1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612818 inlägg · 6214 ämnen
« · 1626213 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby: ...snabba killen :)

Anton Wedin gör 1-0 för Timrå.

Ja nr 34

dr-nix: 1-1

0-1 Wedin (Berglund)

Rip Kirby: 1-0 Tik

dr-nix: Ok, då är jag med. Följer Twitter istället. 0-0 efter första. Skotten 9-4 i MoDos favör.

nån som vet vad det står?

Rip Kirby: Det är inga kommentarer, de uppdaterar bara periodvis med läget i matchen. Vill du följa den närmare behöver du nog betala för matchen misstänker jag.

dr-nix: Okej. Kan dock inte se några kommentarer på den sidan?

Rip Kirby: jo..

dr-nix: I Östersund fanns det en resultatuppdatering på matcherna. Ingen sån service via ST ikväll?

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
Timrå Icon:

Eller kanske genom andra kanyler. Det krävs ju en jävla massa knark för att få ett hockeylag att gå runt. Inte är det billigt inte...

Laken: Jo precis. De kanske bidrar genom andra kanaler

Andersson: du hittar den här.

Vad var det för  länk till kvällens match ?

Timrå Icon:

Ja, det är synd att t ex "Zäta" inte har spelat för oss. Han verkar ha pengar...

Timrå Icon: Ja, vart är Z och Landers namn i TIK's insamling? Det var trots allt klubben i våra hjärtan som fostrade dom som hockeyspelare.

Men tidigare spelare kanske delar med sig på ett annat sätt än via insamlingen?

(Ja, jag har själv skänkt).

TikAlltid: Vi borde haft någon NHL-spelare med hjärta för vår klubb som bidragit vi också

250kg kärlek:Underskattning.....hoppas jag :(

250kg kärlek:

Försäsong är bara förnamnet...

Sundsvall vinner alltså mot Almtuna med 3-2. Det lag Timrå var chanslösa mot i tisdags.
Håkki är ångest!11!!1

Tur det är försäsong.

Så blev det:

Tydligen en spelare på ingång (lån) till fredagens match.

Strax över 57 000 kr och 54 olika givare nu. Sprid och bearbeta er omgivning så fortsätter vi att öka!

SMÅLAND:

Eller kaffefilter månne?

Kaffeflicker på G?

Dags för länsderby.

Berglund: Jag tycker vi siktar på att göra fler mål än vi släpper in den här säsongen. Ifjol vart vi -1 på den fronten.

fredriko74: Det ordnar sig nog, vi har väl aldrig haft problem med målskyttet i den här klubben iaf :-/

Rip Kirby: Heja Honken! ;-)

Rip Kirby:

Jaji, och därmed har vi väl nollat motståndarna i fem av sex perioder hittills. Sedan såg jag till min stora glädje på Twitter att det faktiskt var Hemp-representation på läktaren. Fast yngre sådan... : )

DJ Hemp: mmm om man läste vad du faktiskt skrev då. Efter skrev du, det stämmer haha

Rip Kirby:

Ja, det var det jag avsåg. Att vi sedan höll tätt och inte svarade för någon total genomklappning... : )

DJ Hemp: Matchens båda mål gjordes i första perioden :)

Rip Kirby:

Tack, men då får vi ta med oss att vi höll nollan efter första "perren"...

DJ Hemp: Det stannade vid 0-2.

fredriko74:

Vad slutade matchen egentligen, värre än 0-2 eller...?

Pinsamt att loosa mot ett korplag som Almtuna, jag skäms på riktigt! Och kan då inte skylla på att det är försäsongsmatch heller, anaylsera nu vad som gick fel. Inte göra något mål mot den typen av B-lag på 60 min ser jag oroväckande på, hoppas innerligt att Forsberg tar tag i detta bums! 

Rip Kirby:

Jag är tacksam över att du är hård och därmed ärlig. Det finns ingen anledning att skönmåla på något sätt om det ser så där illa ut. Man behöver ju inte tappa hoppet totalt för den skull. Försäsong är försäsong och vi var ju riktigt ojämna även i fjol. Bättre upp i tredje möjligen...?

DJ Hemp: Alltjämt 0-2 efter andra perren. Om vi säger såhär, efter 15 minuters spel i period två kände jag mig manad att applådera en bra insats från de röd-vita första gången i matchen. En liten uppryckning har det kanske varit. Man tog timeout efter tio min och kunde iaf få behålla pucken i anfallszon i ett p.p i slutet. Men annars är det pekbok och slipning av grunderna i hockey som gäller ser det ut som. Om jag är hård? Ja, säkert, men det finns få om inga moment i vårt spel som ger några insikter om något positivt.

Rip Kirby:

Jaji, där fick man svar på tal! 0-2 alltså. Attans... : (

Hur går det i kvällens drabbning mot Almtuna egentligen? En period lär ju vara spelad. 0-0 ännu eller?

Timrå Icon: I stort sett utspelade i första och två kassar i röven. Inte så mycket att säga än att allt kan och måste bli mycket bättre. Men det är väl därför det heter träningsmatch..

Kongo: Om alla kunde dela länken med insamlingen på sin Facebook...

Bragd-Birger: Lite om kvällens drabbning mot Almtuna

Mkt bra! Bearbeta era närstående och bekanta - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK. Har man möjlighet, lägg minst en hunka i månaden.

Timrå Icon:

Jag tycker nog att vi håller en rätt så likartad standard på inläggen, vi båda. Det är inte utan att en annan skriver en massa skit emellanåt också. Visst ligger det något i att vi har förvandlats till en grå massa, där inte många av spelarna längre sticker ut på något sätt, men man hoppas väl att det sista du skrev slår in...

DJ Hemp: Personligen tycker jag att du alltid hållit en konstant bra nivå på dina inlägg. Inte som jag som mest bara skriver skit.

Men anledningen till att man inte är så himla aktiv här jämt är väl mest att det faktiskt inte varit så många nyheter att skriva om sedan vi halkade ned. Inga småfulla spelare på krogen och inga brutala värvningar eller nya konkurshot. Vi har liksom mest levererat som vi bör både sportsligt och ekonomiskt. Inte mycket att skriva om egentligen.....men i år börjar nog vår klättring på allvar och då vässar vi pennorna :-)

« · 1626213 · »