1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610615 inlägg · 6214 ämnen
« · 1673417 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
157620: Ja bobbarna verkar inte vara speciellt målglada. Satsar de allt på defensiven?

I Malmö borde det stått 3-0 nu....kraftig MIF-dominans...fortsatt 1-0 bara

jå1: Och Tingsryd 2-1 mot gnaget....Men IFSH kan inte göra mål

2-1 till Timrå Nu

157620: 2-0 nu

SMÅLAND: Pantern-SSK 1-0  :-)

1-1 :-)

Skansen 1-0 :-(

Sv: U20
Rip Kirby:
Nu skjuter vi sönder skabbrävarna :-)

Malmö 1-0 :-)

Rip Kirby: A coming STAR

DJ Hemp: Malmö kör på hårt nu!

SMÅLAND: Malmö 1-0...yeess...fan, man håller på Mif. Har aldrig hänt förr

DJ Hemp: Ganska precis som det såg ut innan Elitserien lanserades 1975. Inget dåligt koncept!!!

157620: 1-0 Elias Pettersson. Vem annars? :)

157620: Ja där kunde man stoppa i vad man ville..

Knylan: Game is on

SMÅLAND: Hockeyportföljer.....

DJ Hemp:
Då vill jag ha tillbaka de gamla uterinkarna med och allt glädjande det drog med sig :-)

Det är för stelt på matcherna nu för tiden :-(

157620:

Javisst, men nu lanserar jag det igen för på den tiden gick det riktigt bra för Timrå. Allt går igen! : )

Kunde de döpa den nya fotbollsarenan i Göteborg till Gamla Ullevi, så borde väl detta fungera med.

DJ Hemp: :)).

Det där är ett gammalt seriesystem pre 1974 ;)

Förslag till nytt seriesystem för den högsta nationella ligan:

16 lag, varav 8 i norra serien och 8 i södra serien.

Norra serien:

Luleå
Skellefteå
Björklöven
MoDo
Timrå
Brynäs
Västerås
Djurgården

Södra serien:

Färjestad
Örebro
Linköping
HV71
Frölunda
Växjö
Karlskrona
Malmö

De fyra bästa lagen i vardera serien går vidare till en rak slutspelsserie kallad Mästerskapsserien. Vinnaren av den tilldelas SM-guld. De fyra sämsta lagen i vardera får spela i en rak nedflyttningsserie och de två sämst placerade lagen ersätts av två nya lag underifrån. Enkelt och bra. Klappat och klart! : )

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Ska vi aldrig bli fri det här helvetet?

Sv: Silly season 15/16
Andersson: Fast jag tror nog att Nubben vet nu att det viktigaste inför nästa säsong är att ha en stabil målvakt. Och jag hoppas Lundström blir en av dom.

El Maco: Men ta och köp Arenajäveln. NU. NÅN.

EArk: Ska man fatta det som att man betalat februariskatterna men inte januari?

De får dra igång årskortförsäljningen inför nästa år snart då.

Gör länken klickbar.

GurraG: Om man gillar st på Facebook så får man läsa alla artiklar dom länkar till gratis av nån anledning. När jag klickade på länken här så kom jag till premiumerbjudandet, men på Facebook fick jag tillgång till artikeln.

GurraG: Att han ej tagit beslut kring Norjas framtid, båda parter kan bryta kontraktet innan sista mars. I övrigt för han diskussioner med egna truppen och alla vill ha snabbt svar men han kommer inte ha lika bråttom som förra året. Det finns spelare som både är och anser sig själva stå på gränsen till SHL och detta kommer man vänta ut. Ingen stress med andra ord, men det kommer bli en hel del förändringar. Han menar att man har "bra koll på vad våra spelare vill" utan att för den sakens skull nämna några namn. En orsak till att han inte vill ha bråttom är som sagt att han vill avvakta och se hur det blir för de som står på gränsen till SHL, han vill inte riskera att ha en full trupp och så kommer det helt plötsligt SHL-rejects med mössa i hand. Det var väl det.

Någon som vet vad Nubben säger i dagens ST?

Rip Kirby:
Jag lider inte med dom heller ska du veta.
Ikväll ska man se om Malmö tar andra raka?
Bobbarna möter Västervik..
Panters mot Södertälje..
Tingsryd mot Skansen..
Om Skellefte tar fjärde raka?
Om Lule tar tredje raka?
Och så lite CL fotboll..
Så kvällen är räddad.

Andersson: Jag tror inte att det skulle behöva bli så dyrt. Ilahti var inte het på marknaden inför den här säsongen, och hans aktier har knappast stärkts med tanke på att han knappt har spelat på ett år. Jocke Lundström blir såklart dyrare, men samtidigt så är han inte ung längre (med hockeymått mätt) och jag tror inte att något lag i SHL är villiga att satsa på honom som förstemålvakt. Snarare vill de nog se honom som båsöppnare till en billig penning.

För den sakens skull så tror jag inte att Timrå får honom gratis, men vad kostade egentligen Norja under den gångna säsongen?

stabil och bra back om knte VIK väler att förlänga med honom

jonas Emmerdahl 

http://www.eliteprosp...ayer=14413

sedan skulle denna kille vara utmärkt för hockeygymnasiumet 7 poäng på 11 matcher i högstligan i Slovenien som 15 åring

www.eliteprospects.com/player.php?player=265944

Redigerad kommentar

Lundström / Iilahti  skulle vara helt ok /  riktigt bra   som målvakter nästa  säsong . Aningens dyrt då kanske ......

dr-nix: Jag skulle kunna sätta en slant på att Jocke Lundström kan bli aktuell som målvakt nästa säsong.

Angående norsken så är åtminstone jag positiv. Trots att han är ung så har han många seniorsäsonger bakom sig och har visat att han håller i Allsvenskan. Tittar man på backvärvningarna inför den gångna säsongen så kan man bara konstatera att det handlade om spelare som var oprövade på seniornivå, och utfallet blev inte bra.

SMÅLAND: Vilken jävla "otur" att VIK förlorade. Lider verkligen med dom

...NOT!!!

4-3 till Rögle i första matchen..

söder över: Har velat ang. Boyce större delen av säsongen. Men ja kanske är det bäst att han får pröva på en ny miljö. Kan tänka mig att behålla honom i en defensiv forwards-roll om han är billig i drift men som sagt man lär nog släppa honom.

Så länge Nubben behåller de spelare som gjort bra ifrån sig (t.ex. Jens Westin och Didrik Strömberg).

Ang. målvaktssidan skulle jag enbart behålla Norja om Tarvainen slår på den stora trumman för hans skull. Men med det sagt vet jag inte hur dyr han är i drift relativt till andra målvakter som är aktuella. Kanske är han det bästa alternativet som Timrå har råd men men jag tvivlar om jag ska vara ärlig. Det måste kunna gå att få tag på ett bättre alternativ känner jag.

Redigerad kommentar

Knylan: Förvänta er inte att truppen fylls på lika snabbt som under de senaste säsongerna. Det går att utläsa i den här länken.

Knylan: Förändringar är att vänta iaf.

jå1: om jag förstått allt rätt så har man iaf inte för avsikt att banta utgifterna på spelarlöner för a-laget inför nästa år? Organisationen skulle snävas in lite men a-lags verksamheten var så snäv den kunde redan va?

Det känns inte alls omöjligt att bygga ett konkurenskraftigt lag för HA med den budgeten...

Norsken ska bli intressant att se. Ingen spelare jag reflekterat det minsta över tidigare dock...

Jag antar att arena försäljningen är avgörande för vårat lagbygge inför nästa säsong och den affären verkar riktigt trög tyvär. Jag menar inte att man kommer att öka budgeten om man får bra för proppskåpet utan snarare om man inte säljer den så kursar man eller ställer ett j lag på isen ihop med Pelle o norsken...

Man vet juh inte exakt vilka månatliga utgifter man har förens affären är iland så jag skulle tro att vi får en ganska sen silly i år med...

Jag hoppas dock att man ligger långt fram när det gäller spelare som man ämnar försöka behålla.

Tex: (om jag får önska) O J Wedin didrik stömberg Ludde Nilsson JP mfl...

Jag vet att det inte är värdens vassaste målskyttar men jag ser gärna att vi behåller några utav de breddspelare vi hade ifjol då de genomlidit och kommit ur skit ihop redan och på det sättet hittat ett kitt som redan håller ihop dem...

Jag tycker att både Wedin och OJ har förmågan att åka igång laget när det går grus i maskineriet på isen. Dom kostar endel bp'n men vaffan inget är gratis här i världen. Dom passar båda bra in i Forsberg coachande med. Jag såg att i Oskarshamn spelade tex Wedin ganska sparsamt i första halvan av matchen men i takt med att han klev upp och tacklades och brassade redigt på rören så ökade även speltiden och precis så ska det vara! Då utnyttjar man sina matchbildsändrare på rätt vis. Jag vill gärna se Wedin ett år till i Timrå IK.
Boyce har jag dock givit upp om nu. Jag hoppas att han kan utvecklas vidare någon annanstans nu. Han har alltid jobbat hårt på isen men uträttat mindre och mindre så jag tycker han ska försöka på annan ort...

Jaja vi får väl se vad som händer med arenan framöver sedan jävlar kör vi silly...

Jag drar till Moldavien nästa torsdag för lite VM-Kval i fotboll på fredagen och sen drar jag till Dubai på söndagen för lite bad och chill för att sedan dra till Tjeckien för att se lite hockey och kolla nattlivet mellan den 1-18 maj i Prag och Ostrava..
Ska se om jag hittar några snipers med tyngd och rappa rör som kan vara det vi söker till hösten..
Vi behöver ha två stenhårda transatlantiska poängmaskiner i höst. Jag har saknat det ett par år nu.

jå1: Daniel Olsson skulle ju vara med i det där men det vet jag inte alls vad det blev av. Jag var helt övertygad om att Nubben bara skulle överlämna inloggning till datorn och ett telefonnummer till Gunnar Svensson och sen skulle Daniel ta över men honom har man inte sett röken av. Det skulle skapas någon sportkommitté med Nubb, Daniel Olsson och Urban Eriksson, den sistnämnde ansvarade för ungdomsverksamheten.

Redigerad kommentar

Edb: Jag håller med också, egentligen. Vi behöver bli större. Problemet är väl att det inte bara är vi som skulle vilja ha ett lag med snittlängd på 190 cm där alla är skridskostarka, kan producera och utgöra ett homogent lagbygge. Har man skridskoåkning, talang OCH storlek så löper man ökad risk att gå väldigt långt i karriären än om man är låt säga 175 cm och har allt utom storleken. Alternativet är ju då att värva spelare enbart för storlek och då är ju frågan hur man ska få allt att gå ihop om tanken ska vara att ställa ett väldigt skridskostarkt lag på isen i september.

jå1: någon form av assistans får han av styrelsen, men om vi tänker långsiktigt kanske vi borde börja lära in någon yngre förmåga. Vi måste börja forma nya timrå ik eller jah så känner jag iaf

Edb: Nubben har väl fått assistans nu? Eller är jag helt efter?

Modano: Istället för ironinn tycker jag faktiskt andersson har rätt,vi har haft problem med tyngden i spelet vilket kostat massa poäng. Sedan tycker jag väl någonstans att nubben inte kan vara den enda sportchef som fungerar för timrå ik.

Modano: Vad har vi nu? 2 spelare med kontrakt inför nästa säsong? Är det inte lite väl tidigt att gå bananas?

Andersson: Ja helt obegripligt hur man tänker ALLA ser att laget är åt helvete för lätt små spelare utom våran dåre till sportchef som misslyckas med det allt de senaste 7-8 åren.Tror fan det att Frölunda är nöjda att de fick bort han annnars har de vart ett allsvenskt lag nu. Det är för jävligt att inte klubben agerar utan låter idiotin fortsätta rulla på med sin små veka värvningar som gör att man tappar sponsorer intresse mm.

Röggle leder mot Gurkorna,,,

« · 1673417 · »