1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20

« · 2634658 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Djuren-AIK 0-1
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Reagerade på det direkt , är ju Kruse som åker mot Lander , inte tvärtom , givet mål
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
TIK1928: nej det var det första jag reagerade på när jag såg reprisen. Lander är ju fan en halvmeter minst ifrån målgården och nån kontant ser jag inte heller. Skamligt av Kruse att filma och skamligt av domarna att ens behöva ringa på det. Men tur var väl det för de hade ju tänkt dömma bort det annars
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Jag vet inte om någon nämnt det innan. Men är det bara jag såg såg Kruses filmning igår när Lander stör (utanför) målgården?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Hahl Bundy 2.0: SHL kommer aldrig tillåta det scenariot men jag måste nog lära mig att drömma lite större. Det jag försökte få fram var att Frölunda vore ju ett bra motstånd och historiskt har vi väl bra slutspels erfarenhet av LHC
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Förlora final mot klägget och Sopqvist drömscenario ? Avgå
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Ehh va?! Drömscenariot är ju att vinna finalen mot FBK trots domarna .
Rättning i ledet.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Zäta75: drömscenariot vore om vi kommer top6 och får LHC i kvarten och sedan Frölunda i semin... för att sedan förlora finalen mot FBK och domarna
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
DenRöda: Jag förutspår ett play in mot Modo eller Rögle. Hoppas jag har fel och vi hamnar topp 6. Ett måste att ta 3p mot Modo på torsdag om vi vill komma topp 6
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Red Bulls: Åh, fan! Jag undrade just när de sa att han inte var med på bussen vid avresa. Men då har vi Timråandan kvar ändå då, precis som det ska vara. 😊
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Det här måste ju vara en sportchef som hela laget gillar? Han sätter sig alltså och kör ner Hållander trots att han själv inte planerat att åka ner. 16 timmar t o r. Som Hållander säger ”Han gjorde det för att han är snäll”.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
The great one: ja jag la till blink emojin för att understryka att jag var ironisk ☺️
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH:

Inte helt ute och cyklade då han sa ”halva forwardssidan har spelat i NHL” Halva forwardsidan innebär ju 2 första kedjorna och 5 av 6 spelat i NHL, så han har ju 83% rätt… 😁
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Turkiska Tiken : känns som att det är i praktiken klart att vi inte behöver kvala i a f. Men vi har två matcher mer spelade än både Lule och Frölunda och Linköping vägrar att klappa ihop och bli det ingenmansland-lag vi alla vet att de borde vara.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Turkiska Tiken : Håller med dig, rätt uppenbart att du inte skapat den där listan själv utan snott bilden. Tror ingen trodde nåt annat, som att du tog åt dig äran för den. Nåja, nästan ingen då
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Nisse på Mon or: Tycker ärligt talat inte det är så viktigt i detta fall. Slängs upp bilder här titt som tätt utan att det anges några källor. Hade det varit jag som stått bakom uträkningarna på bilden hade jag skrivit det.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Andersson: svårt att se J.J som given 1a pga detta. Även om han känns stabilare.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: svarar min egen fråga. Tydligen inte.
5 spelare med NHL meriter... Filander var ju helt ute och cyklade när han var off by one 😉
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Nope.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Turkiska Tiken : fick han inte lira en enda match med Preds?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Tim Juel 16 matcher 7 vinster 8 förluster 2,46 89,6 %
Jacob Johansson 22 Matcher 10 vinster 11 förluster 2,47 89,6%
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Turkiska Tiken : klädsamt om man anger källan.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Nisse på Mon or: Ja, det är ju hans bild jag lånade.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
lungan: Bara blicka uppåt ⬆️ i tabellen rovdjur jagar👊
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Turkiska Tiken : exakt lika den som mrmadhawk gjorde och la upp på (x).
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Uppladdat:

450x300-img0949.pngimg0949.png

Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
DenRöda:

Tack för denna sammanställning.

Idag har man samlat ihop 55 poäng, vinner vi resten får vi 103 p

Topp 6 kommer kräva ca 80 poäng vinner Timrå 10 av de 16 sista slutar man på 85 poäng.

Min bild är att Timrå måste ha ett poängsnitt om minst 1,5 p på resterande matcher för det ska finnas någon chans om topp 6.

Laget har satt sig i en tuff sits, helt klart, men det är nu det ska avgöras vilket bör betyda att laget lyfter sig och visar upp säsongens bästa hockey framöver för det är vad som krävs om det ska bli en lång och rolig vår.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Vi har ett rätt så skönt spelschema resterande del av denna säsong där jag förväntar mig att vi vinner betydlig mer än vi förlorar.
Såhär många matcher har vi kvar:

* Färjestad 1
* Modo 2
* Örebro 2
* HV71 2
* Växjö 2
* Frölunda 1
* Malmö 1
* Skellefteå 1
* Oskarshamn 1
* Linköping 1
* Luleå 1
* Leksand 1

Ser vi till att vinna och ta fullpott mot bottenlagen i tur och ordning (Oik, Malmö, Hv, Örebro, Modo), så har vi inkasserat 24 viktiga poäng.
En extrem viktig detalj för att ta oss upp i tabellen blir att vinna mot lagen ovanför oss (Frölunda, Skellefteå, Leksand och Linköping). Gör vi det så har vi hämtat hem 36p och går mot att bli 5a igen.

Låter det görbart? Klarar vi det? Tveksamt enligt mig. Jag tror att vi kommer vinna max 6-7 matcher resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
SNÄLLA " KOJAK " kliv int ur båset!!!🙏🙏🙏
Mä dig VINN vi ALLT 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Gorkyman: gå in på aftonbladet kolla highlights vid 50 sek så får du se "energiknippet"
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
X-Län: en seger mot Brynäs är alltid mycket mer värd än en seger mot köpelaget Oink!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Hahl Bundy 2.0: klart att Brynäs ska få gå upp. Klassisk lag och det känns som dom fattas shl. Sen smäller det högt när Timrå tar tre poängen här i Gävle.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Pettersson har inga NHL matcher.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Tom Topp: 🥃👍!!!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JonteD: Tackar! 🥴😁
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JonteD: ja herregud jag är ju glömskare än en guldfisk. 6 st alltså mao hade ju Filander rätt
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: Jonte har väl ett gäng matcher oxo 😎🇺🇿
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JanneH: glömde Pääjärvi
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Rip Kirby: jo men Lander, Wedin, Emil P och Hållander har väl NHL matcher på meritförteckningen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
JonteD: Ikväll firt vi hårt rabbuslingar 🥳🎉🎊
Dä va hårt i Oskarshamn Ikväll men vi drog dä längsta stråt 🙏🙏🙏
Nu fira vi hela natten lång 😇😇😇
Kross lillebror på torsda i Sydkraft
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
BlackBay: Va hon n.....n under tröjan?????🥰😍🤩
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Tom Topp: Hälsa på så bjuder jag på nå"billigt" !!😎😎
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Rip Kirby: får dom flyt, och att man som motståndare tappar tålamodet, då är det kört! Dom har några individuellt skickliga spelare! Och för mig är dom ett hatlag, om man får uttrycka sig så! Ikväll firar vi med dyrwhisky! 😄👍
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Tom Topp: Med tanke på hur säsongen utvecklas är det kanske ingen större merit, men OINK nollade väl Örebro Pirate Vipers för inte länge sen 🫵😁😂👍
Så helt odugliga är man trots allt inte.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Laken: det är ingen lek att möta Oskars raggarhockey! Det är inte bara Timrå som har fått erfara det!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Skön seger i en långt ifrån perfekt match men nu kan laget spela avslappnat mot Färjestad poäng där på Tisdag är bara bonus inför ett kokande SCA ARENA Torsdag mot Modo. Plus ikväll för Johanson i kassen Oliver Didde Svensson Rinde Hållander resten mycket godkänt kämpa kriga jobb.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Måste se tredje perioden en gång till!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Laken: Vi är inget topplag dock.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Rico01: Martin Filander: "Vi möter ett lag där halva forwardsuppställningen har spelat i NHL".

Kanske liite överdrivet kan man ju tycka! 🤭😁😅
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
Gorkyman: han sa ju själv i intervjun efter Frölunda att rekordet satte griller i huvudet på honom. Har svårt att förstå det men nu vänder vi blad. Håller med om att Dahlén ser ut som att han verkligen fått energi. Nu gasar vi sista biten kvar av säsongen!
Låst ämne

« · 2634658 · »