1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612563 inlägg · 6214 ämnen
« · 1630583 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Timrå startar en videoblogg på st.nu. Här får man en rundtur med Boyce i omklädningsrummet.

Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-09-30

Jag startar en matchtråd istället, för att släppa fokus en aning på Mittnytt.

Det ska bli kul att se vad Martin Mellberg kan uträtta, förhoppningsvis får han spela en hel del. Äntligen en lovande spelare från juniorleden som både har storlek (185 cm, 84 kg), näsa för målet och som dessutom är rightare. Det ska bli intressant.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Sensationsjournalistik. Skulle aldrig få för mig att betala en krona i TV-avgift när kvaliteten på public service är så förb*nnat låg. Vad ställs det för krav för att bli journalist egentligen? De kan ju inte ens 1+1.

Och nya uppgifter nu. "Timrå IK:s VD", det vill säga Timrå IK:s klubbdirektör Lars Nolander, säger att skulden till Skatteverket bara uppgår till 200 000:-. Ja, så var det med det.

Jag är oerhört irriterad över detta. Man gör en jävla enkät där vinkeln alltså är att Timrå IK ska ha köpt in sig i en travhäst på något Lyxfällanmanér, genom att försöka vinna sig ur den ekonomiska knipan. Ja, visst fan låter det sensationellt. Detta när flertalet klubbar i distriktet går på knäna ekonomiskt och gärna tar emot draghjälp från regional media. Då kliver SVT:s Mittnytt fram och alienerar Timrå IK än mer.

Snyggt.

Bergius: Jo, exakt. Det är just detta jag menar, det kan inte handla om några driftskostnader. Jag kan inte se annat än att TIK:s enda inblandning i detta är att de får gotta sig i eventuella vinstpengar framöver. Och i och med att Mittnytt bara spekulerar gällande detta så förstår jag inte varför man ens tar den vinkeln. En stor andel av tittarna fixar inte att se detta kritiskt utan nappar ju omedelbart på Mittnytts bete och opinionen och skitsnacket kring Timrå IK tar sig till nya nivåer.

Man gör en slapp enkät på torget i Timrå där något hjon utan den minsta insyn och intresse för dessa frågor ska uttala sig. Det är fan helt ofattbart.

Hälge: Får hoppas hästen vinner elitloppet då om vi ska klara oss ur denna ekonomiska kris.

Knylan: De säger ju att det är en gåva, ägarandelen iaf. Hur det ser ut med driftkostanderna vet vi ju inte. Men att hästen skulle vara något problem i det här sammanhanget ser jag inte heller.

Knylan: Vad gäller hästen så tror jag som dig.

Hälge: Mittnytt ger återigen uttryck för att vara totalt blicklösa. Den i stort sett enda uppmärksamhet man visar för Timrå IK är numera den här sortens sensationsjournalistik. Är det någon tipsare som hela tiden ligger på med nya uppgifter eller varför detta oerhört enfaldiga intresse för Timrå IK?

Skulden är ju vad den är, men om jag uppfattat det hela rätt så är den där travhästen en del av ett sponsoravtal med något stall. Då utgår jag ifrån att dealen är utformad som så att stallet istället för att pytsa in X antal tusenlappar på TIK-kontot istället delar med sig 15% av de vinstpengar som hästjäveln drar in. Att Timrå IK - i det läget man är - skulle KÖPA in sig i någon random travhäst ser jag som oerhört osannolikt. Så dum kan inte Nollan och gänget vara.

Hälge: Fan....När man trodde vi varit nere i skiten och vänt så verkar det istället som vi kommer att gå på djupet med denna latrindykning....Endast sportliga framgångar kan vända detta känns det som så att lite fler återkommer på publikplats.. Hur nu det ska bli möjligt med detta jojolag.

Kanske nån kan ringa Z (Obs! Ironi)

Bergius: Precis. Ja, tyvärr så har det säkert en viss betydelse för att locka folk till arenan också.

Hälge: Då är skulden till fogden oförändrad. Oroande. Hade räknat med att man skulle kunna betala av där som det lät på Nolander. Usch mår illa av läsa detta.

Enligt Mittnytt så är TIK nu skyldiga 2,2 miljoner, hälften var till kronofogden och skatteverket

157620:

Kanonramsa! Den hade vi kunnat köra om vi fått möta dem i vår, men nu tror jag inte att så blir fallet. Återtåget ner i helvetet? Jag vet inte. Nu kom jag inte riktigt ihåg hur det där förbannade seriesystemet såg ut, men i och med att antalet SHL-lag ökas kanske det inte är så lätt att åka ur längre...?

jå1:

Förr eller senare kanske. Men mot just Leksand fick vi storstryk i båda kvalseriematcherna. Vi var helt chanslösa av någon anledning. Det gick betydligt bättre mot Örebro, i alla fall som jag minns det. : )

Det är VI som ska vara det där älskade småstadslaget och inte Leksand! Gullegullegull-laget från Dalarna...

Ryktas bort från Leksand 

De borde väl finnas plats i timrå för en rejäl back med hårt slagskott

Sv: Tycker du att TIK ska göra sektion D till en sektion för aktiv sittplats?
Kongo: Borde väl vara krav också på dom som står i klacken att vara aktiv. Och även att man åtminstone ska ha en röd/ vit halsduk på sig.

Knylan: Till nästa säsong borde det införas ett Klackort (årskort klack) för 1 928 kr för medlemmar i SK. En symbolisk summa billigare, och stärkande för klackens status och en signal om klackens betydelse för upplevelsen av en match i E.ON Arena. Jag kommer att föreslå detta.

Knylan: Vad tror du att som ett första steg, från TIK och SK, helt enkelt lansera sektion D som levande sittplats ganska snart, och sedan utveckla konceptet efterhand och till nästa säsong?

stoff: Amen.. SHL kolla in räddningsprocenten där då, fixar nog våra målvakter också.   www.eliteprospects.com/player.php?player=2036

Kongo: Den kördes ibland, framförallt när det var mycket folk. Vi som "styrde" då kände väl att den skulle plockas fram vid mer speciella tillfällen för att ge en extra dimension.

Hehe, Uhlin har nog gjort sitt. Har inte sett han på ståplats efter att hallen byggdes om. På många andra ställen så brukar den naturliga ordningen annars vara att man står i klacken när man är yngre och sedan slussas över till sittplats när ens familjesituation ändrats, man får barn t.ex. Dock betyder ju inte det att man ska trappa ner på sitt engagemang. Det DIF gjort då är som sagt att ha en förutbestämd sektion för "aktiv sittplats", där då dessa ska sitta.

I Timrå har detta aldrig funnits utan de gamla klackrävar som valt att gå över till sittplats har spridits ut. Många har tidigare suttit på Östra, d.v.s. den andra kortsidan.

De här bitarna bör diskuteras mellan TIK och Supporterklubben egentligen, inte bara en "aktiv sittplats" utan hur man kan höja upplevelsen i arenan. Ska det finnas en "aktiv sittplats" så är det något som TIK måste bestämma och gärna subventionera på något sätt, t.ex. genom att sänka priset på säsongskorten. Medlemskap i Supporterklubben ger billigare säsongskort på utvald sittplatssektion exempelvis. Att då ha den sektionen på D vore klockrent.

Kongo: Sån deja vu känsla över denna diskussion...

luffaren: bättre målvakter själv? HAHAAAH....ja vem av våra målvakter skulle få chansen i shl? INGEN NADA....................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Knylan: Gällande just den så fattade jag aldrig varför man istället inte körde "hela hallen" istället för "andra sidan". Nåt liknande borde vi ha som tradition.

Jag skulle vilja se växelramsa mellan sitt och ståplats/klack. Lustigt också att växelramsor i E.ON Arena alltid blir varannan person istället för sektion eller klackhalvor. Är gamle klackledaren Uhlin vår räddning?

Kongo: Sittplats kan definitivt bli mer involverade. Som det är nu så sker ingen som helst interaktion mellan ståplats och sittplats. För några år sen så körde vi ju åtminstone den oerhört trötta "andra sidan är ni klara". Man får säga vad man vill om den ramsan, men i och med att den kördes precis innan nedsläpp v a r j e match så var det en signal till hela arenan att alla skulle vara delaktiga i att bygga upp stämningen.

luffaren: Han är ju redan värvad i och med att han jobbar på kansliet. Bara att slänga in.

stoff: Av vilken anledning då? Vi har väl bättre målvakter själv. Värva målkungen Huss istället.

Redigerad kommentar

157620: Haha kom på en skitbra ramsa:

"Ner och upp, upp och ner

Leksand åker tåg igen

Ner och upp, upp och ner

och har bränt varenda spänn"

Andersson: värva joel gistedt!!!

DJ Hemp: Nix. Dags för returtåg till Allsvenskan för masjävlarna..Jag har för mig att förra eller förrförra gången dom åkte ut så var starten lika eller nästan lika kass.. Dom var avhängda efter två månader den gången.

Andersson: Måste ens motståndarfansen ha ståplats? Dom kan gott sitta tycker jag.

Redigerad kommentar

Kongo: Toppförstärkning. Hade inte protesterat om vi fått låna karljäveln säsongen ut.

Rip Kirby: Hehe, så kanske det är :) Hur tror du intresset ser ut för en sån här sektion?

TIK lånar från familjen.

Jag tycker att motståndarfansens ståplats ska vara på andra sidan , inte bredvid 'våran'

Kongo: Icke TIKare kanske och i det perspektivet anti till att stötta ngt positivt förslag.

Ni som inte vill ha aktiv sittplats, hur resonerar ni?

Kongo:
Stolarna från sektion D-vänster skulle ju ha flyttats till sektion F(bortastå), det skulle ge klacken mer andrum och jag är övertygad om att den skulle växa.

DJ Hemp: Jävel hade det blivit för oss vilket fall som helst, Men inte gör det ont att Leksand kammat noll so far :)

hubbenorlen:

Ja, nu har jag inte riktigt hängt med i dag men deras inledning måste ju vara rekordusel. Noll sympatier för detta skitlag!

Kongo: Har ju säsongskort där så varför inte.

Gärna motiveringar också. Ffa om man inte tycker det :)

Tycker du att TIK ska göra sektion D till en sektion för aktiv sittplats?
Ja
1x1-1pxred.gif
68% (26)
Nej
1x1-1pxred.gif
32% (12)

Antal röster: 38 st

hubbenorlen:Men ikväll gjorde dom 3 mål,men det blev torsk ändå :)

DJ Hemp: Dom har alltså gjort tre mål och släppt in 20 på fem matcher. Helt otroligt dåligt. Det måste ju vara rekord.

Sköna slantar.

För övrigt känner jag en grym skadeglädje över Leksands Golgatavandring. Ha ha, fan vad skönt att det där jävla skitlaget torskade med hela 0-8 mot Luleå - på hemmaplan! Och vilken patetiskt uselt hycklande ledning de har - fy fan alltså!

Jaji, jag hatar LIF alldeles lite extra, för det var ju de som såg till att det blev jävel för oss häromåret...

Sv: Töm och glöm-tråden
sargad:

Helt underbart, mannen! Ibland tänker jag att man är närmast sorgligt ensam om någonting, men nu skiner jag upp nåt djävulskt. Den där är min allra största idol och Lacken är mitt andranamn.

« · 1630583 · »