1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606038 inlägg · 6213 ämnen
« · 1741170 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{7566}: Jo det är också min känsla faktiskt. Där kommer han få en roll i dom 2 första kedjorna och han vet att han är uppskattad av supportrarna. Dan Pettersson som jag också skrivit om kommer nog bli kvar med. Han avböjde förslag från HA lag redan inför denna säsong, pga att hans tjej trivs så bra i stan m.m och nu när Vik går upp så får han ju ändå spela i HA som lär vara hans mål.

Sputnik: Stannar säkert i Västervik nu när dom gått upp

Modano: Jag har som sagt tjatat om Thelin här hela säsongen så ni spyr på mig snart. ;) Jag mejlade Nubben redan på försäsongen i vik när jag var och såg en match mot oskarshamn att det är en spelare som kan vara av intresse och hålla koll på. Stor stark och går direkt på mål, hårt skott, snabb för sin storlek(194cm) högerskytt, sniper. Behöver man säga mer.....

Sv: Silly Season 2016/2017
Om vi lägger groll åt sidan.. Så, EP har ju varit topp 3 i Modo i sin första SHL-säsong, känns ju rätt långsökt att han vill till Timrå och AS. Bråk o kukmätartävlingar låter vi Modoboken stå för!

Joakim Thelin från Västervik hoppas jag Nubben försöker värva stor stark poänggörare högerskytt imponerad av han. Farsan Mats var en hårding i och legend i AIK på 80-90 talet

Sputnik: Vad skoj det skall bli att få lite äkta derbyn mot modo föresten och inte dessa plastderbyn mot tråkiga Bobcats som inte ville spela konstruktiv hockey för fem öre. Sönnsvall vilka hockeymördare alltså... Tillbaks i Div 1 där dom hör hemma. :)

EArk: matchen var ju bara ett skämt och räknas inte. Det var ju 1:a April..;)

{7566}: Låter rimligt.

hubbenorlen: Det lutar åt Skellefteå. HV och Frölunda med i bilden också. Men skulle han gå till HV ville han ha 200k i månadslön..

{7566}: Jaså? Han är klar för SAIK? Ring Aftonbladet och tipsa så kanske du tjänar en hacka!

eltifoso: va idag igen???

Blir mörkrädd när jag läser era förslag. Emil Pettersson, really? Kommer gå till Skellefteå. Finns ingen som helst anledning till att han skulle gå ner en nivå.

EArk: 8 minuter kvar nu. Från ingenstans reducerade Leksand .

3-2

Jonatan Nielsen -Troja är en back jag gärna skulle vilja se i laget nästa år han har bra storlek även bra offensivt och har spelat bra i play of och kvalet för Troja.

Sedan en back som jag varit inne på Tidigare är Asplövens Scott Macaulay en rightareback som skulle kunna bidra i vårt PP, det är bara att se på Leksands Ytterell vilket vapen man kan ha i en offensiv right back!

eltifoso: Lungt vill inte försöka återupprepa den känslan jag hade när det stod 3-1 inför tredje men du kan gärna påminna mig när det är 5 min kvar av perioden så kanske man slår på tv:n :)

palleparling: Jag hoppas som sagt jävligt mycket på Ludde nästa säsong skulle kännas sjukt konstig att se han i annat AS lag.

Då du säger att det känns som att han spelar med oss nästa år, är det din egna känsla eller har du hört något snack om det?

EArk: För er som missade underhållningen igår så sänds matchen i repris just nu på cmore hockey

Modo leder med 3-1 inför sista ... Spännande värre detta

hubbenorlen: Japp, vi kan stänga den här tråden nu. Allsmäktig som sagt, och tydligen allvetande och allseende också.

palleparling: Tror som du. Han lär nog få en hel del erbjudanden från SHL-lag. Han har alla möjligheter att bli en ledande spelare i ett bra SHL-lag nästa säsong.

lungan: återigen, varför? Tror inte Timrå betyder ett piss för Emil om Skellefteå eller Frölunda skulle höra av sig. Skulle du det? Chansen att nå NHL i dom 2 klubbarna är ju brs mycket större, och för att inte tala om lönen. Seriöst. Nej, det finns inte på världskartan.

palleparling: De vill spela med Timrå för med denna trupp kommer Timrå gå upp nästa år.

lungan: varför skulle Emil P vilja spela hos oss nästa år?? Han är 21 (snart 22 om han inte redan fyllt). Och han har varit bra i SHL i ett bottenlag! Han har nog väldigt många alternativ hos andra klubbar i SHL!! Så återigen, varför skulle han komma tillbaks till oss i HA?

Nä Emil Pettersson kommer vi inte se spela i Timrå igen förens han lägger ner karriären eller om Timrå spelar i SHL.

Ludde Nilsson däremot. Det känns som han hamnar hos oss nästa år vilket jag verkligen gillar!!

Men Djuse då? Likadant där... han har med största sannolikhet några bättre alternativ av klubbar som går före oss.

Detta lag hoppas jag på!

Lundström
Mattson

Djuse-Strömberg
Wedin-Nilsson
Dalhroth-Bohman
Brändström-Hardegård

L Nilsson-E Pettersson-J Persson
Dahlén-E Pettersson-Wedin
Örn-Boyce-Sirén
O Johansson-Molinder-Westin

{7566}: Ok. Visste inte att du satt inne med fakta. Slutdiskuterat med andra ord. Förlåt.

hubbenorlen: Det har gått väldigt bra för Modo på senare tid har jag hört. Skämtåsido. Om Nubben nu skulle få för sig att värva en transatlant så kommer det vara en spelare från NCAA/ECHL/AHL i ung ålder. Rutin hittar han i Sverige.

{7566}: Nu är det väl ändå så att vi inte enbart kan ha unga utvecklingsbara spelare i laget? Vi måste ha rutin också. Och nog fan skulle Murley göra bra ifrån sig i Allsvenskan.
Sedan har jag svårt att tro att Murley tjänar 100 000 i månaden. Men även om det stämmer så blir det ändå billigare än att värva motsvarande svensk rutin på grund av skattereglerna. Just skatten är en av anledningarna till att Modo värvat så många transatlanter de senaste åren.

Jockz: Som sagt, högmodo går före fall. Just nu stör jag mig så förbannat på alla martyrsupportrar som sätter sig själva och sin sorg på nån jävla piedestal och kräver att folk ska respektera dem och trösta dem.

Folk som på allvar ringer sportchef, VD och kommunikationssvdelningen för att dom ska trösta dem. Krokodiltårar en masse.

Vem fan tror ni att ni är? Vi är fan bara supportrar till en idrottsklubb. Klubbens funktionärer och spelare ska fan inte behöva gulla med oss, på individnivå. Jävla töntfasoner.

Blås ut luften ur den uppblåsta bubblan och börja bygga substans med blod svett och tårar istället för med egon, fina namn och fina titlar!

hubbenorlen eltifoso Simmalugnt luffaren För att det är en spelare som är på nedgång och går helt emot Nubbens principer av att värva unga, billiga och utvecklingsbara spelare. Lär väl tjäna runt 100-150k i månaden dessutom.

Timrå Icon: Jo det var han nog. Men han fyller ju 37 år i år och har väl inte världens bästa säsong i Tyskland bakom sig. Så han är nog inte jättehet på marknaden och vem vet, han kanske skulle tycka att det vore kul att komma "hem".
Och hans flickvän är väl från Sundsvall?

hubbenorlen: Var inte Murran ganska dyr...?

{7566}: Och varför är Murley så otänkbar? Om du ska vräka ur dig såna dryga kommentarer så får du väl åtminstone förklara varför du tycker som du gör?

EArk: För ett par år sedan var han ganska utskälld här, även av mig. För min del berodde det på att jag hade höga offensiva förhoppningar på honom. Så när han lyckades göra färre poäng i Allsvenskan än i SHL var det enkelt att döma ut honom.
Därefter var jag helt blind inför det defensiva ansvaret han tar. Fram till den här säsongen. Nu börjar han växa fram till en favorit som jag gärna vill ha kvar.

EXPLORERSMÅLAND: Boys and girls vi får vara med i tidningen. Bra jobbat allesammans. :)

EArk: En annan intressant sak jag kom att tänka på är, vart spelar Molinder nästa säsongen? Känns inte helt orimligt om Modo vill ha tillbaka honom, samtidigt som han verkar trivas bra här, så vad vill han själv? och det är en kille jag absolut vill att man behåller, främst nu då Pelle lägger av lär han bli extra viktig.

Frågan är hur Ludde tänker, han lär inte vara jättehet på SHL marknaden, och ska han likaväl spela AS så kan han ju lika gärna spela här. Det känns inte riktigt som han har fått chansen uppe i Ö-vik, så det borde egentligen vara ganska rimligt att han nu tackar för det uteblivande förtroendet och vänder tillbaka

Det var Börje Johansson fel att Modoliderna åkte ut sa Floppa!

{7566}: drömmar är bra att ha.. Se på Leksand!

Skulle de lyssnat på alla som sa åt dom att ge upp hade dom inte varit i SHL

Drömmar är livsviktigt att ha. Den dagen man slutar drömma kan man sluta kliva upp ur sängen

{7566}: Den där attityden börjar bli tröttsam. Vem fan gjorde dig till den allsmäktiga Silly season-Guden?

luffaren: Fortsätt dröm

lungan: Nej ingen offside, bilden i länken visar Montpetits första pucktouch och då ärLeksingen redan i båset

lungan: Hur var det offside ? Spelaren håller på att ta sig in i båset och har möjligtvis en skridsko på isen en halv sekund in på friläget. Påverkar inte spelet för 5 öre

lungan: Modo åkte ur pga deras förmåga att inte sätta pucken i mål.

Friman SR: Modo åker ut pga domarna, sjukt vilken fördel Leksand hade och så var det egentligen offside på Broks 4-3 mål i sudden som domarna valde att fria.

Timråit H-sand: detta måste väl vara 1a gången Perra gjort något som Timrå har glädje av...

Bjälken, ögat och allt det där.

Men de är ju lite lustiga i kattlådan.

I spekulationerna runt MåDö's degradering är det inte utan att man känner igen det som skrivs i MoDo-boken... "Om vi säger så här, blir man inte kvitt arenan så blir det nog ett allvarligt konkurshot, det törs jag nästan svära på."... according to Mr Sawchuk...

Undrar om han fortfarande har anknytning till Sundsvall? Vore väl inte fel att få honom till nästa säsong.

Knylan: Nu vet jag förstås inte hur Nubben tänker om saken eller vilket alternativ som faktiskt är bäst. Men känns inte Jesper Wiberg egentligen som en ganska naturlig ersättare till John Westin? Nu blev ju inte säsongen alls som någon hade tänkt sig för J20 varken som lag eller för dom flesta spelarna. Men jag antar att spelare som Wiberg och Hardegård ändå kan vara aktuella för A-lagskontrakt nu efter att dom har tagit studenten och blir sistaårsjuniorer?

Wiberg är ju även han en hårt jobbande forward med bra fart på rören samt bra storlek. Har tidigare under juniortiden visat att han har hyfsat målsinne också.

Sedan är det väl som vanligt med spelare som kommer underifrån att man inte kan räkna med att dom får sitt genombrott i Hockeyallsvenskan redan under sin första säsong utan att dom kan behöva en säsong på sig för att bli varm i kläderna.

{7566}: Håller med. Åkerlund skulle inte alls kännas som någon bra lösning. Särskilt inte som förstekeeper om det nu blir så att Mattsson inte blir kvar.

Vad jag har förstått så har faktiskt Åkerlund inte varit så jäkla bra i Sundsvall den här säsongen. Bland annat samma bekymmer som han hade som ung där han hade svårt att hålla en hög nivå under en längre tid. Lägg där till att han är skadebenägen samt fyller 30 år nu i April. Han har väl knappast någon större potential att bli en bättre målvakt än vad han är nu? Snarare borde väl kurvan peka nedåt.

I och för sig så hade det nog inte varit någon enkel uppgift för någon att vara förstekeeper i Bobcats den här säsongen med tanke på hur överlägset sämst i serien dom var.

Om nu inte Mattsson blir kvar så är mitt förstaval Jonas Johansson i Almtuna.
www.eliteprospects.com/player.php?player=86174

Ung, modern och storvuxen målvakt som har gjort det riktigt bra i Almtuna den här säsongen. Utlånad från Brynäs. Lär inte vara aktuell för spel i Brynäs nästa säsong då dom har Felix Sandström på kontrakt och David Rautio väntas skriva på inom kort.

Andersson: Inkompetenta människor på livsviktiga platser i föreningen är förödande, det vet vi. Nu vet Sundsvall och nu vet Modo.

« · 1741170 · »