1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609261 inlägg · 6214 ämnen
« · 1699365 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
sargad: En stor personlig favorit är med däruppe, Sebastian Dyk. En kille som jag tryckte mycket på i våras som potentiell värvning. Annars verkar man ha hittat en bra transatlantback och sen då Simon Olsson som lär ligga högt upp i totala poängligan när det ska summeras.

J F K: Vad jag har kunnat läsa mig till och hört tidigare så var det väl på förhand bestämt att Karlkvist skulle spela med Mora denna sässe oavsett? Skulle väl vara om 5-6 spelare trillade av pinn då..

Det är ju liksom inte bara, "Det är våran - ta hit!", utan det finns ju ett gällande avtal.

Redigerad kommentar

Monno: Jag känner mig helt säker på att man skulle tagit hit honom ändå. Jag vet att planen var Mora, men jag kan inte tänka mig att man inte har möjligheten att ta hit honon om han överraskar ordentligt. Det är modos spelare trots allt och liknande har hänt många gånger med andra inblandade lag.

Sputnik:Reidborn tar vi alla dar i veckan

J F K: Nä där tror jag du har fel. Det var nog rätt på det klara med att det var Mora som gällde. Att Karlkvist skulle ligga i toppen av poängligan är ju inget jätte oväntat direkt.

J F K: Om ni inte är nöjda med målvakterna ni har, så tar vi gärna Reiderborn på ett lån över säsongen, inte mig emot. ;)

Modo-lånen presenterar sig själva. :-)

JobbaPuck: Apropå lån så börjar Asplöven bra i vanlig ordning. Någon som vet om det är en massa inlånade Luläspelare som gör poängen (i så fall också i vanlig ordning ;-)

EArk: Vi får som sagt se.

Annars är det såna här typ av lån jag helst skulle vilja se:

JobbaPuck: Så länge Johnsson är skadad så känns det som en bra förstärkning, Ottosson kan nog vara ganska lik Johnsson då han verkar vara en offensiv spelartyp som förhoppningsvis har bra fart under rören? 

Jag känner mig klart nöjdare med denna inlåningen än Öbergs, då han i ärlighetens namn inte bidrog med mer än just rutin kanske.

JobbaPuck: Jag tror att vi blir ett mittenlag om vårt försvarsspel någonsin fungerar, vilket är ett stort om... Forwards har vi dock väldigt välbeställt med. Jag skulle nog säga att vi har bättre forwardssida än Fbk, även om de sopar banan med oss på backar och målvakt. Ottosson såg riktigt bra ut när han kom in mot Karlskrona. Han gjorde väldigt bra med poäng i J-20 ifjol.

J F K: Kliv ur bubblan. Ni kommer att tillhöra nedre halvan/botten. Allt annat vore en överraskning. Det borde du nog inse, och allra helst med tanke på de brister du själv tar upp.

Att de spelar i fjärde i ett lag där, som du påtalar, forwardssidan är stark är föga märkligt. Tycker dock det är slöseri att spela en sån puckskicklig center som EP i en sån position, men dyra importer går givetvis före. Ludde är en brunkare som kommer/ska att hålla till i 3:e/4:e.

Klar förstärkning säger du, breddning säger jag. Men, men, vi får väl se. Ingen skulle bli gladare än jag om han kunde bidra med poäng. Facit får vi efter helgen...

Monno: så var det, men hade han visat sig riktigt bra på försäsongen hade man nog behållit honom. Nu är dock försäsong inte samma sak...

Tack Modo!

J F K: Nåja, Karlkvist har du/vi ju ingen aning om han konkurrerade ut. Känns osm att böja på sanningen. Det var ju faktiskt helt på det klara att han skulle spela i Mora i år redan när han skrev kontraktet.

J F K: Ottosson konkurrerade ut Sandin och Karlkvist som vi lånat ut till Mora, men ni har väl tolv forwards som är bättre än de kanske?

Redigerad kommentar

JobbaPuck: Vi är inte ett bottenlag ännu och tittar man på forwardsbesättningen så är vi definitivt inte bland bottenlagen. Det är i sådana fall målvakt och backar vi saknar, men när två av era bästa forwards förra säsongen spelare i princip spelar i fjärdekedjan så inser du nog att Ottosson är en klar förstärkning.

Amitiel: Har man egna framgångsrika juniorer så ställer man sig något frågande. Det är ju inte så att vi får in rutin a la Öberg.

Djuse har visat tidigare att han håller bra nivå, även om jag tycker backsidan är nog så bred hos oss.

Är även av åsikten att en bänkspelare i ett bottenlag i SHL är relativt meningslös att låna över kort tid. Runesson ifjol är ett praktexempel. Kom aldrig in i spelet och var direkt dålig här.

Redigerad kommentar

JobbaPuck:
Som försäsongen sett ut så ska ni nog vara gladare för Ottosson än Djuse.

dr dängroth: Djuse är väl ok, men Ottosson vettefan. Vi har juniorer vi också. Sen det här med två matcher och sen in med två nya. Jag är skeptisk.

jå1: Ok, då finns nog en tanke att matcha dom när vi har uppehåll. Visar Djuse framfötterna kanske han får en chans på fredag.

Kan dock hålla med tidigare inlägg om att detta med att låna över 2 matcher måste vara förjäkla hattigt och jobbigt för alla spelare. Hinner man ens lära sig vad medspelarna heter?

Monno: Tis och tors tror jag.

dr dängroth: Kan någon förklara det här med uppläggen bakom att låna spelare mellan klubbarna? Varför exempelvis bara typ två matcher? Hur är igentligen det strategiska tänket bakom dessa lån och tidsaspekten mm.?
Hur tänker man i stort? Finns det någon grundläggande filosofi? Regelverk?

dr dängroth: Otto kan nog vara riktigt nyttig på AS nivå. Även Djuse men där är det lite konstigt att han inte duger till att peta någon i vår trupp. Eller hinner vi få tillbaka dom innan fredag? När spelar ni era 2 nästa matcher?

El Maco: äääääntligen lite mer fart här också.

Dagens nyhet är dock http://timraik.se/nyh...fran-modo/

Djuse och Ottosson lånas in från MoDo

Redigerad kommentar

Roligt att det blivit lite fart på Timrås Hockeysnack igen för övrigt...

Guinness86: Tydligen tuggat på tandskyddet bland annat.

HAHAHAH vem var de som sågade mig när jag sa att vi borde ha värvat en sån som simon olsson inför säsongen?
Anledningen: vi behövde en som kommer bidra framåt med massa mål och assist.
Svar (något likande): HAHAH simon olsson? Han kan ju inte göra mål, simon gör bara assist och vem ska då göra målen?

Resultat: HAN LIGGER 2A I SKYTTELIGAN. Dock bara efter 2 matcher men ändå... okunniga vissa är.

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Smokey: Du uttrycker dig på ett sådant sätt att jag får upp en bild av hur RÖDE Orm intar Östra Aros :-)
Får vi be om en modern röd invasion.
/Elake Måns

Guinness86: Kökskniv, kofot, knogjärn finns många alternativ. :p

Kongo: Sådär nu är mailet skickat. :)

DJ Hemp: sitter och kollar IFK - GIF, rene rama förnedringen...hur länge ska sopan Rajalakso få chansen egentligen...? suck

Guinness86:

Troligen felaktig utrustning  .   Oknäppt hjälm eller liknande

Redigerad kommentar

3 utvisningar för Dangerous equipment 10 min i SSK match under 3 olika tillfällen, vad är detta för utvisning??

m.stats.swehockey.se/Game/Events/252685

Kongo: ok vad skönt man vill ju inte ha något otalt med legenden Kongo liksom. :p nej men skämt åsido så skall jag maila Nubben och sen får vi se vart det bär. :)

Sputnik: Mkt bra! Hör av dig och skaffa den koll du kan. Kan vara en kul - och för TIK nyttig - grej att ha koll där om du följer Västervik.

Sputnik: Nu fick jag inte fram vad jag menade. Har du koll på spelare i Västervik som du tror skulle passa i TIK tycker jag att du ska mejla Nubben. Kanske är det intressant, kanske kollar klubben närmare på någon spelare och kan aproacha tidigt med de fördelar det innebär. Hör du av dig och det visar sig att du har koll (oavsett om klubben agerar eller ej) bygger du ett förtroende och kan kanske tipsa om någon framöver istället.

Mitt "angrepp" gick ut på att du enbart eldade för kråkorna här, och inte kontaktade klubben.

Laken: Skall absolut maila Nubben om dessa spelare. Tyvärr har jag inte mer uppgifter om dom än det att jag sett dom spela. Vet inget om deras träningsvillighet m.m. men jag gör allt för att kunna hjälpa till med det lilla jag kan.

Kongo: Den meningen jag skrev om karlkvist blev nog allt lite fel feltolkad tyvärr. Missade lägga till en smiley för att förstärka lite att det faktisk var med stor gnutta ironi jag skrev det. Sen när det gäller Karlkvist så hade jag faktiskt inte sett på västervik under hela säsongen utan bara när dom spelade playoff. Såg han dessutom bara 2 matcger och jag förtydligade då också att han såg väldigt intressant ut men att jag inte hade mer underlag än det. Sen blev jag kanske lite väl exalterad när jag skrev om de andra spelarna i vik nu. Men min mening har aldrig varit att vara översittare och verka dryg. Nubben gör ett grymt bra jobb med rekrytering och scouting och jag kommer aldrig bli mer än en hobbyscout.

Sputnik: Var det inte du som snackade om Karlqvist för runt 1,5 år sedan? Om du följer Västervik och har bra koll på dom här spelarna bör du mejla Nubben istället för att slå dig för bröstet för scoutningen av Karlqvist som inte gav klubben något.

Sputnik: Maila Nubben och tipsa om dessa två.

Kongo: Sorry jag är nog lite lost här, men hur menar du med att bidra? Och vart skall de framföras? Menar du om spelarna jag visat?

Sputnik: Vill du bidra med något till klubben så vet du vart uppgifterna ska framföras.

En annan semestrar utomlands i 35-gradig värme och stekande sol. Så nu är man knallröd både på utsidan och insidan!

Smokey: Att blanda rött och vitt är en underbar kombo. Dock hänger huvvet dagen efter. Härligt att ni åker till Uppsala redan nu. Man vill ju inte missa matchen när biljetttrycket lär bli hårt. Själv liftar jag ner till Tingsryd i helgen och tar med mig kåtan. De har fotbollsplaner runt rinken och reser jag upp den.En vill ju vara nära när de slår upp portarna och välkomna laget när de kommer med bussen. Bengaler och gastuta och megafon och ett och annat knallskott med. Det ska höras när hjältarna ifrån Medelpad kommer på besök. Jag ska höra med dom om jag kan få åka med bussen hem efter matchen? Vi kan ju stanna vi donken i Växjö på vägen hem. Jag kan stå för underhållningen via micken o sjunga fan.....
Kan de inte bli helg nu.
Jag klarar inte detta mer...

SMÅLAND: Rött och vitt är prylen! En annan har firat de senaste lavinerna av TIK-pinnar så att begreppet ögonvitor numera är synonymt med ögonrödor! Glädje är att skriksjunga Imperiets klassiker:
- Ett hjärta är alltid rött! Samtidigt som man dansar iklädd 2001-års hemmaställ runt en snart tom KARTONG med urkramade explorerflaskor!
Nu är vi på väg mot skenheliga Uppsala för att sätta oss först i kön när biljettförsäljningen öppnar inför tisdagens match!
Yea!

Sputnik: Jag vet att vi pratar mycket om rutin och storlek som behövs, men själv tycker jag nog att det som behövs mest är en riktig matchvinnarmålvakt. Har man en riktigt stabil målvakt blir backarna också tryggare. Som det är nu så känns det ärligt talat inte helt säkert varje gång det kommer ett skott mot mål. Jag var nästan säker på att de skulle komma en kvitering i 6 mot 5 senast mot Karskoga, men då lyckades Mattsson med en grym räddning.men han måste göra fler av den kalibern för att jag skall känna mig trygg. Nu känns det liksom som att backarna inte har tryggheten till att släppa skott mot målvakten, men ingen blir gladare än jag om Mattdson hädanefter viasar sig vara ett monster i mål.

jå1: Jo det gör ju i och för sig. Sen kanske han inte varit så framstånde på de 2 matcher han varit här. Då tycker jag väl kanske att Carlsson visat framfötterna lite mer. Sen visst så bidrar väl Öberg med Mycket annat. Tycker faktiskt Hallin har visat bra karaktär så här inledningsvis. Tycker att han går i bräschen för de unga spelarna. Molinder han växt ut till en stabil defensiv spelare med tycker jag.

Sputnik: Fast Öberg personifierar väl rutin?

« · 1699365 · »