1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601542 inlägg · 6212 ämnen

In med Hansson!!!!

In med Hansson!!!!
Ingen som nämner detta, men faktum är att Casselståhl är ruskigt oduglig trots målet ikväll där en blind höna kunnat gjort mål. Casselståhl såg ängslig ut mot SSK å det var inte mycket bättre idag. Felpass och köra fast i sargen har han gjort tillräckligt nu, när man har en sån lovande back, som dessutom var bästa back mot FBK så borde man kasta in denna. Ser gärna att Casselståhl sitter på bänken mot HV71. Halvard kan fortsätta tills Sanny är tillbaka. Summa sumarum: Jindrich, Casselståhl samt Halvard på bänken framöver tack!

En annan som nog borde stått över ikväll var Koivunen, inte en vunnen tekning i anfallszon tror jag, det är för bedrövligt.

Nu har det sett riktigt segt ut i laget från FBK matchen till nu, jag tror därför inte på några pinnar mot HV heller, laget behöver vila som det ser ut nu.

Karjala kommer lägligt för TIKs del, bara hoppas att laget får upp farten igen under uppehållet.

Sv: In med Hansson!!!!
Frella: Jindrich kommer förmodligen inte spela speciellt många matcher framöver i TIK. Han har beordrats vila resten av veckan. Inte ens jogging står på programmet - bara vila! Spel mot HV71 på torsdag är därmed uteslutet. Dessutom kostar han en hel del pengar att avlöna. Synd bara att han fått två säsonger spolierade i rad. Han får ingen ärlig chans att visa sin kapacitet. Trist sa Bill, trist var ordet sa Bull. Om han inte är fräsch snart ser jag ingen anledning att ha honom kvar. Men ni ska veta att det är en oerhört proffsig hockeyspelare med proffsig attityd. Där har dom andra mycket att lära av. Trots att inget ännu har skett så vill jag ändå passa på att önska Jindrich lycka till och krya på dig. Må fru Fortuna vara med dig ett slag nu. Tack för allt Robert! Tiden vi fick tillsammans blev alltför kort. Trevlig resa på din seglats genom Europa.

Istället får vi nog snart stifta bekantskap med Mika Lehtinen från MoDo - ännu en finne i örnnästet!

ernie eagle: Vad har du för belägg för att, som du påstår, Jindrich kommer att bytas ut mot Lehtinen?
Är det vad du tror, ett rykte, eller VET du att det kommer att bli så?

P.S. Lehtinen har tillhört MoDos bästa backar de två senaste matcherna. D.S.

ernie eagle: Jag har heller inte påstått att Jindrich ska spela mot HV eller sen, men väl på bänken kan han få sitta när han är hel. För av det jag sett dessa 2 säsonger av Jindrich är han inte ett dugg bättre än Hansson som säkerligen har ca 70000+ mindre i lön.

Laken: Det är ett RYKTE med en viss sanningshalt bakom. Som sagt Jindrich kostar pengar och han har en magmuskelskada som är svårläkt och som kan göra sig påmind i framtiden. Vaclav Burda i Luleå tvingades i fjol kasta in handduken efter upprepadev problem med magmuskeln. Att avlöna en spelare som ej finns på isen ett slöseri med kapitalet. Bättre då att ta hit en "frisk" spelare som betalar av därute på isen. Inget ont om Jindrich men i förhållande till hur mycket han hittills har spelat är det nog bättre att om han som sagt var inte läker ihop snart och blir fräsch titta över andra lösningar. Där kommer alltså Mika Lehtinen in i bilden eftersom han suttit en hel del på bänken och i vissa matcher inte ens varit ombytt.

Nu har han ju fått spela på slutet och gjort det riktigt bra dessutom. Men detta rykte kan komma intensifieras ytterligare.

Men för all del jag kan ha fel..

TIK - STÅR UPP SOM EN RIKTIG MAN!

ernie eagle:
Håller med till fullo....
Jindrich har dragis med mycket sjuk o skadeproblem under den tid han varit här......
O jämnför man även vad han kostar (mest i laget om jag inte missminner mej) o vad han presterat så går det inte ihop riktigt....
Visst han har glimmtat till vissa av de matcher han lirat men välförtjänt av nån hög lön är han inte, finns andra backar i laget som förtrjänar det.....
In med Hansson som sagt...

Ernie Eagle: Ok, tack för ett klargörande svar.
Mitt förslag är att man i så fall gör sig av med Jindrich, tar tillbaka Hansson samt istället värvar en TEKNINGSDUGLIG center...
Men det har nog alla förstått vid det här laget... :-)

P.S. Har ingenting emot Jindrich, men blir han aldrig frisk så finns det ju inte så mycket att välja på. D.S.

Vad är egentligen anledningen till att Hansson ej är ordinarie? Är han sämre än i fjol, eller är det helt enkelt tränarens förtroende som sviktar?
Känns som att han fått betydligt mer istid om Molin varit kvar som tränare. Att plocka upp denna oslipade/ouppmärksammade diamant var ju hans kanske smartaste manöver.

Jindrich med sina skadebesvär är en sorglig historia. Kommer man någonsin att få veta vad denne man egentligen kan prestera?
Och hur går det med Sannys axel? Vore skönt om han kom tillbaka snart, tror att han har viss del i den tajta definsiven inledningsvis.

Laken: Micke Lind är också skadad, han skulle röntgas idag. Inte bra med en center på skadelistan. Hoppas det inte är något allvarligt? Han fick kliva av igår p.g.a. smärtor i knäet p.g.a. en ful slashing. Hur pass allvarligt det är visar sig. Troligtvis rör det sig om en blödning i värsta fall... ja kan någonting vara sönder inuti. Vi håller tummarna och hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Lind behövs på isen.

Bragd-Birger:
Det undar jag också...... han skulle lugnt kunna ta Halvardssons plats...

BlackBay: Eller Casselståhls, som nu är snäppet sämre än Halvardsson. In med Hansson mot HV, spelar IFSH imorn? Isf lär han väl spela med dem då...

Frella:
Nix...... the Bobcats spelar ikväll....

« · 149031