1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22

1706456 · » Till forumet


Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JobbaPuck: ingen målvakt ska lira alla. Mattsson har gjort många raka nu. Match två på road trip efter en dags vila är perfekt för backupen.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Knylan: Det behöver köras på med övning. man måste köra hårt med både hög fart och höga krav på träningarna. man måste få vanan inne att tempot måste upp inte ner i PP.

vi blir lite fixerade och verkar få för oss att tempot ska ner så vi kan vara lite noggrannare med allt.
det funkar inte så bra. då utnyttjar man inte de större ytorna på rätt sätt...

genom att röra på sig utan puck är det lättare för puckförande spelare att hitta vidare med pucken och samtidigt får motsåndaren svårare att ligga tätt på de våra och nya farliga ytor uppstår ständigt...

jag antar att arbetsmiljöverket skulle gnälla om man satt igång och monterade elektronisk utrustning på spelarna under träningarna för att snabbt kunna utdela en redig stöt mot en lårmuskel till den spelare som inte aktivt rör sig för att hitta ett läge till avslut eller rör sig för att göra sig spelbar...

Jag tror att man ganska snabbt skulle kunna sätta det i ryggraden på spelarna vad som förväntas men det är väl ändå rätt så fel sätt att göra det på...

jag såg något skojigt norskt program där det satt folk och elchockade på eget bevåg spelare som försökte lira fotboll. (jippomatch mellan sport journalister)
Det var hysteriskt skoj...
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
El Maco: Jag vet inte det, finns väl ingen anledning att byta keeper i nuläget? Mattsson har visat att han kan vinna matcher åt oss. Det räcker gott och väl för att han ska få fortsätta ett tag till.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
dr dängroth: Hur i hela fagerhult kunde isen vara så dålig som den var för ett par veckor sedan då? (...guldet blev till sand...)
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Timrå har iallafall näst bäst kranvatten i hela Sverige!

Det borde ju även påverka isen. Så kom igen nu.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JobbaPuck: är väl dags för Ohre snart igen?
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Rip Kirby: Tycker han ser ut som jättebäbis.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JobbaPuck: Vad menar du? Nu såg inte jag matchen (lyssnade på radion) men tycker väl att Filander sammanfattar matchen ganska så bra.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Filander är 9 år och bär blöja.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Johan J: Det verkade lugnt av tv-bilderna att döma. Ja vi blir väldigt naiva överlag i försvarsspelet tycker jag. Med fem minuter kvar ska vi inte gå framåt en meter i onödan mot ett sånt motstånd på bortais. Vi måste vara mer rädda om poängen. Tycker just det där backparet har varit nådigt tröga de senaste matcherna.

För övrigt så var det domaren som direkt spelade fram till 1-0. Pucken studsade på hans skridsko och rakt in framför kassen. Tycker personligen att det är en skitregel den om att domarna ska betraktas som döda ting vid puckträff. Åtminstone när det leder till mål. Ute på banan är väl en sak.

Edit: Skottet tog tydlign vid örat på masken. En bra smäll, men Mattsson tror och hoppas på spel på lördag,
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JobbaPuck: OK. Tack. Hoppas att han mår bra. Han stod ju kvar i målet efter händelsen. Målet som kommer en stund efteråt ska han ju inte lastas för utan det kan tillskrivas backarna (Fernholm/Bohman).
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Johan J: Puck på halsen. Borgman den djävulen.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Pantern fyra alltså. På samma poäng som trean AIK. Denna lilla kvartersklubb från Kirseberg på andra sidan järnvägen från mitt håll sett. Med inte alltför många själar alls på sina hemmamatcher. Det är rätt så otroligt egentligen.

Att Västerås leder serien är knappast någon överraskning. De tillhörde ju den absoluta toppen redan i fjol och föll väl i den allsvenska finalen mot Karlskrona eller hur det nu var. Missade SHL med knapp marginal och blev lite av säsongens losers tillsammans med Leksand.

Ingen större skam att förlora där inte.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Knylan: Bra analys där, instämmer helt. Hoppas Timrå spräcker Bofors svit på lördag. Spelar man som ikväll har man god chans.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Lacka_64: Får passa på att fråga om det är någon som vet vad som hände med Johan Matsson i slutet av matchen innan Västerås 3-2-mål. Jag uppfattade inte situationen mer än att Västerås hade powerplay och spel i Timrås defensiva zon. Han tog av sig masken och såg ut att vara groggy. Puck rakt på masken, klubba i masken eller något annat?

Matsson gjorde för övrigt en godkänd insats i målet denna kväll.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
söder över: Så är det ju... Vi hade ju kunnat få med oss någon pinne med lite mer flax, hade allting studsat rätt så hade vi tagit alla tre. Men Västerås är vassa, de kommer med mycket stor sannolikhet vinna serien ganska så ohotade tror jag. Precis som du säger så har de en nivå till i allt de gör. Sen så fick de ett mål "gratis" också, men hade inte det kommit så hade de nog hittat vägar att vinna ändå.

Jävligt trist med en nollpoängare då vi ändå har så pass kraftigt häng på kryss åtminstone. Vi ska på inget sätt skämmas över insatsen, tendenserna är fortsatt goda. Vi kommer få slita som djur för varje mål fram tills den dag vi börjar leverera i PP, helt enkelt. Det är det eviga dilemmat, hur vi kan vara så oförmögna att leverera i den spelformen, trots att vi idag både har några hyfsade PP:n samt gör ett mål. Vi saknar helt enkelt spelare som gör oväntade grejer, plus att vi möter ett bra lag som gör ett habilt dagsverke.

Karlskoga tog sin fjärde raka trepoängare idag. Jag tror att vi spräcker den sviten på lördag. Vi brukar kunna ha bra koll på Karlskoga.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Johan J: Stor eloge till Rätta Virket. Där bankar Timråhjärtat hårt. Glad att vi har dom i klacken.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Hemfärd från Västerås.

Timrå får fokusera sig på försvarsspel i första perioden när hemmalaget långa stunder trycker på ordentligt i Timrås försvarszon men egentligen utan att komma till de där riktigt vassa lägena. 0-1 tillkommer i boxplay efter en situation där Västerås utnyttjar vad jag uppfattar som en sargretur. Timrå har några få lägen som kommer till på kontringar men blir generellt alldeles för långa.

I andra perioden spelar Timrå upp sig betänkligt. 0-2 kommer även det efter att Västerås i ett powerplay slagit en passning rakt över banan som Matsson inte hinner med förflyttningen vid. Timrå visar bra karaktär när man kort efter det reducerar. Dahlen står framför kassen och visar både balans och styrka när han uppvaktad kan lyfta in pucken bakom Fransson i Västerås kasse. Matchens prestation. Timrå fortsätter efter reduceringsmålet och jagar kvittering. Strax innan slutet får man med sig en utvisning och i det powerplay som följer kommer Lindgren fri på vänster sida. Han ser Fernholm komma störtaned mot mål och istället för att skjuta lägger Lindgren en passning in i slottet. Fernholm kan enkelt trycka in 2-2. Timrå drar återigen på sig utvisning för sex man på banan efter att motståndarelaget slår en puck förbi Timråbänken mitt i ett byte.

I den tredje perioden fortsätter Timrå sitt fina bortaspel. Västerås är tyngre och starkare men Timrå försvarar sig bra och ett likaresultat speglar spelet bra. Men så när drygt tre minuter återstår kommer Västerås i ett anfall. Fernholm misslyckas med att hålla bort sin forward som kan spela snett bakåt åt en framrusande medspelare. Bohman är på efterkälken och Västerås kan slå in 3-2. Timrå tar timeout och strax efter lämnar målvakten buren för att få in extra spelare på banan. Man får pucken djupt i Västerås zon men kommer aldrig till några riktigt farliga lägen att kvittera och istället kan hemmalaget avgöra med mål i öppen kasse.

Sammanfattningavis tycker jag att Timrå spelar bra bortaspel i två perioder även om inte resultatet var med laget ikväll. Man gav sig själv chansen att vinna och med samma prestation mot Karlskoga blir det tre poäng mot Karlskoga på lördag.

3078 åskådare hade hittat till Rocklunda i afton. Trots en godkänd publiksiffra var känslan ändå långa stunder avslagen sett till hemmapublikens inlevelse. Hemmaklacken hördes endast ett fåtal gånger och då iform av någon dov ramsa. Annat var det med den tillresta Timråklacken. Rätta virket får återigen en stor eloge för att de följer med och stöttar laget i ur och skur. Förstärka av några TIK-Bergslagen och lokala förmågor samlade vi ett 30-tal aktiva som vann klackkampen på knock-out.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
söder över: Nej. Inte i 5 mot 5. Vi kastar bort poängen på grund av naiviteten i slutet. Ferna och Bohman är helt skevt ute på 3-2. Så onödigt det bara kan bli att tappa det med tre och en halv kvar.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Gorkyman: Jag tycker att man ger sig själva chansen till poäng ikväll men visst är Gurkers snäppet vassare i det flesta momenten på isen?
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
SMÅLAND: Men du.... det var väl ändå inte en korrekt bedömning från Bergmans sida på sista timrå tvåan väl?

jag kan väl köpa den på sikt ändå eftersom den tvåan han tar för interference på vik spelaren lite tidigar i perioden är jävligt billig med...

Kan aldrig tänka mig att Bohman blir nergjord så enkelt....

Alla har vi dåliga dagar förr eller senare.

Bergman brukar vara en domare jag gärna ser han känns bra!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Den där var Urbas värd!

haha stolpar och missade öppna mål...

Jaja...

nya tag mot BIK.

Vi räcker inte till mot Västerås när dom börjar trampa skridskor och smälla på lite mer nu i tredje...

PP och majoriteten av de lägen vi har att hålla puck under längre perioder så ser vi rätt tydligt nackdelen med att kasta om i kedjorna..

grabbarna hittar inte varandra i anfallszonen...

precis som kommentatorn nämnde så blir det stillastående och korta duttiga pass som bara ställer till det för den som skall ta emot den...

JOBBA PÅ...

Ikväll känner jag mig inte så arg och besviken iaf. Vi gör vad vi kan känner jag... Västerås är bättre.

Molinder inne när man jagar kvittering med uttagen målvakt är dock återigen ett riktigt twin peaks moment för mig...
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
söder över: Vinst för vik i OT hade varit helt i sin ordning, nu känns det lite tungt. Finns lite mer spets i gurkorna. Sedan hade väl inte domherren sin bästa dag heller
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Tack för det, domare Bergman!!!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Jag har bara en sak att säga och det är att "expertkommentatorn" kan fara åt helvete med sina analyser. Mysmongoloid med blöta kallingar. Han är hor.

Fan vad ont det gör!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Tittade på live-tabellen och blev lite ledsen . Bara 3 poäng före S-vall nu :/
Bra match ändå , lite oflyt i slutet .
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
där blev det lite tungt
Kommentera


Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JobbaPuck:
Inte klaga på en klockren uppenbar penalty!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Mattsson fick skottet på örat eller om den tog på skarven precis mellan hjälm och bakre plattan...
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Domherren tar en härlig publikskrikare. Nöjer sig inte med en poäng i börsen.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
SMÅLAND: En trepoängare skulle lyfta Timrå till 8:e plats i tabellen, just nu. Bara en sådan sak...
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Det där var en riktigt dåligt dömd utvisning!

ajabaja bergman!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
söder över: In med den jäveln
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
kom igen nu då!!!!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Rip Kirby: Cuttas gamla radarpartner.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Ja, domaren nickade inte fram till en fristående vikare IAF.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
det ser ut att bli tufft i tredje nu...


stå upp i det fysiska spelet nu så blir det spännande!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Det har gått några matcher sen Hallin gjorde poäng , kämpa
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Gasen i botten i tredje..
Det firar vi med en stor virre..
Saknar dock det trycket på läktaren som i Malmö igår!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Knylan: Den största skrällen i vinter, so far!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
HEHE

ser för övrigt att Öhrn är på god väg att reta gallfeber på Lihagen....

det skadar inte alls för våran del om Lihagen är frustrerad och grinig isst för på spelhumör...

bra coach och bra öhrn....
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Haha!! PP!!! Och Ferna dessutom!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
JAAAAAAAAAAA!!!!!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Skulle smaka med mål för de våra nu!


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

dÄRFÖR LIRAR FERNHOLM PÄPÄ!!!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
hubbenorlen: Hejti vem då??
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Knylan: ja, det tror jag också. Däremot verkar vi ha brutit den där jädra katastrofala andra periods helvetes förbannelsen.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
MEN FÖR HELVETE!!!!!!!!!!!


NU RÄCKER DET VÄL FÖR FAN MED DESSA JÄVLA TOO MANY PLAYERS UTV!
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Hejti är klar för Västerås.
Kommentera

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2015-10-22
Jag fattar tammefan inte varför Pelle Fernholm är på isen i 5/4!
Kommentera

1706456 · »