1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612906 inlägg · 6214 ämnen
« · 1616131 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15
Förbannat synd att VIK-HV71 är den enda match man inte kan se på LiveArena från kvällens åttondelsfinaler också. Jansson gjorde HVs 1-0.

jå1: misstänker att det handlar om kontraktsförlängningar med fler av ungtupparna i laget.

Knylan: Läser man Hockeypuls så ser det ut som att det blir fler nyheter imorrn :)

Jansson är en förjävla intressant värvning alltså. Stor (stoff!!!) och har producerat ohyggligt bra i J20 i år.

"1. Jimmie Jansson (94), back, HV71
- Late bloomer som verkligen blommat i den här serien. Den mycket följsamme och tekniskt skickliga offensiva backen har bl a haft en svit med mål i sex raka matcher och har producerat i en imponerande takt. 12 mål och 18 poäng som back. Har bra spelsinne, sticker verkligen ut och är underhållande att titta på."

Jansson slutade alltså femma i den totala poängligan i Top 10-serien, näste back kommer först på plats 19. 13 pyts på 18 matcher.

Knylan: Boyceee.... Detta var bra signaler. Känns bra med en ung kulturbärare som komplement till nestor Hallin! Wedin kan väl ta ett steg till i utvecklingen nästa säsong.
Jimmy Jansson:'Vi ska gung gung gunga du å jag...' :-)

Knylan: Trodde nog Boyce skulle vara förlorad, kul att han blir kvar. Wedin hade jag hoppats skulle få ut mer säsongen som gick men med lite medstuds i början av säsongen kanske det kommer nu?

Jimmie Jansson ersätter Patrik Norén? Åtminstone känns det lite så vid en rak jämförelse. 

En bra start!

Kan någon förklara för mig varför TIK bara vill ha en tidningsartikel istället för tre?

stoff: Om jag säger 187 cm och 90 kg, pirrar det lite extra då?

Fotnot: Jag är 178 cm och väger 90 pannor. Bör med andra ord ha större möjligheter än Johan Eriksson att ta en plats på tre backpar i Timrå IK anno 2014/15.

stoff: Intressant tes. Vilken viktklass innefattar flest bra spelare då?

stoff, etc: Hehe, bara för det så har jag med honom som förslag i mitt Silly Season-inlägg för att ersätta Carlsson som jag inte tycker levererat som han ska. Det som är svårt att veta är hur han kan leverera på Allsvensk nivå, men i år så har han spelat väldigt stabilt. Sundsvalls klart bästa back tillsammans med Lennhammer.

Redigerad kommentar

Knylan: du nämnde 2 spelare med den låga vikten som är bra..jag kan nämna 200 med den vikten som inte är bra...men men..allt kan hända

stoff: Mat Robinsons EP-stats på 178 cm och 77 kg är väl inte direkt skräckinjagande heller och det går ju "hyfsat" för honom. Magnus Johansson väger 78 kg enligt EP. När det kommer till spelskickliga backar så behöver man inte stirra sig allt för blind på gamla viktangivelser som ofta kan vara väldigt många år gamla. 

Sen har jag ärligt talat inte en susning om Erikssons skills mer än det hans siffror skvallrar om. 

pmN-: inte direkt nån stabil pjäs 79kg...

Sv: Apropå nånting...

mikenomad:

Det handlar dels om det att jag fortsätter att följa hockeyn även efter att Timrå tagit sommarlov. Slutspelet samt de båda kvalserierna intresserar i alla fall mig. Men det handlar inte bara om det här. Jag anser att engagemanget här inne har varit rent uruselt under i stort sett hela säsongen, jämfört med de tidigare 10-15 åren. Och jag tycker att det är riktigt patetiskt att bara lägga ner för att vi åker ner en division. Det är liksom sånt som händer det och varför i h-e bara ge upp för den sakens skull? Ska de komma tillbaka om vi går upp igen kanske...? Ja, jag antar det.

En spelare Timrå bör ha sett och tycker borde ge en chans är väl kanske Johan eller vad tycker ni? :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=20374

Steffe: Ironi från dig va?

Jag hoppas att Nubben har kontakt med Jon Knuts från Leksand, en riktig hockeyarbetare med ett högt tempo. Han skulle kunna vara en framtidsman för oss.

mikenomad: Det ryktas ju att det ska bli en regnig sommar. Kopiöst med regn. Allt som inte kom som snö i vinter kommer som vatten i sommar så det behövs nog rejäla doningar.

Blev erbjudan de gamla pissrännorna från Kempehallen som hängrännor men jag vet inte. Känns som att de pissat tillräckligt på oss......

Timrå Icon: Falurött är det som gäller här, ändrar inte efter 114 år. Hängrännorna ja, höll på att glömma dem. Har nya som legat under huset några år nu, i sommar ska de upp!

mikenomad: Vilken färg blir det? Jag funderar på att byta hängrännor

DJ Hemp: Själv tycker jag att det är tråkigt att snacka hockey off season eftersom Timrå helt ärligt inte berör särskilt mycket nu för tiden. Det finns liksom inte så mycket att skriva om. "Tänkbara nyförvärv"?? Haha...stor komedi, vi ska ju i stort sett inte värva i år heller. "Vilka ska vara kvar?" Ja här finns det lite mer att dryfta. Med betoning på lite. Ganska uttömt det också...om några av gamlingarna kan skeppas är det kanon sen om vi får behålla så många som möjligt av de yngre. Så, klart! Nä Hempen....syns härinne till hösten, nu ska jag förbanna vinterns återkomst, olja in altanen när snön smält och måla om huset. I nämnd ordning.

DJ Hemp: själv väntar jag bara på att Nubben ska komma med lite nyheter ang truppen.

kristoffer: kanske alla redan läst det här inlägget. Men lägger upp den i allfall. Spännande att se vilka vi kan behålla till nästa säsong.

Herminator:

Jo, det är jävligt konstigt det här. Jag hävdar att det är skitdåligt av så otroligt många att totalt överge ett aningen sjunkande skepp. Det är ju knappast så att vi drabbades av samma öde som t ex Västerås efter degraderingen 2000. På detta forum fanns det så jävla många ledande "skribenter" så länge de kunde sola sig i glansen av t ex vår suveräna serieledning hösten 2006, men när allting gick åt helvete förra våren slank de undan likt bajskorvar som spolats ner i toaletten till något jävla kloaksystem.

Men jag har uppmärksammat att så fort resultaten går vår väg, då dyker vissa av dessa råttor upp igen. Och skulle vi mot förmodan lyckas ta oss till kvalserien nästa säsong, ja då lär de svämma över här igen likt bajsvatten.

Satans medgångare är vad de är!

Tänk vad härligt om säsongen kunde starta nu.

DJ Hemp: Men det är väl inte så konstigt? Inombords vill man ju att Timrå ska spela slutspel i SHL. Tufft att inte få vara med längre.
Återtåget blir svårt efter kommande regeländringar

För en tid sedan kunde man aldrig drömma om att det skulle bli så dött här inne. Även när det var off season skrevs det som fan. Och kom inte och skyll på att det är "ute" med dylika forum, för det finns åtskilliga exempel på motsatsen. TIK-are i allmänhet tappar engagemanget när det går lite sämre helt enkelt, nu kan man utan vidare konstatera det...

sargad:

Ja, inte tycker jag särskilt illa om någon av dem. Men om sanningen ska fram, så finns det en hel del maträtter som placerar sig före på en tänkt lista över favoriter.

I dag kom för övrigt Timrå IK-prylarna samt medlemsbevisen. Så nu har man dragit några strån till stacken. Det är svart på vitt.

Växjö hade förvisso en hel del flyt i kväll men, satan, nu kan de snart vara i semi. Ska de bli det nya Linköping? VHC tycks ju ha rena guldläget också med en ny fin arena, en ekonomi som tillåter tunga värvningar, en stad med ett fotbollslag som åter kan vara på dekis. HV71 har onekligen fått sin småländske utmanare och konkurrent.

DJ Hemp: Surströmming VS Palt mmm... De 2 bästa maträtterna som går att uppbringa.

Piteå tog andra raka borta i Ljungby och Vita Hästen går som tåget. Troja verkar vara på väg ur. Ska vi få två nya motståndare i serien kommande säsong? Med sina respektive fruktade supporterföljen:

# White Horse Power Killaz

# Pite City Palt Eataz

Det kan bli många tuffa duster på läktarna samt på gator och torg...

"Eller bittert, jag vet inte hur många av spelarna som verkligen sörjer det här uttåget. Några av dem ser inte ut att ha några större ambitioner att avsluta snyggt innan de dra vidare på nya äventyr hos nya arbetsgivare."

Om Luleå efter kvällens förlust mot Växjö. Låter som Timrå de sista ES-säsongerna....kan inte påstå att det är nåt jag saknar eller att jag är särskilt avundsjuk på Luleå f.n...

Kan vi inte knyta upp mininyllet och den där fahlas te oss? Unga hungriga spelare me en jälla speed under grickorna!

kennas:Ja absolut tänk att få se Timrå i slutspel.

zita:Det borde alla ha råd med!!

jå1:

Båda SHL-lagen vann till slut. Inte riktigt läge att räkna bort dem ännu. En missräkning att MIF inte tog en trea de också, men via straffvinsten är de förstås med i matchen. Blir nog en jävla rysare det här, synd att vi inte kan vara med i år...

kennas: Dom har ändrat nu från gratis till 20 kr.

En rätt ok hockeykväll blev det till slut. Besviken över att Malmö tappade 2-0 i sista perren, men det blev i alla fall två poäng efter lika många coola straffar. Rögle torskade och det är ju alltid till glädje. SAIK ökade på sitt övertag mot HV efter ett avgörande med 6 sek kvar. Summa summarum: Godkänt.

En bra arbetsdag var det också...

sargad: Efter två perioder i 08-derbyt så tycker jag att det känns som att det blir helt Stockholmslöst i SHL nästa säsong.

jå1: Känns som det är bättre för Timrå(och andra HA-lag) om DIF går upp  o AIK åker ur. Nånstans finns inte samma stöd och go för AIK som DIF inom hockeyn. Kan tänka att AIK får svårt att få ihop något kanongäng i HA.

zita: Lasse skrev att det kostade 20kr

Så har båda SHL-lagen det tufft ikväll.

Tycker det borde hända något kring kontrakten i a-laget snart..har inte hört ett ord sedan vi spelade sista matchen.. vissa andra lag gick ut med förlängningar osv redan dagen efter dom spelat sin sista, ska allt behöva ta längre tid i Timrå?

Ja, då var man här igen då. Hockeysnacks egen Forrest Gump. En lite korkad snubbe som oftast kollar av med mamma innan man skickar iväg sina program. Men det är ju inte sällan hon som vet bäst...

Nåväl, det blev jävel för Luleå i kväll. Trist kan jag säga. Den andra matchen brydde jag mig inte om. Ärligt talat sov jag bort den. Har spenderat större delen av dagen i sängen. Man kan även jobba i den...

Men jaji, nu drar vi igång en ny vecka i morgon. Jag med min radioverksamhet och hockeyn med sina kvalserier och slutspel. Blir spännande det där. Hockey är för övrigt den sport jag känner mest entusiasm för i nuläget, fotboll inräknat. Vilket lag vinner SM, vilka går upp och åker ner, allt det där känns djävulskt kittlande hörni...

Nu kör vi!

SMÅLAND:

Nja, det blev just ingenting för mig heller. Somnade för ett par timmar och softar nu till Mästarnas mästare. Har sett Tommy Söderströms karriär passera revy. Jaji...

DJ Hemp: Inget som intresserar mig tyvärr :-( Blev när jag såg att de visar SM-finalen i damhockey på SVT24 på onsdag iaf! Blir en härlig lillördag att se fram emot!

Är det verkligen så jävligt att ingen tillgänglig kanal visar Luleå vs Växjö? Brynäs vs Färjestad intresserar mig inte så mycket. Då jobbar jag hellre vidare med mitt kommande program.

« · 1616131 · »