1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607447 inlägg · 6214 ämnen
« · 1726986 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Visst, han var klart bättre första halvan och han känns ibland lite nonchalant i defensiven, men jag tycker att han är en stor tillgång eftersom att han har offensiva kvaliteer som vi saknat helt hos dom andra backarna, dom matcherna som han väl är bra ,så kan ju vara riktigt dominant, men har ju tyvärr alltför många gånger varit, likt hela laget på tok för ineffektiv.
Jag ser gärna att vi behåller honom eftersom att han har potential att vara bland allsvenskan bästa backar bara man slipar på defensiven, och får upp jämnhet i hans prestationer.

Just powerplay tycker jag att man kan se en tydlig skillnad på hur Brynis spelade i början och nu, Från början av säsongen så var han ju mer aktiv i pp rörde sig på blålinjen och sökte öppna ytor och sköt framförallt på allt som rörde sig, medans han allt eftersom föll in i det vanliga Timrå powerplay tempot, där han står postionerad på samma ställe hela tiden, och när han väl får pucken så håller han i den och letar läge till det inte finns något.

Så visst i powerplay har han inte fungerat så bra från och med typ omgång 10, så det är jag riktigt besviken på men som sagt så har han ju iaf visat att han kan spela pp.

Så för att summera så finns det ju mycket kvaliter att plocka fram ur honom, men jag håller samtidigt med om att han inte på något sätt är oersättlig ifall någon SHL klubb vill signa.

EArk: Det är just det jag funderar på, hur pass stor tillgång han är spelmässigt. Hans poängskörd kan man inte snacka bort, definitivt inte, men han har rejäla svackor i sin produktion. Över halva hans poängskörd kom väl under de första 10-15 matcherna, sen har det kommit lite spridda poäng här och där.

Det är relevant att titta på hur våra toppspelare levererar. Brynis är vår försteback och ska lira PP hela tiden i stort sett, ändå står vi här med ett uselt PP i år igen. Jag gråter inte blod om någon SHL-klubb plockar honom, framförallt för att vi får spä på bilden av oss som språngbräda uppåt i systemet.

{7566}: Har inte hört att Asplöven inte ville behålla honom på grund av taskig attityd, ska jag vara ärlig så har jag inte tänkt på att han åker runt och gnäller särskilt mycket, men visst så kan det säkert vara, tråkigt isåfall eftersom att han är en stor tillgång spelmässigt

EArk: Bara att kolla hur han åker runt och gnäller på sina lagkamrater på isen. Asplöven ville inte behålla honom för de tyckte han hade ett dåligt beteende.

{7566}: Jaså? Varifrån har du hört det?

Knylan: Inte så omtyckt i laget heller

EArk: Nu har även Johan"mrmadhawk" Svensson kommentrat J.P

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-02-15
Jämtlandsfil: mm

Och i ot tycker jag att det kändes som om Timrå gick för ett avgörande. Man jagade rätt hårt på Oskar där...

Laken: Har ju tisslats och tasslats lite om det verkar det som. Vad ska man säga, båda vinnare? Vi skeppar ännu en spelare till SHL vilket gör oss än mer intressanta för unga talanger och han får ett SHL-kontrakt. Till detta så är åtminstone jag inte ens säker på om man hade vilja förlänga med honom. Han har sina uppsidor, onekligen, men det är lite si och så stundtals.

Lite dåligt med cred till Öhrn när man säger att Westin avgjorde straffläggningen kan jag tycka. Båda målen lika viktiga i min värld.

Johan Persson tillbaka på Timrås laguppställning på swehockey!!

Guinness86: Vart tog Gamen vägen......

Laken: Ta han! Kategorin offensiv back är ett fack vi måste fylla nästa år ändå...

jag ser gärna en transatlant för ovanlighetens skull...

Enligt Norrbottens-Kurirens hockeyblogg så kan Bryhnisveen vara aktuell för SHL nästa säsong. I did NOT see that coming...

lungan: skit spekulationerna ikväll nu å njut över årets skönaste straffseger.
Imorgon däremot ska vi räkna poäng och vrida och vända tabelljäveln till vår fördel...

för er som myser av muppig öschöttska här har ni den muppigaste av de alla!

den här kan vi fira 2poäng med!
www.youtube.com/watch?v=BP3SKShB7d0

15 poäng att spela om, vi står på 65 kan sluta på 80.

Tre hemmamatcher
Ett Derby
Avslutar borta

Tingsryd 2:a (h)
AIK 1:a (h)
Sundsvall 14:e (b) fast ändå hemma. Timrå lär ha mer publikstöd!
Mora 7:e (h)
Asplöven 13:e (b)

Ja, min första fråga är: Får vinnaren i Serien några vinst pengar? Har Taif och AIK något mer än hemma favör att spela om? Sundsvall och Asplöven måste vi vara spöa vi har så mycket mer att spela om. Mora blir tuffaste matchen men samtidigt den som avgör om Timrå eller Mora tar 8:e platsen.

Som jag ser det har vi knappt råd att förlora en enda match för att detta ska gå vägen då vi redan nu har en match mer spelad.

Kontrakten är så säkert att bara Timrå vinner över Asplöven i sista matchen klarar vi kontrakt, samtidigt som Asplöven ska ta 3:or i samtliga innan och Timrå förlora samtliga innan. Nit nr 1 för Asplöven kom idag mot Gnaget. Som sagt kontrakten är säkrat!

ÖS ÖS ÖS, är vad jag vill se sista 5 omgångarna. Jag vi ha Vinst varje kväll.

Känns så surt att missa matchen pga sjukdom ikväll...
Och inte kunde man se den hemifrån heller...
Men man hade vänner på plats som rapporterade...
Två superviktiga poäng...
Har inte ens ork att fira ikväll..
AIK vann och det var bra!

JobbaPuck: Pontiak <3

Hälge: tack, men jag missade ditt inlägg. Fick inte se nåt efter andra......surt, fast skönt med två poäng iaf.

Rip: men Westin då! Hur kan han vara så effektiv med sina straffar och lägga 95% av sina match avslut över!!!???

Mattson får ta på sig deras 1-0 och sedan får han idel beröm han gör en jättematch efter den lilla tavlan!

Stannar på 96.5 i procent och det innebär att man över all tydlig önskvärdhet givit sitt lag chans att vinna!

Spelmässigt tycker jag inte om matchen men vi kommer igen och förlängningen är bara våran så sett till helheten är det här väl rättvist!

Bara att ladda inför hope matchen på onsdag nu då och hoppas att vi kan lyckas få hål på Tingsryds demonmålisar!

IK Oskarshamn - Timrå IK 1-2

Rip Kirby: Schaaas! Nu skrämde vi iväg ett till spöke. Nu ghost bustrar vi Häst och Tingsryd också. Gör vi det så sköter jag i om vi når Meca Race. Då har vi tillförsikt inför nästa sässe 👌

:))
Jobba, jobba, joobba!

Sweet, Två poäng är inte rena döden. Vi lever!

lungan: Daniel Öhrn!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

JobbaPuck: Var tvungen att googla Pontiak. Verkar lovande!

lungan: Hult förlängde väl med sin klubb förra veckan tror jag...

Söderöver: Vem syftar du på, vad för Silly har jag missat?

Vi gör en riktigt bra förlängning iaf!

Hoppas på ett mirakel i straffavgörandet nu...

lungan: Men Bohman vad gör du????

lungan: han förlängde med sin tyska klubb förra veckan...

El Maco: Pontiak Johanzon.

Året vi har spelet men ingen produktion.

Andra år har vi inte haft spelet men värvat produktion som uteblivit pga dåligt spel.

Vart är vår sniper?

Två poäng skulle glädja mig stort ikväll!

Hälge: tack! Länken funkar även om man inte köpt. Bra dialekt på speakern!

Johan J: Kolla min länk alldeles nyss.

Var ser ni matchen mina herrar? Cmore ligger nere på TV, webb och Android app för mig.

Bra jobbat en skräll på gång?

Vi äger alltså hela matchen men lyckas ej göra mål. Oskarshamn hänger inte med. Sen gör vi till slut 1-1 och efter det så slår dom på något, eller så är det vi som slår av och drar på oss ett BP-maraton.

Herregud... Hjärnsläpp...

Ny bullshit utv...

Nu måste vi igång och åka grillor igen om vi vill vara fulltaliga...

Domaraset drar sitt strå till stacken åt Oskar nu...

Söderöver: inte bra att hela tiden vara utvisad synd

Tycker att det var en ren tackling av Bohman...

IK Oskarshamn - Timrå IK 1-1

Rip Kirby: glädje... Mysigt!
;)

« · 1726986 · »