1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612439 inlägg · 6214 ämnen
« · 1637747 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Det här med sponsorhuset hade jag totalt missat. Misstänker att det är fler som gjort det, borde inte Timrå gå ut med det här på tex. deras facebooksida? Eller de kanske de redan gjort?

söder över:Har just läst Jontes bok, herregud vad den begörde mig, Jonte älskar TIMRÅ !

SMÅLAND: ja för fan Nubbert rular!

Jag ger mig fan på att lehner var både dryg, uppblåst o egoistisk å säg en situation där maktmissbrukt kan vara mer på sin plats än där! Utöver det så var honken ingen dålig värvning där heller även om han inte visade sig vara någon kapanen precis så kan man juh tänka sig att det inte var något direkt läge för junisen att dyka upp med krav på den positionen.

Hedströms bok är bättre!

Skål från Malmö på er alla som skålar!

El Maco: Viktiga saker men likt förbannat oerhört tråkigt ämne.
Det borde pratas hockey.....spelare...spelidéer...förstärkningar....material....sånt vi brinner för :-;(.

Men nu tar vi nya tag och reser oss ur skiten!

SMÅLAND:Får jag också vara med och skåla?

SMÅLAND: Nubben rular, men han ska inte ha för mycket kulor att röra sig med. Nubben ska hitta gruskorn som kan utvecklas till diamanter och passar in i lagbygget.

GO Nubben! (å nu tar jag en själv, skål SMÅLAND) 

Jag står bakom Nubben i alla väder och dagar i veckan!
Pappa Lehner kan dra åt h-e!
Skål tametusan de ä freda!

El Maco: spammar med text ur ett reklamutskick som jag som medlem i sponsorhuset fick för ett tag sen.

Tack alla ni som har stöttat Timrå IK genom att handla på Sponsorhuset. 
Över 140 000 människor i Sverige handlar idag via Sponsorhuset. Om du sätter dig in i Sponsorhuset kommer du att märka att detta är ett väldigt enkelt sätt att tjäna pengar, både till dig själv och till föreningen.

Ber dig att läsa detta i 2 minuter

Så här fungerar Sponsorhuset:

Hos Sponsorhuset.se har vi samlat över 200 kända nätbutiker. (ex CDON, Hotels.com, SAS, Bokus, Ellos, InkClub, Svenska Spel )

Varje gång du ska handla på nätet - ska du först gå in på Sponsorhuset, och sedan klicka dig in på den butik ni ska handla från. 

Gör du det så får du automatiskt pengar tillbaka vid varje köp. Pengarna som du får tillbaka delas 50/50 mellan dig och Timrå IK.
Varje butik ger olika mycket pengar tillbaka och du måste vara medlem hos Sponsorhuset för att vi ska kunna ge dig din del. 
Här ser du vilka butiker som finns med: http://www.sponsorhuset.se/timraik/butiker/

Exempel: Du eller ditt företag ska boka hotell för 1 vecka på Hotels.com!
Du går in på er sida på Sponsorhuset och klickar dig vidare till Hotels.com.

Där gör du din bokning precis som vanligt, vi säger att det kostade 10 000 kr!

När köpet är klart får du automatiskt tillbaka 5% av ditt köp för att du gick via Sponsorhuset.
Detta innebär 500 kr. 250 kr går till dig som medlem och 250 kr går till föreningen!

Hur börjar jag använda Sponsorhuset?

Det första du gör är att bli medlem hos Sponsorhuset. Då tjänar du riktiga pengar när du handlar och får ett tack-mejl/kvitto varje gång du handlar.
Bli medlem här: http://www.sponsorhuset.se/timraik/blimedlem/

3 tips att börja med:

Spelar du någonsin på Svenska Spel, eller känner du någon som gör det?
Gå alltid via er sida på Sponsorhuset om du ska spela. 3% av allt du spelar för går till föreningen. Blir du ny medlem hos Svenska Spel går det 200 kr direkt:

Spela alltid via denna länk: http://www.sponsorhuset.se/timraik/butik/svenskaspel/

Hitta personer som bokar hotell via företaget!!

Reser du mycket i arbetet? Det kan vara värt flera 1000 kr varje år till föreningen. Du som bokar tjänar också på det!!
Här är hotellen på Sponsorhuset: http://www.sponsorhuset.se/timraik/kategori/hotell/

Börja med att registrera dig på Cint. Det är helt gratis och det går 5 kr direkt till Timrå IK när du har blivit medlem. Här svarar man på enkla undersökningar några gånger per år - varje besvarad undersökning ger upp till 40 kr till föreningen.
Registrera dig här: http://www.sponsorhuset.se/timraik/registrering/cint/

Vänliga Hälsningar

Sponsorhuset & Timrå IK 

Diddeli: Svenska spel levererar! Nu ska bara travhästen springa in miljoner också så fixar vi det här.

I jakten på att generera små och stora summor till klubben så påminner jag även om sponsorhuset. Regga där innan ni webhandlar så blir det tior och ibland mer till klubben (och ofta en slant i rabatt även till er själva). Många bäckar små!

dr-nix: bra grejer! Jag tycker han gör ett bra jobb i timrå och verkar väl kompatibel med spelet. Jag tycker hans vilja att finnas i skiten framför motståndarmålet är en stor del i varför vi nu fått flera kedjor som oroar ordentligt offensivt!

dr-nix: Kanske han får namnet på tröjan nu då.

söder över: Ja han blir kvar säsongen ut

Under onsdagen blev det klart att forwarden Calle Åsell, som varit i Timrå på lån från Örebro, spelar resten av säsongen i Timråtröjan.

Källa, se länk.

Redigerad kommentar

Hälge: hehe vita hästen fick ihop 60k...

Har vi konstaterat att Calle Åååsell blir kvar sässen ut?

Diddeli: Jag hittar inget sånt.

Hälge: Kan man se vilken plats vi hamnade på totalt?

Det blev 260 865 kr i utdelning från Svenska spel.

260 865 kr blev det

vi är snart ikapp, heja heja

Laken:Jag och 2465 till.Tycker att det är lite klent.

Vi behöver varje liten krona vi kan få!

Laken: Har för mig att TIK låg bättre till i fjol.

Kongo: Och vilka platser hade TIK förra året?

TIK på 25:e plats för antal poäng (som avgör), och 19:e plats för antal anslutna kort. 

Laken: Mitt ska vara på tik, spelar dock väldigt sällan på svenska spel

Laken: Jag har anslutit mitt spelkort.

Diddeli: Tror det var 300 Timrå fick förra året

Vilka här har registrerat sig??

Laken: Om Eslövs bordstennis kan få ihop 120 000, borde vi väl kunna komma upp emot 300 000?

Redigerad kommentar

jå1: Hur låg TIK till förra året? Har TIK bedrivit någon slags kampanj i saken? Mig har det helt gått förbi...

Hälge: Som jag förstod det skulle de 20 som fått mest presenteras 20.30. Är Tik nån av dessa tro?

Laken: Jo, det håller väl på än. Efter kl. 21:00 vet man.

Var det inte idag det skulle bli klart med något bidrag från Svenska spel? Om ja, vad blev det??

Laken: Tycker att arenaägandet är en av föreningens viktigaste frågor för att komma till rätta med ekonomin och den framtida satsningen. Medan kommunen äger arenan i de flesta föreningar som ligger i framkant vad gäller hockeyetablisemanget så får Timrå fortsätta arbeta stenhårt för att ö h t mäkta med de ekonomiska förehavanden man har med dagens förutsättningar. När andra föreningar har halva kostnaden för att bedriva sin verksamhet och kan satsa mer för att satsa uppåt så ligger fokus för Timrå att betala av skulder som förfallit till betalning.

Intervjun med Nollan berättar också hur "liten" del kommunen betalar för arenan och rätten att använda den. När styret i kommunen får skit för att kasta pengar i näven på Timrå IK så ger det en annan bild av verkligheten. I min värld tror jag att kommunen skall vara mycket glada över den rätt "humana" kostnaden man har för att få tillgång till hallen, låna omklädningsrum och dessutom förknippas med det kanske starkaste varumärket Timrå är känd för. Det måste vara "kaffepengar" om man ska vara ärlig.

Det känns dock väldigt olyckligt att den höga driften slår tillbaka på föreningens framtida förutsättningar. Vi tappar fart mot andra föreningar och möjligheten att bygga ett slagkraftigt lag minskar. Positivt är att föreningen måste satsa än hårdare på egna spelare och kvaliteén på att fostra egna talanger.

Klart är i alla fall att Timrås ekonomi fortsättningsvis ser dyster ut. Att A-laget fortsätter vinna matcher är nog en förutsättning om vi ska slippa läsa om obetalda skatteskulder och företag som inte får betalt i tid. Detta handlar ju inte om Timrås ovilja att göra rätt för sig utan det handlar om föreningens likvida situation. Man började på noll i och med rekonstruktion och för mig är det helt naturligt att det skulle bli oerhört kämpigt. Jag gör vad jag kan. Går på alla matcher jag kan, köper korv, förser mina barn med allsköns olika plagg (mössor, halsdukar, matchtröjor m.m.).

Tror inte det finns så många andra sätt än att stötta föreningen i form av att dyka upp i arenan, dricka en öl alternativt äta en korv eller köpa en läsk. Laget har verkligen gjort vad dem kunnat. Så mycket mer än vad laget presterat hittils kan man inte begära. En av seriens billigaste trupp levererar mer än förväntat.

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
kennas: nej jag tycker inte att det är för hård kritik. Jag ser inte att skottet styrs via någon skridsko... Det är en hård handledare som skall räddas . Slut!
Han hade en pissig dag på jobbet men jag tycker inte att han känns taggad att lira. Jag har självklart fel men det är min känsla iaf! Försvaret var svagt på tre av målen så om han varit godkänd igår så hade vi sett en sd och kanske lite straffar med... Sett över säsongen har försvaret vida överträffat målvaktsspelet...

Lungan: du har antagligen rätt och det understryker bara hans svaga inställning! Att vara given etta under våran förenings situation innebär inte att man ska söla på jobbet tvärt om! Du måste vara på tå jämt för det finns ingen annan som städar upp efter dig!

Ang att Norjas svagheter skulle ha hittats till i år så säger jag att det är ganska lätt... Kom fri med honom eller skjut ett rappt skott bredvid hans kropp eller lägg in ett höstlöv o slå in den påföljande returen som kommer säkert som amen i kyrkan.

Laken: Heja Nollan!

Hallen är nyckeln... till framgång eller fotbojan. Typ. Men det är klart, fyller vi arenan bättre så finns det deg till drift och räntor också.

lungan: Där har du också två poänger. Jag tror ändå att det som driver en målvakt i matchsituation är mer att vinna matcher än att hålla en potentiellt konkurrerande andremålvakt i båset. Och om man inte hinner reagera på en styrning kan det enligt min tro på målvaktspsykens funktionalitet hänga samman en liten aning mer med att man är lite sliten och öm eller är mentalt trött av att hålla koncentrationen uppe match efter match än att man står och myser och hänger på klubban för att man är garanterad speltid ändå. De flesta spelar ju sina ettor 75-80 % av matcherna. Dels för att hålla backupen igång, dels för att ge ettan en paus. Vad ligger Norja på? 98 % speltid?

ALLA: Se intervjun med Lars Nolander:

http://www.st.nu/ishockey/hockeyallsvenskan/tv-tappat-halften-av-allt

Svar på många av era frågor!

Kom ihåg: INFORMATIONSMÖTE E.ON Arena den 10 november kl. 18.30.

söder över: Är man given 1:a så försvinner konkurrensen. Norjas sämre spel tror jag dels beror på mindre konkurrens den sista fokuseringen finns inte.

Utöver detta är Norja även studerad bättre i år av motståndarna och de vet hans brister.

Hälge: Jag har inte den där tabellen i huvudet hur botens storlek räknas men precis som i fallet med Ludvig Nilsson så tycker jag att det är skäligt att vi från supporterhåll hjälper till med att betala. För att statuera exempel. Det är dessutom inga små pengar för någon som spelar för minimilön. Spelarna ska fortsätta att våga spela fysiskt. När Pikkarainen trycker till MacNevin i ryggen två meter från sargen och lyfter i runda slängar 200 000 brak i månaden så säger jag ingenting men det här är en annan grej. 3000 är dessutom småpengar för oss, den stora massan.

Åsell klar för resten av säsongen för övrigt, enligt ÖHK själva. Väntat.

...så fick Borgman tre + en matchers avstängning.

söder över:Har precis tittat på höjdpunkter från matchen,tycker att norja får väl hård kritik,var är försvarsarbetet? Och 2-0 målet tar på Nilssons skrisko innan den går i mål.

söder över: såg nu att de hade Lantz med som back IP till Norja. Det kanske förklarar varför man inte bytte ut honom efter den sämst inledningen av en match sedan Jesus gick på jorden...

Jag håller med bobrov eller vem som skrev att just Norja är den kanske enda besvikelsen än så länge i Timrå IK.
Jag tycker man får ut bra hockey ur dom flesta i laget utöver just Norja som var riktigt bra ifjol.

Molinder är ett sorgebarn tittsomtätt men han bidrar med bra tekningar och uppoffrande apel iaf... Han blir lätt nervös med pucken nu när han möter forecheckande motståndare som back... Meeen den produkt man får ur Molinder känns helt ok iaf!

El Maco: nej.

Ingen cred här inte...

Ställ in ohre efter 5e eller 6e målet...

Han får fan plocka fram vinnarmentaliteten lixom våra övriga budget hjältar tvingats göra! Han såg loj och oinspirerad ut!
Det kan han få göra på nån eller några träningar om han vill men helvete heller under en match i den här aptighta serien!

Sjukt besviken!

Gillar iaf att se hur vi faktiskt har 3,5 kedjor som kan om och om igen hota serieledarna i anfallen! Krigare och vinnarskallar!

bobrov: Ge Norja cred för att han spelar match efter match utan backup. Han kanske inte är matchvinnare varje omgång och var tvålig ikväll men han har varit väldigt stabil under vår streak trotd att han står match efter match. Måste vara jobbigt för både kropp och knopp. Tack Norja!

bobrov: Vad jag förstått så var Jocke Lundström på gång tills Leksand hörde av sig...

jå1: Norja är väl den största och i mitt tycke den enda besvikelsen så här långt i serien katastrof i så gått som de flesta matcher jag sett, hoppas dom får tag i nån ny keper.

Bragd-Birger: Kul och se JP dock, han är riktigt bra nu. Även Molinder leverar poäng.

Aldrig kul att få stryk, men som sagt...bättre nu än sen. Taggtråd under uppehållet, sen kör vi!

Äh, alla lag åker på diverse snytingar i tid och otid. Ta bara Malmös två raka torskar nu på sistone t ex. Vi har haft ett bra "flow" i flera matcher nu, men i kväll tog det alltså stopp. Skönt med ett uppehåll. Vi kommer la igen!

Redigerad kommentar

« · 1637747 · »