1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612906 inlägg · 6214 ämnen
« · 1616267 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Kapten Nosring: Vore ju jackpot med tanke på omständigheterna. Det här ser ju förbannat lovande ut. Känns betydligt bättre nu än vad de gjorde för 11 månader sedan :-) Någon däremot?

kennas: jo tänkte på det med. Det var väl i ST som dom skrev om presskonferens. Dom har nog rört ihop det bara. Grymt kul med alla förlängningar ändå. Spännande att se vilka tränare det blir med.

Sputnik:Det kan ha varit pressmedelandet dom menade.

Emil Pettersson

Hundertpfund

Hult

Bergström

Norén(?)

Carlsson

Thunman Hälldahl

Moe 

Norja

Ilahti

Johansson

Dessa är kvar. En av målvakterna, Pettersson, Hult, Bergström och Johansson känns prio, vad säger ni?

Sputnik: känns som att det borde finnas något info om konferensen. Eller är det något hittepå?

Sputnik: ingen som hört någe mer om presskonferensen idag.

Sv: Silly Season 14/15

Rätt tråd. 

Förbannat jävla kul. Av de namn som kanske är lite mer oväntade så sticker Jens Westin och Ludvig Nilsson ut, framförallt när den sistnämnde enligt ryktesvägen var klar för Luleå tidigare under säsongen. 

Nästa säsong ska bli så inåt helvete jävla intressant. Vad kan en sån som Johan Persson göra med en rejäl försäsongsträning i kroppen egentligen? Att glida in från division ett och sedan lira sniper i förstalinan i stort sett omgående är starkt, även om det kanske inte blev så ohyggligt många poäng. Om han hamnar i ett stim så ser jag inga hinder att han ska kunna göra över 20 mål kommande säsong, om man nu får offensiven att fungera på ett bättre sätt. 

Laken: Önskan.

Hahl Bundy: En önskan eller något rykte du hört?
Känns som flera lag i Europa och i SHL gärna skulle vilja ha Lander i sitt lag.

Positiva vindar igen efter all skit som varit! Väldigt roligt att spelarna vill vara med på denna resa!

TILLSAMMANS ÄR VI STARKA!!

13 spelare från förra säsongen under kontrakt och fler lär det bli. Äntligen lite kontinuitet.

Jockz:

Finemang!

Jockz: Mmm...Ludvig...en liten najs surprajs..:)

Jockz: Kanon.. men vart är Pettersson? vore ett stort tapp att inte få med honom

Hahl Bundy: det beskedet tar jag mer än gärna emot isf :).
Det timråhjärta den killen har är enormt. Glömmer inte hans tårar efter att spelat kvar timrå i dåvarande elitserien. Inte heller hur han avstod löneförhöjning för att han tyckte de kunde komma bättre till hands till nyförvärv. Nu tror jag väl i och för sig att han kan tänka sig att stanna kvar och kämpa ett tag till där borta i staterna. Men drömma går ju :)

ingen som vet vilken tid denna preskonferens är? och hur går den att följa?
jag tror också att zäta är påväg hem... ;)

Sputnik: Lander är på väg tillbaka. Han ska leda styrkorna nästa år. 

Inte mig emot...

Efter det som varit är alla positiva nyheter BRA nyheter för Timrå IK!

Knylan: känns lite väl överflödigt att lägga ut det på hemsidan och sen ha presskonferens om samma grej. Själv hoppas man ju på att det handlar om nya tränare, eller att zäta tillslut insett att det inte finns något i NHL att hämta. Han har istället kommit på att det är Timrå ik som is tha shit. Därför har han då skrivit på ett kontrakt på minst 4 år. Det är min teori i allafall :)

mikenomad: Jo precis... mer sånt tack!

TRL: Stordåd? Njae....tror inte vi ska dra iväg i förhoppningarna. Nån satsning är ju definitivt icke aktuell. Men positiva nyheter kan det ju vara ändå...med förlängning av viktiga spelare, värvning a' la den igår eller nya tränarkonstellationer. Gårdagens lilla mjukstart kändes hur som stabil och ingav lite framtidstro...

Det enda förutom nytt tränarpar som presenterats under presskonferenser under senaste år är väl om det handlar om saker som t.ex. det som lades ut nu alldeles precis. 

Är det helt enkelt så att detta är vad som ska presenteras? Viktigt, så klart. Men ja... jag tror att vi alla känner samma sak. 

Spännande! Ingen som vet om det är något stordåd på gång? :)

Laken:

Jag vet bara att det är en presskonferens och att den hålls i dag.

Någon som vet något om presskonferensen idag??

Och så sitter man här på jobbet i gamla ' Rockmetropolen ' Hultsfred och funderar på vad som surrar i DamModolidstränarens huvud idag när man begär mätning på en målvaktsmask inför en förlängning? Han kan inte ha många chips i påsen han!!!!

Timrå Icon: Bra början på bygget!

Sputnik: Själv har jag hängt i Skaftekulla några gånger. Det är däremot en Småländsk metropol. Man ser Gamlebys skyskrapor i horisonten.

Sputnik:

Ja, så var det. Minns att det snackades om att den låg i Småland, det var därför jag nämnde det här, men det var så litet att jag inte riktigt har hittat tillbaka sedan dess. Men den där sjön var fin i alla fall. : )

DJ Hemp: aldrig hört talats om. Måste vara nån liten
Håla vid världens ände:p

Sputnik:

Ja, just det ja. Det har jag nog tidigare läst. Och visst känner jag till att det finns en ort som heter Gamleby även om jag inte har några personliga minnen av den. Har själv bott i en liten by som heter Jönköping som ligger precis söder om en stor avlång sjö som heter Vättern. De har visst ett hockeylag i den staden har jag hört talas om. ; )

DJ Hemp: jag bor i småland i en liten ort som heter Gamleby. Två mil norr om staden västervik om du känner till det. Är väl ungefär lika långt till oskarshamn som till peking härifrån. Så går hästen upp så blir det ju 2 platser man kan se sitt kära Timrå på utan att behöva fara land och rike runt.
Alltid nåt :p

Ja, då blir det la att damma av sin gamla vinylsingel från 80-talet med danska Laid Back: "If you wanna ride, don't ride the white horse - ride the white pony!". Vill minnas att Hästen var nära elitserien flera gånger om i slutet av 80-talet och kanske även i början av 90-talet innan man till slut konkade. Men nu ser det alltså ut att vara dags för en häst-revival - Grattis Norrköping till ännu ett elitlag!

Sputnik:

Nio mil från Norrköping... Det kan vara många olika platser det. : ) För nyfikenhetens skull, var bor du då?

DJ Hemp: helt ok för mig om vita ponnyn går upp. Lite lättare att kunna åka och se på mitt kära TIK då det bara är dryga 9 mil att åka för mig.

Mycket positivt att Boyce och Wedin blir kvar. Själv hade jag räknat Boyce som förlorad - det är kul att ha fel ibland.

Andra iakttagelser i afton är t ex att Kallinge hittills är nollade - pinsamt för Sundsvall på något sätt!!!!!!!1 och Linköping gjorde tre mål på elva!!!11! skott!!!!!1!!!1!1

Gubbhästen tog tredje raka segern i Ronneby och mycket talar för att vi får en motståndare från Norrköping till hösten. Så därmed lär vi få tampas med den fruktade supporterfalangen Nkpg Hate All Fuck Off Killaz. Samtidigt tappade Björklöven 3-1 till 3-4 efter sudden mot Tingsryd!!!!!!!!!1 Ska det möjligen bli VH och Pite?????????

Ja, där syftade jag på att det såg ut att vara 90 kg minus givetvis, om någon nu trodde något annat.

Kört för MIF. : (

Roligt att det slumpade sig så att det ryktas om saker och att det faktiskt skrivs en del samma dag som jag spytt galla över alla flyende skribenter. : )

Knylan, 90 kg. Verkligen? Knappast senaste gången jag träffade (eller såg) honom i alla fall. Tror att det var i Ö-vik hösten 2010. Fast det är å andra sidan en civilekonomutbildning sedan, jaji.

MIF måste fan upp några snäpp nu i tredje perren - Fan! Kuk! Lusth, let's rock!

Knylan: Grymt bra värvning och förlängningar!
Det är här Nubben peakar! Det är verkligen hans grej!
Tror han får ihop ett homogent lag till nästa säsong nu när han har mer tid på sig.
Bra jobbat!

Knylan: Jag kanske hakar upp mig på fel sak, men isf borde dom nöja sig med att presentera tränarlösningen och dosera kontraktsförlängningar över kommande veckor för att maximera media-exponeringen.

Laken: Det enda verifierade ryktet på tränarsidan är ju Robin Lindqvist så mitt tips är att man rasslar till med en tränartrio och några spelare. Patrik Ross som huvudcoach har förnekats från både Nubben och Nollan men det är samtidigt ett löst HS-rykte. Dock låter det väldigt, väldigt rimligt på samma sätt. Det är ett för rimligt namn för att man helt ska kunna släppa det.

Knylan: Ja, presskonferens gör mig nyfiken! Någon som vet något?

jå1: Det är olagligt att hänvisa till en artikel och inte länka.

Presskonferens alltså... det vore märkligt att köra en presskonferens för att presentera några kontraktsförlängningar. De enda gångerna de kört presskonferens gällande A-laget är när tränarparet presenterats under senaste åren. Minns att man presenterade Jonte på en presskonferens inför 2006/2007, det är väl senaste gången man presenterat en spelare på det sättet vad jag kan minnas.

Redigerad kommentar

Knylan: Typiskt, det mönstret känner man igen dock.

jå1: Ligger under med 2-0. Missat en 2-3 miljoner chanser.

Knylan: Hur går det för tik?

« · 1616267 · »