Dumt att försöka lyfta klubban 5ggr vid lillfingret på motståndaren...
Jag måste säga det...
Må vara hänt att jag är en liten mobbare men att köra Molinder i pp är väl ändå rätt korkat? Ingen fart alls annat än när ingen annan spelare är i närheten...
Såg ni läget Molinder hade att låsa pucken i anfallszonen under BP???
Så fort en motståndare dyker upp släpper han situationen...
Han försöker inte ens!
Karln är precis exakt det mesigaste exemplar utav avlönad ishockeyspelare som norra Europa sett!!!!
Står stilla i pp och spelar hockey med en hand på klubban...
Vad är det han gör på isen som borgar för all istid? Särskilt i offensiva lägen?
Ok perre. Tycker vi är bättre rakt över sett över hela matchen. Blev lite dassigt där efter kvitteringen. Marklundarn bjuder å gör drömmål. Rättvist. Come on!
Men titta, sådär "enkelt" kan det vara. Fortsatt riktigt bra tryck av förstalinan, konstruktiva och hårda. Brynis med poäng för fjärde matchen i rad. Tionde poängen på elva matcher.
jå1: Marklundarn sätter sig på arslet. och tappar puck mitt i ett byte. Han skulle väl egentligen ha dumpat, men fintar skott, vänder upp och tappar skäret. Löven kontrar, drar den i ribban och Strömberg trippar spelaren som dundrar in i kassen med puck och Mattsson. 1-1 efter videogranskning. Löven - Skellefte 1-1. Löjligt.
Jockz: Om Ejdsell visar sig vara en klippa finns det nån chans att vi kan få låna han säsongen ut tror ni? Jag menar han borde väl utvecklas mer i Allsvenskan än j20, om nu inte Färjestad tänkt satsa på han redan den här säsongen vill säga.
Johan J: Tycker du att han missar i passningarna eller? Vet inte om jag riktigt kan hålla med om det. Han är ju urtypen av back som kommer att kunna lira 25-30 minuter framöver, varje match, men som ändå inte gjort mer än max några assist när säsongen summeras.
Som sagt så har det ju blivit så att han både får förtroende och kliver fram offensivt mer än vad som var tanken när han värvades. Det är en intressant back på så sätt, svår att definiera. Han är ju inte fysisk heller, trots sin storlek. Kommer nog spela i SHL om 1-2 år, bara han får ihop koordinationen och snabbheten.
Knylan: Ser Fernholms raka motsats framför mig på den beskrivningen. Han är bra på skridskorna för sin storlek men katastrofal med klubban.
Vore jag tränare skulle tvinga kvar Fernholm på isen en timme efter varje träningspass för att träna klubbteknik. Och vore jag Fernholm skulle jag stanna en timme extra efter det för min egen skull.
JobbaPuck: Instämmer, fullt godkänd period av Timrå. Målvaktsspelet bra så här långt, backspelet likaså. Boxplayspelet godkänt även det. Hade önskat att Berglund passat i 2-1-läget istället för att fösa pucken mot mål fyra-fem meter från målvakten. Powerplayspelet inte så tokigt men krävs mer skärpa i avsluten.
Lånet från Färjestad Victor Ejdsell ser ut att trivas med firma Marklund/Lindgren. Dahlen behärskad.
Sputnik: Lite trubbel med snabbpassningsspelet i början, såg lite ovant ut men sen började det lossna lite. Kommer garanterat kunna bidra, riktigt bra storlek att ha med sin långa klubba i forecheckingen. Vårt mål såg ut som ett sånt mål som lag med självförtroende gör, gäller att passa att kräma ut så mycket som möjligt ur honom tills han börjar sikta i magen han också.
Stark förstaperre, känns rätt bra, framförallt fartmässigt. Även om Löven onekligen haft sina chanser också. Vi måste försöka hitta några pucksäkra spelare med dålig skridskoåkning vi med, såna som inte hänger med i SHL men kommer helt till sin rätt i PP i allsvenskan.
Sputnik: Svårt att säga efter 1 period. Berglund i en 2 mot 1, lägger den i magen på målvakten, så dåligt får det inte vara när man har chans att gå upp till 2-0, speciellt inte när målskyttet inte är speciellt hett.
Johan J: Det har egentligen aldrig funnits några förhoppningar om klubbteknik från hans sida, han ska spela enkelt och rakt, vilket jag tycker att han gör. Sen har det väl blivit så att han får mer offensivt förtroende än vad man trott på förhand, då blottas såna där brister, men det är väl mer ett underbetyg till övriga spelare.