1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597202 inlägg · 6213 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2024-01-20
DenRöda: exakt…

Båda två!

Bee: ja och förbereda grabbbarna på vad det blir för skit.

Olli Hahl: Oink har ingenting i den här serien att göra!

Jon Knuts i Leksand. Vilken härlig kille!
Bra intervju med honom i studion. En riktig laglojal kille. Vi har flera också. 🫡

erathoo: Starkt att vinna när vi spelar rätt uselt. Vi kämpade iallafall i tredje.
6-poängslördag!! Underbart!

Hållander situationen är jag kluven till…

Två olika vinklar såg jag den ur.

Den lägre vinkeln från rundeln tycker jag det ser tydligt ut att Karlqvist tacklar. Alltså riktar kraft mot Hållanders huvud.

Men han är sjukt låg i situationen där Hållander med…

Jag önskade skada på Karlqvist och det är lite ovärdigt. Det ska jag inte göra. Det var inte ett Rahimi överfall…

Frugan var på hockey på plats i arenan för första gången på 10år i torsdags och då blev det storseger o trendbrott....
Idag satt hon med min matchtröja på sig i tevesoffan och såg 1a samt 3e peroden.....
Tror jag löst rebusen hur vi ska plocka trepoängare framöver

Så jävla gött! Skön avslutning på veckan. Nu klipper vi bollklubben och lillebror av bara farten.

Pssst… Eronen kan vi hitta någon lösning till så han får lämna oss efter säsongen va? Maken till så seg back får man leta länge efter.

KulltorpsOlli: Bottenlagen förlorade ikväll

Modo malmö Örebro hv oskar.

Om det var bra för Tik totalt sett vet jag inte. Men kanske spelarna kan tycka det är skönt med avstånd neråt till bottenlagen och kan slappna av framöver tack vare det.

Olli Hahl:

Mora då, kan inte det vara en charmig klubb att få upp?

Själv skulle jag gärna ha upp dem, gillar hur de spelar och att de bygger unga hungriga lag som är med där uppe trots att de blir plundrade på spelare varje år.

Gör ju ett bra jobb med att utveckla svenska unga spelare och bidrar till svensk hockey, det för mig borde premieras kontra främlingslegionen löven som exempel.

BlackBay: och min satt med Timråluvan på i tredje! Funkade det också! 👍

Rytter: Jo absolut. Nån av SSK, Mora där har vi det.

Hahahaha! Från presskonferensen:

Ante: Martin, hur mår du?
Filander: Jo men jag mår bra, jag är lite förbannad bara.
Ante: Ja men det ska du vara! Jag är aldrig glad!

Rico01: Vart hittar man den? Jag får bara upp gamla.

Olli Hahl: Ja, Knuts gjorde rejält intryck, ingen Zlatan-kopia direkt. Tack för att ni vann och hoppas ni slår Glennerts grabbar efter en riktig holmgång på tisdag, så ni är lite mätta o möra på torsdag. Den fattiga kusinen från landet behöver poäng

Skål för seger rabblar!

Noll stabilt i tredje. Vi slutar anfalla helt och ger bort pucken gång på gång. Vi backar för ofta ner i knäet på JJ. Inte alls som ett topplag ska spela av en ledning.

Villervalla: Det brukar ta ett tag för dom att lägga upp highlights och presskonferenser på YouTube m.m., men om man går till gamecenter på TIKs hemsida finns de oftast där bara någon halvtimme/timme efter matchen.

Laken: två raka segrar. Vi har en trend. En som inte är sjutioelva PP utan mål eller 216 matcher utan vinst på hemmaplan. Bara att luta sig tillbaka och mysa.

{297}: Verkar släppt f Dalle oxå. Nu kämpar han både framåt och bakåt, och gick in i situationer oxå. Var nog ett tungt ok, det däringa rekordet.

Kan inte låta bli… men ”banderollen” som var nedanför OINK klacken och som dök upp ibland : ”Finare än oss kan ingen bli.”
Sen zoomade man in klacken… say no more!

Gorkyman: han sa ju själv i intervjun efter Frölunda att rekordet satte griller i huvudet på honom. Har svårt att förstå det men nu vänder vi blad. Håller med om att Dahlén ser ut som att han verkligen fått energi. Nu gasar vi sista biten kvar av säsongen!

Rico01: Martin Filander: "Vi möter ett lag där halva forwardsuppställningen har spelat i NHL".

Kanske liite överdrivet kan man ju tycka! 🤭😁😅

Laken: Vi är inget topplag dock.

Måste se tredje perioden en gång till!

Skön seger i en långt ifrån perfekt match men nu kan laget spela avslappnat mot Färjestad poäng där på Tisdag är bara bonus inför ett kokande SCA ARENA Torsdag mot Modo. Plus ikväll för Johanson i kassen Oliver Didde Svensson Rinde Hållander resten mycket godkänt kämpa kriga jobb.

Laken: det är ingen lek att möta Oskars raggarhockey! Det är inte bara Timrå som har fått erfara det!

Tom Topp: Med tanke på hur säsongen utvecklas är det kanske ingen större merit, men OINK nollade väl Örebro Pirate Vipers för inte länge sen 🫵😁😂👍
Så helt odugliga är man trots allt inte.

Rip Kirby: får dom flyt, och att man som motståndare tappar tålamodet, då är det kört! Dom har några individuellt skickliga spelare! Och för mig är dom ett hatlag, om man får uttrycka sig så! Ikväll firar vi med dyrwhisky! 😄👍

Tom Topp: Hälsa på så bjuder jag på nå"billigt" !!😎😎

BlackBay: Va hon n.....n under tröjan?????🥰😍🤩

JonteD: Ikväll firt vi hårt rabbuslingar 🥳🎉🎊
Dä va hårt i Oskarshamn Ikväll men vi drog dä längsta stråt 🙏🙏🙏
Nu fira vi hela natten lång 😇😇😇
Kross lillebror på torsda i Sydkraft

Rip Kirby: jo men Lander, Wedin, Emil P och Hållander har väl NHL matcher på meritförteckningen.

OlliJanne: glömde Pääjärvi

OlliJanne: Jonte har väl ett gäng matcher oxo 😎🇺🇿

JonteD: ja herregud jag är ju glömskare än en guldfisk. 6 st alltså mao hade ju Filander rätt

JonteD: Tackar! 🥴😁

Tom Topp: 🥃👍!!!!

OlliJanne: Pettersson har inga NHL matcher.

Olli Hahl: klart att Brynäs ska få gå upp. Klassisk lag och det känns som dom fattas shl. Sen smäller det högt när Timrå tar tre poängen här i Gävle.

X-Län: en seger mot Brynäs är alltid mycket mer värd än en seger mot köpelaget Oink!

Gorkyman: gå in på aftonbladet kolla highlights vid 50 sek så får du se "energiknippet"

SNÄLLA " KOJAK " kliv int ur båset!!!🙏🙏🙏
Mä dig VINN vi ALLT 🥳🥳🥳
Uppladdat:

500x0-d5df97c0-f6f9-48a5-9a1f-43d423af13a6.jpeg

Vi har ett rätt så skönt spelschema resterande del av denna säsong där jag förväntar mig att vi vinner betydlig mer än vi förlorar.
Såhär många matcher har vi kvar:

* Färjestad 1
* Modo 2
* Örebro 2
* HV71 2
* Växjö 2
* Frölunda 1
* Malmö 1
* Skellefteå 1
* Oskarshamn 1
* Linköping 1
* Luleå 1
* Leksand 1

Ser vi till att vinna och ta fullpott mot bottenlagen i tur och ordning (Oik, Malmö, Hv, Örebro, Modo), så har vi inkasserat 24 viktiga poäng.
En extrem viktig detalj för att ta oss upp i tabellen blir att vinna mot lagen ovanför oss (Frölunda, Skellefteå, Leksand och Linköping). Gör vi det så har vi hämtat hem 36p och går mot att bli 5a igen.

Låter det görbart? Klarar vi det? Tveksamt enligt mig. Jag tror att vi kommer vinna max 6-7 matcher resten av säsongen.

DenRöda:

Tack för denna sammanställning.

Idag har man samlat ihop 55 poäng, vinner vi resten får vi 103 p

Topp 6 kommer kräva ca 80 poäng vinner Timrå 10 av de 16 sista slutar man på 85 poäng.

Min bild är att Timrå måste ha ett poängsnitt om minst 1,5 p på resterande matcher för det ska finnas någon chans om topp 6.

Laget har satt sig i en tuff sits, helt klart, men det är nu det ska avgöras vilket bör betyda att laget lyfter sig och visar upp säsongens bästa hockey framöver för det är vad som krävs om det ska bli en lång och rolig vår.

Uppladdat:

500x0-img0949.png

{10473}: exakt lika den som mrmadhawk gjorde och la upp på (x).

lungan: Bara blicka uppåt ⬆️ i tabellen rovdjur jagar👊

Nisse på Mon or: Ja, det är ju hans bild jag lånade.

« · 2634439 · »