1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20

1708399 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Härligt att någon person har lagt upp målen från matchen på Youtube. Hade inte sett målen i efterhand först nu.

För övrigt skönaste segern hittills den här säsongen samt den skönaste bortaresan på länge. Riktigt bra jobbat av oss 40-50 personer på bortastå som ännu en match höll igång i 60 minuter. Green Devils brukar ha riktigt bra tryck på läktaren såväl hemma som borta men i denna match så hade dom verkligen en sällsynt dålig kväll.

3-4 ramsor i slutet av första perioden, kanske 3-4 ramsor även i andra perioden så länge det stod 1-1 i matchen samt någon enstaka ramsa i slutet av matchen. Riktigt tam insats.

Björklövens 1-1 mål känns fortfarande jäkligt konstigt och tveksamt efter att ha sett det på youtube flera gånger. Men man får väl lita på att videodomaren tog ett korrekt beslut.

Sedan Marklunds andra mål är ju ett riktigt jäkla skitmål när han liggandes på rygg lyckas få in pucken i nät med en backhand. Med tanke på Björklövens konstiga kvitteringsmål så kändes det så otroligt rättvist att vi fick in ett riktigt skitmål senare under samma period.

Även jäkligt roligt att få tacka av spelarna en andra gång även om det säkert tog minst en kvart att få ut dom från omklädningsrummet igen och att dom med Oscar Johansson och Emil Berglund i spetsen hoppade med till "Hoppa om ni älskar Timrå" ramsan.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Vojne vojne. ..jävla massa vitingar samtidig. .
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
sargad:
Det bästa ær att vara salongs när man ser de spela på Semore.
Det ær lika dimmigt då
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
DJ Hemp: Västerbottenost dessutom.
Ibland är det jäkligt skönt att vårat spel och poänginsamlande inte följer någon som helst logik 😁
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
fermo: Kanske för att dom har en av hockeysveriges största supporterskaror?
Fast det är ju ett tråkigt svar...

Sen blir det ju såklart lite roligt att skriva om ett lag som alltid slår sig själva för bröstet men alltid misslyckas.. hehe.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
söder över: ja tre poäng är de två skönaste orden för mina öron
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
fermo: Så irriterande det där. Jag vägrar klicka på en länk där Leksand är nämnt, ska inte öka på antalet klickningar på en länk med LIF
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
"Ny tung förlust för Leksand", skriver kvällspressen. Hur kommer det sig att Leksand, vare sig de vinner eller förlorar får mycket större uppmärksamhet i tidningarna än något av de andra lagen i Hockeyallsvenskan? Är det för att de åkte ner från SHL? Inte tror jag Timrå fick en sådan uppmärksamhet första året efter degraderingen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Johan J: snälla Nubben lås in Ejdsell i nån vrå i isstadion och meddela FBK att dom inte får tillbaka honom. I allafall inte den här säsongen!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
söder över: första matchen jag inte ser och då vinner vi, kanske ska fortsätta att hålla mig undan.

Verkar som att ejdsell funkade bra med Marklund och Lindgren, dags att kasta om igen?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Jämtlandsfil: ingen ordning alls...

Tur är väl det!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Gott med en trea uppe i Umeå :)
Leksand - Almtuna 0-5??
Vi som blev helt akterseglade av LIF häromsistens. Ingen ordning i den här serien..
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Yoda Marklund: Marklund är matchens stjärna med två mål. Tände nog till lite extra när det var Björklöven som stod för motståndet.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
DJ Hemp: Vi har vunnit när jag o Barbara tittat o när vi inte tittat har vi loosat. .
Jag funderar på att se matchen på torsdag men jag vet inte varför?
Madsson är skön iallafall i kassen.
Han växer med uppgiften liksom nubben.
Kommentera


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
eltifoso: Tycker Ejdsell gör en bra match bredvid Lindgren och Marklund i Timrås förstaformation. De tre ligger tillsammans bakom Timrås första mål där Lindgren gräver fram pucken vid sargen till Ejdsell som avancerar mot mål. Istället för att skjuta direkt visar han fin speluppfattning och lägger en flippassning mellan två motståndarklubbor på en helt frispelad Marklund.

Han kommer in med energi och tar för sig i alla kampsituationer. Sammanfattningsvis tycker jag att han lyfter laget idag och är en av anledningarna till att Timrå vinner.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Där gav vi i alla fall Löven på nöten för gammal ost. Härligt och underbart. Trångt om saligheten i tabellen nu.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
larsn: Jo det stämmer. Timrå blev tvåa i slutspelet 1974 och målskillnaden var minus 2. Leksand var mycket överlägsna det året och kom långt före alla andra.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Knylan: Nej, jag menar inte att Fernholm missar passningarna som Lander utan att han dräller med pucken alldeles för mycket.

Håller dock med att han har kvaliteter att spela i ett SHL-lag inom ett par år när han har slipat lite mer på sitt spel.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
larsn: Det kanske stämmer, har ingen info kring det,
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Rip Kirby: Timrå tog väl SM-silver med minusmålskillnad i slutspelet på 70-talet?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Sputnik: Finns ingen härligare dumstrut att ta på sig heller, oerhört viktigt att han spelat upp sig så rejält. Sen hade Löven två ramträffar också, om det inte var fler. De är inte i form, det är tydligt. Men Mattsson spelar exakt så lugnt som jag trodde att vi skulle få se han göra efter att ha sett honom på försäsongen i Östersund, sen hände något. Men nu är han där igen. Jävligt kul att se.

I form är nog vi, ändå, trots allt. Åtta poäng av tolv på fyra senaste. Tar vi 5-6 poäng under den här veckan igen så har vi gjort det riktigt bra, bara att ha tagit tre är bra. Med en bra målvakt så har vi slagit Västerås borta förut. Hemma har vi fem poäng i år mot de lag vi möter nu närmast på bortaplan. Finns lite hopp om livet, ändå.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Grattis till segern!

Hur var ejdsells premiär för er då?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
söder över: Gott att vinna. Men typiskt att då vinner även de andra vid strecket så att vi blir kvar på kvalplatsen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Sputnik: Sollefteå HK vann norrettan en säsong sent 80-tal med minusmålskillnad. Sundsvall Hockey tvåa vi trea. Typ som vanligt på den tiden.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Sputnik: Dessutom är de ett jävla rövgäng.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Lite otroligt ändå att Oskarshamn kan ligga på 4:e plats och ändå ha minus i målskillnad. Säger en del om hur jämnt det är i tabellen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Tack för de'rå, Johan Mattson. Du ÄR en målvakt. Och tack Timrå IK. Idag kan inte en enda tröja ha varit torr. Dessutom lär det var en hel del blåmärken lite här och där. Snacka om att pojkarna offrade sig och var i skottlinje när det krävdes.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
jå1: Tack mattson för att du motbevisat mig. Dumstruten åker på. :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Tre SKÖÖÖÖNA pinnar på kontot och EJDSELL-effekten är därmed total!!!!

Wedin till Hallin framför mål passet var värt ett bättre öde annars är jag nöjd!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Ännu ett bp mål då!!!

Jättebra av Mattias!

Men alltså...

Mattsson gör en strålande insats nu!

Igen!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
JobbaPuck: Mattson ser sjukt stabil ut, så jävla skönt!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Sputnik: Jag dog och återuppstod!

JAAAAAAA!!!!!!!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
JobbaPuck: Jaaaaaaaa!!!!!!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Men herregud vad svårt vi har att lära oss att man måste byta sjukt jävla noga iår?!!!

Det ska gå sakta i hockey
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
JobbaPuck: MEN FÖR FAN! När löven bytte förut o pucken gled förbi blev det ingen utv.
Kommentera


Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Ejdsell tar en ganska onödig 2a...

Dumt att försöka lyfta klubban 5ggr vid lillfingret på motståndaren...

Jag måste säga det...

Må vara hänt att jag är en liten mobbare men att köra Molinder i pp är väl ändå rätt korkat? Ingen fart alls annat än när ingen annan spelare är i närheten...

Såg ni läget Molinder hade att låsa pucken i anfallszonen under BP???

Så fort en motståndare dyker upp släpper han situationen...

Han försöker inte ens!

Karln är precis exakt det mesigaste exemplar utav avlönad ishockeyspelare som norra Europa sett!!!!

Står stilla i pp och spelar hockey med en hand på klubban...

Vad är det han gör på isen som borgar för all istid? Särskilt i offensiva lägen?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
jå1: Det är som ett dåligt knull när vi spelar päpä. Man runkar ju hellre = spelar fem mot fem.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
JobbaPuck: Brynis borde lira 2 min i PP.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
jå1: Sen är det ju horribelt av domarna att ta Ejdsell. Han är bara på klubban!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
JobbaPuck: 4 min PP, lyckas inte ens ta sig in i zon.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Spelar man inte Dahlén i päpä??
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Dåså... Våga vinn nu!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Ejdsell visar att storleken har betydelse. Tycker han tillför duktigt hittills. Den kedjan fick liksom in nåt den saknat. Kul!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Nickmål på hörna?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Bättre fart ikväll och mer initiativ på isen! Tuffare närkamper och mer känslor! Didrik Strömberg syns igen och Hallin har delat ut lite rumpvärmare!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Marklund har stått för tre mål hittills :/
Ejdsell en förstärkning tycker jag, bra storlek OCH kreativ med pucken.

Kämpa!!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
Ok perre. Tycker vi är bättre rakt över sett över hela matchen. Blev lite dassigt där efter kvitteringen. Marklundarn bjuder å gör drömmål. Rättvist. Come on!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2015-10-20
söder över: Gött med ett riktigt skitmål. In och gröta framför kassen bare det är där målen görs!!!
Kommentera

1708399 · »