1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610562 inlägg · 6214 ämnen
« · 1674181 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season 15/16
Jockz: Att han är Knivstakille gör ju inte saken sämre!

Jockz: Jag tyckte faktiskt det var riktigt tråkigt att man inte förlängde med honom när det begav sig.
Har för mig att han ville stanna med.

Denna spelare kanske skulle passa in i Timrås lagbygge? Utgående kontrakt och är på gränsen till SHL, vore nog nyttigt att hoppa ner en serie och få mer istid(10:03 nuvarande snitt). ;)

El Maco:

Man räknar inte med någon större publikanstormning till multiarenan. Läste att den endast kommer att inhysa 1 500 sittande och 1 000 stående åskådare vid hockeyevenemang. Samma maxkapacitet som Bobbers har med andra ord. Men den blir säkert fin. Ny och fräsch.

Redigerad kommentar

Knylan: Det ska byggas multiarena i Haparanda såg jag så jag antar att Asplöven får ett nytt hem.

Asplöven paxade Robin Lindqvist innan oss, lite osis kan tyckas. Men han verkar angelägen om att få bo kvar där uppe, åtminstone för nu.

Frella: Lauritzen är en perfekt värvning för Bobcats.

Edb: ja , han har ju vräkt in poäng i Norge iår.

EArk: Tar nog hellre söråkers gretzky

Frella: äh han är ju bara drygt 30, så åldersmässigt håller han nog någon säsongs till men jag blev bara orolig av skadebenägenheten. Men en hel Lauritzen skulle ju vara perfekt

Redigerad kommentar

Frella: "Skadebenägen och gammal" - är det vad du förespråkar som ny rekryteringsprofil? ;)

Lauritzen lämnar DIF. Skadebenägen och "gammal". Läge att komma hem?

flyttat inlägg

Nästa säsongs lag har redan fått sitt första nyförvärv. En norsk landslagsmeriterad spelare Nicolai Bryhnisveen har skrivit på.
Vad tror vi i övrigt? Vilka spelare får vi behålla? Vilka drar? Har vi flis så att vi kan nosa i toppen av serien?

Är mer intresserad av vart detta tar vägen än folk som sippar whisky en lördag kväll elller dricker öl på lokal.

Puss alles.

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND:

Ja, det blir la skitväder även här. Inte ovanligt när det vankas solförmörkelse. Usch, vad deprimerande när vi har haft ett så fint vårväder en tid nu.

Leksand - Malmö visas på 10:an på lördag förresten!

Sedan får man söka sig till plåtlådan i Kirseberg dagen efter...

DJ Hemp: Jag tänkte ju se solförmörkelsen imorgon..
Sker ju vart 24 år..sitta ute i trädgården och käka frulle och se den försvinna..
Men då kommer skitvädret norrifrån och förstör allt :-(

DJ Hemp: Det verkar vara fullt i Norrköping med?

SMÅLAND:

Jaji, Ullmark är tät. Jävligt tät.

Bättre det än att gå över ån efter vatten i alla fall... : )

DJ Hemp:

Fullsatt i både Örebro och Jönköping i kväll och utjämnat i båda matchserierna.

DJ Hemp: Ja det har ju varit målvakternas kamp i båda matcherna och det osäkra kortet har förlorat.

Jag hämtade lite vatten i sjön härnere. .det är precis vad jag känner nu..

Sv: U18
5-0 och glädjen är stor :-)

SMÅLAND:

Ja, redan i och med Brages skada rök nog SHL-chansen för Hästen den här gången.

Vi har lite kalk i vattnet härnere, men det är bara att hålla till godo med vad kranarna har att erbjuda...

DJ Hemp:
Ja de hade ju otur att HA bäste målis Axel Brage blev skadad för han som står nu har ju inte inte rosat marknaden..
De får snart släppa in någon som kan slasha av ledbandet på Ullen om det ska bli mål..

Ja kranvatten blir bra..

SMÅLAND:

Första målet var snöpligt och det andra helt onödigt. Sedan har Hästen tappat i intensitet. MoDo lär nog kunna spela av det här nu. Noll baljor på fem perioder för VH.

Man får nöja sig med vanligt kranvatten...

DJ Hemp:
Inte konstigt att de sadlar av när de inte får in pucken.
Modoliderna ( Som gud alltid sa förr på den gamla goda tiden )
får ju de lätta målen hela tiden :-(
Inte en ända mineralvatten har jag öppnat än..

söder över:

Trist för matchen och matchserien, tycker jag. Hästen har tröttnat betänkligt. De får sadla om inför tredje och ta tag ordentligt i tyglarna. Det här håller inte!

Rip Kirby: och mer lär komma... Dahlén Siren Petterson kedjan lär knappast lämna isen utan poäng ikväll va?

DJ Hemp: hoppas det!

4-0 Kaijser igen

0-2 i Norrköping. Svagt målvaktsingripande. Kört?

3-0 Kaijser

Första perioden vinner Hästen på poäng. De måste ju naturligtvis satsa framåt också... Och så blev det 0-1. Snöpligt!

Filip Fällman, 2-0.

Häst har öppnat rätt piggt. Fattas bara annat...

hamarka: 1-0 Timrå. Axel Sundberg.

SMÅLAND:

Det var bra att du tipsade om Häst - MoDo tidigare. Annars vet i fan om jag hade känt till sändningen. Mineralvatten här med. Svaga mineraler.

Dahlén Sirén Pettersson i förstakedjan

m.stats.swehockey.se/Game/LineUps/251582

Redigerad kommentar

Nu har man fyllt upp hela kylen med mineralvatten inför kvällens hockeyfighter. .
Främst följer man Hästarna mot Skabbrävarna på TV10..
Resten får man titta på text-teven el ha Radiosporten i ena örat och höra måljinglet!
Dagens samtalsämne är ju Stickans miljonhandel utav Arenan.
Ska bli spännande att följa..
Har varit hos skräddaren idag och lämnat in min nya Armani kostym som jag ska ha på mig när jag åker till Prag och Ostrava framöver. Ska ju sy på Timråemblemet på jackan så de ser vilken klubb jag tillhör när jag scouter och minglar omkring där. Nästa vecka börjar ju Dam-VM i Malmö. Vet inte om jag ska dit än. Det blir ju ingen scouting iallafall, men man kan ju göra annat där..har ju Moldavien som väntar på torsdag..undrar hur det är där? Har aldrig varit där.
Den där j-a skattesmällen var ju inte bra..undrar vilket bankgironr pengarna ska in?

Jag blev så besviken på matchutgången i går att jag inte orkade skriva mer. Det var en slags Timrå-känsla över det hela. Publiken lyfter fram laget som länge svarar för en närmast perfekt insats. Tills det börjar vända. Har haft liknande känslor när Timrå spelat slutspel. T ex i första semin mot FBK 2004, då vi ledde med 1-0 tills sex sekunder återstod. Eller i den berömda skenan-matchen i kvarten mot HV 2009 (det var ju en skridsko som ställde till det i går också). Man skulle ha satsat på Panterns match i stället, men dit ska man ju på söndag är det tänkt. Match mot IFSH. Spännande!

Knylan: Väldigt intressant! Ska bli spännande att följa.

Knylan: Aj aj aj nu ökade inte direkt mina förhoppningar inför kvällen.

Tror inte att någon av 97'orna som spelade igår kommer medverka heller. Rätt iofs då j20 prioriteras högre. Men tufft för kvällens utgång

Får hoppas på att hålla ner siffrorna då och nya tag i helgen

hubbenorlen: strongt av dig att missa lillebror Petterssons poängskördande. Det är bra uppmärksammat från Hamrin och även tätt luftat här inne... Ett riktigt löfte på väg framåt... Han är bara 16 år så han är väl just inkommen i den där delen av juniorsessionen där ödmjukhet är som viktigast...

Han kanske kan få göra några byten iaf...

Det känns dock som om det är en 6-9 killar som har god potential att bli A-lags killar inom något år som cirka...

hubbenorlen: Om någon missat det så är det alltså Emils fyra år yngre bror. Han kommer nog vara med redan nästa år, åtminstone kommer man nog skriva kontrakt med honom. Det sjuka med pojken är att han än så länge är väldigt spensligt byggd men är så pass smart att det inte märks, trots att han som igår mötte stora spelare med mycket seniorrutin. Han har den där förmågan att se ytorna innan de uppstått. Små chipp till höger och vänster, kan spela stillastående. Det känns som att han har en så pass stor talang och är så pass smart att han kan anpassa sig till nästan vilken nivå som helst. I och med gårdagens 1+1 så står han alltså på 5+10 på sju J20-matcher. 

Ikväll möter J18 Färjestad hemma som sagt. Förra gången de mötte just FBK hemma så vann de med 10-3 och Pettersson gjorde 5+2. 

El Maco: Tack!

hubbenorlen: Jadu Hubbe, ganska kraftig svettning i Sportklubbens nervösa skjortor just nu. Major ångest. Och vi som kan glassa runt och njuta av hockeyn som pågår i slutspel och kval.

Knylan: Elias Pettersson har jag missat helt. Sjukt imponerande stats. När är han mogen för A-laget?

timrasuppi08: Stig Svedberg säger sig ha höjt sitt bud från 29 till 40+ miljoner för arenan men att det är en komplicerad transaktion eftersom det är både kommun och förening på andra sidan.

Kommer man i närheten av 45 är väl banken helt nöjd. Kommer man över så blir det ju cash på kontot för Timrå IK också. Vi får se

Vad står det i denna samt den om nya skatteskulden? Har provat LIKA st på FB, men det funkar dock inte att se som någon tipsade om nedan.

Pucken: Kan redan höra från ståplats:
STIG STIIIIIIG STIIIIIIIIIIG 

Pucken: sitter på tåget upp till Sundsvall nu...

Jag hade tänkt att bjuda Svedberg på ligg...

Låter bra det där! Fram med stålarna nu bara! :D

« · 1674181 · »