1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613573 inlägg · 6214 ämnen
« · 1612413 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-02-24
Å Troja leder me 2-0 :-D

erathoo: sådärrrjjAAAA!!

erathoo: BOOOOOM!

He he, vi låter väl KHK leka av sig lite först...

5-1 i skott efter 10:e min

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22

Knylan: André Hult tror jag också kommer bli kvar. Visst är det en bra spelare, men han behöver få speltid och utrymme i offensiven, och det tror jag inte han kan bli garanterad i något SHL-lag.

Sedan har jag lite svårt att förstå om några av våra juniorer skulle skriva på ett SHL-kontrakt, bara för att bli utlånad till Allsvenskan under nästa säsong. Jag anser att det är betydligt klokare att stanna kvar i laget man spelar i ytterligare en säsong, istället för att bli utlånad till något annat lag i Allsvenskan. Året därpå kommer det att finnas nya erbjudandet från SHL-klubbar att ta ställning till, och man kan troligen få en bättre deal också. Det är väl knappast troligt att intresset från SHL-klubbarna svalnar så fort, och om det gör det så hör man nog inte hemma i den divisionen.

Slutligen vill jag göra en sista reflektion angående Molinder. Jag trodde mycket på honom inför säsongen, eftersom han tillhörde en av de bättre anfallarna i Timrå ifjol. Nu uteblev framgångarna och för mig bevisar det en sak: Hur dåligt laget vi hade förra säsongen egentligen var.

Fungerar sändningen på Hockeyallsvenskan play för er? Står "Ingen pågående sändning för mig"

mikenomad: ok! hoppas lilahti håller 0an ikväll med!!!

stoff: Han gjorde ju några mindre lyckade insatser och när sedan Iilahti fått chansen har han övertygat..

varför har inte norja fått stått ?? verkar inte göra det ikv heller

Hälge: Vi kan nog vinna ikväll. Om killarna gör det de ska och ligger lågt med hösnuvemedikamenter. Men hittar KHK tillbaka till höstformen samtidigt som vi har en sämre kväll kan det bli förlust. Å tredje sidan, KHK:s starka hemmafacit sett över säsongen i kombination med våra bortaprestationer borgar för ett oavgjort resultat. Med KHK:seger i sudden. ELLER Timrå-seger, om pucken studsar vår väg.

Mycket kan hända!!!!!!!!!!!

mikenomad: Absolut. Känns inte helt omöjligt heller, men å andra sidan...

Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon: Det är nog fanimej min främsta egenskap. Flexibilitet är mitt honnörsord...:)

mikenomad: Äääh man måste ju vara lite flexibel ;-)

Hälge: En trea idag skulle smaka fågel...:)

Huge: Klok vet jag inte....duktig på att svänga kappan efter vinden verkar jag däremot vara. Det är åtminstone vad jag skulle tycka om jag var nån annan och läste mina inlägg från idag. ;)

Berglund: Ja jag brukar till och med tappa räkningen på hur många whiskey jag dricker ibland hehehe

Undra hur lång tid det tar innan läkaren får gå förresten?

Karlskrona HK - Timrå IK 2014-02-24

Tänk om Karlskoga kan göra sitt, Troja överraskar och vi tar en trea...

Roffes snack: 

Huge: Tänk om Bäckström råkat dubbelta tabletter nån dag ellr 2 innan testet kan det påverka? För jag vet ju själv att jag kan komma på mig själv med att ta en medicin ibland som jag redan tagit tidigare samma dag

mikenomad: Du är klok du, nomaden.
Slarv+nonchalans=klanteri.
Tippar på en varning som straff, med tanke på att IOK inte verkade vara helt eniga vid mötet efter provresultatet där man diskuterade bl.a påföljd.

LennartA: Under optimala förhållanden finns det en teoretisk möjlighet. Så sas det. Det var väl helt enkelt så att lagen om alltings jävlighet trädde i kraft just när den absolut inte fick det. En djävulsk osis helt enkelt.

Men med tanke på det iconen skrev och alla hävdar, att effekterna är så blygsamma, så lutar det väl åt en extrem klantighet hos teamet runt honom.

Redigerad kommentar

mikenomad:

http://bioinformatics.psb.ugent.be/pdf/publications/20355197.pdf

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1884418/

Här är två vetenskapliga artiklar som båda två visar på samma sak: Det är helt klart möjligt att komma upp o bäckströms nivå av 190 vid normal medicinering

Vargher85: Om man ska gå på Ambroos källor så är ju Ludvig Nilsson redan förlorad till Luleå, åtminstone sett till vilken som ska betala huvudparten av hans lön kommande säsong. Jag tror att han kommer vara utlånad en säsong till men Luleå är nog sugna på hans rättigheter, vilket väl är helt i sin ordning med tanke på att han var snubblande nära JVM, odraftad och inte är kontrakterad av en SHL-klubb.

Jag tror att vi har väldigt stora möjligheter att behålla i stort sett hela laget om vi så vill, sen kan det säkert som sagt bli så att vissa spelare kontrakteras av SHL-klubbar och lånas ut. Emil Pettersson bland annat. Men det finns ju inte en käft av de yngre spelarna (93-95) som man känner är helt förlorade på grund av att de helt enkelt håller en för hög och jämn nivå för att nöja sig med spel i HA. 

Sen, återigen: vi är inte elitserielaget Timrå IK längre, klubben som inhyser spelare som valt Timrå IK i brist på annat. Självbilden finns kvar där man nästan tar för givet att en sån som André Hult är helt förlorad bara för att han råkar ha lite handleder. Jag tror definitivt att vi kan ha en bra chans att behålla honom. Får vi behålla stora delar av den här truppen och kanske krydda lite så kan vi lira KS redan nästa säsong. Vi är en klubb på uppgång. När vi kan hävda oss så pass bra som vi gjort den här säsongen med ett hopplock av lite halvdan klass kryddat med ett gäng junisar så ser det ljusare ut än vad det gjort på jävligt länge.  

kennas: Hela den kedjan måste bli kvar. I formationen Bergström - Hult - Persson så har vi en toppkedja på den här nivån och om de stannar får vi lite kontinuitet, vilket det har varit dåligt med på senare år.

Sedan finns det lite spelare att pussla med. Om Boyce och Nilsson försvinner så är det tungt, men kanske inte helt oväntat. Förhoppningsvis kan man behålla spelare som Öhrn, Wedin, Pettersson och Johansson, och därutöver är Hallin och Molinder (suck) redan klara.

Molinder har jag gett upp. Offensivt är det ingenting att lägga några förhoppningar på, utan till nästa säsong bör han ha en defensiv roll. I övrigt så finns det lite spelare som går att pussla lite med så lyckas man bara skaka fram något habilt nyförvärv kan det bli riktigt bra.

Timrå Icon: Nä det är klart...det verkar ju korkat att chansa då. Jaja...vi får väl se hur den här soppan slutar till slut. Hoppas verkligen att Bäckis är ett offer för omständigheterna och att det handlar om dåliga rådgivare. För konspirationsteorier eller labbmissar har jag svårt att tro på.

mikenomad: Nja det tror inte jag.
Det skulle vara meningslöst att överdosera en sån substans.
Som att dricka en termos kaffe ungefär

Timrå Icon: Gränsvärdena i just det här fallet är ju så generöst satta att det inte alls handlar om att "ha tagit en tablett". Det handlar om överdosering flera ggr om. Så är det inte så att det är som du skriver, att labbet klantat sig (och det är väl möjligt men föga troligt) så ligger nog kennelklubben begravd på svensk mark dessvärre.

Timrå Icon: Ja är det så är det en skandal av monumentala mått...åt andra hållet.

Timrå Icon: Däremot är naivt att tro att han är helt oskyldig. Det pratas ju om att värdena är såpass höga att en tablett är orimligt. Det kommer ju från vår egen läkare. Men såklart, det är ju en svensk, då är fusk uteslutet. Eller...?

mikenomad: Jag tror att laboratoriet klantat sig rejält och helt enkelt använt fel enhet eller räknat fel.

Herminator: Han hade högre värden dessutom.

Timrå Icon: Såg det nu, vet inte var jag fick 40 ggr ifrån..

Herminator: Håller med.
Han är självklart helt oskyldig.
Hela soppan luktar unket

mikenomad: Nej nej nej. Han var inte 40ggr över gränsvärdet. Han hade 40 ng/ml för högt värde. Det är väl ungefär tillverkningstoleransen på tabletten det...

mikenomad: Men lägg av nu. En allergimedecin som är receptfri som han tagit i 7 års tid. Tycker inte att detta är doping överhuvudtaget. Hur kom det sig att den Slovakiske hockespelaren blev frikänd för samma under Vancouver-OS 2010?

har norja varit bänkad några matcher nu va?

hubbenorlen: För min del spelar det då mindre roll huruvida substansen betraktas som "grov doping" el inte, min respekt för Bäckström som idrottsman är bortblåst. En simpel fuskare helt enkelt. Bara tanken att killar som Z:a eller Foppa skulle göra detsamma är absurd.

mikenomad: Det syntes väldigt tydligt att vi saknade bra centrar och playmakers. Spelarna såg ju helt vilsna ut.
Med Zäta, Sedin och Bäckström i laget så hade matchen varit betydligt mer jämn.
Och jag tror som du att Bäckström har dopat sig medvetet, och chansat på en substans som finns i den medicin han redan äter, men att han helt enkelt är för dum för att förstå det här med gränsvärden och halter.

Redigerad kommentar

Om nån undrar så var mina inlägg i ämnet (Bäckis) igår inte seriöst menade. Självklart tror jag inte att vi tagit guld med honom i laget, Kanada var ju löjligt överlägsna. Inte heller tror jag IOK är korrupta.

Tyvärr ser det ut som att vi i Bäckström fått en ny svensk idrottsfuskare. Nu är vad jag förstår inte brottet i det här fallet allvarligare än att det stannar vid en match avstängning. Men vilken match sen. Och en jätteskandal...håller dessutom med Wennerholm för en gångs skull. Bortförklaringarna och agerandet efteråt från den svenska ledningen är smärtsamt pinsamt och under all värdighet. Den bistra sanningen såna här ggr är tyvärr att bortförklaringar är just bortförklaringar och vi vet ju hur illa man brukar tycka att det låter när det kommer från andra nationer.

Med tanke på hur dominant Bäckis var mot Finland vettefan om jag t.o.m. inte tycker de är rättmätiga silvermedaljörer ist. Har full förståelse för de finnar som resonerar så iaf.

Djävulskt olustigt det här med Bäckis....nu kommer små antydningar från de egna leden om att han kanske inte är helt sanningsenlig. Svenska läkaren säger att det "är mycket konstigt om alla talar sanning här" och ställer sig oförstående till hur han kan ligga 40 ggr över gränsvärdet om han endast tagit en tablett..

Sputnik: helt rätt:)!

Sputnik: Eller vad säger ni andra? OS guld för sverige eller sm guld för Timrå. Vilket slår högst.
OS kommer och går men timrå ik består!!

stoff: ja att sverige inte hade en chans är ju ett understatement. Sen ber jag om ursäkt om jag hade lite hård ton i mitt inlägg om foppas uttalanden. Vi måste ju hålla ihop vi tikare. Trots våra olika nationaliteter:) landslag är landslag och Timrå är viktigast;) Timrå ik är som bästa!!

kennas: Det är ett måste att knyta upp Johan Persson på ett längre kontrakt. Vilket energiknippe och vitamininjektion. Är positivt överraskad av hans framfart. Ett riktigt klipp av Nubben.

Vargher85:Johan Persson skulle jag gärna behålla.

ajja sak samma...blev påhoppad här inne av vissa när jag svarade ett inlägg om usel os final

Magnus Rövarn : dig har jag inte ens nämt... läser du det jag skriver så vet du kommentatorerna..SVENSKA kommentatorerna

Huge: peter forsberg har mycket med det o göra...ta reda på fakta innan du yttrar dig..

Vargher85: Instämmer i allt. Robin Persson skulle vara oerhört värdefull att få behålla!

kennas: Tror att det här kan bli första gången på många år som vi slipper en spelaromsättning där halva laget byts ut. Jag misstänker dock att man inte kommer att få behålla alla spelare man vill ha kvar. Jeremy Boyce har tagit ett rejält kliv i år och jag skulle tro att han försvinner till SHL. Och så har det ryktats lite om Ludvig Nilssons vara eller inte vara. Även Norja och Westin kan bli uppsnappade av andra lag, men det är inga rykten utan bara magkänslan.

I dagsläget finns det tre spelare som har kontrakt (Robin Perssons kontrakt kan tyvärr brytas). Däremot verkar Andreas Molinder bli kvar i ytterligare en säsong, och det känns inget vidare faktiskt. Jag trodde på honom inför säsongen. Med tanke på att han hade en relativt fin elitseriesäsong i bagaget hoppades jag att han skulle bli en framträdande spelare i Allsvenskan. Så blev det inte.

« · 1612413 · »