1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606122 inlägg · 6213 ämnen
« · 1667617 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: undra om det här är han www.eliteprospects.com/player.php?player=304098

Hade missat att Oscar Johansson var Thord's son... Bara en sådan sak...

Hahl Bundy: såg på EP att Timo är uppsatt på skade listan... Han kan väl packaihop familjen och komma över hit nu...

Hur blev det/blir det med Timos pojken? Han har ju ändå Timrå som moderklubb o var överlägsen i sin årskull. Läge att flytta hem till Timrå igen?

DJ Hemp: Bildäck? Kommer ni ihåg det fina 70-talsprogrammet Rökeriet?

DJ Hemp: så här i efterhand kan man fråga sig vilken dåre som kom fram till att man borde ha en sport som bandy...

Skitstora ytor pytteliten boll ganska stora mål och helt utan begränsningar i skotten...

Hörnorna kan ju bara liknas vid rysk-roulette va?

Tacka vet jag innebandy det är en fin sport det!

söder över:

Nja, den här dagen och kvällen har i ärlighetens namn inte varit något vidare. En typisk grå måndag. Hoppas på en bättre fortsättning av veckan är vad man kan göra. Själv har jag förresten aldrig varit seriöst aktiv i någon skridskosport. Man är väl en söderlänning i det avseendet.

Lacka_64: Emil P blir skellefteå nästa om han ska gå vidare Modo ha ha dårarna där tror han ska bära laget i kvalet till SHL

DJ Hemp: haha... Annars då? Fin kväll i Malmö? SMÅLAND: är du i Sverige? DJ Hemp: vi snackar p någon nivå så... Men att jag har friskat runt på de stora isytorna jag med!

söder över:

Kanon! På vilken nivå?

DJ Hemp: jag har lirat bandy i selånger!

söder över: Aldrig i helvete han ska vara kvar mjuk hänger inte med drar på sig en massa onödiga utvisnningar kovland nästa och inte ens där vinner han poängligan

Lacka_64: tusen tack!

SMÅLAND:

Jag har faktiskt ingen aning om hur det har gått för Selånger i vinter. Flyttade innan säsongen drog igång och har sedan inte ägnat dem så många tankar. Gav upp dem för flera år sedan. Fast en gång i tiden var man med om många högtidsstunder i Gärdedalen. På Ingemar Aavas tid vill säga. Synd att de aldrig vann det där SM-tecknet. Närmast var det 1981 i och med den hedersamma finalförlusten mot Boltic (3-4).

söder över: Från St.nu
Timrås poängkung Emil Pettersson ansluter till Modo för att hjälpa laget kvar i SHL.
Lyckas Modo med det räknar centern med att stanna i klubben även nästa säsong – och någon återkomst till Timrå IK blir det inte.
– Om Modo är kvar i SHL vill jag gärna spela med dem, säger centern.
Talangfulle Emil Pettersson blev klar för Modo säsongen ut när transferfönstret stängde, men lånades samtidigt ut tillbaka till Timrå.
Nu när Timrå har spelat klart för säsongen anslöt han till Modo under måndagen och redan mot Örebro på tisdagskvällen kan han göra sin debut.
– Kul att få komma in i hetluften direkt och se om man räcker till på SHL-nivå, jag ska försöka göra min grej, säger Pettersson som producerade 35 poäng för Timrå den här säsongen.
Vad kan Modofansen förvänta sig av dig?
– En passningsskicklig forward som kan göra mål och assists. Jag ska försöka bidra offensivt med mitt spelsinne och hyfsad skridskoåkning.
Två omgångar återstår av SHL, men det står redan klart att Modo kommer att spela kval för att hålla sig kvar. Lyckas laget med det talar allt för att Emil Pettersson stannar i klubben även nästa säsong.
– Vi för diskussioner om framtiden. Om Modo är kvar i SHL vill jag gärna spela med dem, säger centern.
Någon återkomst till Timrå IK blir det inte.
– Nej, jag siktar på att spela i SHL nästa år, säger Pettersson.
Hur känns det att lämna Timrå?
– Klart det känns lite vemodigt, jag har varit där i många år. Men jag känner att jag vill upp ett steg för att utvecklas ännu mer.

Modano: Det var hårda ord. 

DJ Hemp:

Hur går det för Selånger?

Vi behöver en killer i laget!

Här en!

Någon premium kund hos st som har lust att läcka lite ang Emil Pettersson och att han ny är i övik?

Modano: jag tycker att Oscar Johansson inte behöver skämmas över sin insats för Timrå ik... Han kan väl få vara kvar?

Herminator: hehe men ryktet säger att linkan blev besviken över att det bara blev en match för damerna så han krigASS fram en brun-utan-sol match som kommer lite längre fram... Vi får dock se hur många som kan ställa upp... Det beror på kontraktsläget i Timrå Ik... ;)

söder över: Njae överskottet i matchen mot IFSH går till det gemensamma Wildcats som spelar en dyr kvalserie. Linkan får nöja sig med hemblandat kakao i tapetklister..

DJ Hemp:  Dessa skit spelare ska inte vara kvar Boys E.Berglund,Oskar J. Molinder Stenqvist Norja säkert någon groda mer jag glömnt  Och hur i HELVETES länge ska sopan Nubben sitta kvar med sina jävla lagbyggen på dvärgar och 60-75kg bjässar fyra års FIASKO dax för Dahlen NU FÖR HELVETE.

Hammarby Bandy besegrade SAIK efter straffdrama - kanon! : )

Jag har rökt gamla bildäck på balkongen - kalkon... : (

Andersson: först och främst så kan jag säga att jag svär att han smög omkring på midlanda häromdan...

För övrigt så var det den här killen som fick mig att seriöst titta på saker som tex positioneringspel och första pass... Han är sannerligen en defensiv artist! Totalt fulländad inom sin gebit!

Minns ni hans slängningsbrytningar när han låg en och en halv meter bakom en framstörtande amatör abbot i Lule?! Fy fan smidig som en katt stor som ett kylskåp! I gröten framför egna målvakten efter avblåsning med lite heta känslor har vi aldrig haft något så autoritärt som bara föste undan all smuts som samlats där! Hans kram med Challe efter slutsignalen och vi hade tagit oss till slutspel i Lule under sista omgången.. David och goliat!

Synd att dessa snubbar dränerade vår ekonomi totalt!

Sv: Silly season 15/16
luffaren: Det närmaste vi lär komma en finnfemma till nästa säsong är att vi flyttar upp några juniorer som fortfarande inte blivit av med acnen.

Han har inget kontrakt ....  än  :D

DJ Hemp: det handlar nog bara om en kronisk omognad i sin härliga varma kärlek till något dom inte får till det med efter krogen... Likt hv handlar det nog om blueballs...

Efter 15-20 år blir det bara bittert allting...

Nåddes precis av ett rykte ang samarbetet med svall blå...

De skall visst bli en träningsmatch till här framöver...

Överskottet går till linkans nya brun utan sol krämer inför våren...

Gött med lite samarbete! Var visst Stefans kommentar på ett läckt mail från det blå kansliet...

Undrar om Sundsvall hockey haft intressen i blå huset här i Norrköping... Det brann ner för något år sedan med en jävligt seriös svingers club i källaren...

sargad: Manderville påminde ganska mycket om Sonnenberg. Men han stannade ju inte kvar efter träning, övade på styrningar och gjorde 20 mål. Som Sonnenberg minus målen.

luffaren: så jäkla rätt med en finnfemma igen! Jag var faktiskt inne på EP och kollade på Lollo nu idag... Jag undrar om man kanske kunde locka honom tillbaka med 25000kr/mån och då räcker det om han närvarar på var 3e träning och han behöver bara spela pp...

Klockrent med ditt nick och att när miljonerna rullar in så ska du... :D

157620:

Känn ingen oro över det. Att hålla reda på alla spelare som har passerat revy i TIK de senaste 15 åren är en heltidssysselsättning. En obetald sådan dessutom. Jag har själv glömt bort bra många. : )

söder över:

Ja, jag tycker att nämnda samarbete är kanon! Ändå var det folk på IFSH-forumet som tyckte att det var ett märkligt initiativ. Jag begriper mig inte på dem alla gånger. De är knappast som andra fans från Medelpad. Hat och förakt är inte de bästa av drivkrafter. Fast det handlar väl främst om avundsjuka, tänker jag.

Redigerad kommentar

157620: Helvete vad senil jag känner mig när ni namedroppar kanadick på kanadick. Skyller på stressad hjärna på jobbet....

DJ Hemp: ett BRA exempel på hur man kan samarbeta!

Jag är helt och hållet inne på att hitta någon transatlant guldklimp.

Jag vet att Bella innehöll 1promille Italien me. Det var där han landslagade så han får vara italienare i min bok...

En transatlant som inte spelar transatlantiskt är norsk. (Robinson) lite korkat från min sida ja... Jag håller med om att Robinson var bra men jag vill att transatlanter ska vara hårda intensiva elaka och uppkäftiga! Annars känns dom juh kastrerade...

Nä men intensivitet och och fysiskt spel vill jag att en transatlant ska ha som självklarhet sedan vill jag att han ska ha ett rakt och effektivt spel med ständig koll på vart målet finns... Ingen sarg gröttare utan en PÅ MÅL åkandes snubbe...

luffaren: Är du TJ? Någon annan förklaring kan inte finnas till din dragning till huvudlöst slöseri.  

hubbenorlen: Var inte Sloan snäppet sämre än Ed Ward o var inte Manderville lika bra som Sonnerberg?

Kongo:

Jaji, särskilt som vi snackar om den segaste sajten på hela internet. Otroligt frustrerande. 

Kul med derby i övermorgon förresten! Nu får vi reda på vilket av lagen som är bäst just nu. En lämplig genomkörare för IFSH inför Kvalserien dessutom liksom välbehövliga slantar till Vildkattorna.

DJ Hemp: Haha, jasså inte. Verkligheten passar kanske inte deras världsbild. Blir sugen att läsa, men landar i att det är bättre att lägga tiden på viktigare saker.

Kongo:

Så kan det mycket väl ha varit (sågverkspatron). Apropå Tunadal har jag i dag skummat igenom en del inlägg i olika kategorier på Sundsvall Fans-forumet. De gynnarna därinne verkar inte riktigt förstå din storhet vad gäller insändare m m under konkurshotet tidigare i år, fast annat var väl inte att vänta heller. Nåväl, jag har viss förståelse för deras bitterhet, även om jag tycker att den tar sig löjligt stora proportioner. Det låter ju likadant som för en 15-20 år sedan.

Kongo:

Magnus Rövarn gillade Ed Ward.

hubbenorlen: Ed Ward hade helt seriöst kunnat spela med en upp och ner-vänd kratta utan att det märkts nån skillnad.

söder över: Huvudpoängen alltså att den som scoutar bäst inte är liktydligt med den som kan värva bäst, eftersom det begränsas av resurs.

söder över: Jag har alltid gillat transatlanter, och vi har haft en del kanadensare och amerikaner genom sedan 2001/2002. Blev nyfiken på vilka av dom som varit något att ha så jag gjorde en lista:

2001/2002:
Philippe DeRouville (Kanada) - Hyfsad i första matchen, sedan usel.
Ed Ward  (Kanada) - Minns nästan inget av honom. Har för mig att han var usel

2002/2003:
Inga 

2003/2004:
Corey Hirsch 
(Kanada) - Var bra i de få matcher han spelade
Lee Jinnman  (Kanada) - Väldigt märklig värvning från brittiska ligan. Usel.
Kent Manderville  (Kanada) - Lite av en Sonnenberg-typ, minus poängen. Gillade honom.

2004/2005:
Kent Manderville

2005/2006:
Kent Manderville
Blake Sloan (USA) - Den här människan minns jag inte över huvud taget. Måste ha varit usel.

2006/2007:
Inga

2007/2008:
Inga

2008/2009:
Nate DiCasmirro 
 (USA) - Hade energi och gjorde ett hattrick. I övrigt en medioker spelare. 
Martin Sonnenberg 
 (Kanada) - Den bästa transatlant vi haft. 

2009/2010:
Daniel Corso 
 (Kanada) - Lysande på isen. Problembarn utanför. 
Martin Sonnenberg 

2010/2011:
Jamie Lundmark 
 (Kanada) - Väldigt stor besvikelse. Usel.
Matt Murley (USA) – Ömsom lysande, ömsom oinspirerad. Räddade oss kvar första i kvalet.
Daniel Corso 
Martin Sonnenberg 

2011/2012:
Mat Robinson 
 (Kanada) - Högoddsare som visade sig vara lysande.
Matt Murley

2012/2013:
Daniel Bellissimo (Kanada) - Hyfsad, men inte bra nog för SHL. Obegripligt att man satsade på honom framför Jocke.
Mat Robinson
Matt Murley

2013/2014:
Wade Bergman (Kanada) - En obegriplig chansning. Usel. 

Summa summarum: Inte särskilt många lyckade transatlantiska värvningar på 12 år.
Funderade på att göra en likadan lista med våra finnar. Men det är för många och jag orkar helt enkelt inte. 

Redigerad kommentar

söder över: Menar bara att scoutning är en del, resurs (pengar) en del och helheten i lagbygget en tredje.

DJ Hemp: Vårt områdes Pantern bildades av en sannolikt förtryckande sågverkspatron.

Läge för en matchtråd?

På onsdag blir det derby   http://timraik.se/nyheter/lokalderby-pa-onsdag/

Knylan:

Det stämmer säkert. Han är väl en av alla dessa nordamerikaner med förfäder som immigrerat från Europa. T ex Sopranos-gänget kunde ju ingen italienska de heller. Det var bara maffiaverksamheten som hade gått i arv. : )

U137:

Ja, det skulle man faktiskt kunna säga. Malmö IF bildades väl 1972 och IK Pantern redan 1959, som en kvartersklubb antar jag. Dock har ju MIF större meriter med sina dubbla SM-guld alla övriga slutspelsplatser.

Tunadals IF bildades ju redan 1896, dock inte med ishockey på programmet. Rent seriemässigt är väl Sundsvall i dag Sundsvalls variant av Pantern. : )

Ser fram emot den där Kvalserien nu när vi tyvärr har spelat färdigt för i vår. Samt förstås Malmös vidare äventyr. Det känns rätt kul med hockeyn härnere faktiskt!

DJ Hemp: Man skulle nog kunna beteckna honom som 99% kanadick, men med ett italienskt medborgarskap i tillägg. Han sa vid något tillfälle att han kunde ytterst lite italienska.

« · 1667617 · »