Bara vi sköter oss hyfsat bra och gör en lite bättre andra halva av serien än den första så tror jag nog att vi ska kunna undvika negativt kval utan några större bekymmer. Asplöven har nog dansat färdigt nu, Panterns form är rakt nedåtgående också. Sen kommer nog inte Sundsvall fixa att göra något större lyft heller.
Idag spelar Pantern mot Sundsvall. Vad ska man hålla på? Om Pantern vinner så kan vi hålla Sundsvall på avstånd, men om Sundsvall vinner så kan vi närma oss slutspelet bättre.
Minns fortfarande hur jag sänkte Leksingen på dansgolvet borta på BergeforsParken en varm sommarkväll i början av 90-talet. När man pratar skit om Timrå så får man sota för det. Sen dess har tyvärr ALDRIG älskat Leksand! Och nu när Perrapöjken tog över taktpinnen för knäckebröna så skratt ja så ja grät ;-) Det sägs ju att solen alltid lyser i Karlstad? Varför lyser den då aldrig för Perra?
{3627}: Nu skulle man ha haft ett utlägg från Modano. Tror det skulle ha låtit ungefär så här: "Inavlad jävla karlstatös kan väll inte äns köra brandbil utan hanväska hur ska han kunna RÄDDA LEKSAN JÄVLA IDIOT HELVETE!1 !!! 1 !"
Jåkkinen: Egentligen inte, men stjärnorna står rätt nu. Sen håller jag med Knylan om att Löven helt klart hade varit att föredra. Deras trendbrott hinner komma.
Knylan: Tycker också Sirén växt in i det. Vågade hålla puck i utsatta lägen igår och hade en hel del chanser. Anser dock att J20 behöver honom betydligt mer när vi väl är fulltaliga. Konkurrens ger framgång. Synd att man inte vågar ge en sån som Brändström chansen. Visade upp ett moget spel ifjol. Bra skott, rörlig på blå och rightare - såna som växer på trän här. I år har han inte ens fått en match. Ytterst märkligt. Hade förtroende av coach och allt. Känns som att en annan går för pga namnet och moderklubben.
J20 förresten... Vafan håller de på med egentligen? En hel del talar för att de får kvala och vad händer då om de skulle åka ur? Skulle väl bli massflykt från ett J18 som går som tåget och ett hårt slag för hockeygym. Iofs kan vi skicka ner EP och Dalle om det skulle krisa.
Molinders speed kan vara en nackdel där. Ett alternativ kan ju vara att köra honom på backen. Har funkat ok tidigare.
Knän är inte att leka med och allra helst inte om de börjar skramla i tidig ålder. Med de där fågelbena så förstår man det. Byggd som trestegs-Olsson.
Knylan: Både Leksand och Björklöven har spelat upp sig på slutet, iofs så har vi vunnit 2 nu med. Får vi bra utdelning på dessa matcher ser det rätt ljust ut.
JobbaPuck: Det intressanta med Sirén är att han gjorde en ganska så pigg insats igår tycker jag, tog för sig mer än vad han gjort tidigare. Sen är han rightare också. Konkurrensen hårdnar.
I övrigt håller jag med dig helt och hållet. Lindhagen verkar få en jävla speed när han centrar bäbisarna, samtidigt som han gjort det riktigt bra som back också. Tänker dock att Molinder nog skulle kunna göra ett bra jobb mellan bäbisarna också, om man nu som sagt överhuvudtaget ska hålla på och peta i toppkedjorna.
Fernholm är ett mysterium ja. Har ju haft strul med knäna tidigare i karriären. Hmm.
Om man ser framåt lite när det kommer till spelare så kan vi nog räkna in Molly och JJ ganska snart. Jag hoppas att man tänker till då hur man väljer att formera laget och inte blandar om för mycket - igen. En av dem kommer givetvis att ta Siréns plats, men sen då? Elias har spelat sig till en plats på sex forwards, därom råder inga tvivel. Kommer man att skicka ner Lindhagen på backen igen? Personligen så ser jag honom helst som center mellan våra smågrabbar. Vågar man bänka Hallin?
Sen är det en sak jag verkligen undrar över och det är hur det egentligen är ställt med Fernholm? Finns ju ingen info alls att få där. De andra långtidsskadade är det inga viskningar om men här är det tyst som i graven.
Jåkkinen: Ja exakt. De som satte spelschemat verkar bara ha gjort en vaskning, vänt på ordningen hemma/borta sen copypaste. Vi som hade en riktigt tuff inledning på serien får ju smaka på det två gånger till nu, även om de tippade topplagen Leksand och Löven inte alls varit så bra som man trodde i höstas.
Söderöver: Njet, måndag. Såg nu också att vi har lite oflyt att hemmamatchen mot Löven ligger 3/1 istället för efter Leksand borta som är den ordningen som gällt tidigare under säsongen. Hade ju inte skadat att avverkat Löven hemma nu när de är inne i sin bortasvacka.
Är det inte lite speciellt ändå att spelschemat verkligen är identiskt säsongen igenom, bortsett några få undantag? Halva säsongen spelad och då börjar den alltså om på måndag med samma schema. Det är ju ett ypperligt sätt för grabbarna att starta om säsongen.
Om man lyssnar till expertisen i kvällens sändning av Leksand - Löven så låter det som att Perra är guds gåva till hockeykonsten. Lückner låter nästan kåt när han pratar om Leksand som förening, mycket märkligt.
Johan J: Först och fämst ska de gå klart skolan. De har väl 1 respektive 2 år kvar på gym? Tror dessutom att Dahlén Jr. har en klok far när det kommer till beslut om hans framtid.
Timrå kan kontraktera dom och skriva in en summa för att släppa de vidare. Hoppas J och E går med på en sådan lösning, Timrå behöver alla pengar de kan få.
Laken: Dahlen skrev väl ett 1+1 inför säsongen. Hur Petterssons kontrakt ser ut är okänt. Men blir nog svårt att behålla bägge spelarna till nästa säsong trots deras unga ålder. Det enda jag kan tänka mig för att locka dem kvar är att Timrå går upp till SHL eller att de blir lovade ledande roller i Hockeyallsvenskan. Som det har sett ut under säsongen har Dahlen varit den jämnaste forwarden och tillsammans med Pettersson tillhört de absolut bästa i laget sedan de senare flyttades upp från juniorerna.
Vi Timråsupportrar får passa på att njuta av att se dessa pojkar i de rödvita dräkterna för de kommer båda spela på högre nivå.
Knylan: Ja lägg därtill att vi gjorde hela 5 mål mot AIK matchen innan fiaskot i Gärde. Så har vi alltså på de 4 senaste matcherna lyckats med att göra 5 mål i en match, vända ett 0-2 underläge till 4-2, och vända ett 1-2 underläge till seger 3-2 efter mål med 26 sek kvar. JAG SER GÄRNA ATT DETTA FORTSÄTTER!
Timrås nästa dyrkade målvakt. Med många matcher i kroppen och ett gott självförtroende kommer han gå lågt. Gillar hans teknik och spelsätt. Ger trygghet till laget.
Bra jobbat Orhe, nu skyndar vi långsamt och tar en match i taget och Timrå kommer i dig få den fantastiska målvakt föreningen behöver!
Bragd-Birger: Tacka f§# för det. Gör man 2-3 med 26 sekunder kvar att fördriva och motståndarna har ingen som heter Anders Masken Carlsson i laguppställningen, ja då är det kassa skåpet drypsäkert.
DJ Hemp: Mycket trevligt. Nu ska det bli intressant att se om det kan fortsätta eller om det bara är tillfälligt. Plocka poäng i lunken nu är rätt så avgörande.
El Maco: Tror jag har sett varje match sedan han kom. Tycker att han har lyft sig allt eftersom. Passningarna var slarviga till en början men nu börjar de sitta där. Jag tycker att han tillför laget stabilitet men han är ingen spelare som sticker ut.
Knylan: pissig känsla att Elias fick gå poänglös från matchen ändå...
Nu är han skyldig att göra minst 2 poäng i nästa match!
Boyce's rabiata poängform kompenserar upp det hela fint!
Det är små marginaler i hockey och när vi får in två eller 3 spelare som kan bidra med mål eller ASS som man inte är van att se så blir vi konkurrenskraftiga i serien!
Sedan hjälper det upp ordentligt att inte ha en målvakt som likt Norja stundom kastade pucken i egen kasse...
Timrå måste göra allt för att få juniorerna att stanna i Timrå. Särskilt eftersom man pratar om att satsa på att få fram egna produkter, då kan inte SAIK få komma in och plocka russinen ur kakan.