1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577913 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24

1700649 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1:
Jo det kan jag ställa mig bakom, men jag tror att det finns en plan som tränarna följer och som de och mv är överens om. Tror nog att vi får se nått annat redan i veckan.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Just precis...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Ändå fast man inte bryr sig alltför mycket om vart man ligger i tabellen så här års så svider det ändå lite att vi inte hade fullt manskap borta mot Pantern och lyckades knipa tre pinnar där, då hade vi toppat tabellen vid det här laget...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Pantern delad etta just nu med VIK. Krossa Tingsryd!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Det stör mig lite att Panterntråden är mer aktiv än Oskarshamntråden. Men om man ska använda den till något så konstaterar jag bara att med en seger i den matchen hade vi varit etta i tabellen nu... Tight tabell, fantastiskt bra om vi klipper Tingsryd nu. Det ska väl inte vara omöjligt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Abron: Jo, så kan det vara. Men vinner laget när Ohre står så borde han få starta några matcher i följd, tror inte att det knäcker han om han gör någon dålig insats. Han blev ju utbytt någon match förra säsongen och det verkar ju inte bekymra honom alls nu.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1:
Av det ja sett av Matsson och Ohre så tycke jag Ohre ser starkare ut i kroppen, även lugnare mellan stolparna.
Så spontant kan jag hålla med dig, samtidigt så kan det vara bra att Ohre får ta den tid som behövs i sin karriär, han lär få första spaden vad det lider.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Knylan: Jag har varit skeptiskt länge till Ohre men han har förtjänat att stå flera matcher i följd nu. Tycker han blir säkrare för varje match han står och den utvecklingen visar inte Mattson upp.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Okej, fortfarande tidigt att sia om och att ha en bestämd åsikt kring men att Ohre från och med nu bör stå majoriteten av matcherna är det inget att snacka om. Känslan är helt enkelt att han är en vinnare, någon som tar de där puckarna i de viktiga skeendena i matcherna. Sen om konkurrensen som sådan är en sporre i sig vet man ju inte, faktum är att vi vinner med honom i kassen. Därför ska han stå framöver. Målvaktsspel är inget statistikt som är isolerat till bara målvaktsspel i form av att ta puckar utan det är också något som sprider sig till resterande laget.

Om jag känner mig betydligt lugnare inför en match där Ohre står än om Mattsson står så skulle man kunna gissa att även spelarna i laget känner så. Karln har inte gjort en groda än. Hade fan i mig aldrig trott på denna utveckling inför säsongen. Såg första matchen på försäsongen mot Östersund på plats och då satt man mest och ojade sig.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
söder över: sonnenberg hörde inte till dem...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Corvo: Lindbäck gjorde en säsong och var egentligen bara bra efter jul, överjävligt bra dessutom, men visst kan det räcka för att platsa på listan.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Enough:

Nu förstår jag inte, jag frågade om vi hade haft en ordentlig förstemålis sedan Backlund (och ja jag glömde av någon outgrundlig anledning Lindbäck) och du drar upp Kapanen och Pekka som båda spelade i Timrå innan Backlund.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Corvo: Lindbäck håller jag varmt om hjärtat med... Under matchernas 5 första minuter kunde man se om han skulle stå på huvudet och stänga igen totalt. Om så var fallet kunde man slappna av och fokusera mer på Anton Lander den unge frw som bar laget med alla överbetalda sopor framåt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Corvo: ja, förihelvete! Hur kunde jag glömma honom? Jag har hävdat från start att Brynäs gjorde en tabbe som satsade på Markström istället för Lindbäck.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Simmalugnt: Anders Lindbäck naturligtvis.
Min personliga favorit av alla dom målvakter som har kommit och gått i klubben genom åren.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Enough:

Ohre Ohre Ohre Ohre Ole` Ole` Ole`

Skall det vara.....
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Simmalugnt: Enligt mig Kapanen före det Pekka Lindmark

Ohre Ohre Ohre Ohre o.s.v
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Simmalugnt: Hattandet är nog för att få fram vem det ska satsas på.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Har vi ens haft en förstemålis sedan Backlund? Ge en av killarna chansen över längre tid. Visa att man tror på honom, litar på honom och vill satsa på honom. Blir vansinnig på detta hattande match efter match.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Ok kan hålla med lite att man kanske är lite väl hård ibland, men spelet mot Pantern kändes allt annat än stabilt och även känts lite halvsvajigt innan med tycker jag. Jag menar till och med kommentatorena konstaterade att Mattsson stod på knä hela tiden och man skulle skjuta högt på han. Är lite konstigt att inte Ohre fick stå när han var inne i ett flow. Klart också att det är viktigt att höja sina spelare men man måste också få ge kritik när man inte tycker nån är bra. Mattson får mer än gärna motbevisa mig och visa sig vara en riktig vägg, jag tar mer än gärna på mig dumstruten för att jag klankat på honom i så fall.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: jag tycker det är för mycket svinande om Mattsson. Forza Mattsson säger jag. Och Ohre! Varför hackkycklingjakt?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Ja hahahaha!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
MrMorris: Om dom ber efter referenser så har jag hört att Mattson är en duglig innebandymålvakt. Alltid nåt ju... :p
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Lätt, haha! ;)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
MrMorris: Kan dom inte slänga med Reiderborn med dom kan få Mattsson i byte. ;)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Djuse tar jag emot med öppna armar!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Djuse ja tack!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Modo går mot en typisk Modosäsong. Kval igen i vår.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Kan det vara så att Djuse inte trivs/kommit på kant med coachen? Hästansiktet flaggar tydligen för att spelare är på väg in. Kanske vi kan få möjligheten att håva in just Djuse då?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
TD: Djuse är inte ens med och spelar i modo ikväll. Borta på grund utav personliga skäl sägs det.
Kommentera


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Modo lånet drog vart det för mycket Avundsjuka?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
MrMorris: Spelare efter spelare föll bort av olika anledningar på Timrås turné i södra Sverige.
På väg mot Malmö försökte laget hitta förstärkningar.
– Vi hade otur. Bara någon timme innan vi försökte hade ett av lagen vi pratade med redan lånat ut spelare, säger Roger Forsberg.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Röfvsmör på första, om jag får be.

Näe, men det är såna här lån man inte alls förstår. Lyft upp en egen kille och ta inte bänk utan rutin från SHL. De tillför nada.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Två "rövsmör" på samma kväll. Nytt favoritord? Vackert är det i alla fall.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
söder över: Fortsätter han så här så. Bäst i match efter match.

Modolånet Ottosson förresten... Han tillför ju lika mycket bra som rövsmör.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Jag kan inte direkt påstå att Pantern vann särskilt orättvist. Fattar inte riktigt vad man skulle där att göra, men nu har man i alla fall även sett Malmö Isstadion. Stolarna var blå och det var lågt i tak. Det kändes lite som en träningsmatch, men det hade väl en del att göra med att där endast var ca 350 åskådare. Long walk...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: ja det händer en del bra saker runt Öhrn på isen men hans behöver göra lite mer mål på sina chanser för att bli riktigt het uppåt i seriesystemet...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
dr dängroth: ett stolpskott...

Ja

Vaffan är det..

Surt. Dom borde avskaffas så vi får se mer mål i ishockey!

;)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Så jäkla gammal är väl inte karln, borde ha något år kvar innan han lägger suspensoaren på hyllan ;-/
Ser att alla 'sämre' lag vann i kväll. Jämt i tabellen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
söder över: ett stolpskott från poäng, 4000 mil från lycka.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Det här är Öhrns sista säsong i HA.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Tar med mig Öhrn Johnsson Lindgren Bohman och några till som positiva minnen från den här blä matchen!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
"Dase trycket till bakifrån"
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Synd att vi ska torska en sån här match. Det blir dock tydligt hur svårt vi har att ta oss in framför mål. Vi är.ju det klart bättre laget.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Det är väl ingen som har klankat ner på allt Matz gör, men faktum är att han inte gör de matchavgörande räddningarna. 2-1 är en ren tavla. Han står för långt in och går ner helt i onödan. Sämst räddningsprocennt av alla "målvaktsettor" talar för sig självt.

I en sån här match med decimerat manskap behövs en målvakt som kan komma upp stort. Att inte Ohre står idag har jag svårt att förstå.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Bragd-Birger: Hockey är en skitsport.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Jockz: Magisk inramning på en magisk match!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Jockz: ja en sådan där självspelande sådan...

Hade missat att vi gick så förbannat kort om folk inför matchen...

Vad hände med modolånen?

Jag håller på o renoverar ett hus om dagarna så jag har inte läst in mig...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
söder över: Magisk inramning i hallen, är det någon som snickrar eller är det en trumma jag hör?
Kommentera

1700649 · »