1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612619 inlägg · 6214 ämnen
« · 1629016 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK:s inmarschlåt
LingaN: vafan lingan vem har väckt dig:P

Sv: Timrå IK:s inmarschlåt

Knylan: Timrå hej är väldigt lik "Just idag är jag stark". Det kan fungera som en sån låt man spelar varje intro. På tal om klacken känns det inte som att botten är nådd? Med tanke på att det finns lite folk och numera en liten kärna så borde förändring vara lättare än någonsin att genomföra. All klappning i klacken måste bli tabu, så att den som står och klappar i klacken vid fel tillfälle får en tillsägelse.

Det finns bara ett fåtal ramsor där klappning passar in och det är inte svårt lära ut vilka det passar till. Det är lättare än någonsin att förändra detta, det enda som krävs är kommunikation, att prata ihop sig med andra och vara i arenan tidigare innan matchen börjat och säga rakt och tydligt den här matchen klappas det inte utom till ett fåtal ramsor. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Sv: AIK - Timrå IK 2014-09-20
Johan J: om man inte har tv 10 som jag. Så kan man också skaffa en gratismånad på viaplay. Man behöver inte sportpaketet. Utan det går att streama tv10 via vanliga viaplay. Funkar ju bara att ta gratismånad om man inte har haft viaplay innan dock. Annars så gör man som mig och Fixar det på frugans kort istället. Gratis är ju gott :)

Mathias: Ser att matchen går på TV10 för er som inte kan vara på plats och hjälpa Timrå till tre nya poäng.

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Återväxten är räddad :-)

Ingen Engstrand ikväll! 

Nu blir det fixa det sista och bege sig mot bussen till matchen!

Timrå Icon: Lite orolig att det kan bli blöjtifo framöver;) Vilket namn den killen har! Världsklass!

Det gör grymt ont att missa denna drabbning... Inte bra. En KÄMPA-seger mot AIK skulle i alla fall vara som kall gröt på en kropp rullad i brännässlor.

Kör hårt!

Här har ni en stor liten supporter :-)

Johan J: Det här är faktiskt första gången på typ fem år jag ser Timrå i Sthlm. Det har alltid gått åt helvete när jag har varit på plats, så jag har struntat i det på senare år.
Men nu jävlar.

hubbenorlen: Kan väl inte missa årets stora begivenhet när Timrå kommer på besök.

Kongo: Jag kommer också!

El Maco: Jag också! Med Kongo d.ä., TGO och Olle. Halsdukstifo i matchinledningen?

T T: Ja, jag ska dit. Med lill-Maco d.ä. Fler hockeysnackande fjollträskare?

bump

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2014-09-18
El Maco: Jo, nu fortsätter vi att ösa in minst tre mål i varje match. Och vi kan gärna öka det till fyra, och sedan fem, och sedan ...

Knylan: Kliv in i bussen menar du?

El Maco:  Hate to be a party pooper...men, underskatta inte TrendbrytarTimrå (TBT)!
AIK noll vinster = Mardrömsläge för TBT! ;-)

Redigerad kommentar

Vargher85: Kom in i matchen nu!

Vargher85:The hockeybus is back!

Rip Kirby: Smolket i glädjebägaren är väl att det blir svårare att ta sig till matcherna den här säsongen, eftersom man inte kör hockyebussarna längre. För att uttrycka mig nyanserat så tycker jag att det är det sämsta som hänt ishockeyn sedan Tomas Ros senast öppnade käften.

Rip Kirby: Jag svarar mig själv. Christian Engström tydligen. Logiskt med tanke på såväl skadeläget som tabelläget.

El Maco: Vem då?

El Maco: Jahaja. AIK värvar en målvakt.

Otroligt skönt att trepoängaren kom till slut. Oooooo vad laddat läge inför gnaget borta i femte fucking omgången. Klipper vi überstressade AIK kan det bli lite muntert på läktaren.

SMÅLAND: Nej då, jag tror Hästen går upp i år. Glöm inte var ni läste det först!!1

Bragd-Birger: Haha :-D Huskvarna ledde superettan med full pott efter 4 omgångar som nykomling o nu sladdar de i botten ;-) De går utför snart för de..

Bragd-Birger: Almtuna bara 5:a än så länge. I övrigt ser det väl ut som alla hade förväntat sig.

Hääärliga tider, strååålande tider.
Timrå strider vad det lider, åt sig tre poäng.

Bragd-Birger: Och för AIK som nog siktade på ett snabbt återtåg börjar bitarna falla på plats.

Hästen och Asplöven i topp...tabellen börjar sätta sig!

Sv: Domustrappan
Ryktet går..Vann vi?

Laken: 1:a trean! Och på hemmaplan...ovärderligt.

Yes, äntligen!!

Jockz: Tre fräscha - respect!

Pihl1337: Jens Westin täckte skott med benet och tog sig knappt upp från isen, kom till slut upp när Karlskoga fick läge igen och slängde sig framför en till puck och haltade ut till ovationer av hela arenan. Snacka om att visa hjärta.

Pihl1337: Tycker det ser säkert ut. Timrå har parkerat i anfallszonen de senaste minuterna. 3-0 på klockan och 2a perioden är avslutad just nu.

Mitt uppe i flyttstressen missar jag första matchen för säsongen.. Hur ser spelet ut?

Ja 2-0 äntligen utdelning

Bigthelin: 2-0. Håll i det här nu!

Tvåtallar: 99 spänn på hockeyallsvenskans hemsida. Finns en flik med livematcher där. Timrå har börjat bra men inga mål hittills.

Är det nån som vet var man kan se kvällens match.

Förutom i EON arena då förstås

Redigerad kommentar

Giv oss frid. Vinn!

Sv: Positiva tråden
Smokey: Jag förstår din poäng, men hakade kanske upp mig på en detalj.

TIK:s företrädare ska naturligtvis göra allt så bra som möjligt, och innan man är där finns utvecklingspotential.

Kongo: Det tar i runda slängar 5 sekunder att skriva under ett brev. 120 i minuten. Men det viktiga är faktiskt inte att ta tid. Det viktigaste är att alla brev som skrivs under "på riktigt" får en helt annan genomslagskraft!

Men kan Tommy lägga 30 minuter på något viktigare än att dra in 3000 spänn från EN potentiell medlem som går från 300 till 3000 kronor, då ska man givetvis lägga kraften på rätt ställe.

Kongo: Möjligt. Men vi har många tomma sponsplatser, rätt dåligt med publik och minst en större sponsor som (trots att denne fortsätter att dega) vittnat om en lite taffligt kontakt med sponsorer. Hur ser du på det?

Sv: Tråden för extra åskådare (nya supportrar)
Jag kan inte vara på plats, så då har jag gjort mitt genom att köpa två billigaste ståplats.

Smokey: Tio minuter hade nog inte räckt. Jag föredrar att Tommy lägger tiden på annat än underskrifter.

Fick ett brev från Timrå IK i dag. Det var lite dåligt kopierat eller utskrivet. Stora delar av Ordförandes kopierade namnteckning hade försvunnit. Ett brev som beskrev läget och önskan om olika stöttande medlemskap.

Tänk om Tommy lagt alla kopior framför sig och lagt 10 minuter till att med eget kött och blod skrivit under vart och ett av dessa brev.

Det hade varit hjärta! Hans äkta ärliga underskrift hade skurit som en kniv i varmt smör. Man hade till och med kunnat skriva ut det svartvitt med en förklaring om att man sparar på allt! Till och med färgpatroner i väntan på bättre tider.

Hade någon orkat, tänkt till, eller bara lagt själ och hjärta i detta, då hade jag nog övervägt att leva på vatten och bröd ett tag för att bränna deg på guldmedlemskap till hela familjen!

Ska man säga något positivt så är det att det kommer vara slutspelskänsla på Hovet på lördag. Två lag deperata efter seger.

« · 1629016 · »