst sagt blek senast i Timrå.

Karlsson74: Det är skillnad på kravställan och idiotiutlåtanden. Lär dig skillnaden.

Rico01: tjänar man 250-350+ i månaden så lär man ju rimligtvis ställa krav. ju högre lön man krävt av fattigföreningen ju högre krav borde man rimligtvis förvänta sig.
Fast krav är ju nånting vi tydligen inte ska ha i timrå, absolut inte bland supportrar. krav på resultat är något fult.. det är ju därför vi alltid kommer att vara en liten klubb som troligen knappt kommer att vara nära något sm guld heller..
Lite som sagts om klubben av TS. .familjärt är bra...men inte på bekostnad av kravställan..
Lite som i HS I bland tenderar bli som fajsbook.. .snackar man om att någon spelare inte presterar. .eller gör dåligt ifrån sig så är man elak och dum eller ska bara hålla käft..

Sv: Apropå nånting...
Matchen mellan IFS - TIK (damer) inställd då representanter från Timrå varit med om en trafikolycka.

Jåkkinen: Så har det alltid varit härinne. Dahlén skulle ju bänkas så fort han inte gjorde mål ifjol t ex. Eller EP som varit i skottgluggen flera gånger för att han var sämst... Typ.

jk: Det var som Knylan nämner nedan, i matchen mot FBK.

Där Nubben sa att det kommer vara en svensk tränare för att det är det mest optimala då det kommer att vara en svensk trupp.

Sen kanske jag misstolkat Nubben, men det var så han uttalade sig i alla fall.

Brodda13: Tycker det är ganska tydligt att Timrå satsar på unga spelare jag.

Karlsson74: Det är nog inte klagandet på JJ i sig som är störande. Spelar liksom ingen roll om han är chanslös på en puck så haglar kommentarerna hur kass han är så fort det blir mål. Förra matchen tex, han har en Skellefteåspelares arsle 2 cm från näsan osså kommer nått stolpskott och skriver att han har fri sikt så han borde ha räddat. Det blir liksom direkt löjligt överdriven kritik många gånger.

Jag håller också Juel som snäppet vassare och tycker att det är olyckligt att JJ är den med kontrakt nästa säsong men tänker inte att det är hans fel varje gång vi släpper ett mål för det.

Hypocrisy: Timrå IK, ena sekunden pratar vi om unga och utvecklingsbara spelare, nästa kastar vi istid på 34-åriga Magnus Pääjärvi som noterat 2 ass på hela säsongen. Lite oklart vad vi vill stå för om du frågar mig.

jk: Han sa att det troligen blir helsvenskt nästa säsong i pausen i sändningen förra lördagen hemma mot FBK. Inget definitivt svar med andra ord, och det var väl egentligen en del av ett svar angående hur man såg på tränarfrågan/framtiden. Man vill fortsätta att satsa svenskt, men skulle man redan nu ha spikat exakt vilka två (en yngre och en äldre enligt samma intervju) som ska ersätta Dahlén så har jag svårt att se att det inte skulle ha sipprat ut vid det här laget. Antalet namn som passar in i definitionen är starkt begränsat.

Att man fullständigt låst sig vid att spelarna ska vara rasrena med svenskt pass har vi kokat ihop här på egen hand, jag gissar att man fortfarande är ute och håvar ganska brett. Precis som i tränarfrågan.

X-Län: Ska man ha speltid i Timrå gäller det att ha rätt kompisar. Vad man producerar på isen är sekundärt.

Jadu: ingen har sagt att JJ är oduglig. .. Juel är däremot en bättre målvakt..gör färre tabbar och räddar fler förväntade mål..Juel är mer utav en matchvinnare än JJ och verkar ha starkare psyke som nån sa. sen kan ju vem som helst som inte är sjukt naiv se att vi blir svagare på varje punkt till kommande säsong... Vi blir av med en av SHLs absolut bästa forwards. Blir av med två etablerade SHL backar ersätter med två oprövade kort på SHL-nivå och byter ut fjolårets bästa målvakt. Tror ändå på att dichow kan bli bra över tid. Men här behövs en skärpt tränare som kan sätta ett rejält grundspel direkt och få in någon forward som kan göra mål...osv ..
Mycket i Timrås vara tagna på chans och hopp om tagna steg ..eller att nån plötsligt ska blomma ut.
Man kör dessutom envetet på svenskspåret samtidigt som man klagar på en tunn marknad. 🤷‍♂️

jk: Har också för mig att han sagt att om vi inte fått in Hardegård hade vi tittat på en back utomlands (som förmodligen inte skulle vara svensk).

Laguppställning.

Karlsson74: nån får gärna länka ifall Nubben sagt annorlunda för det senaste officiella jag läst från Nubben är att man får kolla på hela marknaden för att ersätta Dahlén och att I ÅR håller man sig svenskt.

Snarare en forumsanning att 54 ska ersättas svenskt

Knylan: ah...så var det ju, så klart.

Nej, Kapanen var ingen demonsportchef på det stora hela, men: det går inte att säga annat än att han kunde agera utanför komfortzonen.
Ollonet (och Kapanens sorti) ger en extra bitter eftersmak.
Samtidigt sätter hela historien lite grann fingret på Timrås problematik. Någon utifrån kommer in med en massa energi och nya, annorlunda idéer, klubben hänger direkt på. Nu kör vi det här fullt ut. Idéerna ska genomsyra hela föreningen, ner till skridskoskolan, vi är på till 100 jävla procent!!!1
Sen försvinner energiknippet (snackpåsen), liksom arkitekten bakom. Då vill klubben inte alls hålla på med det där nytänket längre. Tebaks med Nubben, hitta Ollonets direkta antites till tränare, återför "vi är en liten klubb med små resurser" till plats 1 på den externa kommunikationsplanen.

Jadu: 91:an i första.
Det är bara att inse att man själv är helt oduglig på hockey. Man platsar i första även om man gör två ass på en säsong.
Jag ger upp på det här laget

Jadu: Jag ser Juel och JJ som ganska jämlika målvakter men en sak är att Juel har ett starkare psyke. Ta matchen i torsdags. JJ gör några riktigt bra parader i första men så fort han släpper förbi sig någon tveksam puck är det som hela luften går ut han. Han andas inte självförtroende utan ser liten ut i buren. Juel däremot tycker jag inte ”rinner iväg” på samma sätt

« · 2980002 · »