1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613750 inlägg · 6214 ämnen
« · 1606044 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2014-01-06
Laken: Ner i botten igen då, fytte faen.

Där kom den! Reaktionen på den senaste tidens poängfest. Jag hade det på känn.

Riktigt dramatiskt i Karlskrona med domarhat, slagsmål och blod på isen m m...

Jockz: Hoppas att deras kollektiva psyke klarar av det bara. Det finns ju en viss risk för att det inte har byggts upp tillräckligt på den lilla framgångsvåg vi seglat på under den senaste tiden.

Och där utjämnade VIK i den match jag ser parallellt med bandyn...

Jockz:

Ja, man hade det nästan på känn efter den senaste tidens stordåd...

DJ Hemp: Jaja detta blir en plattmatch det synns på långa vägar, men sånna matcher kommer emellanåt för alla lag.

Suddentorsk i JVM och så nu detta... Nu är det inte så jävla mysigt längre! : (

hubbenorlen: Nä.

El Maco: Det blev inte riktigt så.

bar mofftak: Jag tycker att Timrå såg starka ut fram till målen. Dags att kliva upp igen i andra perioden.

Jockz: jo men de har jag gjort förut också , då har det funkat bra

Vad sjukt långsamt det går.

Ingen energi eller något fokus. Något är fel med hur man laddar inför match i denna förening.

Andersson: Har samma problem, kör du firefox?

Andersson: Fungerar bra här

Skit kvalite hos mig ,  bilden hackar konstant o matchen är flera minuter efter

dr-nix: Efter sol kommer regn

Tjalle: Jo läste det också nu. Hoppas det inte sätter sig i skallen på någon av spelarna (att de lirar med fel nummer på tröjan)

dr-nix: Enligt ST har Hussen glömt tröjorna så det kör med J18-tröjorna.

Jag har ganska tydligt missat något. Varför har man bytt tröjnummer i Timrå?

Hallin har ju Zätas nummer t.ex.

Dream Team:

ska sändningen hacka så här mycket ?

..och Hallin fick sista ordet! :)

El Maco: Lite coolt med hyllningen för "Linkan" Bremberg är väl att han fanns med och spelade ur DIF ur elitserien under kvalserien 2011..

..tack för senast, liksom :) 

El Maco: Jo tack, det hörde vi!

stoff: Frågan är hur det blir efter säsongen. Jag håller inte med om att han suger stenhårt, men han har haft flera tunga säsonger och precis som du skriver så är han ofta skadad.

Förväntansfull atmosfär på Timrås sektion. Säger som JVM-finnarna, det ska bli skönt att tysta hemmapubliken. Det lär ju vara högljutt i början av matchen...

varför skeppar inte timrå iväg moe...han suger stenhårt+är skadad hela tiden

Konstiga tröjnummer, men ändå en startuppställning:

Sv: Dax att odla Playoff/Kvalserieskägg!
Tjalle: S24 såg jag just...

Sv: Dax att odla Playoff/Kvalserieskägg!
Är det så illa att kvällens match inte sänds ens på webben?

Dax att odla Playoff/Kvalserieskägg!
Utgången från ES i våras var hemsk,men väntad. Efterspelet var nästan förståligt efter att klubben visade upp skulder på 80 miljoner. Vi överlevde en konkurs och sakta börjde vi om. Efter att hållt på med hockey i snart 35 år som aktiv spelare,ledare och domare på förbundsnivå så förstår jag att man inte kan komma tillbaka över en natt. När ett lag blir i kris. När spelarna försvinner. När det inte finns pengar. När suppotrarna inte fattar utan vänder ryggen. Förstår man lite om lagidrott så vet man att ett nästintill nytt ungt lag inte funkar direkt. Ny tränare och nya förutsättningar ekonomiskt. 32 omgångar är spelade och vi ligger på en Playoffplats med det unga lag och nya lag vi har. 20 matcher återstår. En match i taget och jag är övertygad om att vi efter 3 raka segrar fått detta lag att hittat vinnarspåret och anpassat oss till allsvensk hockey. Genom att vi kämpar som ett lag i 60 min och har förståelse ifrån suppotrar i med och MOTgång så gör vi detta bästa vi kan för att nå yttersta framgång mot ES igen. Mitt hjärta är rött och vitt i vått och torrt ALLTID..Lall On Lall On..

Kongo: I höstas var det 120 iaf, precis som på SHL-tiden. 100 spänn sen någon hittepåavgift för administration.

Tror att det kostar 100 kr upp till 18, och 160 för vuxen. Bristfällig info på DIF:s hemsida och ej heltäckande svar vid mejlkontakt...

söder över: Hägg är så besviken att han tänker "skänka silvermedaljen till högstbjudande"...

sargad: och deras coach sen då? Dopad? Är han ledarnas jesus? Släng åt han kovland o dom spöar boston i globen i augusti?

sargad: Exakt! Läskiga Timråvibbar hela matchen...tjyvläge var ordet. Precis vad det var, kan tänka mig att finnarna var rätt nöjda över matchbilden även under ordinarie tid.

Timrå Icon:

Ärligt talat så tänkte jag inte på det, men nu går man ännu djupare ner i sin vinterdepression. Den verkar vara helt jävla bottenlös. Snart går jag och dränker mig, fan... ; (

söder över: Jepp, de flesta av oss här på Timrås HS har sett alldeles för mycket matcher(hockey, fotboll, handboll mm) för att känna igen en matchbild med tjyvläge, skenbart spelövertag. I förlängningen var ju finnarna starkare dessutom. Kan dock tyckas konstigt att dom hade mer ork efter 60 minuter, men dom stod rätt och styrde ut svenskarna som kanske körde sig trötta i sina rondellkörningar. Man kan också dra en parallell till diverse Ali-matcher när han hängde mot repen i 10 ronder för att vända på steken i slutet. 

Timrå Icon: Så går det när man skeppar lagets enda Timråspelare innan turneringen...

Timrå Icon: Inte var han så bra Modospelaren men ett grattis till silvret inte fy skam

Timrå Icon: just min tanke!

Finnarna hade det där man vill ha sitt lag. Ett par riktigt starka individer i ett lojalt sammanhållet lag!

DJ Hemp: Såklart var det en MoDoit som var ett rundnings märke, SKIT!!!!!!

sargad:

Och det blev jävel till slut - fy fan! : (((

DJ Hemp: Otäck match att följa. 70% spel i finnarnas zon, men det känns förjäkla livsfarligt nästan vatrje gång di blå sveper in i Svenska zonen. Till viss del känns svenska dominansen skenbar, ojojoj.

Krossa blågrannen nu för fan! Och slit kran ur fucking bög-Chris! Tål inte höra den där jävla rösten längre...

Hata, hata, hata Chris "den nasale" Härenstam!

Scumpa gare, scumpa gare, de ä nu gullde sca hem, sca're!!!1

JAAAAA!!! : )

Finnarna har ju de snyggare matchställen, jävligt snygg blå färg på tröjorna och lejon därtill... Men då kan väl vi få vinna matchen eller??? KÄMPA SVERIGE!!!

mikenomad:

Ja, det var ju det man hade tänkt sig, men... : (

Scumpa gare, scumpa gare, dacks å burga fatta allvare!!!?!1

« · 1606044 · »