1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598910 inlägg · 6213 ämnen

J18

Sv: J18

kulltorp: Är det vår gamle Peter Nylander som tränar dem?

Hur många TIKare kom till matchen förresten?

AIK:arna kommenterar förlusten

Hälge: OK, trender är till för att brytas. Och nu har ju J18 fått upp farten rejält, är inte samma lag som i mitten/början av säsongen.  Darra Brunass, darra

157620: Två segrar för BIF.

157620: Dessutm uppe i 13 raka segrar tror jag. Man blir mållös av beundran :))

jå1: Blir tydligen Brunass i semi. Nån som vet statsen från vinterns inbördes?

DJ Hemp: Jodå, jag kan ordningen jag med. Men som Timråit vet man mycket väl vad som kan hända i en semi..

Ok. ja men det här var 79kr väl investerade för att se grabbarna live :-)

kulltorp: 1:a rankad vinnare från Kvartsfinaler - 4:e rankad vinnare från Kvartsfinaler
Semifinal 1 Stora Hallen

2015-04-03 17:30
2:a rankad vinnare från Kvartsfinaler - 3:e rankad vinnare från Kvartsfinaler
Semifinal 2

Så spelas semi. Antar vi är 4 rankade

DJ Hemp: Seger!!!! Fy fan va starkt gjort.

kulltorp: 5-1

semi är klar. Starkt av grabbarna!!

Ett Timrålag där man inte måste sitta med hjärtat i halsgropen sista 2 minuterna. Det var inte igår.

jå1:

Ja, först kvart, sedan semi, och sedan...

DJ Hemp: Kvartsfinal just nu väl?

Så det vankas SM-final för adepterna nu?

157620: jaaaaaa 4-1

kulltorp: Enligt swehockey ledde vi med 3-0?

kulltorp: 3-1 nu. Skönt där :)

Glen Morangie: när streamen startade strulade det lite. Blev tvungen att stänga ner fliken och öppna den igen. Var även tvungen att godkänna att pluginen fick starta (det var ett tag sedan jag kollade på en match via livearena)

1-2 nu, mycket slarviga utvisningar. 1-2 kom i 3 mot 5 där en timråspelare tappat klubban. nu 5-3 igen för aik

dr-nix:Funkade det på engång eller var det några problem från början?

Ajdå, inget kul. Själv följer jag swehockey, funkar alltid! :-)

Redigerad kommentar

Glen Morangie: funkar här.

Rip Kirby: Ser du på live Arena? Vi får inte någon bild. Har betalat o är inloggad men sändningen uteblir.

Rip Kirby: 1:01 mellan målen. Kom igen Timrå

Klapp klapp 1-0 tik

2-0 Elias Pettersson!

Hahl Bundy: 1-0 Marcus Siren!

Rip Kirby: Kanon! Tack!

Hahl Bundy: Här:

Nån som vet ifall man kan se matchen på webben nånstans? Vore kul att se när laget tar sig till semi.

Diddeli: Jag och TGO samt ev ytterligare en.

El Maco: Buss 509 från solna station mot Danderyds sjukhus, tar cirka 5 min. Jag ska försöka ta mig dit, är det några fler som sluter upp?

sargad: förr kallades hallen ifråga Ritorp. AIK:s bas för ungdomshockeyn. Tar man pendeln så är det nog mittemellan Solna och Ulriksdals station men det går säkert bussar i närheten.

sargad:

Långt ifrån slottet. På andra sidan av den gigantiska bangården från Friends Arena räknat. Dåligt läge för pendeltågsresenärer.

157620: Visste inte att det fanns ishall i Ulriksdal, är det nära slottet? Var/när spelas eventuell 3:e match.

157620: Det låter som en billig variant utav juniorhockeyns spring classic! det är juh hur jävla skönt som helst! Ulriksdals IP, hall 1... episkt... klassiskt!

Hallen där Timrå drog undan mattan för AIK... 

157620: Har man tur så finns det även läktare, långt ifrån säkert det. Nä men det ska bli kul, jag hoppas på att vi blir ett gäng TIK08:or, kul med lite gräsrotshockey. Allt kan inte vara Arena Polarica här i världen.

Knylan: Ulriksdals IP, Hall 1...ja det lät ju glamoröst och sexigt....

Knylan: Siffran borde vara korrekt då man blev "streckad" när man betalade.

Ska vi fortsätta vältra oss i den ENORMA optimism som vi med alla till buds stående medel försöker hälla i oss så var kvällens publiksiffra den högsta i J18 på hela säsongen i HELA SVERIGE. Den näst högsta om man även räknar in J20-slutspelet där bara Färjestads första kvartsfinal igår mot DIF (1179 pers) lockade fler.

Man ska inte lita på publiksiffrorna på juniormatcherna överlag men i och med att det var ett inträde på 50:- ikväll så får man förmoda att angivelsen är hyfsat korrekt i alla fall. 758 pers x 50:- inbringade 37900:- till klubben. Antar att några tussar försvinner iväg till lite kioskpersonal och sånt men det kan ju vara så att klubben/ungdomssektionen cashade in kanske 25 000:- på detta, det vore roligt.

För oss boende i Stockholm så finns det alltså möjlighet att se detta lag live på lördag och eventuellt då söndag. Lördagsmatchen börjar 15.00, spelplats Ulriksdals IP, Hall 1.

Grymt najs med lite hockeyframgångar! Det var fanimej inte igår! Fet respect, och jävligt kul att det kommer kvalle underifrån.
Mysribba!

157620: vi får inte glömma victor öjdal som tog tre straffar, Många pratar om forsberg i lillehammer men det var salo som gav oss guldet :-) >Kul med framgång för j18

Redigerad kommentar

Jockz: Det blir perfekt att gå upp i SHL om 3-4 år när dessa guldklimpar är 1-2 årsseniorer.

Knylan: Vilken lyx att man framför sig har att se dessa talanger blomma ut i Timrå IK! :)

Knylan: Hirschovitsklass på den du.

Knylan: Snacka om grundlurad keeper. +++++

Det verkar inte gå att klistra in Vine-länkar här så vi får köra på Twitter istället där klippet ligger inbäddat. Oavsett vad, här är Elias Petterssons avgörande straff.

T T: Nog fan ska det gå att vinna en av två bortamatcher? Bra gjort J18 :-)

Det kanske äntligen kan skapas lite VINNARKULTUR i klubben.

« · 1676277 · »