1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608815 inlägg · 6214 ämnen
« · 1705937 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Om pucken tar på domaren och spelare blir direkt friställd, ska inte spelet blåsas av då?

Gorkyman: Nu funkar det

Gorkyman: funkar för mig iaf.

Smokey: Ni som kör CMore funkar er sändning nu ?

Om jag räknat rätt, då har VIK och Timrå möts totalt 35 gånger med kvällens match.

Därför sätter jag 100 spänn på 3-5. Sjukare blir det inte!

Go TIMRÅÅÅÅÅ go!

På plats i Rocklunda. RV rullade nyss in. Ca 15 rödvita i klacken.

VIK ser tunga ut. Två pinnar känns logiskt:)

jå1: Kan bara Matsson fortsätta spela som han har gjort i de senaste matcherna så tror jag Timrå har chans på vinst ikväll.

Upplever det som att många lag dumpat puckarna djupt i Timrås försvarszon den här säsongen för att utnyttja svagheter i försvars- eller målvaktsspelet.

Med Lander på bänken ikväll igen betyder det mer lugn i försvarspelet. Hoppas även att Fernholm har nött klubbtekniken även om jag inte förväntar mig några mirakel över natten.

Timråit H-sand: Vädrar också optimism inför kvällens match trots att det är toppen mot botten i tabellen. Endast tio poäng skiljer lagen åt efter femton spelade matcher.

Det som talar för Västerås är hemmaplan, bättre lag på pappret samt spelet i special teams. Timrå å andra sidan har vunnit tre av sina fyra matcher, bortaspelet, en målvakt som har vuxit samt att några spelare har kommit tillbaka från skada.

Tror på vinst ikväll när jag nu för första gången beger mig mot Västerås för match!

jå1: Ja ska vi vinna får nog Mattsson spika igen för mer än 1 mål lär vi ju inte göra.
Helt ärligt tror jag dock på 1-1 och sedan hoppas jag Jerry Williams eller vad faan han heter har en dålig dag så att vi kan vinna straffarna.

Timråit H-sand: Vi kan ju inte göra 4 mål inte, vi vinner med 1-0!

Timråit H-sand: Får rätta mig själv. Det var Vita Hästen vi slog med 2-0 på bortais! Men vi slog även i den vevan Västerås i en väl genomförd bortamatch.
Är optimistisk inför kvällen. Fortsätter Mattsson på samma vis i kassen som han de sista matcherna så tar vi det. 4-2 seger känns då trolig...

DJ Hemp: Ivåras strax innan serien slutade hade vi en riktigt bra period och slog många av topplagen, däribland Västerås. Vill minnas att vi slog de borta med 2-0 efter en av de bättre matcherna vi gjorde ifjol. Riktigt starkt försvarsspel samt bra omställningar där det skapades många kvalificerade chanser. repris på detta tack!

Västerås i bortarink. Ja, då går ju tankarna förstås tillbaka till den där ljuvliga marsdagen år 2000. Vinst med 5-0 i den andra omgången av Kvalserien och man började på riktigt allvar inse att det tidigare onämnbara var nära.

I en modernare tid var det väl just VIK som vi mötte i vår första allsvenska match hösten 2013 också. Torsk med 0-4 på hemmais. Nej, den vill man desto mindre tänka på.

Johan J: Räkna in 2-4 från TIK-BERGSLAGEN. Tråkigt nog missar vi nog Karlskoga.

Johan J: Tyvärr kört för mig. Men jag har ärenden i västerled i helgen och kommer att ta mig till Karlskoga på lördag i alla fall.

JobbaPuck: Fler Timråsupporterar boende i Stockholmsområdet som tänkt förära Västerås med ett besök ikväll då laget gästar Rocklundahallen?

Sv: Silly season 15/16
Hoppas Nubben kan fynda i Hockeyettan igen nästa säsong likt han gjort med Simon Fernholm. En spännande spelare är Viktor Lindman, Västervik. Hockeyettans egna Hersley.

VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Päpä s k a bli bättre.

JJ är tillbaka och Je. Westin testas.

Coach inför stundande roadtrip.

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
sargad:
Det bästa ær att vara salongs när man ser de spela på Semore.
Det ær lika dimmigt då

DJ Hemp: Västerbottenost dessutom.
Ibland är det jäkligt skönt att vårat spel och poänginsamlande inte följer någon som helst logik 😁

Sv: Apropå nånting...
Annars då? Jo men både Boyce och OJ är rätt starka framför motståndarmålet men våra backar har jävligt svårt att få in puckarna där... Dom är inga Murley's precis... Jag tänkte på det igår bla. Nicolai mfl bestämmer sig för sent tror jag... Det blir så att de håller pucken lite för länge och då hinner alltid en motståndare in och täcka undan så det behöver komma lite snabbare myror mot mål och det behöver vara ordentliga pass upp till backen så det inte krävs att denne ska lägga pucken till rätta...

palleparling: det intressanta är ju isf hur mycket istid 4e linan får...

Så länge man rullar på någorlunda jämnt på femmorna så skulle det väl inte vara fel med Boyce ihop med Molinder och OJ? Både Boyce och OJ skapar många chanser på snabba omställningar men är kanske bäst på det defensiva... Utöver det skulle dom lira varje bp med så jag ser väl inget jättefel i den här lösningen...

palleparling: Jo, håller med dig, men ser inte han som en spelare i en andraformation som igår, möjligtvis att han och Hallin kan byta plats. Men kapten Hallin i fjärdekedjan, vad är det som har hänt? Vill att han ska visa vägen mer! Sen Johnsson är ju skadad så om han hinner komma tillbaka till Karlskoga borta så skulle det vara bra. Då har vi 14 forwards att tillgå med tanke på att Ejdsell ska spela med oss hela veckan. Många svåra och spännande val för Jens-Roger framöver!

cally47: Boyce i 4e? han har varit bland de bästa i år! Sen ser jag att du glömt Johan Johnsson.

Hade inte klagat om vi ställt upp så här hädanefter:

66 Mattsson (60 Ohre)

93 Marklund - 10 Lindgren - 16 Ejdsell
2 Westin - 4 Nilsson

57 Wedin - 19 Öhrn - 54 Dahlèn
33 Bryhnisveen - 9 Strömberg

25 Westin - 28 Lindhagen - 8 Hallin
17 Fernholm - 55 Bohman

46 Johansson - 24 Molinder - 23 Boyce

Extra: 3 Lander, 22 Berglund

fermo: Kanske för att dom har en av hockeysveriges största supporterskaror?
Fast det är ju ett tråkigt svar...

Sen blir det ju såklart lite roligt att skriva om ett lag som alltid slår sig själva för bröstet men alltid misslyckas.. hehe.

söder över: ja tre poäng är de två skönaste orden för mina öron

fermo: Så irriterande det där. Jag vägrar klicka på en länk där Leksand är nämnt, ska inte öka på antalet klickningar på en länk med LIF

"Ny tung förlust för Leksand", skriver kvällspressen. Hur kommer det sig att Leksand, vare sig de vinner eller förlorar får mycket större uppmärksamhet i tidningarna än något av de andra lagen i Hockeyallsvenskan? Är det för att de åkte ner från SHL? Inte tror jag Timrå fick en sådan uppmärksamhet första året efter degraderingen.

Johan J: snälla Nubben lås in Ejdsell i nån vrå i isstadion och meddela FBK att dom inte får tillbaka honom. I allafall inte den här säsongen!!

söder över: första matchen jag inte ser och då vinner vi, kanske ska fortsätta att hålla mig undan.

Verkar som att ejdsell funkade bra med Marklund och Lindgren, dags att kasta om igen?

Jämtlandsfil: ingen ordning alls...

Tur är väl det!

Gott med en trea uppe i Umeå :)
Leksand - Almtuna 0-5??
Vi som blev helt akterseglade av LIF häromsistens. Ingen ordning i den här serien..

Yoda Marklund: Marklund är matchens stjärna med två mål. Tände nog till lite extra när det var Björklöven som stod för motståndet.

DJ Hemp: Vi har vunnit när jag o Barbara tittat o när vi inte tittat har vi loosat. .
Jag funderar på att se matchen på torsdag men jag vet inte varför?
Madsson är skön iallafall i kassen.
Han växer med uppgiften liksom nubben.

eltifoso: Tycker Ejdsell gör en bra match bredvid Lindgren och Marklund i Timrås förstaformation. De tre ligger tillsammans bakom Timrås första mål där Lindgren gräver fram pucken vid sargen till Ejdsell som avancerar mot mål. Istället för att skjuta direkt visar han fin speluppfattning och lägger en flippassning mellan två motståndarklubbor på en helt frispelad Marklund.

Han kommer in med energi och tar för sig i alla kampsituationer. Sammanfattningsvis tycker jag att han lyfter laget idag och är en av anledningarna till att Timrå vinner.

Där gav vi i alla fall Löven på nöten för gammal ost. Härligt och underbart. Trångt om saligheten i tabellen nu.

larsn: Jo det stämmer. Timrå blev tvåa i slutspelet 1974 och målskillnaden var minus 2. Leksand var mycket överlägsna det året och kom långt före alla andra.

Knylan: Nej, jag menar inte att Fernholm missar passningarna som Lander utan att han dräller med pucken alldeles för mycket.

Håller dock med att han har kvaliteter att spela i ett SHL-lag inom ett par år när han har slipat lite mer på sitt spel.

larsn: Det kanske stämmer, har ingen info kring det,

Rip Kirby: Timrå tog väl SM-silver med minusmålskillnad i slutspelet på 70-talet?

Sputnik: Finns ingen härligare dumstrut att ta på sig heller, oerhört viktigt att han spelat upp sig så rejält. Sen hade Löven två ramträffar också, om det inte var fler. De är inte i form, det är tydligt. Men Mattsson spelar exakt så lugnt som jag trodde att vi skulle få se han göra efter att ha sett honom på försäsongen i Östersund, sen hände något. Men nu är han där igen. Jävligt kul att se.

I form är nog vi, ändå, trots allt. Åtta poäng av tolv på fyra senaste. Tar vi 5-6 poäng under den här veckan igen så har vi gjort det riktigt bra, bara att ha tagit tre är bra. Med en bra målvakt så har vi slagit Västerås borta förut. Hemma har vi fem poäng i år mot de lag vi möter nu närmast på bortaplan. Finns lite hopp om livet, ändå.

Grattis till segern!

Hur var ejdsells premiär för er då?

söder över: Gott att vinna. Men typiskt att då vinner även de andra vid strecket så att vi blir kvar på kvalplatsen.

Sputnik: Sollefteå HK vann norrettan en säsong sent 80-tal med minusmålskillnad. Sundsvall Hockey tvåa vi trea. Typ som vanligt på den tiden.

Sputnik: Dessutom är de ett jävla rövgäng.

Lite otroligt ändå att Oskarshamn kan ligga på 4:e plats och ändå ha minus i målskillnad. Säger en del om hur jämnt det är i tabellen.

Tack för de'rå, Johan Mattson. Du ÄR en målvakt. Och tack Timrå IK. Idag kan inte en enda tröja ha varit torr. Dessutom lär det var en hel del blåmärken lite här och där. Snacka om att pojkarna offrade sig och var i skottlinje när det krävdes.

« · 1705937 · »