1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577973 inlägg · 6216 ämnen

Försäsongen 2014

1627363 · » Till forumet


Sv: Försäsongen 2014
Och Länstidningen ännu bättre. 
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Bloggrin tror på en spännande fortsättning.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

dr-nix: Lite orilig över att vi har så få spelare, en ordinarie A-lagsmålvakt och bara 6-backar som det ser ut med Stenqvist kroppsproblematik....Tycker att

man redan borde ha några lån på plats.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Andersson: rimligtvis tippar de Västerås 3:a, Timrå 6:a och Vita hästen 12:a.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Kongo:

trea sexa eller tolva då  , undrar vad det blir ?

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Timrå, Vita Hästen och Västerås återstår att placera.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Gött att höra :-) Nu ska jag ladda upp ordentlig i källaren! Det blir en lång härlig höst/vinter :-) Ser bra ut i år o jag e optimist javisst sa fröken höger till fröken vänster som e skönast :-D
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby:

Sundsvall Fans är inte vad de en gång var. Mest på ont, tycker jag. Redan hösten 2010, när jag wallraffade bland dem på Jack's Bar och i arenan, kändes det rätt så avslaget. Inga "Hata Timrå"-ramsor hörde man ens. Däremot en om att "vi inte kan åka ur". Men det var precis vad man gjorde den säsongen. Det hade varit intressant med ett par laddade derbyn nu i höst, men av fredagens resultat att döma verkar vi vara numret för stort för Bobcats.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rip Kirby: Jag gillade banderollen " Vi står upp för Sundsvall " Sen helt plötsligt försvann grabbarna..
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: En föga oväntad sak med derbysegern var väl annars att hemmaklacken som vid läge 2-0 och 3-2 högljutt markerade sin närvaro sedan pep iväg i den andra pausen bara för att aldrig mer återses. Annars brukar ju dom häckla oss med ramsor om medgångssupportrar och liknande.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
SMÅLAND:

Ja, 7-3. Sedan premiär mot Mora 10/9. Jaji...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Vann vi? Det va bra det. När kör vi nästa match?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
7-3 i går alltså. Ett visst styrkebesked ändå. Synd att det inte blev någon cupvinst, men vi har nog med inteckningar i den där. Det är ett SM-guld man vill ha! Något vi borde ha vunnit under 00-talet, men icke... Nåväl, vi är bättre än Bobcats. Gott så i dagsläget.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Rimligt resultat. Men, ser inte publiksiffrorna skumma ut? Var det bara 100 åskådare som skiljde mellan Timrås matcher mot Modo respektive Sundsvall i Gärde? Om det stämmer, hur ska man tolka det?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Här finns målen från matchen:
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Smokey: slut Timrå seger 7-3 Hallin x2 Johan Persson x2, Öhrn, Wedin, Pettersson
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Andersson: nja, har svårt att lasta Åkerlund för merdelen av målen. Om Timrås försvar är halvdant så märker man tydligt skillnaden mellan spel i division 1 och allsvenskan. När Timrå sätter fart är inte Sundsvall med. Alls.
Men det är bedrövligt hur man startar matchen från Timråhåll. Inte ett uns av ödmjukhet och det matchplan man antagligen hade, den glömde man när domaren släppte pucken.

Nja, det finns en del att arbeta med. Mycket är bra, en del saker är mindre bra. Men att detta lag kan överraska är jag rätt säker på.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Slutresultat?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

250kg kärlek:

vi brukar väl inte vara kända för att ösa in mål heller   , iaf inte i allsvenskan och SHL / ES . Annat mot Sundsvall kanske  , skulle inte den där åkerlund vara vass ?

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
dr-nix: defensiven är väl det som oroat mest hela tiden?! Eller trodde du annat?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Någon mer än mig som inte är värst imponerad av Timrås defensiv? Jag hoppas verkligen att det till största del har att göra med att det är försäsong. Norja har inte direkt sett jättetät ut t.ex.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Timrå Icon:

varje år

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Andersson: Sönnsvall har siktet inställt på bronset :-)
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

EArk:

Sundsvall vinner inte cupen i år heller

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
7-3 Anton Wedin
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
EArk: 6-3 nu blev även Johan Persson tvåmålsskytt
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
5-3 till Timrå nu Pettersson, Hallin och Öhrn
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
EArk: 2-2 nu
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
2-0 till sundsvall efter ca 8 minuter
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Jag hade egentligen planerat att ta mig ut till Kattlådan i kväll, men nu blir det en dyr middag på invito: i stället. Det ska bli spännande att se hur vi kan mäta oss mot de "storsatsande" Katterna, huruvida de lyckas vinna cupen för första gången eller om vi kan visa var skåpet ska stå...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Andersson:

Det får inte hända hemska tanke

Nej ikväll måste dom fan dundra på från första sekund

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

lillen71:

förlorar vi ( Timrå ) med mer än 2 mål så vinner ju katterna cupen  för första gången och det får ju inte förekomma

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

lillen71:

Tv:n ?

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Pär:

Ja vore så jävla med storseger ikväll !!

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
lillen71: Krossa s-vall!
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

1 timme o 20 minuter kvar till sändning.

Synd man inte kan vara på plats, så man får följa på tvn istället.

Hoppas Timrå trycker dit Sundsvall ordentligt ikväll

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Kongo:

MoDo är MoDo och vi torskade ju mot dem...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Nja? Inte mot Modo J20...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Hälge:

Sundsvall - MoDo 2-2 alltså. En hyfsad skräll. Därmed försvann chansen till en ny cuptitel för vår del. Det ska bli spännande att se hur derbyt slutar i morgon...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
stoff: Bättre trådval...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

Rip Kirby: Jag är nöjd med flerdelen av spelarna i gårdagens match. Tycker det ser rätt piggt ut på de allra flesta håll, dessutom gillar jag vår tränares engagemnag i båset. Han driver på grabbarna och ger dem väldigt mycket energi i det sätt han går fram.
Lite ororväckande dock att Hallin och Norja ser allt annat än bra ut. Hallin har ju haft problem med ljumskarna (?) tror jag så det kanske saknas en del kondition innan han är fullt tränad. Men Norja? Släpper på tok för många returer, slarvar i många ingripanden och ser allmänt osäker ut. Känns mot bakgrund av den inte alltför skräckinjagande backbesättningen att sista utposten kommer bli oerhört viktig för detta Timrå IK. Försäsong, jag vet, men det är dags att stäppa upp för Norjas del.

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014

El Maco: Var precis det mitt inlägg skulle handla om där bilden egentligen skulle ha postats. I dagsläget är det 868 sålda säsongsskort vilket är 62% av budget.

Kollar man på pajdiagramet på hemsidan utan att tänka på siffrorna får man bilden av att vi inte ens skulle ha nått hälften.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
El Maco: Nu kan vi bocka av ytterligare en säsongsplåt på listan.

Har vi nån chans mot Sundsvall Hockey på fredag funderar jag på. Jag menar, de har vässat laget ganska rejält, Åkerlund i målet kan ju spika igen i sina bästa stunder och han lär ju vara riktigt sugen att spika igen mot oss. Spelar Mattias Månsson? Jag befarar tyvärr det värsta är jag rädd.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Bigthelin: det man kan konstatera av din bild är att någon på kansliet borde uppdatera pajdiagramet om det ska matcha siffrorna.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Jo.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Okej, det var jag som hade jävel med uppdateringen. Får la skumma igenom kvällens inlägg...
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Jaha, 2-4 i kväll. Ingen som var där?
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
Laken: Resultatet kommer förstås i andra hand men den spelmässiga insatsen känns det som vi kan ta med oss.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
4-2 och slut. Timrå väl så bra som Modo tycker jag. Ludvig Nilsson bäst bland dom rödvita. Stor, fysisk och aggressiv.
Kommentera

Sv: Försäsongen 2014
3-2 till Modo efter två perioder men Timrå står upp bra!
Kommentera

1627363 · »