Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
EArk: Ska man fatta det som att man betalat februariskatterna men inte januari?
De får dra igång årskortförsäljningen inför nästa år snart då.
Gör länken klickbar.
Andersson: Jag tror inte att det skulle behöva bli så dyrt. Ilahti var inte het på marknaden inför den här säsongen, och hans aktier har knappast stärkts med tanke på att han knappt har spelat på ett år. Jocke Lundström blir såklart dyrare, men samtidigt så är han inte ung längre (med hockeymått mätt) och jag tror inte att något lag i SHL är villiga att satsa på honom som förstemålvakt. Snarare vill de nog se honom som båsöppnare till en billig penning.
För den sakens skull så tror jag inte att Timrå får honom gratis, men vad kostade egentligen Norja under den gångna säsongen?
stabil och bra back om knte VIK väler att förlänga med honom
jonas Emmerdahl
http://www.eliteprosp...ayer=14413
sedan skulle denna kille vara utmärkt för hockeygymnasiumet 7 poäng på 11 matcher i högstligan i Slovenien som 15 åring
www.eliteprospects.com/player.php?player=265944
Redigerad kommentar
dr-nix: Jag skulle kunna sätta en slant på att Jocke Lundström kan bli aktuell som målvakt nästa säsong.
Angående norsken så är åtminstone jag positiv. Trots att han är ung så har han många seniorsäsonger bakom sig och har visat att han håller i Allsvenskan. Tittar man på backvärvningarna inför den gångna säsongen så kan man bara konstatera att det handlade om spelare som var oprövade på seniornivå, och utfallet blev inte bra.
SMÅLAND: Vilken jävla "otur" att VIK förlorade. Lider verkligen med dom
...NOT!!!
söder över: Har velat ang. Boyce större delen av säsongen. Men ja kanske är det bäst att han får pröva på en ny miljö. Kan tänka mig att behålla honom i en defensiv forwards-roll om han är billig i drift men som sagt man lär nog släppa honom.
Så länge Nubben behåller de spelare som gjort bra ifrån sig (t.ex. Jens Westin och Didrik Strömberg).
Ang. målvaktssidan skulle jag enbart behålla Norja om Tarvainen slår på den stora trumman för hans skull. Men med det sagt vet jag inte hur dyr han är i drift relativt till andra målvakter som är aktuella. Kanske är han det bästa alternativet som Timrå har råd men men jag tvivlar om jag ska vara ärlig. Det måste kunna gå att få tag på ett bättre alternativ känner jag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Edb: Jag håller med också, egentligen. Vi behöver bli större. Problemet är väl att det inte bara är vi som skulle vilja ha ett lag med snittlängd på 190 cm där alla är skridskostarka, kan producera och utgöra ett homogent lagbygge. Har man skridskoåkning, talang OCH storlek så löper man ökad risk att gå väldigt långt i karriären än om man är låt säga 175 cm och har allt utom storleken. Alternativet är ju då att värva spelare enbart för storlek och då är ju frågan hur man ska få allt att gå ihop om tanken ska vara att ställa ett väldigt skridskostarkt lag på isen i september.