1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581112 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

1699230 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Smokey: Du uttrycker dig på ett sådant sätt att jag får upp en bild av hur RÖDE Orm intar Östra Aros :-)
Får vi be om en modern röd invasion.
/Elake Måns
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Kongo: Sådär nu är mailet skickat. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
DJ Hemp: sitter och kollar IFK - GIF, rene rama förnedringen...hur länge ska sopan Rajalakso få chansen egentligen...? suck
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Kongo: ok vad skönt man vill ju inte ha något otalt med legenden Kongo liksom. :p nej men skämt åsido så skall jag maila Nubben och sen får vi se vart det bär. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Mkt bra! Hör av dig och skaffa den koll du kan. Kan vara en kul - och för TIK nyttig - grej att ha koll där om du följer Västervik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Nu fick jag inte fram vad jag menade. Har du koll på spelare i Västervik som du tror skulle passa i TIK tycker jag att du ska mejla Nubben. Kanske är det intressant, kanske kollar klubben närmare på någon spelare och kan aproacha tidigt med de fördelar det innebär. Hör du av dig och det visar sig att du har koll (oavsett om klubben agerar eller ej) bygger du ett förtroende och kan kanske tipsa om någon framöver istället.

Mitt "angrepp" gick ut på att du enbart eldade för kråkorna här, och inte kontaktade klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Laken: Skall absolut maila Nubben om dessa spelare. Tyvärr har jag inte mer uppgifter om dom än det att jag sett dom spela. Vet inget om deras träningsvillighet m.m. men jag gör allt för att kunna hjälpa till med det lilla jag kan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Kongo: Den meningen jag skrev om karlkvist blev nog allt lite fel feltolkad tyvärr. Missade lägga till en smiley för att förstärka lite att det faktisk var med stor gnutta ironi jag skrev det. Sen när det gäller Karlkvist så hade jag faktiskt inte sett på västervik under hela säsongen utan bara när dom spelade playoff. Såg han dessutom bara 2 matcger och jag förtydligade då också att han såg väldigt intressant ut men att jag inte hade mer underlag än det. Sen blev jag kanske lite väl exalterad när jag skrev om de andra spelarna i vik nu. Men min mening har aldrig varit att vara översittare och verka dryg. Nubben gör ett grymt bra jobb med rekrytering och scouting och jag kommer aldrig bli mer än en hobbyscout.
Kommentera


Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Var det inte du som snackade om Karlqvist för runt 1,5 år sedan? Om du följer Västervik och har bra koll på dom här spelarna bör du mejla Nubben istället för att slå dig för bröstet för scoutningen av Karlqvist som inte gav klubben något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Maila Nubben och tipsa om dessa två.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Kongo: Sorry jag är nog lite lost här, men hur menar du med att bidra? Och vart skall de framföras? Menar du om spelarna jag visat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Vill du bidra med något till klubben så vet du vart uppgifterna ska framföras.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
En annan semestrar utomlands i 35-gradig värme och stekande sol. Så nu är man knallröd både på utsidan och insidan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Smokey: Att blanda rött och vitt är en underbar kombo. Dock hänger huvvet dagen efter. Härligt att ni åker till Uppsala redan nu. Man vill ju inte missa matchen när biljetttrycket lär bli hårt. Själv liftar jag ner till Tingsryd i helgen och tar med mig kåtan. De har fotbollsplaner runt rinken och reser jag upp den.En vill ju vara nära när de slår upp portarna och välkomna laget när de kommer med bussen. Bengaler och gastuta och megafon och ett och annat knallskott med. Det ska höras när hjältarna ifrån Medelpad kommer på besök. Jag ska höra med dom om jag kan få åka med bussen hem efter matchen? Vi kan ju stanna vi donken i Växjö på vägen hem. Jag kan stå för underhållningen via micken o sjunga fan.....
Kan de inte bli helg nu.
Jag klarar inte detta mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
SMÅLAND: Rött och vitt är prylen! En annan har firat de senaste lavinerna av TIK-pinnar så att begreppet ögonvitor numera är synonymt med ögonrödor! Glädje är att skriksjunga Imperiets klassiker:
- Ett hjärta är alltid rött! Samtidigt som man dansar iklädd 2001-års hemmaställ runt en snart tom KARTONG med urkramade explorerflaskor!
Nu är vi på väg mot skenheliga Uppsala för att sätta oss först i kön när biljettförsäljningen öppnar inför tisdagens match!
Yea!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Jag vet att vi pratar mycket om rutin och storlek som behövs, men själv tycker jag nog att det som behövs mest är en riktig matchvinnarmålvakt. Har man en riktigt stabil målvakt blir backarna också tryggare. Som det är nu så känns det ärligt talat inte helt säkert varje gång det kommer ett skott mot mål. Jag var nästan säker på att de skulle komma en kvitering i 6 mot 5 senast mot Karskoga, men då lyckades Mattsson med en grym räddning.men han måste göra fler av den kalibern för att jag skall känna mig trygg. Nu känns det liksom som att backarna inte har tryggheten till att släppa skott mot målvakten, men ingen blir gladare än jag om Mattdson hädanefter viasar sig vara ett monster i mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
jå1: Jo det gör ju i och för sig. Sen kanske han inte varit så framstånde på de 2 matcher han varit här. Då tycker jag väl kanske att Carlsson visat framfötterna lite mer. Sen visst så bidrar väl Öberg med Mycket annat. Tycker faktiskt Hallin har visat bra karaktär så här inledningsvis. Tycker att han går i bräschen för de unga spelarna. Molinder han växt ut till en stabil defensiv spelare med tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Fast Öberg personifierar väl rutin?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
DJ Hemp: Dä gröna är ju för att dä är positivt.
De kunnä ju införa rött mä om dä va olämpligt?
Nu laddar vi om oss till tissda då man ligger som klistrad i sängen mä TIK vs Uppsala!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Abron: Håller absolut med om att nationaliteten inte spelar roll utan kvaliteen. Min fråga var mer om Nubben totalt avfärdar endast tanken på utländskt. Det är väl sagt att det Timrå är ute efter lån. Tror att chansen på att få en spelare med rutin via lån inte är så stor, däremot storlek borde ju gå att få tag på. Som jag nämnde i en annan tråd så finns det 2 spelare i Västervik i div 1 med bra storlek och karaktär som jag skulle kunna tänka mig Speciellt Dan pettersson, men tackar inte nej mot Thelin heller. Kanske inte spelarna med mest rutin men det finns absolut kvaliteer i dom. Dan Pettersson fick ju också känna på kval till allsvenskan förra säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Sputnik:

Håller med att det suger till nästa match, men road trippen till veckan blir tuff.

Utlänska spelar! Jag tycker det finns tecken på att det behövs en eller fler kompletteringar med erfarenhet och tyngd, nationalitet har kanske inne betydelse. Stundom saknas stabilitet i egen zon, vilket i sig inte enbart beror på backbesättningen utan fwd,s bör bli mer delaktiga i spelet i egen zon Å då speciellt uppspelen.

I de stora hela så kan jag tycka att årets upplaga so far, visar upp en högre klass än tidigare. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Kan inte minnas hur längesedan man var så sugen på att det skall bli natch igen. Chans på 3:e raka segern nästa match, jag menar hur ofta har vi haft den möjligheten de senaste säsongerna? Det här laget har gett mersmak. Föresten så har ju nubben en uttalad vision om att köra svenska unga spelare. Innebär det att det aldrig kommer att satsas på utländskt, eller är det bara nu innan ekonomin blir stabil igen? Frölunda kör ju ett framgångsrikt recept med unga spelare men har ju öven kryddat med lite utländsk spets.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
DJ Hemp: Håller med dig. Färgen borde vara från lätt röd till jävligt röööööd. Där har du fan äntligen en poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Fint med 3 p. Tacka fan för det. Men alltjämt jobbigt med all grön färg på forumet här. Kan vi inte bara ta bort det där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
sargad: Är det inte bättre för både färjestads och Johans del att han får komma till timrå och spela matcher? Här skulle han få en stor roll med. På bänken i färjestad kommer han inte utvecklas avsevärt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
JobbaPuck: Mittåt. Ska höra med mina FBK-kontakter om Johan är på G för utlåning -;
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
sargad: 13:e fw. John, brodern, var den som målade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
När Nic Zupanic gjorde 4:an trodde ja de var spiken i båten...
Men när Philppe rädda sista skottet kunne jag andas ut :-)
Vi vann o jag ikväll firar jag fett!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
JobbaPuck: Ja det skulle vara intressant att se vad John westin kan göra i den kedjan. Han är ju en av de mest hårdskjutande forwards vi har. Tror nog att det finns lite potential att kunna hänga ett par baljor i rätt omgivning i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
sargad: var väl hans bror John?
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
JobbaPuck: Sådärja.... Bra boost för ynglingarna. Nu ska bara Papa Pelle hålla dom på jorden. Jobbar vi lika hårt eller nån % hårdare än motståndarna i varje match så blir det bra detta.

Johan Persson målade för Färjesta, blir nog inte aktuellt med utlåning i brådrasket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Sputnik: Det är väl egentligen den första riktigt avgörande räddningen han har gjort. Dock är det ju så att är det 100%-målchans för motsåndarna så är det mål 9/10 och det håller inte i längden.

Tycker det är märkligt att Ohre inte fick chansen att rida på vågen igen. Han var bra senast. Målen han släppte var två styrningar. Inget att snacka om.

Vet inte om det har skrivits tidigare, men Jocke Lundström erbjöds ett kontrakt som han avböjde. Det om nåt visar väl även att ledningen inte har fullt förtroende för målvaktssidan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Boyce och Öhrn är femstjärninga idag. Däremot så är Berglund totalt osynlig igen. Efter en bra försäsong är han nu iskall. Skulle gärna se Jo. Westin få chansen där istället när Johnsson väl är tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
JobbaPuck: Jag är beredd att hålla med om mattsson. Nu gjorde han visserligen en sjuk räddning på matchens sista skott med klubbhandsken. Han är bättre än norja Men har ändå lite liknande spelstil liksom inget "extraordinärt" över honom. Känslan över när han stått är att laget spelat bra men målvakten i andra laget har alltid varit bättre tyvärr. Satt till och med och tänkte under matchen att Gistedt skulle man ha i mål. Det här årets upplaga skulle varit ännu giftigare med en matchvinnande målvakt. Hur kan alla andra lag med liknande budget som oss ha sådana stabila förstakeeprar? Känns som det är en felprioritering när det gäller målvakter de senaste säsongerna. Man borde satsa på en stabil målvakt och bygga lagbygget därifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
En annan har inte riktigt gjort färdigt med sommaren än, men det här var ju trevlig läsning. Hockeysuget börjar vakna. Derby har vi att se fram emot också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Woody: Jag hoppas du har rätt. men han har mycket att bevisa. Som jag och flera andra har varit inne på tidigare så ser han oskolad ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
ja är bara en gluttare här på HS men som utflyttad fan så följer jag snacket här och  blev så glad ikväll att jag måste göra ett inlägg!! Älska Timrå!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Woody:

Efter matchen mot V-ås klankade jag lite på in effektivitet i PP, å så går dom å gör två mål i boxplay Idag???? Så nu får man på moppen alt :-/

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
söder över: Klart att det alltid kan gå åt helvete, men så länge de är tvåa och trea på pucken och har en sådan energi att de gör inte ett, utan TVÅ mål i numerärt underläge, då är det något som är rätt! Och jag tänker inte tänka en sekund på framtida matcher i lkväll utan bara njuuuuta av segerns sötma. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Woody: skoj att se beröm till dessa två! Dom hade det svårt i torsdags så lite revansch var på sin plats här!

Bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Yeah! Ser bättre ut än på LÄNGE detta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
JobbaPuck: Han ger ett väldigt osäkert intryck. Flertal puckar som gått strax utanför som han försökt plockat men missat helt. Näe, tycker målvaktssidan oroar mest. Trevligt med 4 kassar ikväll, fortsätt så!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

JobbaPuck:

Han växer för varje match, var så säker. Får man så mycket hjälp av backar växer man med uppgiften. Kolla in den matchavgörande räddningen med ca 10 sekunder kvar. Sånt sätter sig inför nästa. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Woody: Tredje, som gör match av det, är en tavla. Tycker Mattsson gör ett osäkert intryck och för att vara så stor "försöker" han se så liten ut som möjligt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Woody:

Jaaaaa!!!!! Stora plus på Boyce och Öhrn. Målvakten gör heller inte bort sig. Tycker båda målvakterna sköter sig ganska bra så här långt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Sputnik: Timrå klart bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
kulltorp: Puh! Blev svettigt där på slutet. Men tycker ändå det var timrå som ägde matchen de tillfällen inte domarn ryckte sönder den med sina skitutvisningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19
Hjärtfel IK - åh Gud så underbart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2015-09-19

Laken:

Sådär. Nu kan du ha frid. Jobbar man så här kommer det att räcka långt. Det känns som om de orkar hålla tempot mycket mycket längre i år än tidigare år. 

Kommentera

1699230 · »