1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601355 inlägg · 6212 ämnen

Ingen ny målvakt

Ingen ny målvakt
Tycker att allt surr om en ny målvakt borde sluta. Titta vilken bra mv vi har i Freddan istället. Han spelar lugnt och säkert både i och runt kassen. Näe ta och lägg ut pengar på en riktig målskytt istället som kan avgöra alla dessa jämna matcher som slutar med straffar.

Sv: Ingen ny målvakt
nero:
Klart att vi måste ha en ny målvakt. Vem skall vi annars ha om Freddan blir skadad?

För Deroo lär vi inte se på en rink efter medias m,fl sågningar. Men att tro att Myllys skulle komma hit är nog lika troligt som att tro på jultomten.

Men våra duktiga värvningskungar har säkert något på gång som alltid.

Vi behöver en mv, men inte någon speciellt dyr. Det är bättre att lägga pengar på en målskytt istället för en båsöppnare...

nero:
Vänta ska du få se att målen kommer, för målskyttar det har vi så det räcker och det är inte där Timrås problem ligger. Och det är väl bara att ha Zätas Finndödarmatch i tankarna så inser du det.

som vi har diskuterat här förut så har det saknats en ledare i laget och nu har vi gjort klart med två kanon förvärv, Ed & Håkan och den sistnämnde kommer att tillföra mycket rutin och kunnande i detta Timrå, 2 SM-Guld plus runt 50 A-kamper..RUTIN så det räcker och blir över.

Men iof så kommer nog Ed att bli en ruskig förstärkning också och kan vi ta oss till ett slutspel så kommer Ed att bli ruskig, sanna mina ord.

Timrå IK är på gång, den som väntar får se....

Alltså det här med Myllys har väl surrats om i GB förut. Jag kollade i af om han stod senaste matchen för Espoo Blues. Det gjorde han . Tydligen låget Blues under med 4-1 , men tränaren övervägde aldrig att byta ut Myllys, eftersom målen inte var p.g.a. att Myllys spelat dåligt (skitmål från motståndarna) Och vad hände sen ? Jo, Blues vände och vann med 7-5 . Ibland lönar det sig att ha is i magen och lita på sin målvakt .... (se länktips: nån kanske kan finska ?)

Så jag tycker det är lite som talar för att Myllys ska lämna Espoo Blues för Timrå.

Sen så anser jag att Freddan gjorde en mycket bra insats i går . Han släppte in bara ett mål under ordinarie tid och svarade för ett antal fina räddningar och tog dessutom fem straffar ! DeRouville är väl kvalificerad som andre målvakt , så länge Freddan håller formen, eller .... ?

Länken

pallekuling(Tablettask;)

Det är klart att Deroo ska va andre goalie om han nu har psyket att komma igen....

pallekuling: Tack för länken! Vi icke finsktalande är nöjda med bilden.

« · 26898