1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612834 inlägg · 6214 ämnen
« · 1624962 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby:

Samma snubbe som vanligt eller? Själv är jag i skrivande stund på perrongen i Gävle iförd röda chinos. Har varit iväg på en ljuvlig konferens i Sthlms skärgård och bland annat spytt upp två frukostar. Klassiska spyor, jaji!

Timrå Icon: Var själv i Visby för 2 timmar sedan. Har också deltagit i musikquiz på Guldkaggen i Burgsvik under lagnamnet Timrå IK. Tyvärr kunde vi inte ro hem segern då ett lag med nån snubbe som heter Orup hade alla rätt. Fusk!?

Men vad i h.#@ Är det 2 timråtröjor på Skansen idag?

DJ Hemp: Såg precis en herre iförd Timråtröja på allsången också. Respect!

Timrå Icon:

Jaså, du är nere i sköna Visby och glassar! En helt underbar och magisk stad! Jag bodde där och jobbade på Radio Gotland sommaren 2004. Träffade inte EN enda otrevlig människa på hela tiden i staden eller på hela ön heller för den delen. Alla var så laid back och medgörliga. Nu är det hela tio år sedan, men jag minns det som i går. Bästa sommarvikariatet någonsin och det var gotlänningarnas förtjänst.

Och inte blir det väl sämre av att man träffar på en timråit i stan...

Redigerad kommentar

Träffade nyss en Timråit i Visby!
Episkt!

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Redan drygt 45 000 kr insamlat. Alla har råd med en tjuga. Många med minst 100 kr i månaden. Förebilden är personen som gett 15 720 kr. Allt är mycket enkelt via ett sms. Öka!

Sv: Ispremiären måndag 2014-08-04
Modano: Det är såna som du som gör att feminism faktiskt behövs. Jag blir så trött på grabbiga grabbar som kallar män för flickor så fort någon inte är 100 procent stenhård och osentimental.
Kvinna, flicka och tjej är inte ett skällsord.
Vi är alla människor.

Modano:

All tid lika trev lig o väl formulerad ... 1

DJ Hemp: Gif fjant lalla på du med flickbollen !

Vad!? Har det inte ens varit någon match...? En jävla träning är väl ingenting att se... *fattar inget och skakar på huvudet*

Roligt och intressant TV-reportage för er som inte redan sett det!

Cred till Laken som ikväll drar med sig fem pers som är att anse som icke-hardcore-supportrar/marginalpublik. Hur många extra tar du med dig?

Minus till mig för att jag inte kan vara på plats och för att jag misshandlar det svenska språket med anglifieringar.

Laken: tackar ST för att de sänder, bor lite för långt bort för att kunna vara på plats :/

IKVÄLL smäller det! :-)

Finns det någon Rätta virket-medlem på HS? Skicka ett internmejl till mig i så fall. Har en idé.

lincoln: Underbart!

Skönt inslag med bla Timrå IK i dagens Stopptid i SVT sportnytt. Om när Timrå spelade in sin kanpsång med Lill Strimma på solosång! Från 1971 tror jag

Är han inte lite lik Jonte? ;-))

Saknar den gamla måljingeln vi hade under dom bra säsongerna i es, förstår inte varför vi bytte till "the boys are back" gillar den inte alls, få in lite nostalgi från storhetstiden och tillbaka med denna i hallen! http://m.youtube.com/...JC_ChjzCts

Redigerad kommentar

Vilken stämning!

Redigerad kommentar

Kongo:

Jag ska gå dricka öl o ta med några vänner!!!!

Andersson: håller helt med dig.

hubbenorlen:

Och om  man inte värvar så kan man åka ur . Elakt dilemma de där 

Ispremiären måndag 2014-08-04
På måndag kan vi börja sätta en trend. Gå på ispremiären, ta med dig så många som möjligt - för dig själv, Timrå IK och framtiden.

stoff: Anledningen till att de var nära konkurs berodde bland annat på värvningen av för dyra spelare.
Och dessutom var det förförra säsongen konkursen var närmast. Så du har till och med dubbelfel, min vän.

Med mitt tidigare inlägg menade jag alltså att det kan råda vitt skilda förutsättningar vad gäller allmosor. Inom några få månader kan det mycket väl visa sig att man har en ersättning motsvarande A-kassan och en hyra på 9 000 kr. Vad har man då över? En tusenlapp i månaden kanske. Men jaji, i så fall är ju en hundring till TIK allt annat än lagom. Man liksom skänker sitt tionde och svälter likt de fattigaste i Afrika. Och då är det fan inte så roligt längre... Fan heller! Fast nu är man å andra sidan inte där ännu...

stoff: Problemen sträcker sig kanske liiiiite längre än förra säsongen?

hubbenorlen: timrå var väldigt nära konkurs förra sässen UTAN o ha värvat dyra spelare... så där har du väldigt fel min vän.

Laken:

Det beror helt på vad man tjänar... : )

En hundring i månaden blir lagom.

Johan J: Ja alldeles riktigt

stoff: Respekterar åsikten och visst kan jag förstå om någon vill veta var pengarna går. Personligen är jag av åsikten att supportrar och åskådare som har möjlighet att bidrar med en slant så får de som är mer insatta bestämma var pengarna gör mest nytta ur ett långsiktigt perspektiv.

stoff: Just nu ser jag hellre att klubben överlever än att dom värvar dyra spelare.
Men med tanke på hur få positiva ord om Timrå IK du har skrivit här genom åren, så kanske du hellre vill att dom värvar sig hela vägen till konkurs?
Skulle du bli nöjd då?

stoff: Där har du en poäng faktiskt.
Är de öronmärkta för något...?

Johan J: o vart går dom pengarna? inte till bra spelare iaf...

Johan J: Bra initiativ. En hundralapp per månad är det minsta jag kan göra.

#tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Äntligen finns ett enkelt sätt att bidra ekonomiskt till Timrå IK genom SMS.

Bidra med 100 kr varje månad eller ett engångsbelopp.

Läs mer om hur du går tillväga i den länkade artikeln.

mikenomad: Ja det finns en exakt likadan men där det står "Timråbor" istället.
Det roliga är att den inte ens är tillverkad här så det är nog allmänt känt *host*

"Timrå IK - Vi gör Sverige lite snyggare"

....är en banderoll/bakruteklistermärke jag skulle vilja se.

Timrå Icon:

Jag har faktiskt aldrig haft en sån där matchtröja på mig, så jag vet egentligen inte, men den är ju till för vinterbruk och ishallar så det är nog rimligt att anta att det blir lite svettigt. Men, som du säger, det är sånt man får ta. Han kanske till och med har betalt för att agera reklampelare... : )

DJ Hemp: Måste vara jädrigt varmt med matchtröja i den här värmen.
Men man får väl ta en för laget :-)

SMÅLAND:

Honom ser man ju varenda gång i det där programmet. Han kanske har säsongskort? Nåväl, vi syns i alla fall i ett av landets mest folkkära program.

Knylan:

Förhoppningsvis behöver det i alla fall inte ta 18 år innan vi är tillbaka igen, som förra gången...

157620:

Bullseye! Det slutade 1-5 den 17 november. Antar att TV inte var på plats. Ja, vi hade förjävligt svårt för Löven på den tiden men desto lättare för Psych (SAIK)...

Knylan: Goding..snarare ångestattack....

DJ Hemp: Tror jag tänker på 1-5 nov 96/97..kanske inte tv var på plats den gången. Minnena suddas ihop lite.. Hur som helst, Spöke javisst. Däremot spöade vi SAIK lite då och då som verkligen var på dekis då ett tag

DJ Hemp: Så var det ju, vilket har sin naturliga förklaring i den framåtrörelse som fanns inom och runt föreningen. Snart är vi där igen. Ju mer man håller i nu desto mer kan man slå sig för bröstet sen när det väl börjar vända. När saker och ting börjar klaffa av sig själva. När allt är rensat. Jag hoppas och tror att vi nått det där värsta stadiet av bakfyllan nu. Sista spyan avklarad och man känner lite smått hur det börjar ordna upp sig. Man kan ringa pizzerian. Förhoppningsvis får pizzan stanna kvar. Det är den säsongen vi står framför nu. Får pizzan stanna kvar eller måste vi spy ännu en gång? Var det där avtagande illamåendet bara en chimär? Har Timrå IK slagit i botten och nu börjar en liiiten, liten kurva peka uppåt? 

Jag tror att den pizzan får stanna kvar, men att den kan efterföljas av lite existentiella grubblerier. Men det brukar lösa sig.

Ja blev lipfärdi nä ja så " FARBRORN " i Timråtröjan på Allsången på Skansen ikväll i televisionen! Vem va han? Nu tar ja en stänkare o firar..Skål tamjefan!

Knylan:

Ja, det var la en riktig goding, tillika en av matcherna som jag nämnde i mitt tidigare inlägg (1-4). Fan, det var ett djävulskt drag kring TIK och supporterföreningen på den tiden. Svältfödda på allsvensk hockey minns jag att det vallfärdades till den första bortamatchen i Grums och sedan fortsatte det i samma anda. Vi lyckades till och med nå Kvalserien den säsongen och väl där spelade vi bort Södertälje från Elitserien till förmån för just Björklöven. 

157620: Här har du en goding från samma epok.

157620:

Back in business - no more vacation! : (

Hmmm... Jag minns att vi torskade med 1-4 hemma mot Löven i Allsvenskan i januari 1998. Fast då har jag för mig att vi ledde med 1-0 efter första "perren", så det måste ha varit någon annan match du tänker på... Och efter ett snabbt googlande upptäcker jag att vi torskade med 0-4 mot Löven i november 1997. Kanske, kanske var det den matchen? Ja, den där förb****** Beliavski som vi aldrig tycktes få stopp på...

1999/2000... Hur det gick i Allsvenskan Norra minns jag inte, men vi spöade Löven med 4-2 i Superallsvenskan och torskade med 5-0 borta. I Kvalserien vann vi med 5-2 hemma och förlorade med 2-1 borta (i den match där Löven blev klara för Elitserien).

2000/2001... Det började "som vanligt" med tre raka torsk - 3-2 efter straffar borta, 3-4 efter straffar hemma och sedan 4-1 borta (tyvärr var jag där). Sedan "avslutade" vi snyggt med två vinster - 1-0 och 5-2 hemma. Den säsongen såg jag varenda hemmamatch och åkte på flera bortaresor. Men det var som sagt då det... 

Edit: Nu har jag kollat upp Allsvenskan Norra 1999/2000 också. Två gånger torsk. 3-4 hemma efter förlängning och 3-2 borta efter förlängning. Vilket jävla spöke Löven var på den tiden!

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Minns den där 9-2 segern...För mig det stog 1-1 efter första varpå Peo gav order om att släppa alla tyglar fria i andra och vi flög ifrån katterna......då började man ana stordåd..

en annan gång det var lika skämmigt, kanske 97-98 nån gång, SVT på plats, seriefinal mot Löven hemma..tror fan Beljavski hade gjort typ hat trick efter 10 första redan och total utskåpning som följd...men det tog vi igen 99/00 samt även första året i elitserien? när vi mer eller mindre hängde av löven från säker mark i bottenstriden nån gång i slutet av januari...

Redigerad kommentar

« · 1624962 · »