1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609219 inlägg · 6214 ämnen
« · 1700500 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Simmalugnt: Anders Lindbäck naturligtvis.
Min personliga favorit av alla dom målvakter som har kommit och gått i klubben genom åren.

Sv: Apropå nånting...
Känns ju fint det här! Nu börjar man kunna se lite struktur på årets säsong i HA. lagen har visat upp sig lite och vi kan konstatera att man inte behöver skämmas för sin kärlek till Timrå IK i år heller!

Överraskningen i år än så länge känns mer som kanske det faktum att lokatterna är lika vassa som Leksand...

Visst kommer det att hända grejer framöver men ändå.

Kan st/mittmedia fortsätta spotta ur sig bra tv inslag där spelare får visa upp sig lite på ett personligare vis och så ihop med konsevent poängtagande på hemma is så kommer medgångsbetalarna ut till Timrå isstadion
I vinter och hjälper oss skapa en trivsam inramning.

Ohre har 3 målvakter framför sig i ligan om minst insläppta mål. Han släpper en del returer men så länge vi kan vara konsekventa på dessa returer i vårat egna "slott" så kommer vi klara oss galant med denna herre i kassen! Det var otippat! Jävligt roligt när unga killar tar stora steg i utvecklingen under en sommar.

Annars känns våran nya norska back fantastiskt intressant! Jag trodde att Didrik skulle vara poängstarkaste back i år med men då får han bannemig hålla sig frisk och hel med tanke på att bryniz behöver 3 matcher för att föra in 5poäng på kontot! Där har man visat fin fingerspetzgefül än så länge! Honom hade vi jobbat tydligt med inför säsongen för att få in och det var ju inte fel! Ändå får man väl säga att han var en doldis ifjol va?

Fernholm! En UNG back som uttalat fokuserar på sitt defensiva arbete! Han känns som en back som kan bli hur bra som helst på den delen av ishockey! Trygg lugn stor och stabil! Bra igen där Nubben mfl!

Vidare anmärkningsvärt är väl att våra spelare gör mål i numerärt underläge. Mot Timrå IK kan man aldrig slappna av!

När det gäller game vinning goal och ASS och mål ligan och dyligt så ser man inga Timrå IK spelare som utmärker sig ännu...

Vilket vittnar om en riktigt skön bredd i truppen!

I utv ligan ser man att våran värsting heter Sam Marklund! Det visar på bra diciplin!

Vilket för in mig på det här med too many player on ice...
Man brukar väl säga att det är en klassisk tränar utv...
Men de här nya strängare tolkningarna som slagit brutalt mot Timrå är det en bra tolkning eller är det tvärt om en dålig sådan? Vad innebär det för spelet?
För min del fattar jag inte vad som var fel med de gamla... Om en inhoppande spelare påverkade spelet innan skenan hos den uthoppande spelaren lämnat isen blåste man.. Nu när man måste lugna ner med burskydd för att kunna lugnt och tydligt redovisa för domarna hur man sköter bytena har man praktiskt taget dragit åt en handbrakare på spelet och det känns ju som aktivt bakåtsträvande av ishockeyn i Sverige.
Vad har jag missat varför är den nya tolkningen viktig för ishockeyn?

Sönnsvall rycker en pinne av Mora. Nu börjar klättringen! 1! ! !!! 1

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2015-09-26
Abron: De kör livetabell och då har Mora passerat oss.

Märklig trend information på Swehockey, TIK har ju klättrat i tabellen men har en nedåt pil.....

Hmmmmm!

JobbaPuck:

NOP

Som jag skrev tidigare......
Men du kan få höra den nästa hemma match, kanske......

nectis: "Olé, Olé, Olé, Olé..." Fast Ohre då.

Laken: Va tror ni om den här då ? Hanson Brothers vore väl nåt !
www.eliteprospects.com/player.php?player=31218

Enough:

Ohre Ohre Ohre Ohre Ole` Ole` Ole`

Skall det vara.....

MrMorris: hur går sången?

Simmalugnt: Enligt mig Kapanen före det Pekka Lindmark

Ohre Ohre Ohre Ohre o.s.v

Publiken brukar alltid vara lite svårflörtade i början av säsongen. Det kommer!

jå1: Är inte den publiken på en annan match just nu...?

Woody: Kanske kommer fler när GIF spelat klart

jå1:
Det är ändå bra mycket mer tryck och go i det här laget än i fjolårets. Kommer inte publiken nu när de ändå känns som 50/50 chans att vinna mot alla lag, vet jag inte vad som ska locka. Själv har jag 180 mil till match, så jag tycker att jag är ursäktad för det mesta, men så fort jag ens är i närheten dyker jag upp!

JobbaPuck: När kommer folket tro? Kan väl inte vara så här dåligt hela säsongen väl?

Ohre bör få chansen nu! På riktigt alltså, låna ut mattson till kovland eller nått

I övrigt så hade Luleås damer 600 pers. fler på sin match idag än vi.

Det är rövsmör!

Bragd-Birger: Köngligt!
Hyfsat skrällgäng det här ändå

JobbaPuck: Känns bra att vi lyckas vinna tajta matcher i år. Bara denna och Lövenmatchen som inte slutat med uddamålet denna säsong. Sen bör Ohre fortsätta stå, han ser ut att växa för varje match han står.

Jag var aldrig orolig.

Jockz: vem behöver den så uppskattade Mikko Lehtonen när man har Nicolai Bryhnisveen?

Bragd-Birger: Vilket jävla mål av Nico!

söder över: Sådärja! Bortsett från andraperren och lite för hög frekvens av lall i rensningar/uppspel, så...snyggt!

Hockey är en underbar sport!

Jääävlar vilket skott norsk krut!!!

Woody: varsin period så här långt. Kör över dom i 3e.

Woody:
Fan. Jag skulle aldrig ha sagt det där.

JobbaPuck:
Hmm. Det ligger något i det...

Som sagt. Vi är helt över nu när Oskars naturligtvis kommer ut som ett nytt lag. Vi måste upp, upp, upp!

jå1: Det är det som är det farliga med tanke på stt vi bara har 1-0.

Woody: Hade Oskarshamn ens ett vettigt avslut? Överlägsna första.

Hälge:
Nu är första perioden slut och Timrå leder med 1-0, men det tycks ha gått helt obemärkt förbi här inne. Är det vackert väder i Sundsvall/Timrå? Därför passar jag på att jubla retroaktivt!
Jaaaaa! Grymt mååååål!
Med lite koncentration borde det här gå vägen!

Bara Didrik borta.

Nordgren?

Undra varför det är fjolårets tabell som ligger på Timrå IK:s hemsida?
Eller är det jag som söker fel....?

jå1: "Men till hemmamatchen mot Oskarshamn har läget ljusnat betydligt: Nicolai Bryhniesveen och Jens Westin är tillbaka och troligen även Andreas Molinder och Anton Wedin" Bra där! Mot 3 pinnar!

Timrå Icon: Fingertoppskänsla personifierad! Iofs så vet jag inte om det stämmer, men ändå.

jå1: Ja nu är Linkan igång där också.
Ojojoj....

Såg att Sundsvall skulle värva en rutinerad herre. Undra om det handlar om Conny? Hans näsa är väl alltid röd..

Simmalugnt: Hattandet är nog för att få fram vem det ska satsas på.

Sputnik: Har vi ens haft en förstemålis sedan Backlund? Ge en av killarna chansen över längre tid. Visa att man tror på honom, litar på honom och vill satsa på honom. Blir vansinnig på detta hattande match efter match.

T T:

Luktar lite som en 6 points match, jag kan uppfatta det som en måste match till seger i eftermiddag.
Oskarshamn kanske är lite svajigt med b.la seger i senast bortamatchen mot Leksand, torskar hemma mot Timrå blå å nu sist en knapp seger mot Björklöven, är kanske lite mysko lag…..

Blir intressant att se laguppställning för TIK, någon som vet?

El Maco: Ok kan hålla med lite att man kanske är lite väl hård ibland, men spelet mot Pantern kändes allt annat än stabilt och även känts lite halvsvajigt innan med tycker jag. Jag menar till och med kommentatorena konstaterade att Mattsson stod på knä hela tiden och man skulle skjuta högt på han. Är lite konstigt att inte Ohre fick stå när han var inne i ett flow. Klart också att det är viktigt att höja sina spelare men man måste också få ge kritik när man inte tycker nån är bra. Mattson får mer än gärna motbevisa mig och visa sig vara en riktig vägg, jag tar mer än gärna på mig dumstruten för att jag klankat på honom i så fall.

Sputnik: jag tycker det är för mycket svinande om Mattsson. Forza Mattsson säger jag. Och Ohre! Varför hackkycklingjakt?

Sputnik: Ja hahahaha!

MrMorris: Om dom ber efter referenser så har jag hört att Mattson är en duglig innebandymålvakt. Alltid nåt ju... :p

Sputnik: Lätt, haha! ;)

MrMorris: Kan dom inte slänga med Reiderborn med dom kan få Mattsson i byte. ;)

JobbaPuck: Djuse tar jag emot med öppna armar!

« · 1700500 · »